Quote WF wielernieuws: Tegen de NOS reageert Richard Plugge op het nieuws dat tot en met 2018 de mixploeg verzekerd is van een budget van 10 miljoen euro.
Dat lijkt mij niet erg veel !
Daar moeten dan 1 grote sportploeg (28 wielrenners) en een kleinere sportploeg (10 schaatsers) van betaald worden.
Dus met staf, managers, trainers, therapeuten, mecaniciens, administratie en ook de grootverdieners Kramer, Gesink, Kruiswijk en Kelderman enz.
Daarnaast zijn er nog de kosten van het reizen inclusief overnachting naar bv wedstrijden, trainingskampen, hoogtestages enz.
En dan reken ik nog de afschrijving van de gekochte bussen, vrachtwagens en auto's nog niet eens mee.
Nog een nieuwtje.
Kramer gaat vlgs Telegraaf na het EK van volgende week in Minsk mee op trainingskamp van TLJ in Benidorm.
Motto: Samen trainen is samen winnen ?
Hij zal nog moeite zat hebben om aan te haken tijdens een trainingsrit van ruim 100km incl heuvels/bergen
'@ Stelvio-fan.
Leuk man,
dat wordt dan eindelijk een mooi wielerjaar 2016 voor (arme?) TLJ -ploeg !!!
Ik denk echter dat de inkomsten van een overwinning in een koers van bv de Giro verdeeld gaat worden tussen de renners en de ploegleider(s) van dat moment.
Dus het team wat op dat moment heeft gefietst.
Ik denk niet dat deze inkomsten naar de algemene pot van het complete Team Lotto-Jumbo (andere renners staf, therapeuten, mecaniciens, administratie enz.) zal gaan.
Maar misschien weet iemand wel de precieze verdeelsleutel bij dit soort inkomsten.
Rahimns kom er maar in.
'@Fanny ik zou het niet weten...
@Gardeyn Brand-Loyalty is een van de 3 geldsponsoren van TLJ en vanuit dat budget wordt dus ook Sven betaald, die waarschijnlijk flink heeft moeten inleveren tov zijn TVM periode. Maar hij wordt gewoon ook vanuit het budget van 10 miljoen betaald.
Wat ik niet begrijp is, dat er kennelijk sponsoren klaar staan om het gat op te vullen, dat Lotto eventueel zou laten vallen. Dus waarom worden die sponsoren niet gewoon binnengehaald? Het is toch duidelijk, dat het potje van 10 miljoen niet genoeg is. Plugge heeft toch ook zelf toegegeven, dat het team te kort schoot op 't middensegment {op het niveau van Clement/Nordhaug}.
'@Achtpuntzes omdat TVM hem meer kon betalen dan de huidige sponsoren. Een vergelijkbare situatie als bij Rabobank had TVM een hoger budget en nadat zij stopten met sponsoring en hij de overstap maakte naar eerst Brand-Loyalty en later TLJ moest hij gewoon inleveren.
@Kelderfan ik ga ervan uit dat dit sponsoren zijn die hun naam dan ook in de ploegnaam willen zien en prominent op het shirt en niet zoals Brand-Loyalty op de achtergrond.
En dat gat hebben ze nu toch proberen op te vullen met mannen als Battaglin en Roglic en daarnaast hopen ze denk ik op stappen van Teunissen en Roosen.
'@vlek
Ha, ha, Lotto laat de ballen nog even zweven.
@rahimns
Het is je misschien niet opgevallen, maar Brand-Loyalty staat prominent op de voorgrond {zie shirt}.
Battaglin en Roglic zijn prima aankopen van TLJ; maar Battaglin gaat denk ik Gesink bijstaan in de klassiekers {AGR/LBL/WP...}.
Van Teunissen verwacht ik wel e.e.a. in de voorjaarsklassiekers en P-R. en ik hoop, dat Roosen zich kan laten zien in de Giro.
Maar hoe zit 't nu met Goos?
'@Kelderfan Het is mij natuurlijk opgevallen maar ze zijn geen naamsponsor en worden verder nauwelijks genoemd, in die zin zitten ze wat meer op de achtergrond. Ik denk als je de meeste mensen vraagt naar de sponsoren van de ploeg dat dus alleen Lotto en Jumbo bij de meeste op het netvlies staat. En een van de sponsoren die nu misschien interesse hebben zullen we iets meer verlangen.
Verder over de situatie met Goos moet je bij de ploeg zijn, ik weet niet meer dan jij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.