Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 286 ... 405 406
Roelien

'@chryss Is gedaan hoor. Was het er volledig mee eens! Gaat morgen over gesproken worden!

Fanny

Ongelofelijk wat ziet TLJ nou in stagiair Jiang Zhi Hui van SEG Racing Academy als renner.
Hij heeft zowel vorig jaar als dit jaar wel erg veel DNF achter zijn naam staan.
Dat moet wel met sponsorbelangen te maken hebben. Welke ? Bianchi? Shimano?
Ben heel benieuwd hoe TLJ deze renner in het nieuws gaat brengen mbt tot zijn kwaliteiten, want ik zou het niet weten.
Zeker temeer omdat ik toch ook regelmatig koersen van beloften renners volg.
Deze renner zal indien hij definitief wordt aangenomen door TLJ wel betaald worden door een sponsor die belangen heeft in Azië en dan met name China.

Dutch Cycling Fan

Ook al gaat het om een stageplaatsen is het aan deze renner een plekje geven voor mij het dieptepunt van TLJ en haar voorgangers van de laatste jaren. Wat Xistnc zegt, Boom prima, Vanmarcke erg jammer maar is niet tegen te houden (puur geld kwestie lijkt mij) maar Teunissen is erg balen. Verwacht nog wel een sterke klimmer als Pauwels maar liever geen stagiaire dan een niets maar dan ook niets presterende Chinees, bah! Laat ze het sponsorbelang dan ook maar aankondigen anders blijf ik gefrustreerd haha

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Over de nieuwsbrief hebben wij idd contact gehad met de ploeg, die was flink onder de maat idd.

Over de beweegredenen voor de Chinese stagiair tast ik ook in het duister en moeten we afwachten op een verklaring vanuit de ploeg.

Chrys

'@roelien en @rahimns
Dank voor jullie reactie! Hopelijk wordt dit opgepakt vanuit de pr-afdeling van de ploeg.

Wat die Chinees betreft: het valt te hopen dat hij geld meeneemt...

S. Morgenstern

Ze gaan vanuit de ploeg zo'n renner natuurlijk niet presenteren als een commercieel kansje. Dat kun je niet maken. Daarmee kunnen ze ons dus ook niets vertellen over de beweegredenen achter deze stageplek.

robertowilco

Die nieuws brief stelt helemaal niks voor, waarom geen informatie over de Vuelta of de OS of waar de ploeg voor gaat volgend seizoen.
En wat die chinees betreft, als dat waar is, wil ik wel eens waarom en wat ze met die man van plan zijn . misschien concurrentie voor de broer van Lars Boom. of zeg ik nou iets verkeert.

tendam

'@robertowilco
Het is 'n beetje een foute opmerking, maar stiekem wel grappig ;)

Fanny

Ik denk dat de komst van die Chinees Ziang Zhi Hui in het kader van sponsorbelangen is en die deze renner waarschijnlijk ook betaald.
Ik vermoed Shimano Azië (Hoofdkantoor Japan).
Bij SEG kwamen vorig jaar volgens mij ook renners uit Azië aangewaaid ivm sponsorbelangen (Shimano).
Deze renners werden denk ik toen ook betaald door de sponsor.
Behalve de Chinees Ziang Zhi Hui was er ook een Maleisiër die trouwens ook weer snel weg was.
Deze renners van SEG reden volgens mij dan ook 1 maal per jaar op uitnodiging van de sponsor in Japan.
Ben even de naam daarvan vergeten maar het was volgens mij op een autocircuit.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wel erg ver gezocht. Waarom dan geen japanner. En dan zou elke ploeg die Shimano groepen gebruikt dus een Aziaat in dienst moeten nemen. Maar even afwachten op een reactie vanuit de ploeg.

xistnc

Hebben ze jou dan niet om toestemming gevraagd, rahimns? ;)

Skedel

'@Rahmins

Ver gezocht?
Kan je dan misschien een meer logische verklaring bedenken want deze jongen heeft dit stagecontract in ieder geval niet op de fiets afgedwongen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xistnc nee, jou wel ;)

@Skedel Ik niet, daarom ben ik ook heel benieuwd naar de beweegredenen van de ploeg. Het verbaasd mij net zo. Maar om de sponsorbelangen van een japanse sponsor te zien voor het aannemen van een Chinese stagiair vind ik wel ver gezocht ja. Misschien ligt het eerder in afspraken die gemaakt zijn tussen SEG en TLJ over het plaatsen van stagiaires bij de ploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Er rijdt in de tour of Utah een leuke Cubaan, die een 2e. plaats heeft gescoord met dank aan Robin Carpenter {push, push}; is dat niet iets voor 't plaatje {context} van @vlek/TLJ team.;)

Skedel

China heeft natuurlijk wel een gigantisch aantal inwoners vergeleken bij het kikkerlandje Japan.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4508/Sport/article/detail/1145098/2009/04/16/Onderdelenfabrikant-wil-Chinezen-op-de-racefiets-krijgen.dhtml

Oud artikel waar ze het ook over het aanboren van de chinese markt hebben.

Il Cavaliere

LottoJumbo volgt sinds kort zowel Floris de Tier als Lobato (al bevestigd) op Twitter. Zal eerstgenoemde ook komen?

Yeez

De tier zou echt een top aankoop zijn. Laat zien een sterke (klimmer) renner te zijn, wat dit jaar al te zien is in zijn uitslagen in kortere rittenkoersen zoals wallonie, baloise, oman en slovenië.

Yeez

Zit iemand van cyclingfever toevallig op dit forum? De tier staat gelijk als "rumour" naar tlj...

Chaba

Floris de Tier zou in ieder geval een lichtpuntje zijn!

Rhohan

Ik zie liever dat TLJ zich richt op Nederlands klimtalent, dan Floris de Tier. Zeker als het gaat om de nog onbewezen klimmer.

jvh93

'@rhohan en welke nederlandse klimtalenten zijn op dit moment al net zo ver als de Tier of hebben de potentie van de Tier? ik zie ze nog niet.

glenn485

Waarom niet eens kijken voor Boaro? Extra Italiaan, ondertussen best wel ervaren maar nog niet versleten, redelijk goed klimmende tijdrijder/hardrijder die dus op meerdere parcours kan worden ingezet en lijkt me niet heel duur te zijn.

robertowilco

Bij de bevestiging dat Zhi Hui Jian per direct stage gaat lopen bij TLJ, hebben ze ook zijn behaalde uitslagen erbij gezet, dan begrijp ik er helemaal niks meer van, dat wordt een éénmalige korte stage, dit moet met sponsor belangen te maken hebben. Misschien kan Rahimns er nog duidelijkheid over geven.

Wielerfan1987

het zal gewoon een vriendendienst aan SEG zijn.
met het vertrekken van Rabo Development zal de ploeg straks qua Nederlands talent een stuk afhankelijker worden van SEG.
en daarnaast is SEG natuurlijk ook gewoon manager van een hoop renners waardoor ze wellicht bij SEG in een goed boekje willen staan...

de keuze voor deze Chinese stagiar zal in elk geval geen sportieve keuze zijn.

robertowilco

Ja , ze zijn een samenwerkingsverband aangegaan volgens Pluggemet SEG, daar hij is Zhi Hui Jian dan de eerste van, zijn er geen betere dan?

1 2 ... 286 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.