Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 232 ... 405 406
kelderfan

Ik had zoiets ook al eerder voorbij zien komen; maar 't lijkt er nu op, dat ook TLJ met renners gaat deelnemen met bijv. Dylan Groenewegen.
Maar welke renners komen hiervoor nog meer in aanmerking of worden hiervoor nog renners aangetrokken.
Er lijkt een heleboel gaande met Velon en nu deze samenwerking met Revolution UK.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee, daar gaan geen renners speciaal voor worden aangetrokken. Ben ook heel benieuwd wat het gaat worden allemaal. Leuk plan in ieder geval.

kelderfan

Dat wordt leuk voor 't winterseizoen. Ik ben ook heel benieuwd, want ik weet eigenlijk helemaal niet of er renners bij TLJ zijn, die ervaring hebben met baanwielrennen.

Yeez

'@kelderfan lammertink van winden campenaerts en nog een paar rijden regelmatig op de baan.

mollemarijden

Klopt zie eigenlijk niet in waarom sponsoren Lotto en Jumbo de bijdrage zouden willen verlagen.
Terwijl de prestaties van de Nederlanders enorm goed zijn.
Jumbo kan zich uitbreiden in Belgie met Sep van Marcke in de klassiekers en een aantal Belgische knechten.
Dan heb je de Nederlanders Groenewegen en Kruijswijk die bij de absolute wereldtop lijken aan te haken.
Kelderman en Gesink tevens wereldtop en wie weet dat Kelderman zich misschien meer moet richten op het tijdrijden en de 1weeks koersen en Gesink en Kruijswijk alleen de grote rondes.
Dus op dit moment een verlaging van het budget is het domste wat een sponsor kan doen.

Hakkie2

Ze zouden de sponsoring wellicht willen verlagen omdat hun marketingbudget is verlaagd of omdat ze anders hun geld niet terug verdienen of omdat meer geld investeren niet meer inkomsten zal betekenen. Hoeveel een sponsor uit geeft aan zo'n wielerploeg heeft natuurlijk weinig met de prestaties van de ploeg te maken, alleen met de berekende return on investment.

Jij redeneert als fan, niet als sponsor.

Jumbo wil voorlopig trouwens niet naar België (en De Lotto kan natuurlijk niet naar een ander land). Jumbo is sterker nog aan het bezuinigen op het moment, heeft al een deel van het personeel op het hoofdkantoor wegbezuinigd. Kijk hier maar. Dus jij kan wel mooi roepen dat ze naar België kunnen, maar blijkbaar ziet de eigenaar dat anders.

Als De Lotto met 3 miljoen investeren 10 miljoen meer omzet heeft en met 2,5 miljoen investeren minstens 9,5 miljoen meer omzet (of als ze met het spreiden van de 3 miljoen over verschillende sporten/activiteiten meer dan 10 miljoen omzet genereren), dan is 3 miljoen investeren in de wielerploeg het domste dat De Lotto kan doen.

Laatst gewijzigd
jerteg

Fanny, wij kunnen toch niet meer weten dan jij? Vandaar dat je het beter even zelf kunt opzoeken. De toon waarop jij tegen mij praat accepteer ik trouwens niet.

Wielerfan1987

'@Hakkie2

Niets geks toch??

Men neemt afscheid van mensen op het hoofdkantoor die overbodig zijn geworden en dus onnodig geld kosten.
En dat hij zegt dat ze dit jaar niet naar Belgie gaan uitbreiden is ook niet geheel onlogisch.
Het moederbedrijf van de keten is nog volop bezig met de overname van Laplace en de inpandige vestigingen hiervan in voormalige V&D panden (deze zijn afhankelijk van eventuele nieuwe warenhuizen in de panden), en bovendien duurt het jaar nog maar 5 maanden.
Over volgend jaar of het jaar erop is daarmee niets gezegd.
Normale bedrijfsgang dus...
Wat helemaal niet uitsluit dat ofwel Jumbo, Ofwel Laplace of zelfs beiden volgend jaar of het jaar er op zouden willen uitbreiden naar België

Hakkie2

'@Wielerfan: nee, ik zeg ook niet dat het gek is. Maar niets wijst er op dat ze de stap naar België willen maken (meestal wordt dan een hoofdkantoor eerst uitgebreid, aangezien je extra expertise nodig hebt). Dus roepen dat Jumbo meer moet investeren omdat ze dat in België terug kunnen verdienen is gewoon op het moment niet waar.

La Place is inderdaad een ander verhaal, maar daar heb ik nog niet gehoord dat ze sponsor zouden willen worden van de wielerploeg.

Fanny

'@jerteg
Dan zijn we het met elkaar eens.
Namelijk, ik ook niet met die van jou.

Laatst gewijzigd
jerteg

Mijn toon was anders heel netjes, Fanny. Ik vraag of je het niet zelf kunt opzoeken. Ik kreeg een preek van je.

On: wie zou de vervanger van Vanmarcke zijn als hij niet mee kan?

Hakkie2

Ik denk dat er nog niet echt naar een vervanger van Vanmarcke hoeft te worden gekeken. En anders is het vrij simpel, van de voorselectie is dit over:

Jos van Emden
Tom Leezer
Bram Tankink
Mike Teunissen

Eén van die vier zal de vervanger zijn als er nog iemand uit valt.

kelderfan

'@Fanny
Heb je gezien, dat de Tour de L'Ain 10 - 14 augustus 2016 is toegevoegd. Ik mis nu alleen nog de "Ride London Classic" die op 31 juli 2016 gepland staat.
Vorig seizoen waren Vanmarcke en Teunissen daar nog dicht bij de zege.

tdola

Ik denk dat ze londen niet doen, immers nu staat denemarken op programma, en vorig jaar geen denemarken.

kelderfan

'@tdola
Maar waarom dan geen Ride London Classic? Sep Vanmarcke kwam vorig jaar ook uit de TdF terug en als iedereen heel blijft, dan lijkt mij, dat ideaal voor bijv. Groenewegen en Roosen.

Yeez

Je kan niet alles rijden.

Hakkie2

En je moet ook worden uitgenodigd voor een koers, volgens mij is de London Ride Classic best populair onder de ploegen (ik neem aan volgend jaar één van die nieuwe WT koersen?).

kelderfan

'@Hakkie2
Dat deze koers volgend seizoen een WT-status krijgt, zou ik niet verkeerd vinden. Ik kan mij herinneren, dat 't best een spannende finale was. Maar als een Mike Teunissen 2e. wordt in de laatste aflevering, mag je toch verwachten, dat het team een uitnodiging krijgt. Tot nu toe zie ik alleen Etixx, BMC en Cannondale op de rol staan.

tdola

Er moeten keuzes gemaakt worden, en constant 3 races meedoen met 26 renners niet echt mogelijk. Soms ook rust of trainingsstages.

Fanny

'@Kelderfan
Gezien, en ook dat Tour L'Ain dit jaar zonder een proloog van start gaat.
De "toppers" van in 2015 waren Kruiswijk (5) en de jonge Oomen (8).
Maar ik denk dat Kruijswijk dit jaar hier niet zal starten ivm OS Rio.
Misschien iets voor de jonge renners van TLJ ?

tdola

Het zou ook laatste voorbereiding van gesink op de vuelta kunnen zijn.

kelderfan

'@Fanny; @tdola
Ja, misschien is 't een voorbereidingskoers voor Gesink en ik ben dan ook benieuwd naar de verrichtingen van de huidige lichting RDT en de jongens van IAM, die volgens PCS ook deelnemen.
Alleen als je naar 't programma kijkt bij RDT dan rijden zij de hele maand augustus de Tour Alsace juli 27 - augustus 31;)

ghostwriter

Gesink zal, lijkt mij, waarschijnlijk de Ronde van Polen als voorbereiding op de Vuelta rijden. Hopelijk met onder andere Roglic en Battaglin als zijn knechten zodat hij voor een goed klassement kan gaan.

Ik vraag me verder enorm af wie LottoNL naar de Vuelta gaat sturen. Leezer, Gesink, Van Winden, Van Asbroeck, Campenaerts, Teunissen, Bouwman, Lammertink en Vermeulen zullen allen nog geen grote ronde hebben gereden dit seizoen. Ik neem aan dat Lammertink en Vermeulen nog niet in aanmerking komen voor een grote ronde maar de andere zeven zouden wel een grote ronde kunnen rijden. Het zou kunnen dat ze naast Gesink en Kruijswijk als kopmannen Leezer, Van Winden, Van Asbroeck, Campenaerts, Teunissen en Bouwman hun eerste grote ronde van het jaar laten rijden en dan Roglic of Battaglin als extra knechten meesturen. Als ze van plan zijn het contract van Van Winden niet te verlengen kunnen ze hem thuis laten en Roglic en Battaglin beide mee nemen. Met Gesink, Kruijswijk, Roglic, Battaglin en Bouwman hebben ze dan een goede klim ploeg en Leezer, Van Asbroeck, Campenaerts en Teunissen moeten dan zorgen dat Gesink en Kruijswijk zonder schade de vlakke etappes doorkomen.

Wielerfan1987

Ik denk aan een aantal zekerheidjes voor de Vuelta (mits niet geblesseerd of ziek):

Kruijswijk
Gesink
Bouwman
Battaglin
Campenaerts
Leezer
Teunissen

Dan blijven er naar mijn idee nog twee plekken over die eigenlijk wel ingevuld zouden kunnen worde door om het even welke renner.

Fanny

'@ Wielerfan 1987
Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens.
Een groot gedeelte van de renners die naar de Vuelta gaan zullen denk ik ook eerst in de binnenkort te rijden 1 weekse WT koers Tour de Pologne starten.
Voor de jongere renners zal het denk ik een soort van kwalificatie zijn voor de 3 weekse Vuelta.
Ik verwacht sowieso dat Bouwman (vlgs uitspraak Nico Verhoeven in wielerverhaal: http://www.wielerverhaal.com/waar-liggen-de-kwaliteiten-van-nederlands-grootste-jumbo-talenten/) daar gaat starten en misschien ook wel Vermeulen en Lammertink.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 232 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.