Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 267 ... 405 406
kelderfan

Ik denk dan waarom niet meesterknecht voor Gesink in de TdF. Maar Clement lijkt mij een goede aanvulling voor de "klimtrein".

Chrys

Ik ga er niet eens meer aan beginnen...

wolfje

'@chrys: verstandig!

kelderfan

Wilco is de vraagbaak/techneut binnen de ploeg voor zijn collega's en ploegleiding, hoor ik bij Vive. Die Marijn de Vries lijkt mij geen verkeerde om de ploeg uit 't kleurloos dal te halen.;)

Gees

Marijn de Vries vind ik vooralsnog uitblinken in veel gebabbel, regelmatig gecorrigeerd door tafelgenoten.

Poeksel

flyellus42, leg eens uit wat een winnaarsmentaliteit is? En benoem eens van de top 100 van CQ welke renners dat wel en welke dat niet hebben?

robertowilco

Ik heb zo'n gevoel dat er nog ergens oud zeer ligt tussen Clement en de ploegleiding van TLJ, dat merk je aan sommige ingehouden reacties, misschien is hij wel te mondig en hij zegt echt verstandige dingen over wielrennen en op een manier dat iedereen het kan begrijpen, zou heel mooi zijn als Clement hetzelfde programma als Kelderman zou rijden , Wilco kan veel van hem leren, misschien meer dan van de ploegleiding.

Klootje Kriekeljon

Dat is bij veel bedrijven zo. Je moet vooral niet te intelligent zijn of je vinger op bepaalde plekken kunnen leggen. Dan wordt je al snel als een bedreiging gezien door mensen boven je. Lijkt me bij Clement ook het geval, de waarheid mag namelijk vaker niet dan wel gezegd worden.

flyellus42

'@poeksel, winnaarsmentaliteit is dat je te koste van alles, maar natuurlijk wel binnen de grenzen van wat mag wilt winnen. En dat je een week strontziek bent als je verliest. En dat mis ik totaal bij Lotto-Jumbo. Een dag na het dramatische verlies in de giro wordt door de ploeg en door kruiswijk zelf al grapjes gemaakt over deze afgang. Winnaars in de top 100 van CQ zijn renners die ieder jaar minimaal 3 tot 5 wedstijden winnen in de hoogste wedstijd categorieën (pro-tour, 1e en 2e categorie} en dus niet in de derde en vierderangs wedstrijden. Bij Lotto-Jumbo is er geen 1 renner die hieraan voldoet. Groenewegen kan het misschien , maar die moet zich eerst nog bewijzen op het hoogste niveau.

Hakkie2

Ah, dan is Sagan dus ook geen winnaar, die grapt ook altijd over zijn verlies. Toch blij dat hij met zo'n mentaliteit niet voor TLJ rijdt...

'Mentaliteit' wordt zo overschat... Over het algemeen wint de beste renner, niet zo zeer de renner met de beste mentaliteit. En de beste renner... Tja, die rijdt in bijna geen enkele koers voor TLJ. Gewoon een kwestie van budget en de keuze voor Nederlanders.

De giro van Kruijswijk had trouwens niks met mentaliteit te maken, alleen maar met dom tegen een muur aan fietsen. Zoiets overkomt zelfs een Contador.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Klootje Krieleljon, ja zo bedoel ik het ook, jammer dat het ook voor de wielersport geldt

Poeksel

'@flyellus42: Je hebt vast ook wel gezien dat Sagan bij de etappes die hij niet won zijn schouders ophaalde, morgen weer een kans. Blijkbaar heb je geen winnaarsmentaliteit nodig om de beste renner ter wereld te worden?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Clement heeft jaren bij TLJ en zijn voorgangers gereden en had een aanbieding liggen om bij de ploeg te blijven. Waar zou dan nu uit blijken dat er bij deze ploeg geen ruimte is voor zo'n intelligente gast?

flyellus42

sagan weet dat ie wel weer in winnende positie kan komen in een volgende wedstrijd. Dat talent heeft ie. Renners van Lotto-Jumbo hebben dat talent niet en komen zelden in een winnende positie en als je het dan verknalt door tactische onbenul en daar lacherig overdoet dan heb je dus in mijn ogen een groot gebrek aan topsport-of winnaarsmentaliteit.

wolfje

'@flyellus: het was in de giro inderdaad een betere tactiek geweest om niet te vallen.

tendam

'@flyellus42
Jij luistert te veel naar die praatjes van Kerckhoffs, Stalenburg en consorten. Het is meer een kwestie van een beetje geluk hebben op het juiste moment. Dumoulin vind je vast een 'echte winnaar'. Welnu, die reed vorig jaar nog onder jouw geliefde Addy Engels, en won twee etappes in de Vuelta. Maar daarvoor faalde hij op het NK, bij de Tourproloog en ging in de etappe erna onderuit. Mocht hij bij LottoNL hebben gereden dan had je dat vast aan z'n mentaliteit geweten.

Iedereen ziet dat die ploegleiding bij LottoNL niet vol zit met genieën. Maar zet Jan Boven bij Sky neer en Froome wint net zo goed de Tour hoor, maak je geen zorgen.

Poeksel

Als ik flyellus42 goed begrijp, is zijn definitie van winnaarsmentaliteit "Dat wat je als renner van TLJ sowieso niet hebt". Ja, als dat je definitie is, dan kun je inderdaad zeggen "Renners van TLJ hebben geen winnaarsmentaliteit".

Of je bent maar wat zonder benul aan het lullen...

rvb

Wout Poels is de enige waar je wat aan hebt. Maakt niet uit wat het kost.

Wielerfan1987

'@rvb

Poels heeft zojuist bewezen 3 weken top te kunnen presteren, die is gewoon kopman waardig en dus onhaalbaar voor TLJ tenzij zowel Kelderman als Vanmarcke weggaan.

robertowilco

Weet je we moeten in het wielrennen niet hetzelfde krijgen als in het voetbal, zo'n ploeg als SKY die 3 keer zoveel te besteden hebben als TLJ dat is toch ook niet eerlijk, ze kopen wat ze willen en veel renners gaan voor het geld naar SKY niet voor hun eigen ambitie, Landa, Thomas, Henao, Poels, en dat in één ploeg in de Tour, ik was al bang dat de concurrentie dood wordt gemaakt door zo'n ploeg, en dat is ook gebleken, Poels reed alle gaten dicht van demarages, alleen naar Andorra moest Froome het zelf doen, toen Froome viel had hij nog 4 man bij zich, geen probleem. Als deze ploeg nog jaren bestaat uit zulke renners worden de komende edities van de tour een uitgemaakte zaak.

xistnc

'@Wielerfan1987
Welke 3 weken bedoel je, qua Poels?

ghostwriter

Voor jonge wielrenners als Roosen en Groenewegen is het geweldig dat ze deze Tour de France uit hebben gereden en daarmee een bak aan ervaring en inhoud op hebben kunnen doen. Hopelijk stuurt LottoNL ze nu op vakantie om ze daarna op de Eneco Tour voor te bereiden. Ik denk dat de Eneco Tour voor Groenewegen een mooi moment is om te laten zien dat hij ook op World Tour niveau kan winnen. Hopelijk stuurt LottoNL de sterkst mogelijke sprinttrein naar de Eneco Tour met onder andere Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Vanmarcke en Roosen.

Mooie_Mario

Bij de eerste puist in deze Tour moest Poels al lossen met Landa. Die jongen heeft lekker rustig rond kunnen rijden de eerste week en daarom zo goed in de laatste week.
Ik moet nog eens zien of hij 3 weken lang kan presteren op hoog niveau en met de bijbehorende druk om kan gaan.

peerduell

TLJ moet er alles aan doen om Clement over de streep te trekken. Een uiterst goede renner, ervaren en intelligent. Kan van grote waarde zijn binnen die ploeg om Kruijswijk in de Giro bij te staan en Kelderman mentaal te helpen.

xistnc

Dan moet eerst Kelderman verlengen voor 20-30 procent minder en dat zie ik niet gebeuren.

1 2 ... 267 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.