Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 265 ... 405 406
Hakkie2

Inderdaad, in Apeldoorn kon je zelfs de onbekende Roglic en Battaglin van ver horen aankomen. De ploeg heeft nog steeds het imago van 'onze ploeg' in Nederland. Ondanks ploegen als Giant en Roompot.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Aah dus dat is de graadmeter... Klapvolk klapt. Zoals ze bij elke renner doen. Chauvinisme zal natuurlijk altijd overheersen hé op zulke dagen.

Nee allemaal verzonnen door Kerckhoffs joh. En mensen die verkeerde beamers hebben. Droom lekker door.

S. Morgenstern

Kerckhoffs heeft zijn mening wel bij voorbaat al klaar natuurlijk, zoekt er enkel nog de zaken bij die te gebruiken of te verdraaien zijn binnen zijn agenda. Dat het nu nog erger is dan in Rabobank sekte-tijd meldde hij bijvoorbeeld al nadat hij er achter kwam dat renners wegens een hygiëne protocol geen handen schudden. Dezelfde aanpak bij Giant zal waarschijnlijk resulteren in een vrolijke box met Dumoulin. Dat hij rond de bus van TLJ niet zo'n zelfde sfeertje treft zal veel te maken hebben met het jaren lange zagen aan de stoelpoten van de mensen die daar rondlopen, met name Zeeman. De voorbeelden van een eenzijdige kijk op alles wat er rond deze ploeg gebeurt zijn eindeloos. Van contractverlengingen op een rustdag, de renners loopbaan van ploegleider tot vervangingen in de omkadering. Inhoudelijk zijn de stukjes die hij 'analyses' noemt bestaan niet zelden uit flinterdunne onderbouwingen die hier niet in een voldoende zouden resulteren. Verder wel een goede nieuwtjes jager en overlever op de redactie, maar zijn stukjes zouden vol met rode aanwijzingen terug op zijn bureau belanden op een plek waar kwaliteit wel relevant.

Klootje Kriekeljon

Daar ben k het wel mee eens vlek. Maar er steekt vaak wel degelijk een vorm van waarheid in wat hij zegt. Als het zo volkomen onjuist is zou het ook niet kunnen aankomen en geaccepteerd worden bij zoveel mensen.

Je bent haast hallucinant om te ontkennen dat het imago Op zijn minst niet opgekrikt kan worden bij deze ploeg. Puur alleen al een stuk uitstraling, Bijv. Dat tenue. Details zul je zeggen.. Nou echt niet dus. Ook daar ging 't pas bij sporza om en dat tenue werd (samen met ag2r) als voorbeeld van wat lelijk is gebruikt door iemand met een bedrijf die doet aan tenues ontwerpen. Als je zulke dingen als onzin afdoet tja... Of als je zaken als uitstraling holle begrippen vind tja.. dan heb k niks gezegd en wens k je veel zuurstof met je kop in de grond.

Excuus voor de spelling en tekens. Mobiel.

jerteg

Morgen is Wilco's day. Let maar op. ;)

S. Morgenstern

Dat er tussen de ploeg en een deel van de wielervolgers een verkrampte relatie bestaat zul je mij niet zien ontkennen. De hoofdmoot van mijn posts op deze site heeft dat tenslotte direct of indirect als onderwerp. Ik ben echter van mening dat de bijdrage aan die verkramping het grootst is van de kant van de volgers en dat ze als ploeg daarin niet veel anders doen dan andere ploegen.

Dat de kern van Kerckhoffs stukjes bestaat uit dingen die niet verzonnen zijn zie je mij trouwens ook niet ontkennen. Ik merk vooral op dat hij van hele normale dingen bijzonderheden maakt door ze binnen een framing te plaatsen die negatief is. Dingen als woordenwisselingen, ontevreden renners, contractverlengingen op een rustdag, kijkje achter de schermen van journalisten en meer van dat soort zaken zijn doodnormale dingen binnen het wielrennen, maar worden in zijn stukjes ingezet om een verkeerde aanpak te suggereren. Pel je de suggestieve stukken eraf, dan houdt je eigenlijk altijd zaken over waar niemand zich echt druk om zal maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik denk, dat Parijs Wilco's day wordt. Gelukkig heb ik een goede Bennett gezien, die ook door een valpartij werd uitgeschakeld.
Je zag Mollema wederom het probleem om zonder knechten te zitten bij malheur.
Het is wel leuk, dat de TLJ-site meldt, dat alle renners binnen zijn gekomen en gelukkig binnen de tijdslimiet. De kans dat Groenewegen Parijs haalt is nu wel heel groot. Misschien toch nog een succesje met deze rappe man.

Hakkie2

Tenue is ook maar smaak. Ik vind het eigenlijk wel mooi. Beter dan Giant, Sky en al die andere kleurloze dertien in een dozijn shirts die je niet kunt herkennen en waar je dus als sponsor niks aan hebt.

Feit is dat Lotto-Jumbo binnen Nederland en bij hun publiek een heel mooi imago heeft, echt een 'onze ploeg' imago. Dat is echt iets vrij unieks, normaal alleen voorbehouden aan echte nationale ploegen. Daar heb je wat aan als sponsor. Niet aan een zakelijk imago.

Hermannmg

Toch lijkt Nederland nooit echt trotst te zijn op Lotto jumbo maar eerder op individuen uit de ploeg: Kruijswijk, Gesink ( Tour vorig jaar) en in mindere maten Groenewegen. Dit omdat de kopmannen van lotto jumbo het (te) vaak alleen moeten zien te klaarspelen en in diepe finale geen helpers meer zijn. Dit overigens wel te begrijpen door het beperkte budget.
Daarnaast over het imago: Plugge is niet echt direct een "likeabel" men maar veel beter als peuter Lefevere, ik denk ook wel dat Plugge zijn zaakjes redelijk op orde heeft.

robertowilco

Patrick Lefevere vanavond als gast bij Vive le Velo op belg1, ben benieuwd of hij iets loslaat over Vanmarcke en Boonen.

kelderfan

'@Hermannmg
Het is altijd zo makkelijk om te roepen, dat door 't beperkte budget geen helpers in de buurt zijn bij malheur. Dat Sky en BMC gelijk 4 man klaar hebben staan, heeft natuurlijk met 't budget te maken. Dat er niet een renner in de buurt is, als er wat gebeurt, dat heeft toch niets met 't beperkte budget te maken.
Kruijswijk heeft gewoon een goed punt, dat hij volgend seizoen in de Giro ondersteuning krijgt van jongens, die ook bergop mee kunnen komen.
Wat was Mollema blij geweest met Marc Goos om hem 't stuk door 't dal te helpen.

Klootje Kriekeljon

Vlek, daar ga ik eens over nadenken.

robertowilco

Net op Vive le Velo, een primeur, Boonen blijft bij etix tot en met Parijs Roubaix, de andere keus gaat tussen of Vanmarcke of Gilbert, zei Lefevere

Yeez

Kies dan maar gilbert, kostte bovendien niet veel zei lefevre 😉

tdola

Ronde van denemarken. Keizer en van emden voor de tijdrit en evt klassement? Hofland voor de sprints. Rest van de ploeg ter ondersteuning of vlucht!?

achtpuntzes

ach, een negatief imago, ik vind ze geweldig!

gisteren was het Wilcosday. wiens dag is het vandaag? ;)

tendam

Die column van Kerckhoffs zeg... heeft de Telegraaf geen eindredactie? Vinden de lezers het nog leuk om artikel na artikel te lezen over zijn persoonlijke vete met Richard Plugge en die ploeg in het algemeen?

kelderfan

'@achtpuntzes
Nee vandaag is 't George's day; dus gaat Kelderman in de aanval of wordt 't weer sparen voor morgen.

stephano

'@tendam Als ze bij de Telegraaf alle journalisten zouden ontslaan die een hetze voeren tegen een individu of organisatie, houden ze weinig journalisten over. :)

Het probleem is dat zo'n krant wel degelijk invloed heeft op de publieke opinie.
Kijk maar naar het verschil in reacties op Mollema en Kelderman. Als de één zegt dat hij baalt, analyseert hij de situatie nuchter, bij de ander is het een zeurkous die nog volwassen moet worden.
Veel tourkijkers hebben ook helemaal niet door dat het voorseizoen van Kelderman helemaal niet slecht was.
De enige die de dans qua imago ontspringt is Kruijswijk. Dat komt volgens mij omdat hij bij de standaard wielervolger nauwelijks op de radar was. Zelfs aan het begin van de Giro werd er amper over hem gesproken.

@hakkie dat er tijdens de Giro in Arnhem en Nijmegen wordt aangemoedigd zegt me niet zoveel. Dat is volgens mij gewoon in het moment. Het gros van die mensen kijkt niet meer aan het einde van de Giro en weet nu niet wie die ronde gewonnen heeft.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
misschien is het beter met z'n allen te sparen voor de na-tour criteriums. anders worden ze daar ook weer weggereden. ;)

Hakkie2

'@stephano: het ging om het imago van de ploeg. En dat is vooral bij de klanten van de sponsors prima, de gele shirtjes werden duidelijk harder aangemoedigd dan de rest (op Dumoulin na). Daar zegt het echt wel wat over. De ploeg had daar weer bewezen een duidelijk prima imago, daar doet een hetze van een waardeloze 'journalist' niks aan af.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@achtpuntzes
Een van de wielervolgers heeft al eens geopperd om wee een 10 te doneren, dan kan de ploeg echt sparen. Maar ook Van Avermaet heeft gezegd, dat die na-tour criteriums niet nadelig werken voor 't na-seizoen.

Nikolai

Wat een geleuter over het imagoprobleem van TLJ. Iedereen die in Utrecht en Apeldoorn langs het parcours heeft gestaan, weet wel beter. Niet alleen de individuen (Gesink, Kruijswijk) maar ook alle andere renners van TLJ werden hartstochtelijk toegejuicht. En dat heeft niets met klapvolk te maken want bij andere ploegen (inclusief Giant, op Dumoulin na) gebeurde dat niet. Wat die Kerckhoffs doet, is inderdaad een persoonlijke vete voeren en alles wat binnen TLJ gebeurt in een negatieve context plaatsen. Wat bij andere ploegen heel normaal wordt gevonden (of waar in ieder geval niets over wordt gezegd), wordt bij TLJ in een negatief daglicht geplaatst. Natuurlijk kun je over het resultaat van de ploeg in deze Tour niet veel positiefs schrijven, maar om dan te roepen dat het helemaal niks is met de ploeg in zijn geheel, is vrij onzinnig. Als je kijkt naar het verschil in budget, dan doen ze het nog niet zo gek dit seizoen. Me dunkt dat Vanmarcke en Kruijswijk dit seizoen goed waren waar ze goed moesten zijn en dat ook Groenewegen zijn doorbraak beleeft. Dat Gesink pech heeft en Kelderman valt en vervolgens de druk niet aan kan, kan gebeuren. Iedere ploeg met een budget als dat van TLJ heeft dan een probleem. TLJ kan nou eenmaal geen renners van het kaliber Kwiatkowski, Roche, König en Viviani thuislaten. Dat verschil is er en dus moet je de prestaties van die ploegen ook niet met elkaar vergelijken. Als Excelsior geen kampioen wordt in de eredivisie, zeg je toch ook niet dat ze hebben gefaald?

Kingstown

'@Nikolai:

Probeer je nu te vertellen dat Nederlands publiek alleen maar renners van een Nederlands team aanmoedigen?
Dat heeft meer met chauvisme te maken dan dat het ook maar iets zou zeggen over het imago.

Zet zulk carnavalspubliek bij een willekeurige andere sport neer en ze juichen ook alleen Nederlanders toe.
Of die nu een goed, slecht of geen imago hebben

achtpuntzes

'@ Nikolai:
TLJ haalt 90% van de publiciteit uit de Tour. en de Tour was niet goed, en dat heeft wel degelijk invloed op het imago. ook het knullige gedoe van Kelderman (geen dieet/verkeerde keuze materiaal in Zwitserland en de tijdrit in de Tour/rug verbrand en ik vergeet vast nog wel iets) is niet echt goed voor het imago geweest denk ik.
ondanks dat dit jaar beter was dan vorig jaar is het imago er op achteruit gegaan. ik vind de club een beetje een softe uitstraling hebben en ze laten hun renners te veel hun eigen gang gaan (zie kelderman met zijn geklungel)
maar goed, het jaar is nog niet voorbij. misschien kunnen ze nog eens scoren ergens.

1 2 ... 265 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.