Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 292 ... 405 406
Laatste man

Z'n eigen trainer is het probleem niet. Daar traint hij nog steeds af en toe mee en die waren ook op de tijdritdagen van Sep en Lotto. Het gat zal hem in de financiën zitten. Dat kan natuurlijk, maar wellicht overspeelt Sep een beetje z'n hand. Etixx kon geen garantie geven voor 2 jaar en gaan door met Boonen. Trek heeft een prima ploeg, maar kiest voor Degenkolb. LottoBe heeft voldoende renners voor die koersen. Giant en Orica kiezen meer voor rondes lijkt het. Dan blijft er weinig over en is Cannondale wellicht een 'vlucht'naar het oude nest, maar wellicht niet de gedroomde overgang.

Marakus

'@tendam, de kasseien zijn inderdaad nog steeds belangrijk voor TLJ daarom ook de komst van Boom. De focus however ligt nu wel degelijk meer op het sprinten en de rondes anders hadden ze Sep wel behouden. Financieel was dat mijn inziens mogelijk geweest als er andere financiële keuzes zouden zijn gemaakt (bijv. geen 'extra' focus op het ronde/klimwerk).

Maar je hebt gelijk dat TLJ in alle disciplines wil meedoen wat ze overigens best knap doen. Er zijn maar weinig teams die in alle grote rondes in één jaar top 10 kunnen rijden, meedoen in de kasseien finales en zich kunnen meten in de sprints. Nadeel is dat ze nergens in uitblinken. Dat hadden ze met Vanmarcke en nu (hopelijk) met Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Met Wynants, Wagner, Leezer en Roosen heeft LottoNL momenteel vier goede knechten voor de klassiekers voor 2017 onder contract staan. Ik neem aan dat het contract van Van Emden ook verlengt zal worden aangezien dat ook een goede knecht voor Boom zou zijn. LottoNL heeft momenteel 20 wielrenners onder contract staan voor 2017 dus is er nog ruimte voor 7 (als ze tenminste weer met een ploeg van 27 man willen werken). Het liefst zou ik zien dat Tankink, Van Emden, Van Asbroeck, Kelderman, Hofland en Teunissen hun contracten verlengen en LottoNL er nog één nieuwe wielrenner bij haalt. Ik zou het ideaal vinden als Van Keirsbulck die wielrenner wordt om Boom een extra goede knecht voor de klassiekers te geven. Als één of meerdere van die zes hun contract niet willen verlengen hoop ik dat LottoNL een kans geeft aan jongens als Meijers, Hofstede en Bol van het Rabobank Development Team.

achtpuntzes

'@ ghostwriter:
maar dan zijn er precies nul klimknechten voor Kruijswijk bijgekomen! en dat was toch een eis bij zijn contractverlenging dacht ik...

edit;
Teunissen gaat al weg, dus die kan je doorstrepen.

Laatst gewijzigd
Chrys

Tussenstand

In:
Lobato, Boom

Uit:
Tjallingii, Vanmarcke

Geruchten:
Teunissen naar Giant
De Tier en Tolhoek naar TLJ

Dit jaar had TLJ 27 renners onder contract. Er is dus ruimte om extra renners te contracteren. Benieuwd wie ze als "klimknecht" gaan aankondigen.

Klootje Kriekeljon

Daar snijd jij een interessant punt aan Tendam. Door het late uitkomen van de WT-kalender van volgend jaar kan eigenlijk geen enkele ploeg daar zijn selectie op aanpassen. En die kasseien zijn nog belangrijker geworden dan andere jaren...

achtpuntzes

leuk management bureau dat SEG. ze duwen ons Jan, de Chinese stagerenner door onze strot en als dank plukken ze Sep weg, die dan uitgerekend bij een nog slechtere ploeg gaat rijden. wie snapt het nog?
en waar blijven de beloofde klimknechten? hoe langer het duurt, des te kleiner de vijver waaruit gevist kan worden.

Laatst gewijzigd
Chrys

Als we dan toch bij Cannondale zitten, daar zijn een paar renners einde contract die mogelijk interessant zijn voor TLJ.

Cardoso (31) heeft zat grote ronde ervaring. Kan top-20 rijden en is een prima klimknecht.
Formolo (23) is jong en getalenteerd. Heeft twee keer de Giro uitgereden als 31e en zat potentieel voor de toekomst.
En zelfs Woods (29) is nog een optie. Een prima klimmer, maar heeft geen ervaring in grote rondes. Zou dus wel een risicootje zijn. Maar ja, wie niet waagt, die niet wint.

robertowilco

Dus Vanmarcke definitief naar cannondale, en zijn broer wordt ploegleider, ja ja

tdola

Op procyclingstats nu trouwens Battaglin toegevoegd (zoals verwacht) en Bouwman (zoals ook wel beetje verwacht/gehoopt) voor de Vuelta.
Op basis waarvan mij niet bekend.

Marakus

O jammer ik had Battaglin graag in de Canadese koersen willen zien. Ik denk dat hij dat goed zou kunnen net zoals ik hem in de Amstel als kopman zou uitspelen. Dit jaar heeft hij daar in de finale best veel kopwerk gedaan en oogde hij sterker dan Gesink.

Laatst gewijzigd
Fanny

Hieronder enkele uitspraken van Sep Vanmarcke nav interview die op WF staat.

Ik heb altijd een speciaal gevoel voor dit team (lees Cannondale- Drapac = Garmin-Cervelo ) gehouden.
Hij bedoeld waarschijnlijk eigenlijk de hogere salariseisen.

Krijgt bij Cannondale-Drapac de kans een sterk team voor de voorjaarsklassiekers om ZICHZELF heen te bouwen (= lees eigen trainer/coach en zijn eigen nieuwe ploegleider (broer Ken).
Hij bedoeld waarschijnlijk zijn aanvullende eisen naast zijn salarisverhoging.

Bij deze ploeg tref ik een goede groep renners voor de voorjaarsklassieker, waaronder Sebastian Langeveld en Dylan van Baarle.”
Hij bedoeld waarschijnlijk dat TLJ géén goede groep had voor de voorjaarsklassiekers PR en RVV dat in 2017 ook niet zou zijn.

Kortom Vanmarcke volgt zijn hart maar met name zijn portemonnee en zijn bijbehorende eisen.

TLJ had waarschijnlijk verwacht dat hij na het ultimatum op de 2e rustdag wel zou bijtekenen.
Dat zal het management van TLJ zijn tegengevallen.

Benieuwd welke wedstrijden TLJ Sep Vanmarcke nog zal laten rijden in 2016.
Ik zou zoveel als mogelijk de kans geven aan de renners die al een contract hebben voor 2017 en 2018 en evt. trainees.

Voor 2018 en verder zou ik voor de voorjaarsklassiekers in ieder geval van Dylan Baarle binnenhalen van Cannondale.

Laatst gewijzigd
Yeez

Naar mijn idee gaat Sep er qua ondersteuning wel op voorruit. Met het wegvallen van Teunissen en Tjallingi valt een belangrijk deel van de klassiekerkern weg. Bovendien heeft Cannondale met mannen als van Baarle, Langeveld, en in zekere in Brechel renners die een finale kunnen openbreken en hun kopman kunnen ondersteunen. Iets wat hij bij tlj nu net miste (soms Wynants).

achtpuntzes

'@ fanny:
ik denk dat Sep het niet erg vind als hij weinig of niet meer rijdt de rest van dit seizoen. zijn vrouw is namelijk hoogzwanger van zijn eerste kind. uitgeteld zo rond de Canadese koersen die hij sowieso al niet zou rijden.

Picoo

Ben een groot Vanmarcke fan, maar dit doet wel pijn! Regelt meteen een baantje voor zijn broer.. Ben benieuwd welke nieuwe renners er nog komen! Over Lobato en Boom ben ik zeer tevreden, wel jammer dat teunissen weg gaat, maar kan gebeuren. Hopelijk houden ze Kelderman en Hofland binnenboord!

Fanny

'@8.6
Oké, dan is het de vraag welke koersen hij nog in september en oktober 2016 gaat rijden.
Waarschijnlijk dan alleen enkele Belgische koersen tw de koersen van Frank Vanden Broecke en Van Petegem en Sparkassen Münsterland.
Misschien dat hij Paris-Tours ook nog kan en mag doen.

mus van de maasstad

'@jessevdalen

Langeveld.... Serieus?

ghostwriter

'@achtpuntzes
Ik zou Kelderman (als hij blijft) een knecht voor Kruijswijk maken en verder Roglic, Battaglin, Bennett en Bouwman (in ieder geval Giro) en/of Vermeulen (in ieder geval Vuelta) als ondersteuning met Kruijswijk meesturen. Ik zou de gehele klassementstrein dus met Kruijswijk meesturen naar de Giro en Vuelta en Gesink een vrije rol (zonder ondersteuning voor het hooggebergte) in de Tour geven.

Marakus

'@Fanny, het zou mij tegen vallen wanneer Sep geen wedstrijden meer mag rijden van TLJ dan wel minder omdat hij het team verlaat. Zo nu en dan gebeurt dat bij de Pro Tour teams maar dan gaat (ging?) het vooral om de WT punten die een renner meeneemt naar zijn nieuwe team. Ik denk dat dat bij Sep nu niet veel uitmaakt daarnaast is het volgens mij geen bad break up ofzo. Sep heeft zeker nog zijn waarde in meerdere wedstrijden die eraan komen. Ik verwacht Sep sowieso in de Eneco Tour.

Laatste man

Sep gaat sowieso niet zoveel rijden door die zwangerschap van z'n vrouw volgens mij.

Wielerfan1987

gezien de leeftijd van Boom zie ik van Baarle wel naar TLJ komen wanneer zijn huidig contract bij Canondale afloopt.
dan kan Boom (als hij zich er niet te goed voor voelt) meesterknecht voor beide Dylans zijn.
Het feit dat Vaughters Vanmarcke haalt dwingt daarmee van Baarle direct in een knechtenrol.

Yeez

Wk ttt en eneco tour doet hij sowieso, net als de artic race.

Dutch Cycling Fan

Jammer dat er helemaal geen (serieuze) geruchten zijn over ervaren klimmers (klimknechten) voor versterking van de klimtrein van TLJ

Yeez

Clement is volgens wielerflits al in onderhandeling met tlj. Lobato zag ook niemand aankomen.

SolitaryShell

Dit jaar had TLJ 27 renners onder contract. Er is dus ruimte om extra renners te contracteren. Benieuwd wie ze als “klimknecht” gaan aankondigen.

Niet alleen ruimte, gewoon een must met dat WT-programma van volgend jaar.

1 2 ... 292 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.