Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 255 ... 405 406
kelderfan

'@jvh93
Dat zo heel jammer zijn. Clement doet 't toch prima in de TdF.

xistnc

Met alle respect, waar je ‘Kelderman’ zegt in je post, had je ook ‘Gesink’ kunnen invullen, maar die krijgt wel een nieuw contract.

Dat heb ik ook aangegeven, toen hij in Zwitserland onderuit ging vlak nadat hij verlengd had. Maar oh, moest je ze toen eens horen hier. Los daarvan, zijn 6e plek in de Tour van vorig jaar is vers genoeg om wat meer krediet te hebben dan Wilco. Met dat niveau had Gesink dit jaar meegedaan om de Tourzege - mits hij op zijn fiets zou blijven zitten, uiteraard. Hoe langer de eerstvolgende fatsoenlijke prestatie van Gesink uitblijft, des te meer gaat zijn situatie op die van Kelderman lijken, dat is absoluut waar.

Timothy12

Vanmarcke was wel heel erg sterk!

jvh93

Er staat letterlijk in het ad: een terugkeer naar tlj is uitgesloten volgens de nummer 4 op de ventoux (clement). Navraag heeft geleerd dat er bij tlj geen interesse is, vertelde clement gisteren zelf bij de start van rit 15.

S. Morgenstern

Clement staat dus niet op 'het lijstje van Kruijswijk'.

Hakkie2

Dan zal TLJ anderen op het oog hebben, of zelfs al hebben laten tekenen. Ben benieuwd waar de ploegleiding mee komt!
Vorig jaar was het zeer verrassend, hopelijk komen ze nu ook met zulke leuke aanwinsten.

Wielerfan1987

typisch dat er vanuit TLJ geen interesse is.

Clement zou nochtans juist 1 van de zeer gewenste versterkingen moeten zijn.

past precies in het plaatje:

Nederlander
Ervaring
behoorlijk tot goed klimmend
absoluut bereid zich op te offeren.

hij bied zichzelf nota bene aan!

als je naast een Clement nog een echte klimmer haalt heb je je ploeg voor de Giro op papier al rond

Kruijswijk
Bennett
Bouwman
Battaglin
Clement
Roglic
Tankink
1 renner van: Castelijns, Leezer, van Emden om Steven door het peloton te helpen op vlakke dagen
en daarnaast dan de nieuwe klimmer ofwel misschien zelfs Kelderman of Gesink.

Dan heb je toch een Giro ploeg op papier die er zeker voor TLJ begrippen mag zijn...

Hakkie2

'@wielerfan: jij hebt geen idee
1. Wat TLJ al binnen heeft of waar ze mee in gesprek zijn
2. Wat het financiële plaatje van Clement is
3. Of Kruijswijk en/of Gesink goed met Clement op kunnen schieten (al lijkt het me een prima vent)

De ploegleiding zal zijn reden wel hebben om geen interesse te hebben. Vast niet omdat Clement een te slechte wielrenner is.

Gees

Dan weten we dus waar de lat ligt van TLJ. Beter dan Clement.

achtpuntzes

Vanmarcke deed z'n stinkende best, maar heeft net zoals Cancellara geen schijn van kans tegen Sagan en Kristoff.

iemand een idee waarom Kelderman er nog bij zat? het ging retesnel in de finale, een klassement zit er toch niet meer in. waarom niet gewoon laten lopen en energie sparen om nog eens mee te zitten in de vlucht?

S. Morgenstern

Clement en Gesink zijn goede vrienden, maar dat is op dit moment bij het aantrekken van dat soort renners natuurlijk niet zo relevant. Het eerste punt lijkt me doorslaggevend, ook voor ons oordeel over de gemelde desinteresse in Clement.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Ik zie Clement graag terug komen hoor. Maar kom op zeg, dit is toch niet het type renner wat er in de finale van zware bergritten nog bij zit?

Janjanssen98765

Stef Clement wordt in september 34, misschien is dat een reden en dan bedoel ik niet alleen de leeftijd maar dat in combinatie et het financiële plaatje en zijn ambities.

Fanny

De beide nationale kampioenen ITT van TLJ tw Roglic en Campenaerts pakken een mooie 3e en 5e plaats in de afsluitende tijdrit van de WT koers Ronde van Polen.
Het was dit jaar een hele zware WT Ronde van Polen met in de laatste etappes onvoorstelbare slechte weersomstandigheden en dito veel uitvallers (meer dan 50%)
Beiden zijn volgens mij goed in ITT-vorm en dat biedt perspectieven in de komende rondes met een tijdrit zoals bv de Ronde van Denemarken, Vuelta en de Tour of Brittain.

Wielerfan1987

'@mus

ik zie stef ook niet in de rol van absolute klimknecht als in de zin van die renner die er in een etappe met 3 of meer zware beklimmingen tot in de laatste 15 a 20 km mee kan, dat zijn hele andere renners en dan zou je eerder moeten kijken naar jongens met het postuur van bijvoorbeeld Bennett.
Maar stef klimt beter als bijvoorbeeld Tankink, en heeft de ervaring en heeft al aangegeven dat kopmanschap o.i.d. niets voor hem is.
hij wil gewoon nog twee jaar op het hoogste niveau zijn ballen eraf draaien voor een Nederlandse kopman.
en buiten dat hij gewoon bewezen goed mee kan komen bergop kan hij ook van waarde zijn in een ploegentijdrit.

als we kijken naar de renners die momenteel gaan vertrekken bij de ploeg of nog niet verlengd hebben dan hebben we het over

Vanmarcke.
van Asbroeck
Bennett
Kelderman
Hofland
van Winden.

de ploeg zoals hij op pcs staat voor 2017 bestaat zonder deze namen uit 17 renners.

ga er vanuit dat de ploeg Bennett wel zal willen behouden en laten we dan hopen dat de liefde wederzijds is.

de ploeg wil sep behouden of als hij weg wil/gaat vervangen met een ander beoogd kopman.

dan hebben we nog Kelderman en Hofland waarvan we denken te weten dat er wel het een en ander in zit maar het komt er nog niet helemaal uit...
willen zij blijven? wil de ploeg met hen door?
laten we voor het gemak uitgaan van een vertrek van Kelderman wat er gezien zijn terughoudende uitlatingen in de pers over een vertrek of verlenging wel in zit.
Hofland blijft misschien wel.

blijven over van Asbroeck die niet rendeerd als sprintaantrekker, maar nog wel de nodige potentie heeft in het klassiekerwerk (als ondersteuning althans) en van Winden die als sprintaantrekker helaas lang geblesseerd is geweest en derhalve niet veel heeft kunnen laten zien.
als je een van Asbroeck als beoogd knecht van Vanmarcke laat gaan kun je er vanuit gaan dat Sep dat ziet als het verzwakken van zijn ondersteuning (zeker gezien Tjallingii ook al stopt) en zal Sep ook eerder de stap maken weg te willen.

je kunt dus al gauw rekening houden met een aanstaand vertrek van zomaar 4 van de zes genoemde renners.

en je mag er vanuit gaan dat Kruijswijk er zeker 2 goede knechten bij zal willen hebben.

dan is daarbij toch echt wel voldoende ruimte in de selectie ontstaan om een ervaren goed klimmende knecht als Clement binnen te halen, als zijn financiele eisen niet te hoog zijn uiteraard.

en dan bedoel ik Clement te halen naast de 1 a 2 beoogde extra klimmers voor Kruijswijk

S. Morgenstern

Maar stef klimt beter als bijvoorbeeld Tankink

Ik denk niet dat dat mus gaat overtuigen. Ik denk dat de overgrote meerderheid Clement als een waardevolle versterking inschat. Ik zie hem in ieder geval graag fietsen. De vraag is echter wel terecht of hij nu een renner is die werkelijk het verschil gaat maken op de momenten die beslissend kunnen zijn voor het roze. Ik denk dat de manier waarop ze die positie in gaan vullen veel belangrijker is dan het aandikken van het continent 'klimmers' van het niveau van Clement.

Laatst gewijzigd
tendam

'@8.6
Rijdt Kelderman eindelijk weer eens 'n beetje fatsoenlijk, is het weer niet goed ;) Ik denk dat hij hier alleen maar vertrouwen uit haalt, zo voor de rustdag. Misschien zit er komende week nog ergens een leuke uitslag in.

@wielerfan
Ik vind Clement ook best goed hoor, maar ik kan me nou ook niet zoveel geweldige rondes van hem herinneren als knecht... hij reed een keer op kop voor Gesink op de Ventoux, maar dat is jaaaaren terug. Er wordt nu ineens van hem een onmisbare schakel gemaakt, terwijl ze gewoon een of twee echte klimmers nodig hebben ipv een type-Clement.

Hakkie2

'@tendam: zoals Ducrot gister terecht zei: renners die kunnen klimmen en toch willen knechten zijn dun gezaaid en komen dus al snel bij de beter betalende ploegen terecht. Ik denk niet dat TLJ zo'n echt klimmende knecht kan betalen, laat staan 2. Dus denk ik dat je op zoek moet naar constante net wat mindere renners, of renners die uitschieters hebben maar die niet betrouwbaar genoeg zijn voor de topteams. Clement valt gewoon in de eerste categorie en is daarin één van de beteren. Maar goed, blijkbaar heeft de ploegleiding andere opties.

In de tweede categorie valt bijvoorbeeld Battaglin, maar zo'n type moet je ook kansen voor zichzelf beloven.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik weet wel een alternatief voor Clement. Ook een renner van IAM ene Sondre Enger Holst, want die Enger Holst kan nog dansen ook.
Een sterke renner en hij heeft/had ook nog een sprint na zo'n zware etappe.

Laatst gewijzigd
Il Cavaliere

Kelderfan heeft ook De Avondetappe zitten kijken hoor.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik dacht dat de ploeg op zoek moest naar klimmers, waar is Enger dan in hemelsnaam een alternatief voor Clement??

Wielerfan1987

'@kelderfan

Enger stond bij Belkin destijds op het lijstje toen ze ook Nordhaug nog hadden. was toen het beoogd sprinttalent wat ze wel in de ploeg wilden (dat waren althans de geruchten)
Enger koos echter voor IAM en het Latere Lotto koos voor een duo Hofland en van Asbroeck.

Enger is nog steeds een onmiskenbaar talent, maar denk ik niet direct de renner waar TLJ nu naarstig naar op zoek is....

Wielerfan1987

ik ben overigens wel benieuwd op welke klimknechten TLJ wel inzet als ze Clement niet interessant vinden.

een jongen als Pantano ligt denk ik boven het budget (zeker afgelopen week) of is alleen haalbaar als er 1 of twee grootverdieners (Kelderman? Vanmarcke?) vertrekken en niet 1 op 1 vervangen worden door renners van vergelijkbaar niveau.

als Kelderman vertrekt en bijvoorbeeld Pantano er voor terugkomt kun je er nog steeds een vraagteken bij plaatsen of je de ploeg nu wel versterkt hebt....

een jongen als Warbasse lijkt mij dan meer haalbaar met het budget wat TLJ volgens de geruchten zou hebben, maar is dat de renner waar Kruijswijk voor kiest?

Tinus1984

ik zal als ik lotto jumbo was majka halen ;)

Laatste man

Enger is al jaren een interessante renner. 'Helaas' komt het er nu uit in de Tour, waardoor hij een stuk duurder is. Anders was dat altijd een prima renner geweest om erbij te nemen. Al vind ik hem qua type wel wat van Hofland hebben.

1 2 ... 255 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.