Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 289 ... 405 406
Fanny

'@Rahimns
Quote: jessevdalen dat zou best kunnen, kan me herinneren dit ergens gehoord of gelezen te hebben. Maar als jij dat ook al wist, wat voor zin heeft het dan om zijn naam hier te laten vallen.

Neilson Powless heeft bij Axeon Hagens Berman volgens PCS een contract t/m 2016.

Als er een WT team aan de poort rammelt met een vet prof contract voor bv 2 of 3 jaar gaat hij echt wel tekenen ondanks datgene wat Axel Mercks onlangs heeft gezegd dat hij nog een jaar zal blijven.
Dus kunnen we nmm rustig hier zijn naam laten vallen.

kelderfan

Als Costa stagiair wordt bij Etixx, dan kan Powless toch ook stageplek bij TLJ krijgen. Dat lijkt mij 100* beter dan Jan. Dus bij deze laat ik nog een keer zijn naam vallen; push. Maar de onttroonde Robin Carpenter lijkt mij ook niet verkeerd en Peter Stetina zat er ook weer goed bij.

Fanny

'@Kelderfan
Met Powless (19) en Stetina (28) ben ik het volledig met je eens.
Van Stetina (contract t/m 2016) denk ik nog steeds dat TLJ deze renner probeert aan te trekken voor Kruijswijk gezien de door mij eerder vermeldde redenen.
Helaas voor TLJ heeft hij wel een hele goede tour voor Mollema gereden en zal daardoor ook duurder zijn geworden.
Ook de ons bekende Atapuma (BMC) zat er weer bij in deze zware bergetappe op ruim 2800m van de Tour de Utah en is dus ook een goede klimmer in het hooggebergte.
Atapuma (28) heeft een contract bij BMC t/m 2016 en Kruijswijk kent hem nog wel goed van de Giro (vooral in etappe 14 die door Chaves gewonnen werd).
Maar Atapuma zal wel te duur zijn voor TLJ als superknecht in het hooggebergte voor Kruijswijk in de Giro.

Chrys

'@kelderfan
Met eenzelfde redenatie: Als Contador naar Trek gaat, kan Nibali ook naar TLJ. Maar goed, als ik nog 100 keer zijn naam opnoem, gaat het misschien nog gebeuren ook! ;)

kelderfan

'@Chrys
Met Nibali gaat 't helemaal goed komen bij dat nieuwe project met Rudy. Maar een leukere renner om vast aan te wennen is edit: "Diego Ulissi" {smetje}.;)
@Fanny
Atapuma van BMC lijkt mij ook niet verkeerd; alleen om de een of andere reden zie ik geen renners van BMC de overstap naar TLJ maken.
Ik denk meer in de richting van Cannondale, want Nathan Brown {25} zat in dezelfde Giro etappe 10 met Atapuma in de aanval.
Maar het zal mij benieuwen welke renners worden gehaald, als ondersteuning van de Giro trein voor Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderfan
Weet je toevallig als fan van Kelderman of Wilco Kelderman naast de mislukt gereden TdF ook de Vuelta a España gaat rijden om te laten zien dat hij toch een goede renner voor het AK/een Etappe/en Superknecht voor Kruijswijk in een grote ronde is.

Pingdo

Kunnen we niet gewoon van Kelderman een knecht maken..
En dat hij voor eigen succes mag in de AGR.

Laatst gewijzigd
tendam

'@kelderfan
Ulissi gaan ze echt niet halen, die heeft namelijk een dopingkrasje en dat willen ze niet bij LottoNL. Dus wen er maar vast aan dat die niet komt ;)

Verder noem je weer een oneindige rij B-renners en renners die misschien ooit een goede klimmer kunnen worden, maar het aantal potentieel nuttige knechten voor Kruijswijk is vrij klein: bewezen klimmers die een grote ronde aan kunnen bij de beste 15 a 20 renners, en dan ook nog zonder dopingverleden. Dan kom je toch al gauw uit bij bv. Jurgen Van den Broeck.

Klootje Kriekeljon

Kelderfan, jouw versterkingen zijn altijd een beetje zoals de voorbeschouwingen van wielerflits: wie gisteren sterk was is de beste kandidaat.

Tendam, maar VDB heeft de uitstraling van een... daar hebben ze er al zat van.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Naesen kan ook van mijn lijstje af, want is nu officieel bevestigd bij AGR.
@Fanny
Ik denk niet dat Kelderman de Vuelta gaat rijden, omdat Kruijswijk al met Gesink op de rol staat. En 3 kopmannen is 1 te veel.
Maar laat Kelderman naast de TdF de kleine rondes rijden en nu eens vroeg laten beginnen in de TDU met Bennett en Lobato.
Daarna kan hij zijn favoriete programma weer opnemen door de Ruta en Par-Nice rijden.
Trouwens Sunweb - Giant doet ook goede zaken met het aantrekken van Michael Matthews, maar Hofstede is nog steeds niet bevestigd volgens PCS.
@Pingdo
Kelderman moet je niet te veel laten demotiveren, dan kan hij beter bij deze club vertrekken.

robertowilco

Uitspraak Kruijswijk, "Met de vorm van de Giro kan ik de beste zijn"

kelderfan

'@tendam
Ulissi met smetje kan mijn lijstje af. Maar je hebt 't over B-renners? De heer Plugge had 't over ondersteunende renners met ervaring.
@KK
Ik kijk echt niet alleen maar naar jongens, die 't gisteren goed deden. Atapuma en Bennett zijn toch jongens, die 't in de Giro redelijk goed deden. Kruijswijk heeft voor zijn lijstje toch ook in de Giro rondgekeken. Peter Stetina was goed in de ToC en de TdF en rijdt nu weer goed in Utah.
Je kan ook als @tendam kijken naar bijv. Jurgen Van den Broeck, maar die is in onderhandeling met Katusha volgens cyclingfever. Dan weet je zeker, dat die jongens niet komen.

Laatst gewijzigd
gesink3101

Maybe Adrien Costa will sign with this team in 2017 it's difficult but we do not know.

tendam

'@klootje
De uitstraling maakt echt geen reet uit, Chris Froome heeft ook geen uitstraling. Over het algemeen is het zo dat renners die winnen achteraf uitstraling wordt toebedeeld ;)

@kelderfan
Je weet dat Katusha z'n huidige ploeg is? Voor zover Cyclingfever al weet waar hij mee in onderhandeling is, lijkt Katusha me nogal logisch.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Ja, maar waarom noem je hem dan als versterking voor TLJ. En hoe zit dat met mijn oneindige rij B-renners.

Klootje Kriekeljon

TD, ja dat heb ik je vaker zien zeggen maar daar denk ik anders over. Als er gewonnen wordt maakt het zoals je zegt helemaal niet uit, klopt. Maar als er verloren of gevallen wordt wel degelijk. Moet je eens voorstellen... een rondje waarin Kelderman, Gesink en VDB (tegen)vallen en alle interviews die daarop volgen. Lekkere reclame voor je ploeg.

ghostwriter

Ik zou Gesink, Kruijswijk en Kelderman alle drie naar de Vuelta sturen. Gesink en Kruijswijk als kopmannen en Kelderman als meesterknecht voor het hooggebergte. Met Tankink, Van Emden, Leezer, Keizer, Battaglin en Bouwman daarbij zou LottoNL een sterke ploeg voor de Vuelta hebben. Met Battaglin, Kelderman en Bouwman kunnen Gesink en Kruijswijk in het midden- en hooggebergte goede ondersteuning verwachten.

S. Morgenstern

Interviews met kopmannen die tegenvallen zijn zelden tot nooit goede reclame voor je ploeg. De overwegingen rond het aantrekken (of verlengen) van een belangrijke knecht voor Kruijswijk zou ik daar althans nooit van af laten hangen.

Bouwman heeft volgens mij bijna twee weken niet kunnen trainen in verband met die blessure en zou nu voor een eventuele deelname aan de Vuelta aan een pittige inhaalslag bezig moeten zijn. Ik weet niet of dat voor een neo haalbaar is.

Hooggebergte in de Vuelta is er trouwens nauwelijks. Ik meen dat er slechts twee ritten waren waar je een ploeg met meer dan een paar klimmers nodig zou kunnen hebben.

Laatst gewijzigd
Komi

Ik hoorde op sporza dat het contract van VDB met katusha verre van rond was. Denk zeker een goede versterking voor Kruijswijk, hoewel ik niet zo heel erg onder de indruk van hem was in de tour pre valpartij.

Klootje Kriekeljon

Nee, als ze VDB kunnen krijgen dan pak je 'm ondanks natuurlijk, kijkend naar wat er nu mogelijk is. Maar laat ik het omdraaien, TLJ zou ook eens moeten uitkijken naar een goed uithangbord van de ploeg als het om de PR gaat. Een jongen als Flecha vroeger.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Even de interviews van die Chinees afwachten dus..

Laatst gewijzigd
Chrys

'@klootje
Een renner die goed is op PR-gebied kan nooit kwaad. Wat vind jij goede eigenschappen voor zo'n uithangbord? Ik zie bij TLJ eigenlijk twee renners die op dit moment op zo'n manier als uithangbord voor de ploeg met de media om (kunnen) gaan. Groenewegen met zijn TdF-interviews vond ik heel verfrissend. Eerlijk en duidelijk. Daarnaast Tankink die lachend en grappend om alles heen kan praten, maar wel erg gewaardeerd wordt bij collega's en media. Ook het zelfvertrouwen dat Kruijswijk in de Giro uitstraalde in de interviews vond ik mooi om te zien. Toch een teken dat hij op dat gebied gegroeid is de afgelopen jaren. Dat in tegenstelling tot de interviews van bijv. Gesink en Kelderman. Toch veel van hetzelfde en 'we zien wel'. Vanmarcke zit er wmb een beetje tussen in.

Klootje Kriekeljon

Groenewegen en Tankink idd op dit moment. Al vind ik Tankink ook niet helemaal wat ik bedoel hoor, maar het zal met hem in ieder geval nooit negatief zijn. Jos van Emden doet het ook goed op beeld, Hofland idem. Voorheen was Tjallingii misschien nog wel het meest geschikt, want past perfect bij wat TLJ ook echt is.
Het is bij TLJ sowieso wel allemaal binnen de randjes kleuren als je snapt wat ik bedoel. Behalve met Groenewegen, beviel mij echt heel erg goed in interviews deze Tour. Realistisch maar toch ambitieus in zijn doelstellingen, de pest in als je verliest maar niet vervelend of arrogant worden, en een uitstraling van een lefgozertje (iets wat je nu eenmaal wel of niet hebt). Legt ook de verantwoordelijkheid eerst bij zichzelf, beschermt zijn ploeggenoten al als een gearriveerde prof. En ga zo maar door. Geweldig, voor iemand van die leeftijd.

Sorry, maar Kruijswijk word ik op dit gebied ook niet warm of koud van hoor.

Fanny

'@ Vlek
Quote: Bouwman heeft volgens mij bijna twee weken niet kunnen trainen in verband met die blessure en zou nu voor een eventuele deelname aan de Vuelta aan een pittige inhaalslag bezig moeten zijn. Ik weet niet of dat voor een neo haalbaar is.
@Roelien
Quote: Bouwman had een zitvlak blessure maar heeft daar helemaal geen last meer van. Kan weer volop trainen.

Roelien, ik dank je voor de informatie want ik wist niet welke blessure hij had !!

Vlek, dat zal inderdaad nog moeilijk genoeg zijn om geheel op tijd fit te geraken voor zware Vuelta van 2016 na deze zeer lastige blessure die hij tijdens de Ronde van Polen is heeft opgelopen.
Dat zal denk ik ook de reden zijn dat hij géén Tour de L'Ain zal rijden zoals bv Gesink, Battaglin en Tankink.
De Vuelta zou wel een mooie beloning zijn voor deze 1e jaars Neo, die het afgelopen jaar prima als knecht gereden heeft in vooral 1 weekse zware WT koersen.
Indien hij volledig hersteld en fit is kan hij misschien van grote waarde zijn voor de kopmannen.
Daarnaast kan hij ook meer dan redelijk tijdrijden gezien zijn 12e plaats in de bergtijdrit in de Tour de Suisse.
En dat kan goed zijn voor de ploegentijdrit in de 1e etappe.
Benieuwd wat hij kan als hij start in deze voor hem 1e grote ronde van 3 weken.

Chrys

Dan zijn we het wel met elkaar eens dus. Wat Kruijswijk betreft zou het ook wel persoonlijk kunnen zijn. Ik ben zelf best wel fan van hem en heb hem wel zien veranderen in de manier hoe hij afgelopen Giro met de buitenwereld omging. Vond hem erg bewust en zelfverzekerd overkomen. Maar hij heeft niet echt de uitgesproken persoonlijkheid van een Tjallingii of Groenewegen inderdaad, dat klopt.

1 2 ... 289 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.