Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 296 ... 405 406
Yeez

Dat gezeur van geen stap vooruit. Kelderman mag daar wel degelijk voor eigen kans gaan lijkt me. Die is toe aan een nieuwe omgeving en met een grootendeels nederlandse ploeg als giant lijkt me dat de beste optie.

Laatst gewijzigd
xistnc

Als Kelderman op zoek is naar nieuwe prikkels, moet hij juist niét naar een 'Nederlandse' ploeg.

Chrys

Eens met @xistnc

TLJ en Giant lijken toch wel erg veel op elkaar. Ze hebben volgens mij een benadering die erg op elkaar lijkt en zeker nu Giant de Duitse wegen alweer verlaat en terug lijkt te keren naar hun Nederlandse roots is een overstap voor Kelderman nauwelijks een verandering. Wat dat betreft kan hij beter naar een ploeg als Dimension Data gaan ofzo.

xistnc

Orica lijkt me een goeie ploeg voor Wilco.

Pingdo

Als ik Kelderman zou zijn, zou ik naar Sky gaan. Als blijkt uit hun computer dat Kelderman echt zo'n groot talent is, krijgt die vanzelf een kans.

Magikdatzeggen

Kelderman is een groot talent, maar het komt er op de beslissende momenten nog niet uit. Voor de besparing op het loon van Kelderman kan TLJ een paar leuke klimknechten krijgen lijkt me.

S. Morgenstern

Zijn Arthur (ploegleider Giant) en Rik (zaakwaarnemer Kelderman/Clement) van Dongen familie van elkaar?

Broers.

ghostwriter

Als Kelderman naar Sunweb vertrekt hoop ik dat LottoNL de contracten van Tankink, Van Emden, Van Asbroeck en Hofland wel verlengt en Tolhoek van Roompot en Meijers en Bol van het Rabobank Development Team overneemt. Met Gesink, Kruijswijk, Roglic, Battaglin, Bennett, Bouwman, Tolhoek en Vermeulen als klimmers kan LottoNL een prima klassmentstrein vormen.

Chaba

Prima trein ja alleen als Kyrienka van kop af gaat en één van de SKY renners Landa, Poels, Henao, Thomas of Nieve neemt over zit Kruijswijk dan wel Gesink alleen en kan je niet meer spreken van klassementstrein. Daarom zie ik liever een subtopper als knecht die met de laatste +/- 20 man naar boven kan.

S. Morgenstern

Prima opstelling voor Catalunya of Baskenland. Ze hebben voor de ambities in de Giro van volgend jaar echter wel degelijk een renner van het niveau van Kelderman nodig (en in zijn algemeenheid een hele andere samenstelling dan dat rijtje klimmers).

ghostwriter

'@Chaba
Tja wanneer Sky echt doortrekt zijn zelfs de klassmentstreinen van Movistar en Astana nergens meer te bekennen. Daarom zou ik me richten op de Giro en Vuelta en zou ik Gesink en Kruijswijk de Tour laten overslaan. Dan kan Gesink in de Giro knechten voor Kruijswijk en Kruijswijk in de Vuelta knechten voor Gesink. In de Tour heeft LottoNL toch geen kans op het podium en zou ik me richten op de sprinttrein aangevuld met aanvallers. Als LottoNL in de Tour elke dag met Groenewegen mee kan sprinten of een wielrenner mee in de aanval heeft zullen ze meer dan genoeg publiciteit krijgen.

@vlek
Ik bedoel niet dat LottoNL al die wielrenners in dezelfde ronde op moet stellen. Er moeten namelijk ook een aantal hardrijders als Keizer mee worden genomen voor de vlakke(re) etappes. Ik zou als Kelderman vertrekt zowel Gesink als Kruijswijk de Giro en Vuelta laten rijden met drie of vier andere klimmers en verder aangevuld met hardrijders.

Laatst gewijzigd
Chaba

Zo klinkt het inderdaad een stuk beter maar Gesink is natuurlijk geen meesterknecht maar iemand die graag voor eigen succes wil rijden wat ik overigens goed begrijp. Vandaar dat ik liever nog een goede klimmer ter ondersteuning zie voor een Kruijswijk. En dan heb je ook nog Gesink voor de Tour waar het toch om draait bij Jumbo als sponsor voor een mooie top 10 plek.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Ik vind Kelderman een overschatte renner, dus niet erg dat hij weg gaat. Wens hem alle succes toe bij Giant. Nu moet TLJ wel zorgen dat ze hun belofte naar Kruijswijk toe waar maken, want ik zie nog helemaal NIETS daarvan... Geen enkele klimmer erbij...

ghostwriter

'@Chaba
Volgens mij heeft Gesink in het verleden wel aangetoond zich niet te groot te voelen om te knechten. Ik denk dat hij best in de Giro voor Kruijswijk wil knechten als Kruijswijk daarna in de Vuelta voor hem knecht. Een extra goede klimmer als knecht voor het hooggebergte is zeker welkom maar ik weet niet of LottoNL wel genoeg budget heeft om zo'n wielrenner erbij te halen.

kelderfan

'@Timocycling
Dat je mijn favo overschat, ben ik helemaal niet met je eens. Maar wat hun belofte betreft, denk ik, dat het heel moeilijk gaat worden om een goede ondersteunende klimmer te halen. Maar volgens mij moet je domicilie hebben op de Costa Brava om in aanmerking te komen om met een Lottobal op je shirt te mogen rondrijden.

S. Morgenstern

'@ghostwriter; eens met het eerste.

Wat betreft het opstellen van Kruijswijk en Gesink in Giro en Vuelta kunnen we met zijn allen wel inschatten dat dat natuurlijk niet gaat gebeuren. In de Tour de France hebben ze naast hun sprinttrein hun beste renners nodig om in de overige ritten een goede koers te kunnen rijden. Gesink en Kruijswijk kun je daarom nagenoeg zeker opschrijven als onderdeel van die selectie. Dat er geen geld zou zijn voor een echt goede klimmer om (in plaats van Gesink) met Kruijswijk naar de Giro te sturen lijkt me sterk; Kelderman heeft momenteel tenslotte een voorstel voor de komende jaren voorliggen.

ghostwriter

'@vlek
LottoNL kan het natuurlijk omdraaien en Gesink en Kruijswijk de Tour laten rijden met de klassementstrein en de sprinttrein in de Giro en Vuelta op te stellen. Persoonlijk denk ik alleen dat ze met Gesink en Kruijswijk in de Giro en Vuelta een goede kans maken om op het podium te eindigen en dat ze daarmee meer publiciteit zullen krijgen dan wanneer ze die twee de Tour laten rijden.

S. Morgenstern

Uiteraard kun je met de poppetjes die nu bekend zijn allerlei andere variaties bedenken. Kruijswijk gaat echter volledig voor de Giro, de sprinttrein zal dan weer een van de speerpunten worden voor de Tour de France en tenslotte kunnen Gesink en Kruiswijk daar ook niet ontbreken (dat heeft dit jaar voldoende aangetoond).

Fanny

'@ Vlek
Betreft Kelderman en Clement naar Giant.
Van Dongen (Arthur) en Van Dongen (Rik) zijn dus broers.
één en één = twee.
Dus nmm appel-eitje indien beiden met de salariseisen en andere voorwaarden (welke dat dan misschien ook mogen zijn)
tot overeenstemming met elkaar (renner en Giant-Sunweb))komt.

@Kelderfan
Kom er maar in als fan van Kelderman.
Wil graag weten wat jouw mening hierover is.

Ik denk dat de nog steeds jonge Kelderman beter bij TLJ kan blijven ipv te gaan knechten voor Dumoulin, Barguil en misschien Matthews
Hij zal bij TLJ ook eerder een kopman worden dan bij Giant-Sunweb althans zo denk ik erover.

F4L

'@ vlek, ik had al zo'n vermoeden dat ze broers waren.

kelderfan

'@Fanny
Als ik 't mag zeggen, dan blijft mijn favo bij TLJ. Hij kan hier gewoon een van de kopmannen blijven en zijn. Met alleen Kruijswijk en Gesink wordt heel lastig om een goed team neer te zetten in de Grote Rondes. Dat TLJ niet op alle fronten kan meedoen door 't magere budget, kan ik begrijpen.
Maar nu wordt 't Vlaamse voorjaar een stuk minder met het wegvallen van Sep Vanmarcke en Mike Teunissen.
Wat de Grote Rondes betreft, wordt 't m.i. ook een stuk minder met het wegvallen van Kelderman.
Ik vind 't ook een slechte zaak, dat de nodige smaakmakers gaan vertrekken. Het lijkt nu eerder op een leegloop met Vanmarcke, Teunissen en nu Kelderman, die 't schip verlaten. Want ook Hofland, Van Asbroeck, Van Emden hebben nog niet bijgetekend.

Poeksel

ghostwriter, heb je niet liever dat ze renners aantrekken (en opstellen in de Giro) van het verlanglijstje van Kruijswijk?

kelderfan

'@Poeksel
Dat verlanglijstje van Kruijswijk zou ik graag willen bekijken.

Fanny

'@Kelderfan
Mocht Kelderman vertrekken dan moet er toch weer een (liefst jonge) kopman teruggehaald worden.
Want je moet, althans voor mij, voor elke grote ronde voor het AK toch een aangewezen kopman hebben, met daarbij een back-up wanneer deze kopman om wat voor reden niet presteert of uitvalt.
En die nieuwe kopman zal dan waarschijnlijk ook wat duurder en wat ouder zijn dan Kelderman.
Maar voor mij liever géén buitenlandse kopman want daar heb ik eigenlijk helemaal niets mee en waarschijnlijk ook vele andere TLJ fans.
TLJ moet nmm een Nederlands team blijven met Nederlandse kopmannen en daar past dus voor mij Kelderman bij.
Zo niet, dan komt alleen Poels nog als Nederlandse kopman voor het AK in aanmerking alhoewel ik niet weet of hij al definitief voor contractverlenging getekend heeft voor de komende jaren en of hij dit kan.
Dumoulin en Mollema liggen sowieso al vast t/m 2018.

Wielerfan1987

'@Fanny

Een Nederlandse kopman erbij voor in de groote ronden als Kelderman vertrekt??

die bestaat simpelweg niet.

Mollema ligt vast en zal absoluut niet terug willen.

Slagter ligt vast en is geen ronderenner.

Dumoulin ligt vast en zal niet willen komen.

Oomen ligt vast.

Poels is te duur en heeft al aangegeven bij Sky te willen/gaan blijven.

dat waren wel zo'n beetje de smaken die er zijn als je het hebt over Nederlanders die eventueel een kopmanschap zouden kunnen dragen in een grote ronde....

1 2 ... 296 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.