'@rahimns; @IljoKeisseFan
Dat klikt niet goed wat betreft het herstel van Marc Goos. Hopelijk gaat 't goed komen met de kunstheup, maar ik ben bang, dat koersen over moeilijk begaanbare wegen "not done" worden. Ik hoop, dat 't team met hem wat kan regelen, zodat hij toch kan blijven koersen.
Maar ja, je begint de eerste helft van 't seizoen dan met 27 renners.
Ik neem aan dat zijn ploeg altijd al iedere wedstrijd die hij in 2016 zou kunnen rijden als een bonus heeft beschouwd. Ik hoop dan ook vooral voor de jongen zelf dat hij nog terug kan komen op niveau. Twee jaar aan de kant staan en keuzes moeten maken die effect zullen hebben je verdere leven; het zal allemaal niet makkelijk zijn. En dat door zo'n knullige onschuldig ogende valpartij. Ik hoop in ieder geval voor hem dat het toch nog gaat lukken.
Inderdaad een drama voor die jongen. Vanuit de ploeg bezien was het niet al te handig om hem een tweejarig contract aan te bieden vlak nadat hij z'n heup brak, maar goed, dit soort ontwikkelingen verwacht je ook niet.
Die Roglic is inderdaad de meest interessante renner voor dit seizoen. Van de rest weet je al min of meer wat ze kunnen, Roglic kan nog enorme stappen maken (of niet). Zijn verhaal is in elk geval publicitair interessant.
Ik denk dat Primoz Roglic heel erg is opgevallen tijdens deze trainingsweek vandaar dat Kelderman tijdens de Whatssup sessie zijn naam liet ontvangen als de grote verassing voor komend jaar 2016.
Roglic is volgens Kelderman schijnbaar goed, maar blijft hij dit gehele jaar 2016 ook goed presteren tijdens de veelal WT wedstrijden ?
Zal hij niet te snel afgebrand zijn gezien zijn nog niet lange wielercarrière ?
Het is wel opvallend een skispringer die gaat wielrennen.
Hij heeft in ieder geval als skispringer wel sterke benen.
Ben dan ook erg benieuwd naar zijn resultaten dit seizoen, te beginnen in de TDU en de Cadel Evens Ocean Race.
Denk trouwens dat TLJ door al die goede nieuwelingen waaronder Battaglin, Bouwman, Campenaerts, Castelijns, Groenewegen, Lammertink, Roglic en Vermeulen er veel sterker op geworden is dan vorig jaar. Er is goede mix tussen jonge talenten, de groep tussen 25-30, en de oude geslepen rakkers/garde.
Ik denk ook dat een dure strijdmakker zoals Ten Dam niet zal worden gemist. Er is nu meer keus.
Ik verwacht dan ook de komende 2 á 3 jaren (sponsorcontract t/m2018) veel betere resultaten dan vorig jaar ondanks het lagere budget.
'@Fanny Roglic heeft nog geen kilometer gereden, van zijn programma is alleen nog maar bekend dat hij start in de TDU en verder is hij natuurlijk wel altijd al topsporter geweest. Laten we gewoon eens kijken hoe het gaat en afwachten wat zijn programma is voordat we hierover beginnen.
'@rahimns
Geen kilometer gereden!
Volgens info van TLJ hebben de heren lactaattesten en rondjes van 80 km - 130 km gereden toch en heeft de teamleiding echt wel een idee over 't "hoe en wat" van de jongens en als Kelderman toch geen kleine jongen vaststelt, dat Roglic een jongen is om in de gaten te houden of wat rondzingt, dan mag je een redelijk klassement verwachten van Roglic in de TDU met ondersteuning van Tankink en Tjallingii.
Maw... hij rijdt iedereen naar huis? Misschien wat voorzichter zijn met het extrapoleren van het noemen van Roglic als antwoord op een eenvoudige vraag, naar hypothetische prestaties die daarin nergens zijn genoemd of voorspeld.
Een zinnetje via Whatsapp en Roglic moet oppassen voor oververmoeidheid en we kunnen een klassement van hem verwachten in zijn allereerste WT ronde....... Hoe maak je van zo'n klein muisje een enorme olifant?
Tijd dat de koers weer gaat beginnen. Ik haak tot die tijd in ieder geval even af hierzo
Ik denk eigenlijk dat er nog helemaal niks verwacht kan worden, het is echt nog even aftasten tot aan Down Under. Roglic is onder andere WT koersen niet gewend, ook dat niveau zal dus wennen worden. Laten we het rustig afwachten voordat hij de zoveelste is die een "toekomstig topper" predikaat krijgt.
Oke, nog eentje dan. Daarna is het echt tijd voor een winterslaap
@kelderfan
Het gaat niet om het formaat van de olifant, maar om het punt erachter. Het niveau van discussiëren was al niet altijd hoog, maar is de laatste tijd wel heel erg gezakt. Een zinnetje in een interview met Ten Dam over dat hij weinig bij zijn kinderen is geweest betekent gelijk dat de selectie te klein was (hij reed ongeveer hetzelfde programma als voorgaande jaren). De idiote aandacht voor kleine koersjes, ik vermoed dat de ronde van Algarve hier vaker voorbij is gekomen dan bijvoorbeeld Parijs Nice. En nu gaan we van alles baseren op een whapsappberichtje. De verbanden die hier gelegd worden om een punt te maken zijn soms zo flinterdun, ik ga me er niet meer aan wagen totdat er weer iets gebeurt waar we het over kunnen hebben
'@kelderfan
Quote : Volgens info van TLJ hebben de heren lactaattesten en rondjes van 80 km – 130 km gereden toch en heeft de teamleiding echt wel een idee over ’t “hoe en wat” van de jongens en als Kelderman toch geen kleine jongen vaststelt, dat Roglic een jongen is om in de gaten te houden of wat rondzingt, dan mag je een redelijk klassement verwachten van Roglic in de TDU met ondersteuning van Tankink en Tjallingii.
Ik geef je helemaal gelijk !!!
@Wolfje
Quote: Oke, nog eentje dan. Daarna is het echt tijd voor een winterslaap
Slaap ze en dan zien we je wel in maart 2016 hier terug !!!
Sjonge, wat een hype rond die Roglic, dat begrijp ik niet helemaal.
Ja, hij boekte een paar zeges, maar als je ziet wie hij daar klopte zie ik niet meteen in waarom hij daarom nu meteen de grote held van LottoNL zou moeten worden. En dat hij Nieve klopte mag best ook wel eens wat genuanceerd worden. Door te zeggen dat het 'maar' in de ronde van Slovenië was, waar Nieve nog even meereed na een lange en zware Giro en vlak voor een dikke maand vakantie bijvoorbeeld. Denken jullie dan echt dat hij Nieve dan ook zo maar even zal kloppen in WT-wedstrijden? Waarom hier dan meteen gezegd wordt dat hij dan maar meteen een goed klassement in de TDU moet rijden, dat snap ik toch niet hoor..
Door een lager budget en vervolgens logischerwijs het uitblijven van het aantrekken van een sterke renner waarvan bekend is dat hij kan presteren, is het hopen op een verrassing van een Battaglin of een Roglic verklaarbaar. Of dit reëel is vraag ik mij af maar de tijd zal dat uitwijzen.
Ik sluit mij aan bij Rahimns, laten we de jongere jongens en nieuwe jongens op WT niveau vooral ook de tijd geven om te wennen.
'@rahimns
Dat is duidelijk en natuurlijk gun ik Roglic, Battaglin en Campenaerts de tijd om aan de ploeg en koersniveau te wennen.
@Leukefans
Het moet ook geen hype worden en natuurlijk is Nieve een stuk verder. Maar waarom kan Roglic geen goed klassement rijden in de TDU. De meeste renners zijn in opbouw naar 't seizoen. Vorig jaar won bijv. Jack Bobridge {die bij dit team geen contract meer kreeg} een rit in de TDU.
'@Kelderfan dat vind ik zo'n rare opmerking. De meeste renners zijn in opbouw naar het seizoen? Dit is een WT wedstrijd, de mannen die hier starten willen echt wel winnen, of denk je dat mannen als Gerrans, Porte of Ulissi hier komen flierefluiten. En natuurlijk kan iemand zoals Bobridge (wat zo'n beetje zijn enige wapenfeit was dit jaar) in een ontsnapping een uitschieter hebben. Lijkt me dan wel iets voor Lindeman of Battaglin. Maar dat is toch weer wat anders dan een klassement rijden. Van mij mag hij me verrassen, maar Roglic is hier zeker niet 1 van de favorieten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.