Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 274 ... 405 406
xistnc

bij dit deelnemersveld geen renner van TLJ bij de eerste twintig, wat moet je daar nou over zeggen

Als je met dit deelnemersveld de Galibier opgaat, hebben ze ook niemand bij de eerste 20. Ik bedoel, als je een ploeg met een bepaalde textuur opstelt, dan weet je dat je in etappes met een afwijkende textuur tekort zal komen. Ook als je zogenaamde fans dat niet leuk vinden. Dat was vandaag het geval, ook al was het geen Galibier. Juist daarom is het zo belangrijk, dat ze het in etappes die wél de juiste textuur (gisteren, eergisteren) hebben ook weten af te maken.

Als TLJ in dit rondje geen zege weet mee te kapen, dan kun je dat bij wijze van spreken vergelijken met een subtopper uit de Eredivisie die verliest van een middenmoter uit de Jupiler League. Maar dat ligt niet aan de uitslag van vandaag.

robertowilco

Kom op zeg waar praten we over, een heuveltje van 300 meter, en alleen Tankink kan zich nog redelijk handhaven.

stijnlah

Ben ik nu de enige die heeft opgelet? Naast tankink zat er nog een renner van tlj in de kopgroep en die werd gewoon 11 in het wiel van de nummer 10.

xistnc

Kom op zeg waar praten we over

Ah, je hebt een toelichting nodig. Prima, maar trek dan geen rare conclusies voordat je die toelichting gekregen en begrepen hebt.

Eigenlijk vind ik het al heel wat, dat Tankink zijn best heeft gedaan om zich nog redelijk te handhaven. Misschien maakt hij toch nog wat van zijn laatste maanden als WT-renner.

Edit: Dennis van Winden nota bene 11e, zie ik in de uitslag. Dat durf ik eigenlijk best netjes te noemen.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Niet zo denigrerend over Tankink praten, hij is in een grote ronde goud waard met zijn ervaring, relativering en humor. Vergelijk hem met Tjillangi, iedere ploeg heeft zo"n man er graag bij, zeker de jonkies kunnen nog veel van hem leren, misschien nog meer dan van de ploegleiding.

Stijnlah, klopt er was nog een renner bij van TLJ, maar kon niet zien wie het was.

S. Morgenstern

Van Winden inderdaad elfde vandaag. Normaal hadden hij en Tankink in deze rit misschien iets kunnen doen voor Teunissen, maar die rijdt momenteel rond met knieklachten. Verder zou ik niet weten waar we het vandaag over moeten hebben? Sprinten en tijdrijden is duidelijk hetgeen waarvoor ze naar deze koers zijn gekomen.

xistnc

Klets niet over Tankink. Die heeft persoonlijk in de Tour vorig jaar Gesink een paar minuten gekost. En ook in de laatste dagen van de Giro dit jaar speelde hij een kwalijke rol. Zo'n koerskapitein kun je als ploeg beter kwijt zijn. Zijn dagen zijn geteld. Misschien nog een jaartje afbouwen bij Roompot ofzo.

stijnlah

'@Xistnc ik respecteer iedereen zijn mening maar wat jij hier verkondingd slaagt echt op niets. Ik weet niet wat de tank jou misdaan heeft maar dit vind ik toch zwaar overdreven hij is echt wel een goede knecht.

xistnc

Je kunt fan zijn van het 'character' Bram Tankink, maar dat kun je best los zien van zijn prestaties. Die schieten al een tijdje tekort, in de rol die hij heeft. Ook deze week weer, zie de eerste etappe. Als wegkapitein is hij er hoofdelijk voor verantwoordelijk, dat er 2 man wegrijden zonder TLJ-renner.

Na Laurens Ten Dam vorig jaar en Tjallingii eerder dit jaar, lijkt het me een goed idee dat de ploeg afscheid neemt van nog zo'n old-timer. Zal ze qua vrijkomend budget ook geen windeieren liggen.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@stijnlah
Quote: Ben ik nu de enige die heeft opgelet? Naast tankink zat er nog een renner van tlj in de kopgroep

Zie mijn bericht:
Volgens mij zat Tankink nog wel met een andere TLJ renner in de 1e groep.
Echter toen er gefinisht moest worden waren beiden niet meer in beeld.

Hopelijk wordt het morgen een mooie dag in Denemarken voor TLJ met de ITT met van Emden (vandaag niet gezien en dus gespaard) en Keizer.

ghostwriter

'@jessevdalen
Waarom niet? Sinds de Giro heeft Roglic maar 8 koersdagen gehad en hij heeft ook nog maar 56 koersdagen dit jaar gereden. Een extra grote ronde moet hij volgens mij wel aankunnen.

robertowilco

xistnc; praat jij altijd zo over mensen die wat ouder zijn en meer dan genoeg ervaring meebrengen in eht leven en in de maatschappij, als jij straks ook ouder bent moeten ze jou ook maar direct ontslaan, je voldoet niet meer en met je verleden hebben we niks te maken dus hoepel maar op.

Zo ga je niet met mensen om, zeker niet met Tankink, hij heeft meer voor de ploeg betekent dan jij denkt.

xistnc

Zelfs voor Tankink komt er een tijd dat het beter is om te gaan. We hebben het hier over topsport, niet over 'eht leven en de maatschappij'. Senioriteit heeft meerwaarde, maar tot een bepaalde grens. En die grens heeft Tankink al een tijdje bereikt. Wat hij 'voor de ploeg heeft betekent' staat daar los van.

Sowieso vind ik de sportieve betekenis van Tankink voor de ploeg eigenlijk een beetje overroepen, zoals de Vlamingen dat zo mooi kunnen zeggen.

ghostwriter

'@xistnc
Tankink is gewoon nog een goede knecht die op bijna elk terrein lang zijn kopman bij kan staan. Natuurlijk komt er een tijd dat hij niet meer het juiste niveau heeft maar die tijd is nog niet aangebroken.

xistnc

'@Ghostwriter
Ik kan me op dat vlak van dit seizoen en vorig seizoen geen aansprekende voorbeelden herinneren. Jij?

stijnlah

Kijk is naar zijn uitslagen in de ronde van Zwitserland en de giro, in die twee rondes is hij slechts 3 keer niet in de top 100. Hij is steeds de derde, vierde renner van tlj. En in het nk was hij ook een grote hulp voor dylan door een lange kopbeurt zodat dylan perfect gelanceerd kon worden. En ook vandaag is hij gewoon 24 in een lastige rit. In Yorkshire eindigt hij ook 14 in een heel lastige rit in een groep met onder andere hermans en pauwels en in de tour of britain van vorig jaar reed hij ook heel constant de hele ronde in de top 40, zo versleten is hij toch niet hoor?!

xistnc

'@stijnlah
Dank voor deze voorbeelden :|

Gees

Van Winden is 11de geworden hoor.

Vlek. Ik was me er niet van bewust dat hij ziek is geworden in de DL. Heb ik ook nergens gelezen

Gees

Tankink had ook bijna het rood wit blauw van Groenewegen vern$@@kt

robertowilco

Het gaat er mij om dat Tankink binnen een ploeg een meerwaarde heeft in een grote ronde , vraagt aan de renners die met hem een grote ronde gereden hebben die zijn allemaal lovend over hem en vinden het prettig als hij erbij is.

xistnc

'@robertowilco
Dat zullen ze ook zeggen over de kok, de buschauffeur en de rest van de ondersteunende staf. Besef je dat je heel erg in de verleden tijd praat over Tankink? Eigenlijk zitten we dan best wel op één lijn. In de topsport gaat het om het actuele niveau. Ook in het geval Tankink. Maar daar hoor ik je niet over.

Laatst gewijzigd
Gees

Robertwilco. Vind hem alleen de laatste tijd niet erg goed/verstandig rijden

kelderfan

'@vlek
Inderdaad de 7e. renner van TLJ in San Sebastian; want ook Lindeman is er niet bij; sparen voor de Tour de L'Ain denk ik dan.

kelderfan

Jammer dat Keizer en Van Asbroeck hun kruit te vroeg verschoten; want met nog 30 km te gaan leek 't kansloos. {Maar als je 't niet probeert, dan lukt 't nooit.} Hij had dichter kunnen eindigen in deze etappe. Dan had Keizer morgen met de tijdrit nog kans gehad om een mooi resultaat te scoren.
Hopelijk heeft Van Emden morgen goede benen; want een resultaat in deze ronde van Denemarken mag toch wel.

S. Morgenstern

Blijft wat mij betreft totaal oninteressant of ze nu Lammertink, Roosen of Campenaerts opstellen in San Sebastian. Je kunt daarin uiteraard een voorkeur hebben voor iemand (blijkbaar), maar begrip voor een andere keuze moet toch niet zo moeilijk zijn.

@ghostwriter; voor een renner als Roglic is 56 koersdagen in juli toch al een heel behoorlijk aantal? Ik kan me niet voorstellen dat ze hem nog een grote ronde laten rijden. Ik denk ook dat het voor zijn ontwikkeling veel interessanter is om de tweede seizoenshelft wat eendagskoersen te betwisten. Zijn rol in de Vuelta kan daarnaast door genoeg andere renners (beter) ingevuld worden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 274 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.