Tankink geeft in een tweet aan zich aan het voorbereiden te zijn voor de vuelta. Ook van asbroeck wilde graag een plek afdwingen. De selectie krijgt dus al vorm:
Kruijswijk
Gesink
Battaglin
Van emden
Keizer
Tankink
Deze namen zijn al bevestigd. Er zijn dus nog 3 plekken over, waarvan leezer en campenaerts ook wel zeker van zijn denk ik.
LottoNL rijdt aan het einde van het wielerjaar vast de Ronde van Hainan met Zhi Hui Jian in de ploeg. Dan krijgen ze een enorme bak aan publiciteit en zijn de sponsoren blij. Ik vind dit een zeer verstandige actie van LottoNL en het zou alleen vreemd zijn als ze hem een contract voor 2017 en 2018 geven.
Laat maar komen die Zhi Hui Jian. Vind dit juist een hele leuke aanwinst en mooie ontwikkeling voor de ploeg. Het gros van de Nederlanders binnen de ploeg zijn maar saaie renners die echt totaal geen publiciteit opleveren (Leezer, van Winden, Lamertink). Marketing technisch en met oog op globalisering van de ploeg is dit gewoon een goeie zet. Tuurlijk is dit niet de beoogde knecht voor Kruijswijk en gaat deze renner weinig potten breken. Maar ik kan best begrijpen dat voor de sponsors Bianchi, Shimano en mogelijk Brandloyalty dit gewoon heel interessant is.
'@ Skedel
Quote: China heeft natuurlijk wel een gigantisch aantal inwoners vergeleken bij het kikkerlandje Japan.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4508/Sport/article/detail/1145098/2009/04/16/Onderdelenfabrikant-wil-Chinezen-op-de-racefiets-krijgen.dhtml
Oud artikel waar ze het ook over het aanboren van de chinese markt hebben.
Bedankt voor de info !
Het aantrekken van de Chinees Ziang Zhi Hui naar TLJ is dus waarschijnlijk vooral een publiciteitsstunt ivm sponsorbelangen van Shimano in Azië (lees China) zoals ik al in een eerder bericht van 2 augustus (23.39 u) postte.
Want qua uitslagen heeft hij nog niet veel klaargemaakt. Vaak dus een DNF. En dat zal waarschijnlijk niet beter worden.
Misschien betaald Shimano deze Chinees en maakt daarnaast ook nog een extra sponsorbedrag over naast het al afgesproken bedrag voor TLJ.
TJL moet dan wel als tegenprestatie deze Chinees in de selectie opnemen.
Waarschijnlijk gebeurde dat vorig jaar ook met hem bij het SEG Developmentteam.
Zojuist heeft TLJ een bericht over hem op de site geplaatst.
Hij zal het jaar 2016 verder bij TLJ afmaken en wil zich ontwikkelen op de ITT met de experts van TLJ en gaat zich mede daardoor voorbereiden op de Chinese ITT en wegkampioenschap van dit jaar 2016.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.