Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 256 ... 405 406
Gees

Ik word ongeduldig

xistnc

Bedenk wel, dat Clement momenteel vooral in dienst rijdt van Clement, diens hypotheek en diens opgroeiende kinderen. Dat uiteraard met het oog op het stoppen van IAM en zijn sowieso aflopende contract.

De keren dat hij écht in steun heeft gereden van een kopman, zijn schaars. Ik kan me zelfs een Tour-start herinneren waarin hij in één van de eerste etappes zijn eigen kopman onderuit reed, om vervolgens enkele dagen later op te geven, nog voor er in de verste verte een berg in beeld kwam.

S. Morgenstern

Grappig dat sommigen hier Clement niet als klim knecht zien.

Wordt hij niet zo gezien? Volgens mij wordt hij niet gezien als iemand voor de rol van meesterknecht, iemand die in de bergritten met grote regelmaat bij de beste vijftien renners kan zitten. Dat is naar de mening van vele de belangrijkste rol die ingevuld moet worden. Clement zou een andere positie innemen in de selectie, ook een belangrijke, maar ook een waarvoor wat makkelijker alternatieven te vinden zijn.

De rol van meesterknecht kan echter wel eens de echte puzzel worden. Het prototype voor de rol van meesterknecht is voor mij altijd Monfort (15de en 11de in de afgelopen twee edities) geweest, zeker ook omdat je met hem qua ervaring, taal en verleden een redelijk zekere overgang tegemoet kan gaan. Hij heeft alleen een contract voor volgend jaar. Vergelijkbare renners zonder contract voor 2017? Kelderman, JVDB en Roche. Misschien Konig?

Laatst gewijzigd
Gees

Pauwels'?

Wielerfan1987

ik hoop wel dat de ploeg snel een verlenging van Bennett bekend kan en gaat maken.
die jongen maakt de laatste 10 a 12 maanden een goede ontwikkeling door en kan volgend jaar zomaar een van de belangrijkste schakels worden voor Kruijswijk.

en uiteraard ben ik heel benieuwd met wat voor versterkingen de ploeg gaat komen.

Laatste man

'@Rahims,
Is het wellicht handig/leuk om de contracten voor het komende seizoen toe te voegen op de beginpagina. Het topic gaat weliswaar over 2016, maar dat heeft ook gevolgen voor 2017 rond deze periode.

Marakus

De 'meesterknecht' is per definitie een dure renner en een dunne spoeling. Monfort kan op zo'n laatste klim aanhaken maar geen tempo maken. Dan ben je in mijn ogen al geen meesterknecht meer. Ik hoop daarom vooral dat Kelderman blijft en komend jaar de meesterknecht gaat zijn voor Kruijswijk. Met Kelderman heb je iemand die tot op de laatste klim meegaat en daar ook nog tempo kan rijden, en dat is voor mij een meesterknecht.

Clement is inderdaad niet die meesterknecht die tot op de laatste klim meegaat. Clement is wel iemand die in de klimmen daarvoor mee kan en op kop kan rijden en dan niet alleen omhoog maar ook op het vlakke. Want ook op het vlakke staat Clement zijn mannetje en daarbij ook goed voor een TTT. Daarnaast kan Clement ook in de aanval gestuurd worden als springplank. Al met al een zeer nuttige knecht met een bak ervaring.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Voor jou is alles serieus bedoeld, of moet ik er weer erbij vermelden, dat 't om een grapje gaat.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan in jouw geval, ja... want je gaat nu toch niet opeens beweren dat je grapjes maakt hier

@Laatste Man Heb het er bijgezet, het jaar waarin een contract afloopt staat achter de namen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Volgens mij heeft Kruijswijk ook nooit gesproken over een meesterknecht. En uit de woorden van Plugge mag je opmaken, dat het om jongens uit de 2e. lijn zijn. Omdat Kruijswijk ook mee mag praten over mogelijke knechten, denk ik aan jongens uit de Giro 2016. Dat zijn bijv. Denifl, Formolo, Bongiorno, Warbasse, Brown en misschien ook wel Peter Stetina. Want als Trek grote namen gaat halen, dan zullen ook daar renners een overstap overwegen.

S. Morgenstern

Ik kan me niet voorstellen dat het Kruijswijk te doen is om renners die niet beter zijn dan Bennett en Battaglin. Hij gaat nu naar de Giro met de wetenschap dat hij hem kan winnen, dan heb een betere klimmer nodig dan de jongens die er al zijn en niet nog zo'n zelfde renner.

Een renner die tempo kan maken in een groep van een man of vijftien of aan blijft haken wanneer andere dat tempo wat hoger willen leggen.

Poeksel

Zoals Mathias Frank? Zijn marktwaarde is nu relatief laag denk ik. Of is ie al aan een andere ploeg gekoppeld?

Laatste man

'@ Rahims,
Dank!

Gees

Wat Kelderfan zegt. Ze zoeken geen Kangert

tendam

'@kelderfan
Je bedoelt dat Kruijswijk alleen renners uit de Giro 2016 kent? Ik denk dat je qua kennissen eerder richting Girona moet denken. Heeft Ryder Hesjedal nog een contract?

ghostwriter

Met Roglic, Battaglin, Bennett en Bouwman (Giro) of Vermeulen (Vuelta) zou Kruijswijk kan redelijk ondersteund worden in het middengebergte. Als Kelderman de komende twee jaar dan als meesterknecht van Kruijswijk naar de Giro en Vuelta wordt gestuurd heeft Kruijswijk geen gebrek aan ondersteuning. Haal Clement dan bij IAM op en stuur verder Tankink en Lindeman mee die zowel op het vlakke als het heuvel- en middengebergte hun waarde hebben en Kruijswijk heeft zelfs een hele sterke ploeg om zich heen.

Gees

En die Sutherland, waar rijdt hij eigenlijk?

Netraam

Tanner heeft een geschiedenis bij de ploeg, en doet het bij IAM ook niet slecht. Wel meer een type Martens/Battaglin dan een meesterknecht.

Marakus

Hesjedal lijkt mij geen goede match. Ryder is een fantastische aanvallende renner en dat moet hij ook blijven. Lijkt mij geen renner die tempo gaat rijden voor Kruijswijk. Sutherland is niet echt een goede klimmer, niet beter dan wat er al is. Bouwman en Vermeulen zijn onervaren en moeten het nog maar laten zien, en ervaren is echt een eis van Kruijswijk. Formolo is jong die wil zelf wat en is daarbij te duur (denk ik) Warbasse, Brown en Stetina zijn goede ondersteuning maar mijn inziens ook niet echt wat je zoekt of veel beter dan wat er al is.

Mathias Frank vind ik wel een goede optie en bij een vertrek van Kelderman wellicht haalbaar. Kortom volgens mij zijn ze juist wel opzoek naar het type Kangert. Meer van hetzelfde heeft Kruijswijk niks aan.

Gees

Ik laat me graag verrassen, Marakus.

Fanny

Ik denk dat TLJ weleens knecht Peter Stetina (bijna 29) zou kunnen halen voor o.a. Kruijswijk.
Waarom ik dat denk ?
1) Hij kan redelijk klimmen en rijdt regelmatig grote rondes w.o. TdF en de Giro en is dus direct inzetbaar, ook gezien zijn leeftijd.
2) Hij woont samen met Alexey Vermeulen en is ook Amerikaan. Volgens mij zoekt TLJ nog een Amerikaan.
3) Ze wonen beiden in Girona waar volgens mij Kruijswijk ook woont en traint. Gesink trouwens ook.
Dus Kruijswijk, Gesink en Vermeulen kennen hem heel goed en zullen waarschijnlijk ook weleens samen met hem trainen.
4) Hij heeft nog steeds géén contractverlenging getekend voor 2017 en verder bij Trek-Segafredo.
5) Waarschijnlijk niet zo duur omdat het geen super meesterknecht is.
6) Moet misschien weg bij Trek omdat er nog wat (dure) renners eraan zitten te komen w.o. Degenkolb enz.
MAW, ik denk dat er een reële kans in zit dat ze deze renner zullen halen bij TLJ indien Kruijswijk goed met hem overweg kan en in hem
een van zijn meesterknechten ziet.
De overige klimknechten w.o Roglic, Battaglin, Bennett, en de jonkies Bouwman plus Vermeulen kunnen zich volgend jaar natuurlijk ook flink verbeteren waardoor je minder klimrenners hoeft te halen.
Grote onzekerheid is natuurlijk wat gaat o.a. klimmer en tijdrijder Kelderman doen volgend jaar.
Hij zou de grote klimknecht kunnen zijn voor Kruijswijck in de Giro gezien zijn nog altijd jonge leeftijd en kan daarin het komend jaar en volgende jaren nog veel betekenen en leren (o.a. met druk omgaan) voor TLJ.

Laatst gewijzigd
Gees

Fanny. Ze willen 2, misschien zelfs 3 klimmers erbij halen.

Yeez

Vanmarcke rijdt niet de canadese wedstrijden ivm de geboorte van zijn kind. Rijdt het wk ploegentijdrit. Ik hoop en denk dat tlj hier een doel van gaat maken. Met de onderstaande namen moet top 5 mogelijk zijn.

Gesink
Kelderman
Van emden
Vanmarcke
Roglic
Campenaerts

Gees

Hoe is t parcours daar, Jesse?

Laatste man

Volgens mij hebben ze nergens aangeven hoeveel klimmers ze erbij willen. Wellicht 1 hele goede en de rest met de huidige samenstelling doen kan natuurlijk ook.

1 2 ... 256 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.