Kelderfan dat is dat niet alleen maar het gaat tussen de oren zitten, nou moet mij dat weer gebeuren, kelderman is een piekeraar er hoeft maar iets tegen te zitten en hij gaat weer twijfelen en het knaagt aan zijn zelfvertrouwen, ik zie hem nog op 21 jarige leeftijd een voortreffelijke Giro rijden waar hij met de beste omhoog gaat, de daarop volgende Dauphine zit hij te dueleren met een goede Contador, Valverde en Froome, hij wordt daarin vierde en rijdt een dijk van een tijdrit, hij heeft zich sindsdien niet echt ontwikkeld of progressie gemaakt, integendeel, kan hij dan toch niet met de druk omgaan, want het zit wel degelijk in hem dat hij top 10 kan rijden of meer in een grote ronde, hij heeft alles wat en ronde renner moet hebben, alleen zijn weerbaarheid, zelfvertrouwen en het omgaan met druk speelt hem parten, ik hoop echt voor w ilco dat hij er in de laatste week doorheen komt en ook zichzelf bewijst, heiik kan het nog.
mensen moeten eens niet zo zeuren over Gesink zijn keuze de Tour te laten lopen.
ja je mist nu een man als Gesink in je Tour ploeg, maar Robert heeft eerder met een alles behalve vlekkeloze voorbereiding aan de start gestaan in de Tour waar hij vervolgens niet kon laten zien wat hij hoopte.
had je toen eens de berichten moeten lezen, met reacties als; 'Gesink heeft hier nu niks te zoeken in deze vorm en met deze voorbereiding' 'Waarom is voor Gesink de Tour zo heilig? waarom kiest hij niet gewoon vol voor die minder bezette Vuelta waar hij kansen heeft op iets moois?'
Nu maakt Robert in overleg met een zeer gerenomeerde medische staf de keuze om de Tour te laten schieten en vol te gaan voor die voorbereiding op hoogte in de States die hem al zoveel moois heeft gebracht om dan de vermoedelijk minder zwaar bezette Vuelta te betwisten.
en nu is het voor sommigen verdorie weer niet goed!
beseffen jullie wel dat TLJ straks met Gesink en Kruijswijk in de Vuelta twee potentieel top 5 kandidaten heeft, en misschien nog wel meer??
Helemaal eens met wielerfan1987
Vooral de selectieve domheid van de reacties van die figuren is om te huilen, blijf dan wel in ieder geval achter je mening staan en draai niet als een blad aan de boom als het andere wat je eerst hoopte ook niet werkte.
Het zijn net kleuters die in plaats van een koekje een ijsje willen en als ze dan een ijsje krijgen willen ze dat ook weer niet.
'@ Gees:
dat zal in Parijs wel blijken. doelstelling was een ritoverwinning, en er liggen nog steeds kansen.
bij Dumoulin werd er ook al flink gemopperd dat hij zo makkelijk liet lopen maar na zijn ritoverwinning in de de Pyreneen was hij ineens onze beste wielrenner van de afgelopen tien jaar. het kan verkeren.
'@ Wielerfan 1987 en @ Kelderfan
In ben het volledig met jullie eens in jullie laatste bericht.
Zullen we nu dan maar hebben over de vandaag te rijden etappes in de TdF en TdP.
Misschien zijn er vandaag wel goede berichten voor LTJ mbt podiumplaatsen voor kopman Roglic in de TdP en Groenewegen in de sprint van de TdF.
Indien geen sprint met Groenewegen dan zijn er misschien ook kansen voor de aanvallers van TLJ.
Voor TdP verwacht ik geen sprint en dus ook geen Hofland van voren.
'@ti-raleigh
Je schreef: "Robert gaf aan dat hij de Tour vorig jaar enorm zwaar en belastend vond en dat hij mede daarom dit jaar liever geen kopman wilde zijn en dus ook daarom liever Os wilde doen."
Jouw suggestie is dus dat hij een Tour voor het klassement wilde vermijden en dat dáárom de OS in beeld kwamen als doel. Dat klopt dus niet. Hij zag de OS én de Tour als doel maar als doel binnen de Tour mogelijk dagsucces in plaats van het klassement.
Ik denk dat je deze column van begin oktober had gelezen en verkeerd hebt geïnterpreteerd of onthouden.
De voorkeur voor een andere rol in de Tour is mede met het oog op de OS. Je kunt dat lezen als 'frisser uit de Tour willen komen' maar ook als het instellen op dagsucces (of een combinatie van beide).
Het was dus ook slechts een eerste suggestie van zijn kant voor 2016. Verdere uitwerking en bespreking met ploegleiding en coach kwam later. In januari (en waarschijnlijk al in december) was al duidelijk dat hij de Giro niet zou rijden en de Tour in een rol afhankelijk van het verloop van het voorseizoen.
Dat hij eerst wel wat zag in de Giro doet er dan niet meer toe. Een eerste piek was gepland in april en die kwam er nauwelijks uit. Dat lag dus niet aan het plan. Deels zaten de omstandigheden niet mee: koud en nat weer in Baskenland net toen de vorm leek te komen, en in de Amstel en Luik wederom. Mede daardoor viel hij buiten de boot van de OS-selectie. Dan kwam het dus aan op Tour en Vuelta en lag een kopmanschap in de Tour weer voor de hand (mede vanwege de wisselvalligheid van Kelderman). En dan kwam de ongeplande duikeling in Zwitserland.
'@ tendam 9.25 uur
Ik hoorde deze week bij avondetappe dat Dumoulin zich nooit verschuilt achter de factor pech, maar altijd de schuld bij zichzelf zoekt. Ook Dylan zei vandaag dat hij niet goed genoeg was en moe begint te worden en dus niet dat hij pech had omdat hij in het gras terecht kwam. Dat is wat ik bedoel. Pech heeft oorzaken ! Die put van Robert in Zwitserland had dus ook een oorzaak. Omdat rechtstreeks te koppelen aan zijn verkeerde keuzes aan begin van het seizoen, gaat misschien wat ver, maar toch sluit ik niet uit dat het een met het ander heeft te maken via allerlei bochten.
'@vlek
Jij had 't een keer over IAM toch. Nu Larry Warbasse doet 't een stuk beter als de TLJ - boys. Dus die renner staat naast Clement en Pantano als mogelijke versterking op mijn lijstje. Al ben ik blij met Campenaerts in dit hondeweer. {het is toch wel apart dat die jongens, die het in Wallonië goed doen, hier ook weer komen bovendrijven.}
Roglic moet helaas nog wat stappen maken.
@Fanny
Het is helaas niet best met de TLJ-ploeg in Polen. Het weer zal de boosdoener zijn. Het was Tim Wellens weer!
'@ wf 1987
Voordat je iemand veroordeelt tot een zeur, lees eerst even waar de discussie over gaat. Daarnaast heeeel erg jammer dat je alleen reageert op 'negatieve' berichten. Makkelijk inkoppen op TLJ. forum. En ik heb hier nu ballen genoeg om te beweren dat Robert geen top 5 gaat rijden in Vuelta.
@ janjanssen
Intelligente mensen noemen anderen nooit dom.
@ andries
Ja klopt. Os hoofddoel en Tour dagsucces, zo heb ik dat ook steeds beschreven. Sterker nog, ik kan me nog herinneren dat ik daar vorig jaar al 'fel' op gereageerd heb. Ik kon mijn bericht niet terugvinden helaas. Moet dus voor 18 oktober geweest zijn.
Je wil doen alsof Gesink los van de anderen een keuze heeft gemaakt en daarmee de kopmannen en de ploeg met een probleem heeft opgezadeld. Dat is echter niet de manier waarop die dingen in werkelijkheid met elkaar te maken hebben. De tijdlijn van de beslissingen rond de rolverdeling tussen Gesink en Kelderman is hier ondertussen ook door vele voorgekauwd en dat daarbij Kelderman ook ter sprake is gekomen is inherent aan de werkelijke gang van zaken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.