Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 275 ... 405 406
Spruch

'@xistnc
Prachtige scorebord-journalistiek tot nu toe van je. Maar ik ben echt nieuwsgierig waar je je mening op baseert dat Tankink binnen het team niet meer goed genoeg zou functioneren anders dan je persoonlijke observaties van een afstandje. Heb je iets gehoord vanuit het team dat dat onderbouwt? Of is het slechts je onderbuikgevoel? Het is natuurlijk makkelijk om bij elke oudere renner te gaan schreeuwen dat TLJ daar afstand van moet doen. Hoe ouder de renner hoe groter de kans natuurlijk dat je gelijk krijgt. Dus ook hier is de kans dat je achteraf gelijk krijgt groot. Dat is gewoon kansberekening, maar ik ben echt nieuwsgierig of er ook feiten zijn waar je je mening op baseert?

Gees

Vlek. Mij is het niet om het even wanneer juist Lammertink degene van de 3 is die niet zoveel kan hebben...Hoe kom je er nu bij dat ik een voorkeur voor iemand zou hebben? Terwijl ik juist geen voorkeur heb uitgesproken...

xistnc

'@Spruch
Waar precies doe ik een beroep op het scorebord? Het enige wat ik doe is het falen van Tankink uitdrukken in tijdverlies van de kopman in kwestie, waar direct mogelijk.

In de Tour van vorig jaar besloot Tankink gehéél op eigen houtje om Gesink niet te steunen in de rit naar Neeltje Jans, maar om zich in plaats daarvan te laten uitzakken naar Kelderman. Die reed al in verloren positie, omringd door de rest van de ploeg. Ik acht de kans groot dat de steun van Tankink het tijdverlies van anderhalve minuut zou hebben voorkomen.

In de ploegentijdrit kampte Tankink met zijn derde bal. Kan gebeuren, natuurlijk, maar door alle kabaal eromheen was de voorbereiding verstoord en presteerde de ploeg beneden haar maat. Mede door laakbaar geknoei van Ten Dam overigens.

In beide gevallen was ik overigens significant dichterbij dan jij omschrijft als 'van een afstandje'.

In de Giro van dit jaar kondigde Tankink vóór de belangrijke slotritten aan, dat Kruijswijk de eindzege al beet had. Kwalijk. Dat is geen houding die je van een wegkapitein mag verwachten. Er is natuurlijk geen directe link met de valpartij van Kruijswijk die hem de eindzege kostte, maar ik vind het wel een teken aan de wand.

Verder, zoals 'Gees' terecht constateert, de bizarre actie van Tankink tijdens het laatste NK. En dan het functioneren van Tankink in de voorjaarsklassiekers. Ik vond hem daarin duidelijk minder dan een aantal van zijn collega's in de ondersteuning van de kopman.

En tenslotte: ja, op sommige momenten hoor ik verhalen vanuit de omkadering van de ploeg. En die zijn niet overeenkomstig de koesterende geluiden die vanavond in dit forum over Tankink zijn geuit.

Een mening? Ja, natuurlijk, maar wel op basis van waarnemingen van dichterbij dan 'op een afstandje'. Onderbuikgevoel zou ik het niet willen noemen. Feiten? De waarnemingen waar ik naar verwijs kunnen anderen ook gedaan hebben, wat niet wil zeggen dat iedereen dezelfde interpretatie van die waarnemingen zal hebben.

Laatst gewijzigd
Spruch

Wat is dan precies significant dichterbij dan van op een afstandje? Je maakt me nieuwsgierig. Werk je zelf bij TLJ? En uit welke omkadering van de ploeg hoor je geluiden? Wat is omkadering van de ploeg? Heb je het dan over mensen die werken bij TLJ? Of over familie van (1 van) de renners? Het blijft nu allemaal wat vaag.

Wel slecht trouwens, als een hele ploeg zich uit de concentratie laat halen door de verhalen over een derde bal van een van de knechten. Dan moeten ze toch echt hun renners wat beter trainen op het afsluiten van de buitenwereld op zulk soort momenten, als dat echt waar is. Mentaal lijkt het me dan een wat onstabiele ploeg zoals je het schetst.

Het zeggen dat Kruijswijk de Giro beet heeft, was op dat moment natuurlijk waar, hij had hem op dat moment in zijn greep. Als het bedoeld was om te zeggen dat hij hem op zeker ging winnen, dan is dat voor bijgelovigen die zich veel in en om de sport bevinden, natuurlijk spelen met vuur. Maar dat dat van invloed kan en mag zijn op een resultaat, lijkt me ook erg verontrustend als het echt waar is. Dan is het met de mentale instabiliteit van de ploeg wel heel erg gesteld.

Die anderhalve minuut op Neeltje Jans klinkt inderdaad niet handig als hij daadwerkelijk op eigen houtje is afgezakt terwijl de rest van de ploeg al bij Kelderman zat. Maar er worden natuurlijk vaker tactische blunders gemaakt in de koers. Ook bij TLJ zoals ook weer bleek in de Giro waaraan jij refereerde.

Wat voor minder koesterende verhalen over Tankink hoor je nog meer vanuit de omkadering? Ook zo'n opmerking maakt me behoorlijk nieuwsgierig...

xistnc

'@Spruch
De meeste dingen die ik vertel zijn gratis waarnemingen die je ook als buitenstaander gewoon kunt doen, lees de verhalen over betreffende gebeurtenissen maar terug.

Iets meer nabijheid geeft iets meer context, maar die context heb je niet per se nodig voor het interpreteren van al die waarnemingen en die gebeurtenissen. Je nieuwsgierigheid kan ik verder niet stillen, ik heb op dat vlak slechts gereageerd op jouw suggestie over 'op een afstandje'.

S. Morgenstern

'@ Gees; dat Lammertink 'niet zo veel kan hebben' zal hem toch niet in de weg staan om morgen een stuk of 150 goede koers kilometers te maken? Ik kan me niet voorstellen dat dat teveel is voor zo'n jongen. Misschien is het zelfs wel goed om tussen het trainen richting andere doelen door weer even wat hardheid op te doen. Zwaar overdreven om een deelname van Lammertink aan San Sebastian te problematiseren.

simplex

De discussie over Tankink heeft mijn speciale aandacht omdat ik Bram al langer "ken" en als persoonlijkheid, teamspeler en goede wielrenner al lang volg en grote waardering voor heb.
Om zo'n waardevolle Nederlandse renner die aan zijn laatste jaren als wielrenner is gekomen met wat vage "feiten" en wel/niet scorebordjournalistiek even weg te zetten en eigenlijk af te serveren getuigt van weinig respect voor de wielrenner Tankink.
De goede dingen die hij zeker ook afgelopen paar jaren heeft laten zien worden door xistnc weggeveegd als "wordt tijd dat TLJ gaat verjongen oftewel afscheid nemen van Tankink.
Zo'n opvatting of mening al dan niet onderbouwd kan natuurlijk en mag ook wel, maar getuigt van weinig respect en inzicht.
Maar misschien dat wij iets missen omdat we de omkadering niet hebben gesproken.
Is dat dan misschien die omkadering tussen de vele TLJ fans alhier en specifiek op dit TLJ forum?
Rahimns mis ik al een tijdje maar misschien kan hij nog iets meer over dit soort zaken vertellen?
Die Neeltje Jans etappe was alleen bedoeld voor Tankink om bij Gesink te blijven? Anderen zoals Leezer en Van Emden mochten passen? Ik zou Gesink zijn visie hier wel over willen horen, maar die hoor je echt niet, zelfs niet in een omkaderingachtige situatie.

Het spijt me dat ik weer eens een keer in dit speciale topic me laat zien, maar Tankink zo wegzetten is voor mij één Tank te ver. Ik verwacht dat Bram nog dit seizoen laat zien wat zijn kwaliteiten zijn en anders, ook geen probleem wat mij betreft, naar Roompot of naar Giant (samen met Clement) ;)

Laatst gewijzigd
Pingdo

Leuk artikel over budgets en punten die teams gehaald hebben. In 2016 en in de Tour. TLJ komt er niet zo goed vanaf, maar ik denk dat het budget van 14,5 miljoen ook niet helemaal klopt. (was dit niet gecombineerd met schaatsploeg?)
http://cyclingtips.com/2016/07/can-success-be-bought-in-pro-cycling-a-look-at-team-budgets-and-the-value-equation/

Laatst gewijzigd
jerteg

Het blijft wel stil over mogelijke transfers rondom Lotto zeg..

Gees

Vlek. Je zegt; 'Zwaar overdreven om een deelname van Lammertink aan San Sebastian te problematiseren'

Ik zeg. Je bent een drammerd

Fanny

Wie weet waarom TLJ vandaag slechts met 7 renners start in de WT koers Classica San Sebastian ?
Zijn er te weinig renners beschikbaar op dit moment ?
Of zijn er wel renners thuis, maar die zijn weer niet geschikt voor de Classica San Sebastian.

S. Morgenstern

Dan laat ik het laatste woord wel aan de misbruikte zelf:

Steven Lammertink ‏@SLammertink 1h1 hour ago Basque Country, Spain
Happy to start at Clasica San Sebastian today!

S. Morgenstern

Wie weet waarom TLJ vandaag slechts met 7 renners start in de WT koers Classica San Sebastian?

Omdat gisteren Lindeman om een nog onbekende reden (ziekte waarschijnlijk of mogelijk net als bij Bouwman een blessure) is afgehaakt en iemand op het laatste moment invliegen om een selectie van acht renners op te kunnen stellen blijkbaar niet nodig werd geacht (of niet meer mogelijk was). Genoeg renners die in geval van nood wel beschikbaar zouden zijn (Roosen, Campenaerts en Castelijns bijvoorbeeld), maar wanneer ze met een plan 'thuis' zitten zal een late lege plek in San Sebastian niet gezien worden als een noodgeval (Campenaerts is momenteel bijvoorbeeld in de Vogezen aan een trainingsstage bezig richting andere doelen).

Laatst gewijzigd
Gees

Een drammende betweter. Tsja. Als je er gelukkig van wordt Vlek.

achtpuntzes

drammen - op een hinderlijke manier voortdurend aandringen of zeuren

betweter - iemand die meent alles beter te weten dan anderen

als ik zo naar die omschrijvingen kijk, dan denk ik dat Gees zelf de drammende betweter is.

Gees

Waar denk jij je mee te bemoeien, 8.zes?

Wielerfan1987

heren.

als jullie het niet gezellig kunnen houden, ga dan alstublieft op een voetbalforum posten en niet in dit forumtopic.

mijn dank is groot

xistnc

'@Gees
Graag weer inhoudelijk aub. Dank.

achtpuntzes

Waar denk jij je mee te bemoeien, 8.zes?

wel, met de discussie omtrent Lammertinks deelname in de Classica San Sebastian natuurlijk. jij hebt daar je bedenkingen over, en anderen niet. en in plaats van andermans mening te respecteren gedraag je je als een klein kind die zijn ijsje niet krijgt en beschuldig je anderen van drammen en betweterigheid terwijl je je daar zelf aan bezondigd.

that's all.

Go, Steven!

Laatst gewijzigd
Gees

Ik houd niet van provocateurs zoals 8.zes, xistnc. Als ik van mening ben dat er met Lammertink 'gerotzooid' wordt en hij voor te zware koersen wordt ingezet, heb ik geen behoefte aan iemand die maar door en door blijft gaan daarop. Ik kan het je nog een keer uitleggen, nog een 2de keer wellicht maar dan houdt het wat mij betreft op en begint het drammen. Wat is er mis met een andere mening? Accepteren en doorgaan.

Gees

Ik was daarover met Vlek in gesprek, niet met jou. Mss moet je de discussie nog maar een keer overlezen, als je beweerd dat ik andermans mening niet respecteer.

achtpuntzes

'@ Gees:
je krijgt alleen maar terug wat je zelf zegt:

Ik zeg. Je bent een drammerd

Een drammende betweter. Tsja. Als je er gelukkig van wordt Vlek.

dus, als jij dit zegt is het oke, en als ik het zeg ben ik een provocateur? yeah, right lol.

overigens, als je een 1 op 1 discussie wil houden met vlek, doe dat dan per PB en niet in dit openbare forum waar je de kans hebt dat anderen inspringen in de discussie wat een heel normale gang van zaken is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik kan het je nog een keer uitleggen, nog een 2de keer wellicht maar dan houdt het wat mij betreft op en begint het drammen.

Wellicht is het inderdaad drammen. Ik heb echter wel degelijk inhoudelijke vragen gesteld die van jou kant onbeantwoord zijn gebleven. Je kunt in een discussie zelf het gevoel hebben dat je alles al voldoende hebt uitgelegd, maar wanneer er onbeantwoorde vragen blijven liggen zou je daar ook aan kunnen gaan twijfelen natuurlijk.

Gees

Nou, daar was en ben ik me niet bewust van Vlek. Je zou dezelfde onbeantwoorde vraag ook opnieuw kunnen stellen, ipv andere reacties te plaatsen....?

Ik zit hier niet om gelijk in discussies te halen. Gewoon m'n mening en enthousiasme over TLJ uiten. En omdat ik zou van dit team houd (als een soort van nationale wielerploeg I guess) kan ik ook kritisch zijn. Soms terecht, soms onterecht. Dat krijg je met liefde en haat, er zit slechts een dun draadje tussen. Ik zie op wielerflits regelmatig hele discussies over een onderwerp waar het alleen maar over gelijk halen gaat. Ik snap dat nooit. Dus als jij CSS prima vindt voor Lammertink moet je dat zelf weten. Ik vind echter van niet. En dan komt m'n korte lontje soms tevoorschijn als ik m'n geduld verlies. C'est la vie. Mocht ik je beledigd hebben, excuse moi.

achtpuntzes

eind goed al goed. :)

vlammen dan maar in de tijdrit in Denemarken, winst behoort tot de mogelijkheden hoewel er toch wel meer goede tijdrijders aan de start staan. in CSS is het hopen op een mooie top tien notering, winst zit er niet in denk ik.

1 2 ... 275 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.