Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 243 ... 405 406
Loek de Rooij

Hij lijkt inderdaad inhoud te missen. Wellicht toch een gevolg van het 'voorzichtig brengen'. Al had hij gisteren en vandaag blijkbaar toch ook last van die val. Het is zonde, zo blijf je je keer op keer afvragen hoe het zonder val zou zijn verlopen. Hij schijnt van de klassements mannen van TLJ de beste waardes te fietsen. In wedstrijden komt het er echter zelden uit.

Ben het wel eens met ghostwriter. Laat hem eens lekker aanvallen en hardheid opdoen. Wellicht zal hij hierdoor ook vaker winnen. Beetje zoals Rui Costa. Kies één of twee korte rondes met een tijdrit uit om voor een klassement te gaan. De grote rondes kunnen altijd nog. Ik snap echter wel dat het lastig is om bewust te laten lopen als je je goed voelt.

Laatst gewijzigd
Hermannmg

Zonder die val was Kelderman denk ik ook gelost. Kijk naar Zwitserland, waar hij zeer wisselvallig presteerde in een matig deelnemersveld. Kelderman had gewoon moeten doen wat hij van te voren zei: aanvallen. Hij doet het niet (rijdt 1e instantie voor goed klassement door druk vanuit de ploeg) en daardoor is de teleurstelling groter door dat dit wéér niet lukt. Zijn zelfmedelijden wordt alleen maar groter en het zelfvertrouwen alleen maar kleiner. Ik gun het hem zeer die mooie overwinning, hopelijk kan hij zich bijeen rapen en gaan aanvallen ala Dumoulin als vandaag.

oscarito1908

Kelderman bestaat niet.

Timothy12

Als die Kelderman zo nodig schaduwkopman wil zijn laat hem dan meegaan met Kruijswijk naar de Giro
En dan kun je in het najaar voor San Sebastian, Montreal en Quebec gaan. Wat hij zeker wel aan kan, zoals je in etappe 2 van de Tour hebt kunnen zien

AndriesW

Bennett haalt een mooi niveau. Hij laat zich goed zien. Dat is een opsteker.

Kelderman zou nu echt het klassement helemaal moeten laten lopen. Daarin is de kans op een goed resultaat (top 10) te klein geworden.
Ik ben het eens met voorgaande suggesties om het roer om te gooien en het rijden van grote klassementen voorlopig los te laten. Meer hardheid opdoen, leren aanvallen, leren knechten. Hij was zogenaamd een nog groter want completer rondetalent dan Gesink. Hij loopt inmiddels ver achter op de resultaten die Gesink op zijn 25e al had behaald.

Die val was waarschijnlijk helemaal buiten zijn schuld. Elke renner heeft zijn portie pech en daarom is het belangrijk om daarnaast niet te veel fouten te maken en je kansen te grijpen. Anders zul je net zien dat je botte pech tegenkomt als je een keer wel goed en foutloos bent...
Met of zonder val: het is wel zo realistisch om te stellen dat hij meestal tekort komt in dit soort klimwerk.

Voor Gesink zag ik een droomscenario ontstaan richting Vuelta, namelijk zijn beste kans ooit om een grote ronde te winnen. Door de situatie rond Contador liggen de kaarten alweer wat anders.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

TLJ en de tour van 2016 is geen gelukkige combi tot nu toe.

In Juni 1 zware val > de kopman, "dag tour"
In de tour loopt 1 vd 9 tubes er af > de kopman, "dag kans op wit"
Botsing met toeschouwer > de man die strijd om ritwinst.

Nu heeft dat laatste (gelukkig) geen invloed of gevolgen gehad maar ik had op het moment dat ik het zag gebeuren "maar natuurlijk is het de TLJ renner"...

Hopelijk komt die ritwinst in week 2 of 3 nog.

Wielerfan1987

het is inderdaad wel erg zuur dat dat nu net Bennett moest overkomen, ik had wel willen zien hoe ver hij had kunnen komen.
ik denk niet dat hij Dumoulin had kunnen bedreigen, maar een top 5nof zelfs top 3 was mogelijk geweest naar mijn idee.

ik hoop ook dat ze Bennett zijn verlenging nog deze Tour bekend kunnen maken.

Bennett is een sympathieke knul die zoals blijkt zelf best wat kan laten zien, dankbaar is voor de kansen die de ploeg hem geeft, en zeker niet te beroerd is om zich op te offeren voor een kopman

Laatst gewijzigd
StonedCamel

Inderdaad een mooie prestatie van Bennett, hopelijk ook weer wat leergeld om de volgende keer wat slimmer te zijn, want hij was wel erg sterk.
Overigens een ontzettend sterke kopgroep, als je kijkt wie er overblijven: alle renners uit de top 9 hadden al een keer een etappe gepakt of goed klassement gereden in een GT, behalve Bennett en Rosa dan, maar Rosa is ook een klasbak (nog 8e in de Dauphine). En dan viel Herrada die in de Dauphine nog won nog terug...

Laatst gewijzigd
horsm

't Blijft heel erg jammer van die valpartij van Kelderman, want hij zag er eigenlijk heel goed uit. Ik hoop zelf niet dat hij het laat lopen in de hoop op een etappe-overwinning. In mijn ogen is hij toch echt een klassementsrenner (veel meer dan rittenkaper), en met het oog op de toekomst zie ik 'm liever drie weken knokken voor een klassement, met als risico dat hij net buiten de top tien valt, dan dat hij een paar keer in de vroege vlucht gaat. Daar is het, trouwens, nu ook al een beetje te laat voor. Om succesvol daarin te zijn had hij zoals Cummings of Dumoulin zich moeten sparen - of in ieder geval niet op zijn plaat moeten gaan. Nu heeft hij, denk ik, niet genoeg over om te winnen, mocht hij ooit eens meezitten in een succesvolle vroege vlucht.

Kingstown

'@AndriesW:

De Vuelta winnen terwijl iemand als Contador meedoet geeft de zege juist nog net wat meer glans. ;)

Tisyaboy

Kan iemand die Kelderman een beetje motiveren. In elke interview met die jongen komt hij zo ongemotiveerd over en ontbreekt er power. Geef Wilco een beetje peper in de reet.

jvh93

tjallingi maar in laten vliegen en eens ff flink mental coaching laten doen op die jongens

horsm

'@Tisaboy, dat is gewoon zijn manier van spreken. Ik zie niet in wat er niet gemotiveerd aan Wilco is, maar goed overkomen in de media is een hele kunst (en niet iedereen kan dat even goed). In mijn ogen is 't volkomen niet van belang maar er zijn genoeg volgers die renners graag afrekenen op hoe ze overkomen op teevee, en of daar 'winnaarsmentaliteit' uit blijkt of niet.

Chrys

'@horsm
Je hoeft niet per se goed over te komen in de media, maar er spreekt zelfs geen overtuiging uit zijn woorden. Alsof die jongen geen doelen heeft gesteld voor de Tour.

iLLan

Je hoeft niet per se goed over te komen in de media

En dan
maar er spreekt zelfs geen overtuiging uit zijn woorden.

Dus het gaat er wel om hoe hij over komt in de media. Of heb je hem zelf nog gesproken en sprak er daar ook geen overtuiging uit zijn woorden?
Dit is denk ik wat horsm bedoelt, je vangt hem op wat hij zegt voor een televisiecamera, terwijl lang niet iedereen goed om kan gaan met zo'n camera.

Chrys

'@illan
Niet echt mee eens. Een Mollema vind ik ook niet goed over komen in de media. Hij is niet echt overtuigend ("hmmm .... ja ..... was wel pittig" - en dat elke dag), maar wel overtuigd van zichzelf. Van Kelderman heb ik het idee dat hij het allebei niet is.

StonedCamel

'@Chrys:
De eerste dagen zei Kelderman: 'Ja het ging lekker en ik voel me goed' 'Ik wil meedoen voor de etappe' 'Nee ik ben niet echt moe'.
Hoezo niet overtuigend?

Roberto

Kelderman is gewoon een heel bescheiden vent en heeft zijn hart niet op zijn tong liggen.
Kelderman schijnt op de fiets heel gedreven en gemotiveerd te zijn. Zo erg zelfs dat hij soms afgeremd moet worden. Hij wil maar doorgaan..

robertowilco

Ben het met je eens horsm, niet ieder mens is hetzelfde en maar goed ook, wilco is wilco, accepteer die jonge hoe hij is, hij praat nou eenmaal zonder stemverheffing, maar deze jongen, is ook teleurgesteld, nou weer gevallen op een belangrijk moment, hij trapt de hoogste wattages van alle renners bij TLJ, het moet er eens uitkomen en dat zal ook gebeuren, misschien verrast hij ons nog in deze tour, en dan wordt er weer anders over hem gepraat.

Borsje

Van mij mag Kelderman nog wel even proberen te gaan voor het wit. Uiteraard als ie weer in eerste groep favorieten kan blijven aanhaken. Kan toch nog best dat ie na de vlakke tijdrit weer op schootsafstand blijkt te staan van Yates of Barguil?

Fanny

Morgen een tweetal kansen op een ritoverwinning of mooi ander goed resultaat voor TLJ in zowel 10e etappe van de TdF als in de 1e vlakke vlakke etappe van de zware Tour de Pologne met dus alle 18 WT ploegen.

Als Dylan Groenewegen de 1e berg in het peloton goed overkomt liggen er kansen in de eindsprint op hopelijk een goed resultaat.
Voor sprinter Moreno Hofland zijn de kansen denk ik wel wat groter omdat er minder goede topsprinters in Polen meedoen.
Zijn grootste concurrenten zullen denk ik o.a. Viviani, Gaviria en Ewan zijn.
Benieuwd hoe het ervoor staat met Hofland, maw of hij progressie heeft gemaakt in de laatste weken na het NK en de Dauphiné.
Verder verwacht ik Roglic als kopman en de andere renners zullen als ze niet hoeven te knechten, denk en hoop ik, aanvallend koersen.

Weet iemand of de Tour de Pologne ergens met een livestream of live op tv wordt uitgezonden, kan het namelijk nog nergens vinden (wel de Poolse TV).

Laatst gewijzigd
TeamNL

Kruijswijk en Groenewegen waren vanavond bij de Avondetappe. Wat een vertrouwen stralen beide mannen uit in vergelijking met Kelderman en Hofland. Vooral laatstgenoemde is een beetje arrogant maar dat heeft een sprinter nodig.

nickdt

Kruijswijk heeft dus net bevestigd dat hij de Vuelta wil gaan winnen.

ti-raleigh

Morgen Sep in kopgroep ? Dylan denkt niet dat het een sprint wordt en Sep wou nog een keer aanvallen....
En idd, Groenewegen straalt veel zelfbewustzijn uit. Hopelijk houdt hij dat.

irriducibili

Sep of Lindeman lijkt me erg mooi voor in de aanval. Het lijkt me iig een rit die te zwaar is voor Dylan, dus een rit waar ze de aanvallende aspiraties voor een rit waar kunnen maken!

Kruijswijk en ook Groenewegen kwamen goed over bij de avondetappe trouwens. Benieuwd wie ze kunnen halen voor de bergtrein voor Steven. Opzich prima trouwens om hem gewoon komende jaren combi giro/vuelta te laten rijden en met Dylan en/ gesink/kelderman de tour te doen.

1 2 ... 243 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.