Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 254 ... 405 406
Retro Lex

In de foeballerij worden meestal eerst de trainers de laan uitgestuurd ipv duur betaalde bankzitters. Rechterrijtje ivm budget is prima. Maar een keer een frisse wind bij een team kan geen kwaad. Ik verwijt de renners niets maar de ploegleiding mag ook wel eens in de spiegel kijken.

ti-raleigh

'@vlek 13.53 uur
Moeten is een groot woord, maar waarom zou je wachten als je eenmaal een bbelangrijke beslissing hebt gemaakt ? Het is niet dé discussie, nee maar wel een belangrijk onderdeel van.
Het laatste stuk begrijp ik niet.

@xistnc
Groot gedeelte met je eens. Wat hij verdient weet ik niet dus of hij geld moet inleveren, geen idee. Maar status inleveren idd wel. Voor een absoluut kopmanschap in de grootste koersen zal hij toch eerst weer uit een ander vaatje moeten tappen. Voorlopig zoiets als Poels ja. Overigens ben ik niet bang voor zijn toekomst, want hij heeft een goeie c.v. Hij kan goed tijdrijden en op topdagen met de besten mee omhoog. Alleen nog een goeie Ted Troost vinden die hem stabieler maakt.

jvh93

Waarom zou kelderman niet in een Poels-rol kunnen rijden bij tlj voor kruijswijk?

kelderfan

'@jvh93
Kelderman in een Poels-rol. Ik zie 't al voor me. Kruijswijk in zijn micro'tje: "Kelderfan niet zo snel; een treetje lager aub." Kelderman tegen een journalist: "Die Kruis denkt, dat ik alles kan invullen."
Maar hoe moet dat dan verder, want ik zie dat al met Kelderman en Kruijswijk in PAR-NCE; dan krijg je toch diezelfde leuke situatie als tussen Wiggy en Froomy.;)
@ti-Raleigh
Er werd altijd gezegd, dat Kelderman geen ondersteuning nodig heeft bij de bergritten. Nu blijkt wat Kruijswijk ook aangeeft, dat zij op bepaalde momenten wel degelijk steun nodig hebben bij bergritten. Dat is soms bergop en soms in de afdaling. De oplossing lijkt mij duidelijk toch. In plaats van Ted Troost haal je Pantano en Clement. Clement voor de ondersteuning bergop en Pantano voor de ondersteuning in de afdaling.

oscarito1908

Ondersteuning in de afdaling. Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Zorg dat je iemand in de aanval hebt die zich kan laten afzakken, en een tijdritje kan rijden. Wat dat betreft is Clement een ideale renner.

ghostwriter

Het lijkt me helemaal niet slecht als Kelderman de komende twee jaar in de Giro en Vuelta als meesterknecht van Kruijswijk wordt uitgespeeld. Daarna kan hij dan weer het kopmanschap op zich nemen met een enorme bak (als het goed gaat namelijk vier extra grote rondes) aan extra opgedane ervaring. Gesink kan de komende twee jaar dan samen met Groenewegen als kopman in de Tour worden uitgespeeld. En als Gesink en Kelderman na 2018 nog steeds voor LottoNL rijden kan Gesink gaan knechten voor Kelderman in de Tour.

oscarito1908

Jij kijkt wel erg ver vooruit Ghostwriter. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren rond transfers. Ik heb het gevoel dat het voor Kelderman klaar is bij LJ. En dat ze verder gaan met Sep. Al is dat puur een gevoel wat nergens op gebaseerd is.

Even afwachten dus.

mooiman

Ik zit nu aan de andere kant van de wereld, heel lastig om iets van TdF mee te krijgen maar TLJ doet nog wel mee? Hoor het graag

Hermannmg

Kerckhoffs zegt dat Clement in gesprek is met 2 world Tour teams, lotto jumbo hoort daar niet bij :(

Gees

Terwijl Clement zelf heeft aangegeven een terugkeer naar TLJ zeker te willen overwegen...

kelderfan

'@oscarito1908
Ondersteuning in de afdaling;)
Ik heb 't daarbij over de laatste Giro; na de val op de top zat Kruijswijk in z'n uppie en geen TLJ-renner in de buurt. Op dat moment was hij heel blij geweest met een afdaler als Pantano.

Wielerfan1987

Clement heeft aangegeven graag nog 1 of 2 jaar te knechten voor een NL kopman op WT niveau,
dat kan gezien worden als een flirt met TLJ omdat hij de uitspraak deed tijdens de Giro toen er discussie was over de ondersteuning van Kruijswijk.
maar ik zie hem ook zomaar baar Sunweb gaan om te knechten voor Dumoulin, zij kunnen hem allicht financieel meer bieden.

nickdt

'@Ghostwriter
Dan nog heb je hetzelfde probleem met Gesink in de Tour als je had met Kruijswijk in de Giro. Geen knechten bergop.

Laatste man

Heeft Clement zelf überhaupt aangeven naar TLJ te willen? En wie weet zit onze vriend Kerckhoffs er wel naast?

tendam

'@koel
In z'n laatste jaar bij Lotto, of hoe de ploeg toen heette, reed Clement toch bijna top-10 in de Dauphine? Toen was hij beter dan nu hoor. Er wordt in Nederland gedaan alsof die jongen nooit een deuk in een pak boter reed en nu ineens top rijdt bij IAM.

@xistnc
Met alle respect, waar je 'Kelderman' zegt in je post, had je ook 'Gesink' kunnen invullen, maar die krijgt wel een nieuw contract. Kelderman heeft alleen meer opties, Gesink weet dat hij het nergens zo goed krijgt als bij LottoNL.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@nickdt
Dat ligt aan wat voor een extra knechten voor het midden- en hooggebergte LottoNL erbij kan halen. Sowieso denk ik dat LottoNL zich qua algemeen klassement het beste kan richten op de Giro en Vuelta. In de Tour zou ik de sprinttrein van Groenewegen opstellen aangevuld met Gesink en één of twee klimknechten. Als dat niet sterk genoeg is voor een goed algemeen klassement kunnen Gesink en de klimknecht(en) voor etappeoverwinningen proberen te gaan. Persoonlijk zie ik niet in hoe een ploeg met het budget van LottoNL voor een goed algemeen klassement in alle grote rondes én een sprinttrein kan gaan. Ze moeten iets opofferen en met Kruijswijk als klassementsrenner met het potentieel om de Giro of Vuelta te winnen en Groenewegen als talentvolle sprinter zou ik het algemeen klassement van de Tour opofferen en daar voor het dagsucces gaan. Natuuurlijk mag Gesink de Tour beginnen met als doel een goed klassement te rijden maar ik zou hem daar niet veel knechten voor in het midden- en hooggebergte voor meegeven. Zelfs ploegen met een veel groter budget dan LottoNL hebben geen goede sprinttrein én klassemensttrein.

Wielerfan1987

'@tendam

onzin, Clement zijn tijdrit was bij Belkin niet meer je van het door dat oudere model tijdritfiets, maar verder heeft Clement bij Belkin en haar voorlopers mooiere dingen laten zien dan bij IAM tot dit jaar juni/juli...

gezien de toen ontstane val in het budget wisten we destijds allemaal dat TLJ mannen als Boom en Mollema kwijt zou gaan raken.
maar als ik heel eerlijk mag zijn dan vond ik het vertrek van Clement nog wel de grootste aderlating voor de ploeg na het vertrek van Mollema.

ik ben ook absoluut voorstander van een terugkeer van stef bij onze mooie ploeg!

tendam

'@wielerfan
Waarom roep je 'onzin' als je mijn verhaal in feite betaamt?

Wielerfan1987

'@tendam,

omdat dat wat jij schrijft naar mijn idee niet de manier is waarop er over Clement wordt gedacht.
buiten door een enkeling zoals Kerckhofs dan....

achtpuntzes

vandaag alle ballen op Vanmarcke heb ik begrepen?

Marakus

Ach hoe dan ook Clement halen lijkt mij een fantastische zet en een eerste stap naar (ervaren) ondersteuning voor Kruijswijk. Ik ben groot voorstander :)

Laatste man

Plugge in gesprek met partijen om wellicht een doorstart te maken voor het Rabo Development Team. Zelfde sponsoren/nieuwe sponsoren. Er wordt gesproken, omdat het belangrijk is voor het Nederlandse wielrennen. Bron: NOS.nl

Laatst gewijzigd
kelderfan

Lijkt mij een goed initiatief van Plugge om onder de vleugels van TLJ een opleidingsploeg te starten. Dan kan Verhoeven met Niermann iets moois neerzetten.

jvh93

Ik las in t ad dat clement geen optie zou zijn voor tlj

Marakus

Staat er ook in waarom niet @jvh93?

1 2 ... 254 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.