Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 241 ... 405 406
ghostwriter

Hopelijk haalt LottoNL nu Clement als extra knecht voor het heuvel- en middengebergte en sturen ze verder alle goede klimknechten (Roglic, Battaglin, Bennett en Bouwman of Vermeulen) met Kruijswijk naar de Giro en Vuelta. In de Tour kunnen ze Gesink en Kelderman een vrije rol geven, Groenewegen kopman maken en sprinttrein van zes man sturen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hopelijk doen ze dat niet*. Dat klinkt als een slechte selectie voor de Giro, terwijl daar volgend jaar dan toch het hoofddoel van het seizoen lijkt te liggen.

*buiten het halen van Clement uiteraard, daar zouden ze wel veel aan hebben

Laatst gewijzigd
tdola

Ik zou toch echt zijn voor zoiets als dit voor volgende giro, maar hangt af van wat deze en gene wil:

Kopman: kruiswijk
Superknecht: kelderman of gesink
Bergknechten: aan te trekken versterking, roglic, bouwman, battaglin (evt bennett ipv 1 eerder genoemde)
Voor vlakke: keizer, castelijns, emden (of tankink als ie verlengt bijv of campenaerts).

Evt een renner nog in te wisselen voor hofland (als hij verlengt).

Oh ja, eerst nog vuelta..... (Gesink, kruiswijk, battaglin, bouwman, campenaerts, keizer, leezer en 2 uit bennett/hofland/tankink/emden/teunissen/asbroeck).

Fanny

Fantastisch nieuws mbt verlenging van Steven Kruijswijk !!!
Geweldig mooi dat hij niet naar een van de grote ploegen vertrekt.
Hij heeft het schijnbaar goed naar de zin bij TLJ ondanks dat hij waarschijnlijk elders veel meer kan verdienen.
Dat wordt hopelijk genieten de komende jaren in de grote rondes Giro, Tour de France en Vuelta !
Er zullen dus wel wat werkpaarden voor bergop bijkomen en hiervoor heeft Plugge al met een flink aantal renners gesproken.
Daarnaast hebben zich nmm een aantal jongelingen zoals Bouwman en Vermeulen zich al goed ontwikkeld tot een goede knechten in de klassementstrein voor o.a. Kruijswijk, Gesink en Kelderman. Vooral Bouwman heeft goede stappen gemaakt in zijn tot nu verreden WT koersen.

Zie hieronder het gesprek dat Plugge had met Corné Hendriks van de Nos.

http://nos.nl/artikel/2116281-kruijswijk-blijft-lotto-jumbo-trouw-tot-eind-2018.html

Hier heeft hij het steeds over een klassementstrein en een sprinttrein voor de komende jaren t/m 2018.
Ook de sponsoren LottoNL, Jumbo, BrandLoyalty en Bianchi willen dat men gaat voor de klassementstrein en sprinttrein.
Wat Plugge ook zegt is dat het voordeel van het hebben van een klassementstrein en sprinttrein is dat je ook nog in de klassiekers mee kan doen !!

Wat ik hieruit opmaak dat TLJ dus niet specifiek voor renners voor deklassieker gaat.
Dit zou dan nmm weleens ten koste kunnen gaan voor de, qua salaris dure kopman van TLJ, tw Sep Vanmarcke.
Ik verwacht dan ook indien hij blijft bij zijn eisen mbt salaris, eigen staf en eigen renners voor de klassiekers, hij zal vertrekken.
Of hij zou volledig moeten gaan voor vnl de sprintrein en daarnaast als kopman voor de klassiekers RVV en PR, en indien er verder geen eisen van zijn kant zijn.

Laatst gewijzigd
tdola

Voordeel van sprinttrein is dat het ook knechten voor de klassiekers kunnen zijn (wijnants, van emden, tankink, roosen, enz).

ghostwriter

Vanmarcke (of Boom) kan natuurlijk ook een belangrijke schakel in een sprinttrein zijn naast een rol als kopman in de klassiekers. Net zoals Gesink en Kelderman naast een rol als kopman in de klassiekers onderdeel van een klassementstrein kunnen zijn.

Zelf hoop ik dat Gesink en Kelderman een vrije rol in de Tour krijgen en ze verder de sterkst mogelijke sprinttrein sturen. Ga in de Tour voor de etappe overwinningen en in de Giro en Vuelta voor het algemeen klassement.

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Als er een kans is op wit, is het dit jaar wel. Paar dagen geleden had Alaphilippe het al moeilijk, vandaag Barguil. Yates maakt een schuiver en de voornaamste concurrent lijkt dan ineens Meintjes te worden. Komop Wilco, een paar dagen in het wit is al mooi! Maak er een doel van en je zult zien dat je dan ook automatisch top 10 rijdt!

Verder mooi nieuws over Kruijswijk. Maar ik hoop toch ook dat ze VanMarcke kunnen behouden.

tendam

Zelf hoop ik dat Gesink en Kelderman een vrije rol in de Tour krijgen en ze verder de sterkst mogelijke sprinttrein sturen. Ga in de Tour voor de etappe overwinningen en in de Giro en Vuelta voor het algemeen klassement.

Wat een briljant idee! Dat ze daar zelf niet zijn opgekomen.

xistnc

Ja, ik vind dat we de suggestie van Ghostwriter een kans moeten geven. Vernieuwend, nog nooit gezien, maar het proberen waard. Geniaal.

ghostwriter

Sorry maar Gesink zou als hij niet was gevallen voor het algemeen klassement zijn gegaan. En toen Gesink nog dacht dat hij de OS zou rijden was Kelderman aangewezen als klassementsrenner. Op een enkel moment leek het er op dat ze beide voor de etappeoverwinningen in plaats van het algemeen klassement zouden gaan.

Daarnaast heeft LottoNL deze Tour ook klimknechten Martens, Lindeman en Bennett meegestuurt. Ik stel dus voor dat niet te doen dus is het wel degelijk iets andere dan wat LottoNL nu doet. Maar blijf verder maar lekker met nergens op slaande sarcasme doorgaan hoor. Jammer alleen dat jullie Nederlanders er zo slecht in zijn in vergelijking met ons (Britten).

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

Ghostwriter komt wel in aanmerking voor een Nobelprijs...

Mooie_Mario

Leuk interview met Vermeulen
http://www.pezcyclingnews.com/interviews/rider-interview-alexey-vermeulen-2016/

robertowilco

Ja ghostwriter een goed plan, alleen in de praktijk kan dat heel anders gaan als Gesink of Kelderman goed staan in het algemeen klassement na een week of zo, dan is die vrije rol verdwenen, en de sponsors zien toch graag dat er voor het AK gegaan wordt.

xistnc

klimknechten Martens, Lindeman

Grapjas.

ghostwriter

'@xitnc
Het zijn geen geweldenaars voor het hooggebergte maar ze zijn wel degelijk meegenomen mede om Kelderman in het heuvel- en middengebergte bij te staan.

@robertowilco
En dat is dan geen probleem. Stel Gesink staat na anderhalve week in de top 5 dan kan Kelderman de rest van de tijd voor hem knechten. Ik zou alleen geen extra klimknechten meesturen maar de klimknechten die LottoNL heeft gebruiken om Kruijswijk bij te staan in de Giro en Vuelta.

Laatst gewijzigd
Nikolai

Volgens mij versprak Plugge zich in het gesprekje met de NOS. Hij had het erover dat de klassementstrein met twee speerpunten zou gaan rijden (Kruijswijk en Gesink), maar herstelde zich snel. Ik leid er echter uit af dat de kans vrij groot is dat Kelderman geen speerpunt van de klassementstrein zal zijn en dus waarschijnlijk zal vertrekken. Ik kan me althans niet voorstellen dat hij als knecht in de klassementstrein zal gaan rijden. Bovendien heeft hij ook al eens eerder aangegeven dat het na afloop van zijn huidige contract misschien wel eens goed zou zijn als hij in een andere omgeving zou gaan rijden. Ben dus bang dat hij weg gaat.

mus van de maasstad

Waarom zou Kelderman niet als schaduwkopman kunnen fungeren?

veld

'@nikolai Nogmaals, dat is niet te hopen. Als er vanwege budgetbeperkingen gekozen moet worden tussen Sep of Wilco, zou ik zeker voor het behouden van Wilco kiezen. Hij is een Nederlander, maar vooral zijn zijn kwaliteiten ( klimmen, tijdrijden, klassement) minder gemakkelijk vervangend op te lossen dan de kwaliteiten van Sep (Vlaamse wedstrijden en sprinttrein). Zoals ik al eerder h eb gezegd: als het nodig is Sep laten gaan en een jaar zonder doen en daarna (ik denk voor hooguit de helft van Seps salaris) Van Baarle erbij proberen te halen.

oscarito1908

Martens en Lindeman klimknechten? Nee dat zijn jongens die op een heuvelachtig parcours uit de voeten kunnen.

Geen jaar zonder een kopman in het voorjaar. Dat zijn de mooiste koersen die er zijn. Dan heb ik het over de Vlaamse wedstrijden, niet die verschrikkelijke Ardennen week.

Ik zou het andersom doen, gaan voor Sep en Kelderman laten vertrekken. Met Gesink en Kruijswijk heb je goede klassementsrenners. Met Wilco heb je een aardige tijdrijder en een aardige klimmer in huis. Het liefst beide natuurlijk.
En de sprinttrein verder uitbreiden.

mollemarijden

'@veld
Absoluut niet mee eens, als ik zou moeten kiezen tussen Sep Van Marcke en Wilco Kelderman dan zou ik toch zeker voor Sep gaan. Sep erbij betekent gewoon dat je het hele voorjaar mee speelt om de grote klassiekers te winnen.
Gesink/Martens/Kruijswijk voor de heuvelklassiekers. En dan Sep voor het Vlaamse voorjaar en de eenweeks koersen als ZLM en Ronde van België etc...
Sep bewijst zich nu al 2 jaar tot de absolute wereldtop te behoren in het Vlaamse werk. Als hij gaat heb je het hele voorjaar waarschijnlijk geen enkele overwinning of misschien zelfs een top-10 plek!!!
Kelderman lijkt te stagneren en niet door te stoten de laatste 2 jaar. Maar we moeten het hier even afwachten. Het wordt natuurlijk pas een dilemma als Wilco Kelderman opeens top-5 rijdt. Of een hele goed top-10 dicht t.o.v. de rest.

Maar mijn voorkeur dus voor Sep Van Marcke en denk eerlijk gezegd de ploegleiding ook. Die ook inziet dat Van Marcke alleen enorm veel punten haalt voor de WT formatie. Maar wie weet hoeveel het budget van TLJ nu werkelijk is en wat de salariskosten zijn.
Want wat doet Bianchi, de fiets waarmee enorme successen geboekt worden qua tijdritten! Verhoging van budget??

christidoc

'@oscarito

Jaa, voorjaar, klassement, tijdrijders en sprinters. Leg jij er even 10 miljoen extra bij?

Fanny

'@ Veld
Ik ben het volledig met je eens door Sep Vanmarcke te laten gaan en voor Wilco Kelderman te kiezen.
Ik denk dat de meeste Nederlanders toch meer georiënteerd zijn op de grote rondes en wat minder op de Vlaamse klassiekers mede vanwege het feit dat men vooral een Nederlandse ploeg is met voornamelijk Nederlandse kopmannen.
Je hebt dan voor elke ronde wel een kopman als Wilco Kelderman blijft.
Voor het salaris, dat kopman Vanmarcke en zijn andere eerder genoemde eisen kost, zijn waarschijnlijk wel een of meer renner(s) te halen voor de Vlaamse klassiekers.
Daarnaast zijn er intern misschien ook renners die goed voor deze koersen opgeleid kunnen worden of dat volgend jaar al kunnen zijn.
Helaas is Dylan van Baarle voor volgend jaar nog niet beschikbaar voor o.a. deze Vlaamse klassiekers, maar wel in 2018.
Misschien dat Lars Boom volgend jaar nog een of twee jaar bij TLJ komt en dat hij de Vlaamse klassiekers gaat rijden naast het veldrijden.

@mollemarijden
Quote: Sep bewijst zich nu al 2 jaar tot de absolute wereldtop te behoren in het Vlaamse werk
Vanmarcke heeft in de Vlaamse klassiekers als kopman in 2015 wel een pak minder gepresteerd dan in 2016.
Plugge gaf aan in eerder genoemd interview aan dat ook de sponsoren LottoNL, Jumbo, BrandLoyalty en Bianchi willen dat men gaat voor de klassementstrein en sprinttrein.
Maw nmm niet voor de Vlaamse klassiekers.

@oscarito1908
Doe mij maar de Waalse klassiekers WP en LBL.

Fanny

De volgende renners gaan naar de WT Tour de Pologne .
Enrico Battaglin, Koen Bouwman, Victor Campenaerts, Moreno Hofland, Tom Leezer, Primoz Roglic, Alexey Vermeulen en Dennis van Winden.

Primoz Roglic zal de kopman zijn in deze ronde van Polen met 1 koninginnenrit en in de laatste etappe 1 vlakke tijdrit van 25km rondom Krakow.
Vooral de laatste etappe met de tijdrit van 25km zal waarschijnlijk de beslissing brengen.
Helaas is deze wel vlak voor de erkende NK tijdrijders Primoz Roglic en Victor Campenaerts.
Misschien dat ook de jonge Bouwman, die een uitstekende tijdrit (niet vlak) reed in Zwitserland, zich hier ook kan laten zien.
Daarnaast zijn er goede mogelijkheden voor Hofland omdat de hele sterke sprinters natuurlijk in de TdF zijn.
Kortom er valt hier denk ik wel wat te halen.

Laatst gewijzigd
Gees

'Daarnaast heeft LottoNL deze Tour ook klimknechten Martens, Lindeman en Bennett meegestuurd'

Ja Martens, gister gezien. Die ging er als eerste af vd kopgroep op de finale klim. Lindeman is ook geen echte klimknecht.

Haal mannen als Clement, Denif, Stetina en bv Sinkeldam voor aanvulling sprintploeg.

Laatst gewijzigd
tdola

Pcs nog niet eens bijgewerkt.

Voor ak zie ik verder toch best hoop goede renners nu al staan: hermans, ulissi, wellens, amador, uran, taaramae, kiatkowski, konig en jungels.

Sprinters wat minder: guardinei, fischer, haussler, pelucchi, waetems, arndt en viviani.

Kan best een leuk rondje worden, hopen dat tlj het goed doet.
Keizer en teunissen nog even rust blijkbaar ( ri vuelta?).

1 2 ... 241 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.