Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 252 ... 405 406
Gees

Leezer is ook niet veel dit seizoen. Vorig jaar nog opgehemeld door de ploeg, adjudant in de TDF, 2 jarig nieuw contract. Watskebeurt?

Warbasse idd, nog niks van gehoord, maar rijdt nu een mooie uitslag. Pauwels, ook eentje die ik er graag bij zou zien.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Zeker ! Want Gesink riep in oktober nog dat hij Giro als kopman wou rijden, is niet veel overleg aan vooraf gegaan. En wat die tijdlijn betreft misschien kun je mijn geheugen opf rissen met een berichtje uit de media.

S. Morgenstern

Gesink geeft in een telefoongesprek met Kerckhoffs aan de Girostart in Nederland interessant te vinden. Dat is heel wat anders dan inzetten op het kopmanschap in de Giro.

Je mag verder zelf opzoek naar berichtgeving rond de ploeg presentatie. Dat je de reageerders hier niet op hun woord wil geloven is niet mijn probleem.

tendam

'@ti-raleigh
Ik weet niet hoor, maar ik neem aan dat Dumoulin z'n valpartij in de Tour vorig jaar niet aan zichzelf te wijten vond. Ik word zo moe van dat Hollandse gedoe, elke nieuwe held is de Messias die de juiste mentaliteit heeft... totdat hij een keer niet aan het ideaalplaatje voldoet en gelijk een slappe lapzwans is. Pech bestaat gewoon, als je dat niet kunt accepteren gaan we het niet eens worden, vrees ik.

ti-raleigh

'@ vlek
Hoe had hij dan in Giro moeten starten ? Als waterdrager ?
Jij beweert iets, waarvan ik zeg dat het niet zo is. Dan is jouw laatste reactie niet echt sterk, maar daar ben je helaas wel vaker op te betrappen. Het zij zo.

@ tendam
Ik noem nergens Dumoulin de nieuwe Messias, noch Gesink een slappe lapzwans. En ik ben ook geen Hollander. En nee over de term pech worden we het nooit eens.

S. Morgenstern

Je interesse uitspreken is iets anders dan je zinnen zetten op een start en andere kopmannen tot leidend voorwerp maken. Heb je de weerslag van het telefoongesprek gelezen in die column? Als er iemand is geweest die ruimte voor andere wensen en belangen open heeft gelaten...

En waar heb ik iets beweerd dat niet zo is? Ik zie je in eerdere posts nergens wijzen naar een onwaarheid in mijn posts, dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met die laatste zinnen. Wordt ik nu opeens weggezet als degene die zich om zijn opmerkingen te onderbouwen wentelt in eigen fantasietjes? Hallucinant..

Laatst gewijzigd
stephano

'@ti-Raleigh Welke argumenten heb je om je stelling te onderbouwen dat Gesink geen top-5 gaat rijden?

Hij traint nu in Amerika. Dat is eerder goed bevallen. Zijn overwinning in Canada was direct na zo'n training.
Hij heeft vaker (in de buurt van) de top 5 gereden in de Vuelta. Dus hij bezit de kwaliteiten.
Een slecht voorseizoen wil lang niet altijd betekenen dat het voor de rest ook knudde met een rietje is.
In tegenstelling tot andere toprenners heeft hij (noodgedwongen) nog niet al te veel kilometers gereden. Hij zou niet de eerste renner zijn die daarvan profiteert in de Vuelta. In een olympisch seizoen geldt dat alleen maar meer als een voor deel.

oscarito1908

Pech bestaat zeker. Maar op een gegeven moment wordt pech gewoon onkunde.

Spaakje

'@oscarito, Voor de volger kan dat inderdaad zo zijn. Elke wielrenner heeft te kampen met pech, de een wat vaker dan de ander. In dat laatste geval willen we graag dat het ergens aan ligt zodat het makkelijker te begrijpen is. Dan wordt het inderdaad onkunde genoemd en kan men vervolgens alle pechgevallen onder die noemer scharen. Het is denk ik juist de kunst om pech en onkunde in alle gevallen opnieuw te bekijken, zonder vooroordeel.

Janjanssen98765

'@ti-raleigh

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

De man die dit zei had er iets meer verstand van dan jij met je tegeltjeswijsheden.

AndriesW

'@ti-raleigh
In een koers voor dagsucces gaan i.p.v. het klassement wil niet zeggen dat het geen hoofddoel is zoals jij suggereert. Als twee hoofddoelen in dezelfde periode liggen moet je wel zorgen dat je niet uitgeblust bent na afloop van het eerste hoofddoel. Zeker als je dáárna nog een grote ronde zou willen rijden.

Je was over zijn gebrainstormde planning in oktober inderdaad meteen al kritisch en ook over het openbaren daarvan voordat er overleg is geweest. Bij dat laatste vroeg ik me ook wel af of dat nou zo handig was.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Ik heb geen vooroordeel. Noem eens de laatste meerdaagse koers van Kelderman zonder dat hij valt?
Het is gewoon een belabberde stuurman, die niet goed met zijn materiaal omgaat. Pure onkunde.

oscarito1908

Tja Andries, als je op 2 gedachten hinkt kan dat nooit goed gaan. Of je gaat voor een klassement, of je gaat voor een etappe. Dat poldermodel van beide is het slechtste wat je kunt doen. Dan verwaarloos je beide doelstellingen.

Geen keuzes maken is een vorm van pure twijfel.

ti-raleigh

'@ vlek
Op dat moment spreekt Robert voor zijn beurt en communiceert hij via de media. Beter had hij dat intern aangegeven, lijkt mij dat zoiets de normale gang van zaken is.
En voor wat betreft mijn hallucinaties. Ik gaf aan dat Robert voor AK in Tour zou gaan ná dat bekend werd dat hij niet naar Rio mocht. Jij zei dat dit al eerder bekend was, namelijk ná de evaluatie van het voorjaar en vóór de hoogtestage.
Berichtgeving hier op WF luidt: 31-5 bekendmaking Os-selectie, waar Gesink dus niet bijzit. En op 1-6 geeft Robert te kennen tóch voor AK te gaan in Tour. Misschien heb jij lijntje naar TLJ dat je het eerder wist, ik niet in ieder geval.

@ andries
Dank dat je het je nog kunt herinneren of hebt opgezocht, ben ik dus geen hallucinant :-)

AndriesW

'@oscarito1908
Het is duidelijk dat Gesink zelf voor een etappe wilde gaan in de Tour. In overleg met de ploegleiding is in de winter besloten dit nog open te laten i.v.m. Kelderman. Die viel op door een erg wisselvallig niveau in het voorseizoen en daarom werd Gesink uiteindelijk gevraagd om wel weer voor het klassement te gaan. De twijfel komt dus niet van hem.
Waar het hinken op twee gedachten pas echt begint is nadat duidelijk werd dat Gesink niet zou starten in de Tour. Er werd vaag gedaan over het doel voor Kelderman. Het leek op stiekeme hoop dat hij de eerste week goed zou doorkomen zonder daarvoor te stressen. Eventjes leek dat goed uit te pakken en dan kwam de val met tijdsverlies.
Dat zou het moment zijn om het klassement helemaal los te laten.... of het zou moeten zijn dat Kelderman geen hinder ondervindt, zich erg sterk voelt en strijdbaar is. Vanaf dit punt vind ik het echt teleurstellend met de tegenstrijdigheden rondom de tijdrit als voorlopig dieptepunt.
Dit schept het beeld dat de ploeg en Kelderman zelf niet meer weten wat ze met hem aan moeten.

Laatst gewijzigd
Spaakje

'@Oscarito, dat mag jij vinden, ik heb zelf niks met stempels drukken. Waar het mij om gaat is dat ook Kelderman, als de belabberde stuurman die hij kennelijk is, ook gewoon weer een keer kan vallen door domme pech. Maar ook dan blijven er veel mensen roepen, zie je wel, hij valt alweer. Zelfde bij Gesink.

Edit: Het feit dat jij vindt dat Kelderman altijd valt en een belabberde stuurman is, is dan het vooroordeel wat ik bedoel. Dat zorgt ervoor dat je een nieuwe valpartij niet meer objectief kan bekijken.

Laatst gewijzigd
Yeez

Waar gaat het heen met de forum, werkelijk waar...

Loek de Rooij

Quote van Gesink op Strava: "Vuelta is the goal. But a lot of work has to be done before that! Feels like building up from scratch to be honest!"

Zo 'lekker aan het trainen' is hij dus blijkbaar toch niet. Ben benieuwd hoe hij er voor staat tijdens de Vuelta.

Gees

T Raleigh. Ik zag in 1 van je reacties dat je de val van Gesink in Zwitserland mss wel weet aan eerdere misstappen dit seizoen? Serieus?

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ turtlehead:
ehh, wielerflits.be?
staat al wel geregistreerd op MijnDomein maar het is (nog?) geen site.

wolfje

Hopen op een lekker dagje wielrennen vandaag. Kelderman, Bennett en/of Lindeman in de aanval in de Tour. In Polen Roglic en Campenaerts sparen voor de tijdrit morgen, de rest ook vol voor de aanval. Liefst Battaglin en Bouwman/Vermeulen in de kopgroep en dan Battaglin goed afzetten in de finale. Het is allemaal niet zo moeilijk ;). Zin in vandaag!

Roelien

Ti-Raleigh: je hebt het over dat Gesink aangaf na de bekendmaking van de selectie voor de Os dat hij voor een klassement zou gaan, maar in datzelfde stuk op Wielerflits uit de Telegraaf van 1 juni staat ook dat hij dit besluit vóór de hoogtestage maakte! Dus dit heeft niets met hallucinaties of met korte lijntjes te maken, maar met goed lezen!

S. Morgenstern

Jij zei dat dit al eerder bekend was, namelijk ná de evaluatie van het voorjaar en vóór de hoogtestage.

Ja, dat die beslissing in overleg tussen ploeg, Gesink en Kelderman (!) voor de hoogtestage genomen zou worden en dat dat voor ons al in januari bekend was; tijdens de presentatie in januari is vertelt dat dat het moment zou zijn dat de definitieve rolverdeling bepaald zou worden, een verhaal dat voor de buitenwereld nog eens werd herhaald toen Gesink na uitsluiting Rio vertelde dat hij in overleg met de ploeg voor de hoogtestage voor het klassement ging. Ik was ook niet de enige die dat hier aan heeft gegeven en dit was ook zeker niet de eerste keer dat het hier ter sprake is gekomen

Ik kan me voorstellen dat het niet de meest makkelijk te volgen gang van zaken is geweest, waar niet iedereen precies van zal herinneren hoe het is gelopen, maar wanneer er hier mensen zijn die aangeven dat ze het wel allemaal goed hebben gevolgd en het hebben onthouden, dan kun je dat ook gewoon aannemen natuurlijk. Mits die personen vaker onzin verkopen, of niemand anders het verhaal onderschrijft, of er met een simpele drie woordige zoektocht op google niets te vinden is..

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

nog 4 (7 ritten waarvan 2 plat en een tijdrit, blijft over 4 bergetappes) kansen voor Kelderman om in de vlucht te zitten, dus ik zou vandaag alvast beginnen om proberen mee te zitten. maar het zal druk worden want ik denk dat een derde van het peloton ook wel in de vlucht wil zitten.

Laatst gewijzigd
Fanny

Vanwege het grote slagveld gisteren in de Ronde van Polen wordt vandaag vanwege het slechte weer de zware koninginnen etappe ingekort tot 155 km ipv 195km.
Er zijn ook nog maar 100 renners over van de 198 renners die afgelopen dinsdag zijn gestart.
Gisteren zijn er maar liefst 86 renners niet gefinisht.
Dus vandaag wordt het weer een hele zware koers (12 beklimmingen)met opnieuw slecht, koud en regenachtig weer en dus waarschijnlijk weer veel uitvallers.
Knap dat gisteren bijna alle renners van TLJ zijn gefinisht op 1 na tw Tom Leezer.
Ben benieuwd of Primoz Roglic vandaag goede benen heeft en weer in de aanval gaat net als gisteren toen hij als 1e TlJ renner op plaats 26 finishte op 15.29 min.
Schitterende overwinning trouwens, van nat weer renner Tim Wellens, die de overwinning in Polen bijna niet meer kan ontgaan gezien zijn voorsprong van meer dan 4 minuten.

Update: etappe nog verder ingekort door organisatie tot bijna 117km uiteraard vanwege het slechte weer met nog steeds 10 beklimmingen.
Overigens heeft Moreno Hofland de puntentrui weer terug veroverd door gisteren wel te finishen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 252 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.