Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 291 ... 405 406
S. Morgenstern

Renners die goed uit de voeten kunnen in Vlaamse koersen zijn er nog altijd meer dan voldoende bij deze ploeg. Waarom zou er voor versterkingen dan in die richting gekeken moeten worden? De prioriteit is duidelijk bij de sprints en de klassementen gelegd en helemaal met de ontwikkeling van Groenewegen en Kruijswijk mag je verwachten dat daar nu hoofdzakelijk naar gekeken gaat worden.

Laatst gewijzigd
jvh93

Bij cannondale heb je met Breschel, langeveld en van baarle toch al 3 knechten die mijns inziens beter zijn dan de knechten die TLJ voor hem zou hebben tijdens deze koersen, dus ik denk dat het wel degelijk een stapje omhoog is in de voorjaarsklassiekers

Komi

Heb echt een zwak voor Sep, als hij aan gaat op de kasseien, phwaa. Zal hem zeker blijven supporteren, maar echt jammer dat die weggaat.
En qua ondersteuning zit het prima bij Cannondale. van Baarle zal misschien wel balen, maar ja dan kan die volgend jaar naar TLJ ;)

tendam

'@kelderfan
De ondersteuning voor Boom is vrijwel dezelfde als die voor Vanmarcke, m.u.v. Teunissen maar die heeft zich nog niet echt laten zien. Ik denk dat ze genoeg kasseienrenners hebben, en sprinttrein-types. Klimmers is waar ze zich nu op zullen (moeten) richten.

Cannondale krijgt inderdaad een sterke kasseienploeg, al zijn Langeveld en met name Breschel niet zo geweldig meer.

Chrys

Cannondale kan misschien een halve kasseienploeg vullen, maar de rest is vulling. Kijk even naar wat ze dit seizoen als opstelling hadden in RVV of PR. In PR was de tweede man van Cannondale nota bene Marangoni op de 62e plaats met een kwartier achterstand.

Daarnaast is het halen van Vanmarcke ook wel een lekker teken naar Dylan van Baarle toe. Die mag lekker in dienst gaan rijden terwijl hij juist voor eigen kans wilde gaan in zulke koersen. Zeker met Langeveld en Breschel die al een paar jaar niet meer presteren in de klassiekers.

Laatste man

Roubaix 2016
TLJ; 3, 12, 25, 27, 45, 46, 52 en 118
Can; 16, 62, 70, 84, 87, 103, 108 en DNF

Roubaix 2015
TLJ; 11, 39, 52, 83, 87, 120 en DNF 2x
Can; 72, 77, 126, 133 en DNF 4x

Vlaanderen 2016
TLJ; 3, 39, 48, 56, 91, 95 en DNF 2x
CAN; 6, 55, 76, 114 en DNF 4x

Vlaanderen 2015 (Sep zelf slecht)
TLJ; 53, 69, 71, 72, 103 en 3x DNF
CAN; 37, 54, 56, 93, 95, 112, 113 en 127

TLJ beduidend sterker. Sterker nog, er kwam geen één ploeg in de buurt van TLJ in Roubaix qua breedte dit seizoen. 6 man bij de eerste 50 en 7 bij de eerste 52. Alleen Sky had 4 man bij de eerste 50. De rest van de ploegen 3 of minder.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

lol, die Vanmarcke. hij verklaarde meer ondersteuning te willen hebben, maar zijn loonstrookje is dan toch belangrijker.

Magikdatzeggen

Als Sep naar Cannondale gaat, dan kiest hij gewoon voor het geld. De afgelopen jaren is er niemand sterker geworden bij Cannondale.

mus van de maasstad

De klassiekerploeg van TLJ wordt zo onwijs onderschat hier. Echt niet normaal gewoon.

Gek joh dat ze niet meer in de eerste groep zitten in volle finale als Sep weer eens lek heeft gereden of gewoon niet oplet waardoor de hele ploeg weer op kop moet om hem terug te brengen.

jvh93

'@musvandemaasstad daar ben ik het inderdaad wel mee eens, de jongens zijn sterker dan de meeste mensen denken en ik hoop dat lars boom met zijn stuurmanskunsten wel optimaal kan profiteren van het team. Wel een enorme aderlating dat teunissen weg gaat.

tendam

'@mus van de maasstad
Klopt, dat komt ook omdat Wuyts vrijwel standaard verkondigt dat Sep een zwakke ploeg heeft. Wat echt nergens op slaat, dat weet Lars Boom maar al te goed. Die heeft afgelopen jaren bij Astana ervaren dat het wel fijn is om een team in dienst te hebben.

Timocycling

'@8.6: inderdaad, lachwekkend eigenlijk. Jammer ook van zo'n sympathieke renner...

achtpuntzes

als Sep dan toch voor het geld kiest, waarom dan niet Bahrein? zijn er trouwens nog kasseivreters vrij voor die ploeg? volgens mij niet, of Nibali moet zelf P-R en RvV rijden.

jvh93

'@achtpuntzes is het niet zo dat met de nieuwe opzet van de worldtour de worldtourploegen niet alle WT-wedstrijden hoeven te rijden?

achtpuntzes

'@ jhv93:
dat geldt alleen voor de 10 nieuwe WT wedstrijden, niet voor de koersen die al WT waren.

kelderfan

'@tendam
Jij zegt, dat TLJ genoeg kasseienrenners heeft. Vanmarcke en Teunissen zijn inmiddels vertrokken. Tankink loopt naar 't einde van zijn loopbaan toe, ook vlgs @xistnc. Ik denk zomaar, dat Van Asbroeck met Vanmarcke de oeverstap gaat maken, want hij heeft nog niet bijgetekend.
Dan heb je Boom, Castelijns, Leezer, Timo Roosen, Wagner, Wynants en misschien Steven Lammertink.

Komi

Ik hoop dat van Emden weer de kasseien wedstrijden gaat rijden.

S. Morgenstern

Van Emden en Groenewegen. Daarnaast zullen Hofland, Van Asbroeck, Tankink en Van Winden vast niet allemaal vertrekken en mocht dat wel zo zijn dan staat daar de komst van andere renners tegenover die vast ook in Vlaanderen uit de voeten kunnen (Lobato werd bijvoorbeeld 35ste afgelopen editie). Een aanleiding om specifiek naar versterkingen voor die groep renners te zoeken is er niet.

Marakus

Moeten we niet een beetje af van het idee dat TLJ met 8 kasseienrenners volop meedoet in de kasseienklassiekers en daarin één van de sterkste teams is? De focus ligt elders en budgettair gezien is dat gewoon niet meer haalbaar. Met Boom in vorm heb je een renner die attractief kan koersen en als die een paar man heeft ter ondersteuning dan doe je het mijn inziens goed als TLJ zijnde. En die ondersteunende mannen zijn er. Laten we niet vergeten dat de kasseienkoersen maar een heel klein aandeel zijn in het wielerseizoen.

mollemarijden

Klopt TLJ heeft naar mijn mening 1 vd sterkste ploegen voor de klassiekers.
Daarom had ik gehoopt dat Sep dit ook zou inzien. Want, waar krijgt hij nog zo'n sterke ploeg mee?
Bij Cannondale dat gaan de Nederlanders daar echt niet willen neem ik aan met van Baarle en Langeveld.
2015 was Sep zelf slecht zoals genoemd meerdere x lek waardoor de ploeg moest achtervolgen en de helpers ook niet vooraan eindigde.

Maar kijk eens naar de resultaten van de ploeg in 2016. Allemaal top van 2016.
Boom krijgt dus echt een topploeg mee die neem ik aan toch weer sterker geschat mag worden met wederom meer ervaring voor van Asbroeck en Roossen. Alleen jammer dat Mike weg is zoals gezegd en Tjallingi die stopt. Maar de ploeg blijft ijzersterk.

mus van de maasstad

'@ten dam

als je ettix als voorbeeld hebt is natuurlijk elke ploeg zwak

@kelderfan

Dat zijn er al 6 a 7, terwijl je er 8 kunt opstellen. verder heb je groenewegen, hofland, v emden nog die dit aankunnen. dus smaken zat.

jvh93

staat wel tegenover dat je voor het budget wat sep op zou slokken je toch wel 3 andere geode ondersteunende renners kan halen. Lars boom zal bij lange na niet zoveel verdienen als sep zou doen.

tendam

'@marakus
De focus ligt niet elders, voor LottoNL zijn de kasseien belangrijk. En ze presteren er ook altijd. Dat is 'n beetje het probleem van die ploeg, t.o.v. een ploeg als Movistar, met hetzelfde budget: ze willen overal meespelen. Movistar gooit z'n ploeg vol klimmers en ziet wel of er in de Ronde of Roubaix iemand meekan.

Overigens zijn de kasseien in de nieuwe Worldtour wel heel (lees: te) belangrijk gemaakt.

Fanny

Vanmarcke heeft als klassiekerrenner en tevens grootverdiener bij TLJ dit jaar 2016 naar behoren gepresteerd in de (voorjaars)klassiekers met 1 overwinning in de Ster ZLM tour en 3e plaats in de RVV en een 4e plaats in PR.

Maar daarvoor waren er ook mindere jaren.
In het jaar 2015 heeft hij géén enkele overwinning behaald en 11e in PR en 53e in RVV.
In het jaar 2014 heeft hij een rit gewonnen in de Uno-X tour Norway, 1 rit in de Tour of Alberta en 3e in RVV.
In het jaar 2013 heeft hij 1 overwinning gehaald in de GP Impanis-Van Petegem en was hij 2e in PR.

Voor z'n kopman en tevens grootverdiener bij TLJ vallen de resultaten in de afgelopen niet tegen maar ook niet mee.
Vergeet niet dat de hele ploeg vooral in de grote voorjaarsklassiekers PR en RVV geheel in dienst voor hem rijdt.
Verder denk ik dat TLJ niet aan zijn hogere salariseisen en andere eisen zoals eigen trainer/coach/knechten wilde voldoen en ook niet langer wilde wachten.
In principe was volgens mij de deadline voor verlenging bij TLJ op de 2e rustdag van de TdF.
Boom zat natuurlijk in de wachtkamer en zal ongetwijfeld minder verdienen en minder eisen hebben gehad dan Vanmarcke.

Ben dus benieuwd of Boom dit de komende 2 jaren gaat veranderen.
Ook denk ik dat er zich misschien wel andere renners zich als klassieker renner kunnen opwerpen.

Het is jammer dat Vanmarcke vertrekt maar of dat z'n aderlating voor de ploeg is waag ik te betwijfelen.
Ik vind het wel best dat er afscheid van hem wordt genomen.
Er komt in ieder geval budget vrij en dat is ook mooi ivm de versterkingen voor de klimmers die strijden voor het AK in de grote rondes en de sprinters (Lobato).

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lobato kan ook prima in de klassieke ploeg, heeft al een paar aardige uitslagen gereden. Kan in ieder geval tot in de finale van nut zijn.

1 2 ... 291 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.