'@jesse, nee, maar contractverlengingen mogen wel voor 1 augustus bekend gemaakt worden. (Zie Kruijswijk).
Een eerder bericht was dat de ploeg voor de tweede rustdag van Vanmarcke wou weten of hij het aanbod zou accepteren of niet. Omdat er geen bericht naar buiten is gekomen dat hij verlengd heeft, zou het goed kunnen dat hij weggaat. Want een bericht dat hij naar een nieuwe ploeg gaat mag nog niet gegeven worden.
Tenzij, zoals Rahimns terecht zegt, de ploeg een reden heeft om nog even te wachten met het naar buiten brengen van het nieuws.
TLJ kan helemaal niet op zoek zijn naar een Kangert, volgens mij. Want types als Kangert verdienen bij de topteams meer dan de kopmannen van TLJ. En hebben daar ook nog eens meer kans om af en toe zelf een zege binnen te halen dankzij sterke ploeggenoten. Als je zulke renners verwacht, kom je volgens mij altijd bedrogen uit.
Stetina zie ik wel als mooie optie. En verder misschien nog een renner als Battaglin uit de PCT oprapen. Al weet ik zo even geen namen.
Frank heb ik al van gelezen dat hij hoe dan ook kopman wil blijven, desnoods in een PCT team.
Frank klinkt in eerste instantie als een goede renner voor Kruijswijk, tot je zijn uitslagen in de grote rondes bekijkt en je af gaat vragen of vorig jaar een uitzondering was. Dat hij kan klimmen heeft hij natuurlijk wel vaker laten zien, met name in Zwitserland, maar dat is er in een grote ronde zelden uitgekomen.
'@Hakkie2, dat Kangert meer verdient dan Gesink laat staan Kruijswijk lijkt mij sterk. Het gaat erom dat het een renner moet zijn die op de laatste klim niet alleen kan aanhaken maar ook tempo kan maken (type Kangert). Dat zijn inderdaad dure renners en renners die zelf ook een klassement kunnen rijden. Mathias Frank zou perfect zijn en zou binnen TLJ ook voor eigen kansen kunnen gaan maar als hij perse kopman wil zijn valt hij helaas af. Fabio Felline is mijn inziens niet goed genoeg voor dat werk.
Daarom het is erg moeilijk!
Kelderman tegen de Telegraaf: ''Ik ga hier nu niet over mijn toekomst praten, maar ik vind zeker dat het met mijn loopbaan een andere kant op moet. Dat zou bij een andere ploeg kunnen, maar ook bij LottoNL-Jumbo.'' Ben benieuwd wat hij precies bedoelt met "een andere kant op". Misschien wil hij klassement in grote rondes helemaal loslaten of heeft hij het over een andere manier van trainen.
Renners als Frank, Kangert, Formolo e.d. zijn vermoedelijk (bijna) net zo duur als Kelderman. Als er dus een mogelijkheid is om Kelderman tegen een salaris van ca 0,5 m te behouden, zou dat mijn duidelijke voorkeur hebben, zeker als tevoren kan worden afgesproken dat hij in bepaalde wedstrijden in omstandigheden in een dienende rol voor Kruiswijk moet rijden. Hij kan inderdaad tot en met de laatste cols helpen en is ook nog eens zeer bruikbaar ineen (ploegen)tijdrit. Over een paar jaar kunnen dan allicht de rollen worden omgedraaid!Overigens, hoe leuk hij ook aanhaakt in kopgroepen in deze Tour, hou ik mijn twijfels over Bennett als sleurder voor een kopman in bergetappes. Ik vrees dat zulks nog sterker geldt voor Lindeman en ook voor
Martens. M.a.w. als Kelderman niet was gevallen had hij er i n de bergen waarschijnlijk .alleen voorgestaan
Ik denk dat je daar gelijk in hebt Vlek. Ik kan me voorstellen dat ie doelt op dat het nu al een tijdje met zn carrière verloopt zoals men/hijzelf had gehoopt. Daar moet verandering in komen; presteren in wedstrijden zoals je aan vermogen kan trappen in trainingen, échte resultaten rijden...
Ik denk als buitenstaander iig dat er 'iets' moet gebeuren. Dat zou zowel kunnen bij TLJ als bij een andere ploeg.
Waar ik me wel over verbaas als je naar het huidige jaar van Kelderman kijkt is dat zijn doelen niet heel duidelijk naar voren komen. Rijdt aardig in een paar prima een-weekse rondjes als Pais Vasco, Parijs-Nice, Ruta del Sol (nog iets korter), klassiekers zijn niet heel serieus aan bod gekomen dit seizoen en daarna de focus op de Tour.. Wordt groot deel van het seizoen op afgestemd om als 'rittenkaper' rond te gaan rijden. Begin van de Tour heb ik me positief laten verrassen. Kon er goed mee leven dat ie ondanks zn 'valse voorwendselen', toch ging kijken hoe ver die zou komen in het klassement. Daarna weer een vervelende val en zo eigenlijk weer een kleurloze Tour. Als dat dan het hoogtepunt van het jaar moet zijn...
Lijkt mij verstandig voor Kelderman als die zich gaat focussen op eindwinst in rondes van een week en zich daarnaast de ballen uit zn broek gaat rijden voor Kruijswijk in de Giro (en vuelta).
Bij een andere ploeg zou die ook niet zo snel kopman in een grote ronde worden gezien zijn recente presteren. Dit jaar in de Tour wilde die dat zelf natuurlijk ook niet, maar als 'rittenkaper' had ik op meer gehoopt.
Goed inteview van Kelderman op Radio 1NOS, getuigd toch van wilskracht en dat hij zo graag wat wil laten zien, de benen willen niet wat mijn hoofd wil, oorzaak toch die val, maar hij zal het elke etappe proberen en kijken waar het schip strandt, is toch geen slechte instelling lijkt me zo.
http://www.hln.be/hln/nl/923/Sport/article/detail/2799659/2016/07/19/Sky-veruit-de-rijkste-ploeg-van-het-peloton-slechts-een-ploeg-komt-in-de-buurt.dhtml
Klopt dit? Lijkt me sterk dat een WT ploeg als Lampre maar 7 miljoen heeft.. dat kan toch haast niet? En heeft lottojumbo niet iets minder?
Dat soort lijstjes zijn altijd een samenraapsel van oude en nieuwe gegevens en schattingen. De eigenaar van IAM heb ik volgens mij ook nog ergens over 13 miljoen horen spreken dit jaar. In het geval van TLJ gaat het vaak over een miljoen of 12 voor beide takken, maar als je de bijdragen van de grootste sponsoren leest kun je daar ook aan twijfelen. Dat bedrag van Katusha lijkt me echter nog het meest onwaarschijnlijk, waar zou dat geld dan aan uitgegeven worden?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.