Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 253 ... 405 406
S. Morgenstern

Ik denk dat ook morgen voor Kelderman een kans geeft om in de vlucht te zitten; dat profiel lijkt behoorlijk op de rit van vorig jaar. Maar eerst vandaag een poging doen natuurlijk, het zou me echter niets verbazen wanneer dat nog niet lukt.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ roelien / vlek
Ik zal het op zijn zachtst zeggen. Een dag ná het bekendmaken van de OS selectie, te kennen geven dat je voor het AK gaar en dan aangeeft dat die beslissing al eerder gemaakt is, vind ik niet sterk. Het lijkt dan of ze het oordeel van de bondscoach hebben afgewacht.

S. Morgenstern

Dat ze het moment van de beslissing in januari al voor de hoogtestage hadden gelegd was natuurlijk toeval.

ti-raleigh

Als dat zo duidelijk was, waarom houden ze zich daar niet aan dan en maken ze op dat moment het niet wereldkundig ?

Hermannmg

Kelderman al gelost, ijdele hoop :(

S. Morgenstern

Dingen beslissen en dingen wereldkundig maken moet altijd samen vallen? Waarom bepaalde momenten gekozen worden om dingen naar buiten te brengen is verder ook een andere discussie. Daar valt ook vast genoeg aan helderheid te winnen. Vanuit onze positie is het moment van de beslissing en zijn de overwegingen achter de beslissing echter alsnog makkelijk te achterhalen.

Fanny

Update:
Ronde van Polen wordt momenteel nog verder ingekort tot 70km en de start is pas om 15.50 uur.
Het weer is nog slechter dan gisteren toen het slagveld al heel groot was.
Dat wordt dus weer een bijltjesdag.
Benieuwd wie er boven komen drijven na al die bergen en dit slechte weer.
Ik denk dat Wellens weer de grote kanshebber is.
Maar misschien komt Roglic dat ook wel goed uit dat het nog maar 70km is.

Hier de apocalyptische beelden:

https://twitter.com/i/videos/tweet/754681943514636288?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Rit van vandaag is helemaal geschrapt.

Fanny

'@Kelderfan
Ja, ik zag de renners 1 rondje reden achter de juryauto en dat de renners een statement maakten bij de 1e doorkomst en even stil bleven staan op de streep en toen er helemaal mee stopten vanwege de zeer slechte weeromstandigheden.

Hermannmg

Pantano is plots onhaalbaar geworden voor Lotto jumbo :(

kelderfan

'@Hermanning
Je hebt misschien wel gelijk. Het wordt nu een stuk lastiger om die jongen te strikken.

S. Morgenstern

Ik hoop voor hem dat hij nog nergens getekend heeft, dan zit hij nu lekker. Kelderman zal daarentegen wat minder tevreden zijn mijn zijn keuze om eerst de Tour af te wachten. Heeft nog een weekje, maar laat weinig verbetering zien in vergelijking met de dagen na de valpartij.

Gees

Wat was er met Kelderman aan de hand? Ziek of slappe hap?

kelderfan

'@vlek
Als "Fan" van Kelderman ben ik erg teleurgesteld, maar ik ben bang, dat je in deze helemaal gelijk hebt.
Het lijkt erop, dat hij de handdoek geworpen heeft. En ik weet natuurlijk niet of Kelderman al getekend heeft. Want als hij nog niet heeft getekend, dan zit hij nu niet lekker.

Fanny

'@Kelderfan
Niet over inzitten want Kelderman is nog steeds jong voor een grote ronde klassementsrenner.
Ik denk dat zijn tijd de komende jaren nog wel komt, zeker als alles een keer meezit.

S. Morgenstern

Hij heeft het vandaag wel geprobeerd, dus of hij de handdoek heeft gegooid weet ik niet. Het enige wat momenteel duidelijk is is dat hij nu duidelijk niet de benen heeft om iets te doen.

kelderfan

'@Fanny
Je hebt gelijk hoor. Ik denk, dat hij zelf 't meest teleurgesteld is. Ik hoop, dat hij nog de knop kan omzetten.

Ik denk, dat 't een juiste beslissing was om de TdP vandaag te annuleren. Het weer zit niet mee daar.

Fanny

'@Kelderfan
Het was inderdaad beestenweer, en dus niet goed voor de renners.
Géén zicht met de laaghangende bewolking en ook nog eens heel koud en natte gladde wegen in de afdalingen.
Schijnbaar was het nog slechter dan gisteren toen er dus zeer veel renners afstapten.
Morgen zijn er waarschijnlijk kansen voor sommige TLJ renners w.o Roglic en Campenaerts.
De 2 nationale kampioenen kunnen misschien nog voor een dagsucces gaan zorgen voor TLJ.
Het weer in Krakau wordt in ieder geval veel beter met ongeveer 20 graden en het is er overwegend droog.
Maw. mooi fietsweer na een paar zeer zware etappes vanwege de weersomstandigheden.

tendam

Toch wel interessant wat voor keuze Kelderman en z'n management gaan maken. Waar moet hij heen? Giant is misschien wel iets. Bij LottoNL zit hij 'n beetje in een wak, twee etappes in Baskenland en Zwitserland daargelaten.

Gees

Ja, laat hem maar gaan. Vanmarcke idem, Van Winden, Goos, Tjallinglii. En dan investeren in mannen rond Kruijswijk/Gesink/Groenewegen.

Laatst gewijzigd
cubie

Ik ben bang dat kelderman parijs niet gaat halen. Beetje slappe hap. Petje af overigens voor Stef Clement.RIjdt een degelijke tour, zonder grootspraak van ik wil dit en dit bereiken.
Kunnen veel Nederlandse renners een voorbeeld aan nemen.

kelderfan

'@Gees
Waarom steeds kopmannen de deur wijzen? Eerst Mollema {die nu 2e. staat in 't AK TdF}; toen Tendam en nu Kelderman en Vanmarcke. Gelukkig hebben Kruijswijk en Gesink een contract t/m 2018. Ik zou Groenewegen even kalm aan brengen en niet meteen op een voetstuk zetten. Hij moet volgens mij eerst in WT-wedstrijden scoren en dat is met deze trein nog geen uitgemaakte zaak. Ik zeg met Kruijswijk eerst 2 renners erbij, die in de bergen mee kunnen komen; dan kijken of er voor Sep Vanmarcke nog een "ervaren" ondersteunende renner voor 't Vlaamse werk gehaald kan worden, die ook ingezet kan worden in 't treintje van Groenewegen. Wat mij betreft kan Wagner weer met Hofland op pad.
@Fanny
Toch nog een beetje succes voor 't team TdP. Hofland heeft de witte trui voor vandaag gekregen. Hij zal morgen Benoot en Bettiol achter zich moeten houden. Ik weet eigenlijk niet of er met de tijdrit ook nog punten worden verdeeld.

kelderfan

Ik lees net het news van TLJ en zonder Sep Vanmarcke had de ploeg zonder Groenewegen verder gemoeten.
Dus ik verwacht, dat de ploeg dinsdag met de mededeling komt, dat Sep Vanmarcke heeft bijgetekend t/m 2018. Dat hoop ik eigenlijk ook voor Kelderman.

Gees

Kelderfan. Een paar jaar geleden hadden we teveel kopmannen. De huidige 3, plus Mollema en ineens zelfs Ten Dam. Wat je zegt. Misschien is 2 te weinig. Ik weet ook niet waar het plafond van Roglic en Bouwman bv liggen. Misschien ben ik als fan wel té kritisch. Maar je weet, there's a thin line between love and hate.

xistnc

Kelderman moet weg bij TLJ, omdat te weinig presteert voor het salaris dat hij krijgt. Zo simpel ligt het en hij weet dat. Hij kampt een beetje met het probleem zoals voetballers die vertrekken uit de eredivisie naar een grote competitie, daar niet de benodigde stap zetten en dus op de bank terecht komen met hun riante salaris. Nu is Kelderman weliswaar niet vertrokken uit de eredivisie, maar hij had twee jaar geleden wel een aanbod van Sky. Do the math.

Als hij wil blijven, zal hij moeten inleveren qua status en qua salaris. Volgens mij kan dat helemaal geen kwaad, een stapje terug om er dan weer twee vooruit te zetten. Maar een Poels-rol bij een grote ploeg zou ook wel wat zijn: knechten in de grote ronden voor een klassementskopman en in andere koersen een sterke ploeg om zich heen om die leiderstruien wél te verdedigen. En dat zou dan zo maar eens tegen zijn huidige salaris kunnen zijn. Maar welke ploeg wil hem tegen die voorwaarden hebben?

Alleen zal hij hoe dan ook te allen tijde zélf op zijn fiets moeten blijven zitten, ongeacht de ploeg waar hij volgend jaar en daarna rijdt. Dat wordt al een uitdaging op zich.

1 2 ... 253 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.