Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 293 ... 405 406
Troma

Niet alle WT-wedstrijden zijn verplicht komend jaar.

Scotty

Roderick de Munnik van ProCycling haalt aardig uit naar Gesink in zijn voorwoord.

Zegt eigenlijk hetzelfde als wat ik laatst al zei, maar waar vlek en tendam, (als rechtvaardige TLJ-politie), mij even terecht wezen. Ik denk wel terecht hoor, maar toch blijf ik het een vreemde gang van zaken vinden. De vergelijking met Froome, ik ben bang dat De Munnik wel een punt heeft.

@Chrys, ik heb dat blad hier niet voor me. Zal als ik tijd heb even overtypen.

Laatst gewijzigd
Chrys

'@scotty
Als je nou ook zegt wat de inhoud is van zijn betoog, dan kunnen we dat beoordelen ;)

Dutch Cycling Fan

'@jessevandalen: waar geeft wielerflits aan dat TLJ in onderhandeling is met Stef Clement?? Ik zou het wel heel erg toejuichen!

S. Morgenstern

De discussie over deelname aan de Tour de France? Na onze discussie had hij nog die week waarin hij buiten twee trainingen enkel rustdagen had, soms zelfs zonder de fiets aan te raken. Hij had het de week erna nog steeds over 'babysteps'. Ik denk dat hij in die toestand het eind van de eerste week niet eens had gehaald.

Laatst gewijzigd
tendam

Laat me raden: Gesink gaat veel te overspannen om met de pers. Door zijn gestresste houding is hij ook onderuit gegaan in Zwitserland. Hij had gewoon in de Tour moeten starten ipv vakantie te houden in Colorado. Hij en Kelderman kunnen niet tegen de druk. Ze hebben geen uitstraling en geen mentaliteit. Froome is God.

Zit ik 'n beetje in de buurt?

Scotty

'@tendam, niet echt.

kelderfan

Jammer dat Sep Vanmarcke en Mike Teunissen 't schip verlaten. Het zal mij benieuwen of Lars Boom, dit afscheid kan verbloemen. Maar ja gezien alle DNF's is 't nog geen uitgemaakte zaak, dat TLJ nu dichter bij een zege komt in de voorjaarsklassiekers. Want ik denk, dat Hofland en Van Asbroeck ook wel zullen verkassen nu Lobato is gehaald.

S. Morgenstern

Alsof iemand had verwacht dat ze na het vertrek van Vanmarcke dichter bij een grote klassieke overwinning zouden kunnen komen. De mogelijkheden overzien kan je echter moeilijk naar een andere conclusie leiden, dan dat ze met Boom het verlies nog heel redelijk op weten te vangen.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@jessevandalen
Ik weet niet zeker of Sep Vanmarcke op het WK in Doha (Quatar) wel gaat starten op de TTT op 9 oktober 2016 of de Eneco Tour van 19 september t/m 25 september 2016.
Reden: 1) Hij en zijn vrouw verwachten in september een kind.
2) Voor het WK TTT zijn er misschien wel betere TLJ tijdrijders zoals bv Roglic, Van Emden, Keizer, Campenaerts, Kelderman, Lammertink, Gesink en Bouwman.
In 2014 reed hij het WK TTT niet, wel de wegwedstrijd
In 2015 weer wel TTT en de wegwedstrijd.

Overigens kan TLJ dit jaar wel heel veel goede individuele tijdrijders opstellen voor het WK TTT.
Maar of ze ook allemaal als ploeg een TTT kunnen rijden is maar de vraag.

Dekker

'@Fanny

Even over punt 2.

Ik heb altijd begrepen dat in een TTT tijdrijderskwaliteiten ondergeschikt zijn aan hardrijcapaciteiten. En derhalve een Vanmarcke beter is dan bijvoorbeeld een Gesink, ondanks dat Gesink een betere induviduele tijdrit heeft.

jerteg

6 mannen in zo'n tijdrit toch?

Gesink - Kelderman - Van Emden - Roglic - Campenaerts - Roosen

Janjanssen98765

'@turtlehead

TLJ steekt veel tijd in de ontwikkeling van de tijdrit dus het lijkt mij sterk dat ze niet met een zo sterk mogelijke formatie afreizen.

Fanny

'@Jerteg
Inderdaad 6 renners op het WK TTT.
Voor Roosen verwacht ik toch wel een andere tijdrijder.
Keuze uit : Keizer, Lammertink en Bouwman indien Vanmarcke niet gaat.
Het ligt er denk ik ook aan wie ze voor de wegwedstrijd meenemen.
Indien de goede keuze dan denk ik dat er misschien wel een medaille inzit voor TLJ gezien de vele goede tijdrijders van dit jaar.

S. Morgenstern

Van Emden, Kelderman, Gesink en Vanmarcke aanvullen met twee tijdrijders (Campenaerts en Roglic) of twee hardrijders uit Keizer, Roosen, Leezer en Wagner. Volgens mij moet je ze daar zoeken.

robertowilco

Kunnen ze oefenen in de eerste etappe Vuelta; ploegentijdrit over 29,4 km

Fanny

'@robertowilco
Inderdaad.
WK TTT is echter wel iets langer tw 40km en dat kan denk niet iedereen goed verteren.
Sommige zijn natuurlijk weer beter in een proloog tot ongeveer 10km.
We zullen tzt wel zien wie het voor TLJ gaat doen.
Ik denk dat het lang geleden is dat er voor een hoofdzakelijk Nederlandse ploeg een podiumplaats inzit.

Borsje

Bouwman reed knappe tijdrit in Zwitserland.

Yeez

'@fanny vanmarcke bevestigde dit al in vive le velo. In een ttt komt het niet op renners aan die een goede individuele tt kunnen rijden (alhoewel deels wel natuurlijk), maar zijn rijders die lang en hard op kop kunnen sleuren (zoals vanmarcke) ook belangrijk. Hij is al 2 jaar een vd motoren binnen de ttt ploeg. Daarom lijkt mij gesink kelderman van emden vanmarcke campenaerts en roglic ook de sterkste opstelling.

Dutch Cycling Fan

'@ Jessevandalen: op de vorige pagina gaf je aan dat er volgens wielerflits wordt gesproken door TLJ met Clement. Waar lees je dat of haal je dat vandaan? Ben benieuwd.

Yeez

"Bovendien kan hij goed opschieten met Kruijswijk en liet hij in een eerder stadium weten best in een dienende rol voor zijn provinciegenoot te willen rijden. De renner en de ploeg zijn inmiddels in onderhandeling over een verbintenis."

Quote uit de top 10 aanwinsten van tlj door youri geschreven.

Yeez

Misschien dat youri hier zelf op kan reageren?

Fanny

'@ Borsje
Quote: Bouwman reed knappe tijdrit in Zwitserland.
Bouwman reed vooral op het einde van de Ronde van Zwitserland heel goed voor een 1e jaars Neo.
Hij reed inderdaad een zéér knappe bergtijdrit met een 12e plaats net achter van Garderen en Thomas maar net vóór wereldkampioen Kiryienka.
Ben benieuwd of hij voor TLJ gaat starten in de Vuelta na zijn nogal vervelende blessure die hij heeft opgelopen in Polen.

@Jessevdalen
Quote: Hij is al 2 jaar een vd motoren binnen de ttt ploeg.
Waarom heeft Vanmarcke dan in 2014 niet de TTT op het WK in Ponferrada (Spanje) gereden ?

Yeez

Heb het ook over dit jaar en vorig jaar. sinds tlj :) @fanny

Fanny

'@jessevandalen
Ook dit jaar heeft hij nog géén TTT gereden en het is maar de vraag of hij dat, gezien mijn uitleg in het vorig bericht (5/8-17.19u), wel gaat doen.

1 2 ... 293 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.