Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 24 ... 405 406
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan misschien is het Marc Goos die er verder niets over wilt zeggen. Het is nogal persoonlijk zou ik zeggen. Als er iets is wat hij kwijt wilt aan de buitenwereld dan zal hij dat wel doen, als hij het binnenskamers wilt houden is dat zijn goed recht. Ik weet niet wat er verder speelt op dit moment maar het is alleen aan Marc in samenspraak met de ploeg om mee te delen wat de huidige stand van zaken is. Hij heeft zijn recht op privacy toch.

Maar als jij meer wilt weten kan je dit gewoon aan de ploeg vragen. Kan via twitter, whatsapp of via de mail.

Laatst gewijzigd
WieVis

Waar gaan Kelderman, Gesink en Kruijswijk trainen naar aanloop van dit seizoen als hun teammaten de tdu rijden?

Rahim Vlasblom
admin

De meeste renners zijn nu in Nederland of arriveren een dezer dagen in Nederland, dan is er 8 januari de ploegenvoorstelling en om 11 januari gaat de ploeg (behalve de 7 van de TDU) richting Benidorm voor een trainingskamp.

Fanny

Gesink, Kruiswijk, van Winden en Bouwman trainen momenteel in en om Girona. Waar Kelderman zich ophoudt weet ik niet.
Ze komen natuurlijk allemaal zoals Rahimns al aangaf op 8 januari 2015 naar de ploegenpresentatie. Ook Alexey Vermeulen zal er dan bij zijn.
En inderdaad daarna op trainingskamp in Benidorm met de dan bijsluitende Kramer.

billi

Flens is nog in conditie:

Imming klopt Flens
Geen onbekende, maar wel een opvallende verschijning. Rick Flens koos gister voor deelname aan de strandrace in Hargen aan Zee. De Zaankanter die zijn contract bij Lotto-Jumbo niet zag worden verlengd, liet op het strand zien nog altijd in prima vorm te verkeren. Samen met Bram Imming trok hij al vroeg in de wedstrijd op avontuur. Het duo werd pas aan de meet weer teruggezien. Achter het tweetal, waarvan de ervaren Imming zich duidelijk de snelste toonde, werd er fel gestreden om de laatste podiumplaats. De Belg Pieter Ghyllebert bleek in de slotmeters de handigste. Achter hem volgde Roy Beukers en Ronan van Zandbeek

Roelien

'@fanny Via Strava zie je waar Kelderman traint. Hij houdt zich op in de omgeving van zijn woonplaats Lanaken momenteel...

tendam

'@rahimns
Heb jij zo'n kijk op de financien van die ploeg dat je weet hoe en hoeveel Sven Kramer wordt betaald? Volgens mij schiet die BrandLoyalty-man wel degelijk bij uit eigen zak, hij is dan ook stinkend rijk.

Vermoedelijk is hij ook de belangrijkste man achter het ontstaan (en het voortbestaan) van die ploeg.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam als hij zou bijschieten dan zou hij toch gewoon zijn bijdrage aan de ploeg verhogen. Waarom zou hij Sven uit zijn eigen zak betalen en er dus een rare constructie ervan maken als het gewoon via de ploeg kan. En als je verder even zoekt op het internet vind je diverse berichten over het salaris van Sven wat hij bij TVM verdiende en wat hij nu bij TLJ krijgt en dat scheelt ongeveer een half miljoen.

kelderfan

Het is wel opvallend, dat op het nieuwe shirtje BrandLoyalty en ook Bianchi veel duidelijker in beeld komen. Is er in hun status iets veranderd?

gardeyn

'@rahimns: misschien heeft brandloyalty een te klein sponsorbudget beschikbaar? Uit een bericht toen de combinatieploeg nog geen feit was:
Bij de komst van Kramer naar Brand Loyalty was een grote rol weggelegd voor de eigenaar van het Bossche bedrijf Robert van der Walle. "Ik kwam hem na de Olympische Spelen tegen tijdens de huldiging in de Ridderzaal. Toen vroeg hij me al hoe lang ik nog bij TVM op de loonlijst zou staan en of ik een keer wilde komen praten", aldus Kramer.

De komst van Kramer naar zijn team was zo belangrijk voor Van der Walle, dat hij bereid was een persoonlijke financiële bijdrage te doen om dat te realiseren. "Robert heeft zich heel hard gemaakt voor mijn komst en daar ben ik dankbaar voor. Maar geld is niet mijn belangrijkste drijfveer. Het draait in topsport om winnen. Dat is voor mij belangrijk."
Brabants dagblad

Hakkie2

'@rahimns: toen kramer werd aangetrokken door de ploeg BrandLoyalty is gewoon bekend gemaakt dat Kramer zijn salaris door de eigenaar van BrandLoyalty betaald ging worden en niet ten koste van het budget van de ploeg ging. De schaatsploeg heeft een budget van een paar miljoen, Kramer verdiend 1,5 miljoen. Dat gaat natuurlijk niet.

Rahim Vlasblom
admin

'@Hakkie2 Misschien dat je daar eens een linkje van kan sturen, want ik dit nergens vinden. Wat ik wel weet is dat Kramer die 1,5 miljoen verdiende bij TVM en dat hij bij zijn overstap naar Brand-Loyalty dat niet meer kreeg. Hij geeft dat ook zelf aan dat het geen vetpot was na zijn overstap. Ook tekende hij maar voor 1 jaar op dat moment en het zal best dat Robert toen heeft bij gesprongen. Maar ook toen werd er al gezegd dat ze druk op zoek waren naar een extra sponsor omdat activia stopte met het vrouwenteam te sponsoren.

@Kelderfan volgens mij is het enige wat veranderd is het zwarte vlak achter de naam van Brand-Loyalty, verder staan ze nog steeds op dezelfde plek. Dus is er niets veranderd.

tendam

'@rahimns
Die Van der Wallen (die jij net als alle andere betrokkenen bij die ploeg familiair bij z'n voornaam noemt) is niet meer de eigenaar van BrandLoyalty, en zodoende is hij a) heel rijk en b) kan hij niet via dat bedrijf even een paar ton extra in die ploeg steken. Dus moet hij dat op persoonlijke titel doen, en dat zal niet in de boeken staan.

Hakkie verzint dat niet zomaar, ik heb exact hetzelfde gelezen, weet niet meer waar maar ongetwijfeld biedt enig Googlen uitkomst.

edit: dat Googlen heeft Gardeyn zelfs al voor je gedaan, lees ik.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ook bij PCS ploeg TLJ is Marc Goos niet meer bij de ploegsamenstelling te vinden. Dat is een aderlating voor de ploeg wat bezetting betreft.
Maar ja, komt er dan weer budget vrij voor Flens?; die heeft zijn conditie op pijl gehouden. Of is het halen van nog een beschikbare renner Mauro Finetto een optie?{GC Sibiu Cycling Tour ('15)}

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Marc Goos heeft nu anderhalf jaar niet serieus kunnen fietsen en de kans dat daar in 2016 verandering in kwam was erg klein. Waarom denk je dat daar bij de samenstelling van de selectie geen rekening mee is gehouden? De enige 'verandering' is nu dat hij niet wordt weergegeven op de website (de reden daarvan zou mij inderdaad ook wel interesseren), maar er is weinig aanleiding om te doen alsof er goede redenen zijn om je stokpaardje weer van stal te halen.

xistnc

Volgens mij betekent dit vooral, dat hij niet is aangemeld bij de UCI en daarom niet meetelt in quota, borgsommen en weet ik veel wat nog meer. Zou heel goed kunnen dat zijn salaris inmiddels via een verzekeringsinstantie loopt.

Rahim Vlasblom
admin

Dat Marc niet bij de ploegsamenstelling is te vinden omdat hij blijkbaar op dit moment niet inzetbaar is, betekend nog niet dat hij ook niet meer op de loonlijst staat.

@TenDam dat stukje van Gardeyn bevestigd meer mijn stelling dat Kramer salaris heeft ingeleverd met zijn quote dat geld niet belangrijk voor hem is. En verder staat er ook geen bevestiging dat Dhr. Van der Wallen betaald heeft, alleen dat hij daartoe bereid zou zijn. Verder zijn we dus met z'n allen (ook ik) verder dingen aan het invullen die verder totaal onbelangrijk zijn. Of Kramer nu wel of niet door een externe betaald wordt ( hij zal verder misschien nog wel meer persoonlijke sponsoren hebben) maakt verder niet zoveel uit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Jij zegt:"Marc Goos is niet inzetbaar en dus staat hij niet bij de ploegsamenstelling."
Je maakt 't steeds leuker. Vorig seizoen was hij helaas ook niet inzetbaar en toch stond hij keurig vermeld bij de samenstelling van de ploeg toch.
@vlek
Ja, ik haal weer mijn stokpaardje van stal. Het was toch zo, dat iedereen er vanuit ging, dat de ploeg uit 28 renners zou bestaan en dat was een serieuze verbetering tov het vorig seizoen. Nu blijkt, dat het aantal renners, wat is opgenomen in de teamsamenstelling {eigen site en PCS} nog maar 26,5 is en dat lijkt mij aan de krappe kant, gezien ook alle perikelen van het vorig seizoen.
Dan is het toch relevant om hierover te discussiëren. En jongens als Flens en Finetto hebben de moed kennelijk nog niet opgegeven.:)

S. Morgenstern

Het was toch zo, dat iedereen er vanuit ging, dat de ploeg uit 28 renners zou bestaan en dat was een serieuze verbetering tov het vorig seizoen. Nu blijkt..

Nee, iedereen had kunnen weten dat ze komend voorjaar met 27 renners (drie meer dan afgelopen seizoen) gingen aanvangen. Een relevante aanleiding om daar over te discussiëren is er momenteel niet, aangezien er helemaal niets is veranderd.

Vorig seizoen was hij helaas ook niet inzetbaar en toch stond hij keurig vermeld bij de samenstelling van de ploeg toch.

Ik vind de suggestie van xistnc heel logisch klinken. Het verschil met vorig jaar zal dan zijn dat Goos op het moment van die aanmelding bij de UCI nog 'gewoon' mee was op trainingskamp en er meer aanleiding was om te verwachten dat hij terug kon keren. Momenteel zou iedere koersdag in 2016 winst zijn; vooral voor die jongen zelf.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan maar dan nog kan je daar geen conclusies aan verbinden. En jij maakt er wel een hele rare rekensom van. Nee, het is al vanaf het begin duidelijk geweest dat de ploeg uit 27,5 renners zou bestaan en in de drukste periode van het jaar dan zijn er dus 26,5 beschikbaar. En vorig jaar werd het vooral lastig omdat niet alleen Goos niet beschikbaar bleek maar ook Robert lange tijd niet inzetbaar was. Daardoor had de ploeg 24 renners en in een drukke periode zonder Robert zelfs maar 23. Dus op dit moment hebben ze er 3 (eigenlijk voor een groot deel van het seizoen 4) meer. Want zodra Tjallingii wegvalt hebben ze eigenlijk alleen de Tour die verreden wordt en zouden ze vanaf 1 augustus ook weer stagiairs in dienst kunnen nemen. Dus niet zo negatief doen ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ik wil helemaal niet negatief zijn in deze. Maar het is nu eenmaal zo, dat in het wielrennen renners uitvallen en soms een kopman {zoals de door jou genoemde Gesink}. En de kritiek was toen ook, dat Plugge, dat had kunnen voorzien.
Daar en tegen vind ik 't een goede zaak, dat Tjallingii tot en met juni 2016 kan blijven, want die zullen zij hard nodig hebben.
@vlek
Dat Goos nu niet is aangemeld bij de UCI kan ik begrijpen. Maar dat betekent dan ook, dat hij niet meer gerechtigd is om nog een dag te koersen. Dus over winst gesproken.;)

Hakkie2

'@Rahimns: een linkje wordt lastig, ik heb toen als schaatsfan op die vrijdag live naar de persconferentie zitten kijken.

Chrys

'@kelderfan
Zodra Goos voldoende hersteld is om weer te koersen, kunnen ze hem toch weer aanmelden bij de UCI? Van Winden kwam ook ergens in april/mei weer bij de ploeg, omdat ze gewoon renners kunnen aannemen tijdens het seizoen, zolang ze geen contract hebben bij een WT of PCT team. Misschien dat het met Goos net zo werkt.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Hoe moet je als ploeg in hemelsnaam voorzien dat er een kopman uitvalt, dat is echt onzin. De ploeg heeft een budget en daarmee kunnen ze een maximaal aantal renners voor halen die ook nog in staat moeten zijn een redelijke prestatie neer te zetten. Dat het ze gelukt is om 2 renners meer te halen dan vorig jaar is al een prima prestatie. Marc Goos heeft nog een doorlopend contract maar is alleen niet inzetbaar en dat is jammer, maar het is zo. Hij staat ook gewoon nog op de site van de UCI dus daar is hij gewoon aangemeld. Op dit moment heeft de ploeg tot en met juni in ieder geval 27 inzetbare renners en dat moet toch genoeg zijn om een goed programma mee te rijden.

kelderfan

'@chrys
Met Van Winden haalde TLJ een renner, die aangemeld was bij de UCI.
@rahimns
Met 27 renners zie ik 't ook wel zitten, maar ik had in deze liever gezien, dat het aantal renners 27,5 is/wordt. Maar ik begrijp nu, dat Goos nog bij de ploeg hoort en ook bij de UCI is aangemeld. En ik hoop ook, dat hij het gaat halen, maar met een kunstheup wordt 't toch wel een lastig verhaal.

1 2 ... 24 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.