Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 263 ... 405 406
kelderfan

'@Chrys
TLJ geeft nu zelf aan, dat zij Groenewegen een kans willen geven om te sprinten in Parijs.
Morgen hopelijk een goede Kelderman om in een ontsnapping te geraken.

S. Morgenstern

Groenewegen moet eerst nog twee hele zware ritten overleven, dat hij in Parijs kan geen sprinten lijkt me nog geen zekerheid. Het valt voor hem te hopen dat de kopgroep de komende dagen snel vertrokken is. Mocht hij het halen denk ik eerlijk gezegd dat het misschien juist de gunstigste sprint van allemaal kan zijn. Het is daar met die brede wegen een stuk overzichtelijker manoeuvreren dan in de andere sprints, waardoor ze hun vermogen misschien weer eens anders kunnen tonen dan in tweede instantie. Nadeel is wel dat anderen met meer ervaren qua timing in de laatste bochten hun voordeel kunnen halen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@vlek
Dat sprintje heuvelop was in het voordeel, omdat Groenewegen daar uit een onmogelijke positie veel plekken kon goedmaken. Ervan uitgaande dat de sprinttrein niet ineens het licht heeft gezien zal hij hier ook weer van ver moeten komen, en daar leent die sprint op de Champs zich niet echt voor.

S. Morgenstern

Groenewegen is vaker zijn trein verloren, dan dat zijn trein op waarde is geklopt. Daar valt dus een relatief voordeel te zien voor Parijs.

Manuel Beltran

Ik stel de vraag hier voor de zekerheid nog maar eens: heeft Clement het niet verbruid bij LottoJumbo? Hij heeft zich in het recente verleden volgens mij negatief uitgelaten over deze ploeg. Vraag me af of hij welkom is. Ik hoop het wel.

tendam

Clement is een man met een mening, ik neem aan dat ze daar toch wel mee om kunnen gaan. Bovendien is hij bevriend met de beide beoogde kopmannen, Kruijswijk en Gesink.

Maar de missing link voor een mogelijke Girozege van Kruijswijk is hij niet, dus misschien zijn ze naar betere klimmers op zoek.

kelderfan

'@tendam
Betere klimmers bij IAM zijn Pantano en Frank, maar Pantano is al onderdak en Frank heeft zich niet laten zien in de TdF.
Gezien 't budget heb je niet zo veel keuze. Dus wie is jouw missing link.

GioVisconti

Ik zou zeggen Vanmarcke out, Boom in
Verder als extra knechten Clement en Stetina. Als luxeknecht dan Kiserlovski? Kelderman absoluut behouden als luxeknecht voor de grote ronde van Kruijswijk en kopman in de ardennen en rondes als die van catalonie.

Voor de tour zal ik volgend jaar weer gaan voor de sprinttrein, + Gesink en 2 klimknechten:

Giro:
Kruijswijk
Kelderman
Kiserlovski
Battaglin
Clement
Stetina
Roglic
Van emden
Hofland

Tour:
Gesink
Bennet
Clement
Roosen
Wagner
Boom
Groenewegen
Lindeman
Martens.

Ik hoop dat we dan volgende jaar van april tot augustus kunnen juichen voor TeamLotto!

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Edit: laat maar zitten

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Toch ook leuk om Wilco te zien. Ik had enorm hoge verwachtingen van hem. Niet deze tour maar puur als renner.
Dan zie ik dat interview met de NOS, leuk en ontwapenend. Maar dit is een jongen die pas laat tot bloei zal komen. Dezen jongen fietst nog rond als een klein kind. In ieder geval als iemand die niet beseft wat hij aan het doen is.

Als ik dan zijn maatje vd Haar zie. Dat is het tegenovergestelde. Oke veldrijden, maar zoveel meer grinta. Zoveel meer beleving, zoveel meer passie.

In mijn ogen kom je dan tot de essentie van de discussie. En tot de essentie van topsport. Je moet iets meegemaakt hebben in je leven, waar je tegenaan kunt vechten als een leeuw. En dat gevecht kunt aangaan. Dat kan een kleine tegenvaller zijn. Maar ook een groot verlies, dat stimulerend werkt.

tristania

Misschien moeten ze voor versterking van de spinttrein eens kijken bij Giant. Zitten toch paar Nederlandse jongens met flink wat ervaring.

mooiman

Het feit dat de meeste posts gaan over de ploeg/ rondes van volgend jaar is wel overtuigend bewijs van een mislukte TDF van TLJ.

robertowilco

Ja mooiman, volkomen met je eens, er wordt alleen maar gediscusseerd over welke renners er volgend jaar goed zouden zijn voor TLJ en dan vooral renners die goed kunnen klimmen en een toegevoegde waarde in het hooggebergte zijn. Dat mag gerust hoor, maar dit is al weken zo, dat is toch een teken dat het voor TLJ een erg magere Tour is , er valt ook zo weinig te melden, alleen het falen van Kelderman en het treintje, that's it, Kelderman gaat vandaag in de kopgroep mee, hij was er gisteravond zo van overtuigd en niks meer over zijn val, dus hij gaat er voor vandaag kunnen we daar over praten straks, hopenlijk.

Chrys

'@kelderfan
Ja natuurlijk willen ze gaan sprinten met Groenewegen in Parijs. Als je er dan toch bent hè... Ik geef ze alleen weinig kans, omdat het daar altijd op een gigantisch lang lint zit en ze gewoonweg niet de beste zijn om daar vooraan te zitten.

kelderfan

'@Chrys
Helaas is meedoen geen garantie om te winnen, maar nu hij zover is gekomen, kan hij zomaar voor een verrassing zorgen. Hij heeft met Wynants, Roosen, Vanmarcke en Wagner toch genoeg sterke mannen om hem voorin af te zetten.

rvb

Het jaar 2014 was de doorbraak van Kelderman. Wilco begon als kopman aan de Giro. Kelderman wist zijn status waar te maken en eindigde op een zevende plaats in het eindklassement. Korte tijd later wist Kelderman opnieuw te imponeren. Hij werd vierde in het Critérium du Dauphiné. Ook reed Kelderman zijn tweede grote ronde van dat jaar: de Vuelta. Hij werd veertiende.

En nu. Het is één doffe ellende en de redenen waar hij mee komt zijn zeer ongeloofwaardig en uitermate onprofessioneel.

ShutUp

Kelderman is gewoon zeer overschat. 7de in de Giro is mooi maar is nu ook niet iets om te zeggen "ja jij kan ooit een grote ronde winnen".

rvb

“Het was een mooie tijdrit, er stond een hoop publiek en het was een mooi parcours. Maar toch heb ik besloten om niet volle bak te gaan. Morgen en overmorgen zijn belangrijker.” Kelderman is niet diep gegaan. “Ik denk dat er de komende dagen meer te halen is. Dus dan kan ik mij daar beter op focussen.”

Volgens Kelderman worden de komende dagen belangrijk. “We rijden natuurlijk opnieuw om in de ontsnapping te zitten. Het is niet makkelijk om mee te zitten, gisteren hebben we er alles aan gedaan. Morgen gaan we het opnieuw proberen.”

Komi

In de avondetappe werd kelderman flink afgebrand. Die jongen heeft de hele tijd proberen mee te zitten in de ontsnapping en dat is dan niet gelukt. Dat kan gebeuren, iedereen wil daar zitten! Echt balen dat Gesink niet mee is voor hem, krijgt nu alsnog teveel druk op hem terwijl hij zou moeten fietsen in een vrije rol. Hopelijk snoert hij die criticasters vandaag of morgen de mond.

UrbanSteel

'@Sephiroth

Wat je post zo denigrerend maakt is het feit dat je het nodig acht te benoemen dat anderen toen nog geen eens geboren waren. Het enige wat dat deel zegt is dat jij je beter voelt omdat je als ouwe knar het geheel al langer volgt en de broekies hier hun waffel moeten houden.

Jij slaat de plank volkomen mis , ik geef daar aan dat ik de ploeg al heel lang een wam hart toedraag langer als de mensen die nog geboren moesten worden en dat ik geen Lotto Jumbo basher ben waar ik regelmatig voor word uitgemaakt maar wel een kritisch volger , als het slecht is , is het slecht en als het goed is , is het goed.

Over kritisch zijn , de column van Raymond Kerckhoffs van vandaag gelezen over Lotto-Jumbo ? Ik ben geen fan van hem maar wat hij daar schrijft is niet mals. http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-2016/26267176/__Broeinest_vol_argwaan__.html

jvh93

het zit bij kelderman allemaal tussen de oren. hij reed heel attent en leek best goed voor zijn val, na zijn val (die in mijn ogen voor een wielrenner enorm mee viel) reed hij geen steen meer uit de straat en was zijn moraal enorm slecht. Misschien wordt het eens tijd voor extra mental coaching.

xistnc

Ah, Kerckhoffsje heeft zijn keutel gelegd? Tja, kon je op wachten. Het was aan hem te merken dat het wat ongemakkelijk begon te worden. Het ging immers met de prestaties van Vanmarcke in de klassiekers en Kruijswijk in de Giro en de overwinningen van Groenewegen tot aan de Tour 'best aardig'. Zo'n keutel gaat dan toch zeuren.

Nu het in de Tour allemaal niet meezit komt dan het moment dat hij zichzelf wil bevrijden, wetende dat de publieke opinie al gemasseerd is. Maar, zoals altijd, een enkele aansprekende prestatie van TLJ is voldoende om hem weer op een andere manier ongemakkelijk te laten voelen.

Hakkie2

Kerckhoffs is bepaald geen fan van Lotto Jumbo en een column is natuurlijk geen journalistiek gedeelte waar duidelijke hoor en wederhoor moet plaatsvinden, ik zou zijn columns dus maar met een grote korrel zout nemen.

Komi

Het stuk van Kerckhoffs klinkt als een zeikstuk van een journalist die geen toegang heeft tot de ploeg. Boehoe. Staat niks inhoudelijks in.

Chrys

Er zal vast wel iets veranderd zijn ten opzichte van andere jaren, maar het klinkt er vooral naar dat hij met de opmerking dat bepaalde journalisten geen toegang meer hebben tot de ploeg zijn eigen journalisten bedoelt. En dat haalt zijn hele 'kritiek' onderuit.

1 2 ... 263 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.