'@rahimns
Ben het volledig met je eens !
Momenteel voor 2016 nog voldoende renners.
TLJ zal er, verwacht ik, enigszins rekening mee hebben gehouden dat Goos er in 2016 grotendeels niet bij is en dat er ook renners geblesseerd kunnen raken.
Mochten er problemen met een tekort aan renners zijn dan kunnen er altijd nog renners gehaald worden (bv Flens) of kan het contract met Tjallingii misschien nog met een half jaar verlengd worden.
Ook kunnen er vanaf 1 augustus nog stagiairs aangetrokken worden (verwacht echter hiervan geen resultaten).
Echter moet er dan nog wel voldoende budget voor 2016 beschikbaar zijn.
Hier een overzicht van het aantal renners per ploeg voor 2016, het kan dus erger.
AG2R LA MONDIALE [B]30[/B]
BMC RACING TEAM [B]30[/B]
CANNONDALE[B] 30[/B]
ETIXX - QUICK STEP[B] 30[/B]
FDJ[B] 30[/B]
TEAM SKY[B] 29[/B]
ASTANA PRO TEAM[B] 28[/B]
IAM CYCLING[B] 28[/B]
TEAM DIMENSION DATA[B] 28[/B]
TEAM KATUSHA[B] 28[/B]
LOTTO SOUDAL[B] 27[/B]
MOVISTAR TEAM[B] 27[/B]
TEAM GIANT - ALPECIN[B] 27[/B]
TEAM LOTTONL-JUMBO[B] 27[/B]
TINKOFF[B] 27[/B]
ORICA GREENEDGE[B] 25[/B]
TREK-SEGAFREDO[B] 25[/B]
LAMPRE - MERIDA[B] 24[/B]
'@luckyloek
Vind je? Ik vind dat de eigen rol van Plugge onderbelicht blijft. Wat doet hij zelf om betere resultaten te krijgen? Ik vind het knap hoe hij steeds weer sponsoren aan zich weet te binden, maar wat hem verder geschikt maakt om een wielerploeg te leiden weet ik eigenlijk niet.
Daarnaast, je kunt wel zeggen dat het gaat om de handjes in de lucht, maar de meest aansprekende resultaten van de ploeg zijn de klassementen van Gesink en Kruijswijk, en die wonnen niet.
'@Tendam wat is de rol dan die Richard hierin heeft, daarvoor is hij toch niet de verantwoordelijke. Daarvoor heeft hij de trainers en de ploegleiding. Verhoeven is de technisch directeur van de ploeg en dus verantwoordelijk voor de prestaties, samen met Mathieu Heijboer zitten die in de directie.
En Richard zegt toch ook juist dat de handjes in de lucht het belangrijkste is en dat dit te weinig is gebeurt. Heb je het artikel wel gelezen ??
'@tendam, Richard Plugge geeft zijn rol binnen de ploeg wel aan hoor. Hij moet het team managen en met de middelen die ze hebben ervoor zorgen dat het hele team optimaal functioneert. De mensen die hij aanstuurt moeten daar samen voor zorgen. Met de krimp van het team heeft hij beslissingen moeten maken die hem niet populair maken. Daar zeurt hij niet over, maar dat wordt wel eindelijk eens uitgesproken. Media als ProCylcing Magazine komen dan met uitspraken zoals 'er heerste veel ontevredenheid binnen het team'. Vorig jaar werd er door het team helemaal niets gezegd over dit soort dingen, waardoor bij veel mensen het beeld leeft dat het een ongeorganiseerde amateuristische bende is. Dit interview plaatst dat soort opmerkingen wel in perspectief. De opmerking van hem over dat binnen het team ook duidelijk moet zijn dat ze geen Rabobank ploeg meer zijn (qua budget) verklaart voor mij in ieder geval de ontevredenheid bij sommigen binnen het team. Als ik moest inleveren, dan zou ik ook ontevreden zijn. Ik vind het in die zin ook wel begrijpelijk dat er vorig jaar niet veel over naar buiten gebracht is.
'@rahimns, luckyloek
Wat is dan wel zijn rol? Alleen financieel directeur? Ik ben geen Plugge-basher zoals sommigen hier wel zijn, maar wat hem nou precies geschikt maakt als directeur van een wielerploeg is me niet duidelijk. Je moet hem wel ergens op kunnen afrekenen natuurlijk.
Je begrijpt geloof ik niet wat ik bedoel. Het gaat helemaal niet om de overwinningen: de meest aansprekende resultaten zijn uitslagen waarbij niet werd gewonnen, maar waar wel indruk werd gemaakt. 'Het gaat om de handjes in de lucht' vind ik veel te simpel, zeker voor een klassementsploeg als LottoNL. Ok, 6 keer winnen is weinig, maar als ze een paar stevige uitslagen in de klassiekers en de rondes erbij hadden gehad maakt dat lage aantal overwinningen niet zoveel uit.
'@tendam: zijn rol is het grote geheel op rolletjes laten lopen. Contact met de sponsors, contact met de pers. En waarschijnlijk iets in de planning en beslissingen welke wedstrijden ze rijden. Of ze bijvoorbeeld naar California willen. Regelen van trainingskampen of een bus voor de Tour, wellicht.
En natuurlijk contact met en evaluatie van het personeel, hij is toch de directeur.
Gezien de tevredenheid van de sponsors doet hij in elk geval een heel deel van dat werk prima.
Dat de opmerking over handjes in de lucht nergens op slaat ben ik het met je eens. De ploeg heeft meer aan een Tour zoals afgelopen jaar dan aan welke zege ook.
'@Tendam als de sponsoren zouden vinden dat het niet goed gaat, of er op een andere manier wanbeleid zou zijn binnen de ploeg (dopinggebruik bijvoorbeeld) dan zal hij waarschijnlijk zijn verantwoordelijk nemen en opstappen of misschien zelfs wel weggestuurd worden. Maar op dit moment doet hij waarvoor hij besteld is, met het magere budget een WT-ploeg neerzetten waarmee wat te halen valt en ervoor zorgen dat het geld zo besteed wordt dat de ploeg op een goed niveau kan presteren en dat doet hij. Ik vind dat de ploeg in ieder geval goed heeft ingekocht voor komend jaar en blijkbaar zijn de sponsoren in ieder geval niet ontevreden over afgelopen jaar.
Dat hij verder de lat wat hoger wilt leggen is toch verder prima. Hij zegt ook dat er op zich best goede resultaten zijn behaald maar dat er nog wel wat meer mag worden gewonnen. Ja, het is verder aan de volgers/supporters en of sponsoren om te beoordelen of het voldoende is. Hijzelf en ook de renners waren in ieder geval niet tevreden over het afgelopen jaar en dat is prima. Dat daar soms ongelukkige omstandigheden voor waren waar je als ploeg geen invloed op hebt is lastig maar je wilt toch meer. Ik kan me voorstellen dat als de ploeg dit jaar nog slechter presteert Plugge zelf zijn verantwoordelijkheid neemt.
Ik kan het alleen maar heel erg eens zijn met Plugge, en daarnaast heel erg hopen dat het met Marc Goos nog goed komt.
Het was een van de mooiste verrassingen om Marc in de Giro van 2014 (op de stelvio?) In dienst van Kelderman opeens de achtervolging op de ontsnapte Quintana te zien leiden terwijl de andere toppers geen initiatief durfden nemen zittend in zijn wiel (de bewuste geneutraliseerde maar toch weer niet geneutraliseerde afdaling/etappe).
Het was/is die jongen zijn droom om wielerprof te zijn en in die Giro liet hij zien dat hij een zeer goede knecht/meesterknecht is of kan zijn.
Voor wat betreft Plugge, spijker op zijn kop.
Hoe jammer en pijnlijk het ook is, we moeten er vrede mee hebben dat ze ploeg qua buget en daardoor ook qua niveau niet meer bij de top 8 van de wereld thuis hoort.
Zelfs als je ziet wat voor budget er nog voor handen is dan is 2015 erg tegengevallen, maar ik zie het dan ook vooral als een overgangsjaar.
Pas na dit jaar mogen we voorzichtige conclusies trekken over waar de ploeg thuishoort op de rankings
'@rahimns:
Volgens de UCI-site staan er maar 25 renners {1 niet inzetbaar} aangemeld voor Team LottoNL-Jumbo 2016.
Ik mis Lammertink, Vermeulen en Bouwman.
BATTAGLIN Enrico ITA19891117; BENNETT George NZL19900407; CAMPENAERTS Victor BEL19911028; CASTELIJNS Twan NED19890123;
GESINK Robert NED19860531; GOOS Marc NED19901130; GROENEWEGEN Dylan NED19930621; HOFLAND Moreno NED19910831;
KEIZER Martijn NED19880325; KELDERMAN Wilco NED19910325; KRUIJSWIJK Steven NED19870607; LEEZER Thomas NED19851226;
LINDEMAN Bertjan NED19890616; MARTENS Paul GER19831026; ROGLIC Primož SLO19891029;TANKINK Bram NED19781203;
TJALLINGII Maarten NED19771105; VAN ASBROECK Tom BEL19900419; VAN EMDEN Jos NED19850218; VAN WINDEN Dennis NED19871202;
VANMARCKE Sep BEL19880728; WAGNER Robert GER19830417; WYNANTS Maarten BEL19820513; {Neo}: ROOSEN Timo NED19930111;
TEUNISSEN Mike.
'@Kelderfan dat was mij al eerder opgevallen en heb dat ook al aangegeven in het nieuwsbericht van Marc Goos tegen Youri. Maar ga maar eens kijken bij andere ploegen ook daar mis je veel neo-profs. Verder niet te veel van aantrekken, ligt gewoon bij de UCI of degene die de site daar onderhoudt. Zal nog wel goed komen ;).
edit: ik denk dat het komt omdat de UCI de continentale ploegen nog niet heeft verwerkt op hun site.
https://pbs.twimg.com/media/CYG4r5lWkAAQo0f.png #eliteroads
Volgens de officiële site gaat Bennett niet in actie komen, maar volgens de officiële site van TLJ wel.
En dan: Mike Teunissen: “Ploeg ziet mij liever achttiende dan derde worden op NK.
De ploeg was er kennelijk niet blij mee, dat Teunissen zich mengt in het veldseizoen.
Ook in 2016 nog de koning van de logische gevolgtrekkingen! Volgens mij heb ik Nico Verhoeven deze winter nog bij een veldrit de fiets van Teunissen zien schoonmaken. Volgens mij gaat die opmerking over de vorm die hij momenteel zou moeten hebben. Volgens mij heb je ook zelf hier meermaals aangegeven dat meerdere renners veldrijden zien als een investering in hun explosiviteit.
'@vlek
Je kunt wel weer roep-toeteren, dat ik te snel conclusies trek, maar waarom wordt dit zo uitgelicht bij wielerflits. Dan krijg je 't idee van "zit 't wel lekker"!
Maar verder zie ik Teunissen alleen maar sterker en explosiever worden van het veldrijden en daar kan de ploeg alleen maar blij mee zijn.
Trouwens leuk en goed, dat Verhoeven erbij is geweest.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.