Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 298 ... 405 406
Yeez

Dat loopt af ja, @fanny zit altijd in de juiste vlucht. Op het hoogste niveau (tour), dan heb je vaak dat er iemand beter is. Maar als je wilt mierenneuken, dan ga je gang 😂

Fanny

'@jessevdalen
Flauw dat je zo afreageert op mij, want ik wilde alleen maar even aangeven dat hij géén enkele koers of etappe afmaakt wat niet wil zeggen dat hij géén goede renner is.

Yeez

'@fanny oh nee reageer niet op je af. als je dat zo opvat sorry, maar vond het een beetje flauw om zo te reageren ;)

jvh93

Dat kelderman tlj verlaat lijkt me inmiddels ook wel duidelijk. Geruchten worden alleen maar groter rond hem en telegraaf wist nu te melden dat Giant en trek de belangrijkste kandidaten zijn als nieuwe ploeg

Dutch Cycling Fan

Vertrek Vanmarcke en Kelderman zie ik toch als een groot verlies. Zou mooi zijn als ze een van Keirsbulck kunnen halen als 'vervanger' van Teunissen zodat je met hem en Boom toch echt nog wel kwaliteit hebt voor de kasseien wedstrijden.

Hopelijk strikken ze Maurits Lammertink die dan samen met Lobati kopmanschap van heuvelklassiekers kan delen.

Mijn grootste zorg gaat bij een vertrek van Kelderman uit naar de sterke klimmers die Gesink en Kruijswijk lang bij kunnen staan. Namen als Vermeulen, Bouwman en Tolhoek zijn echt onzin. In de toekomst zullen zij mogelijk uitgroeien tot leuke / sterke knechten maar daar zijn ze nu nog niet klaar voor. In mijn optiek zullen er dan toch echt twee sterke klim knechten bij moeten komen. Ik zou alleen echt niet weten wie dat moeten worden. Richard, verras ons positief aub :-)!

Laatste man

Kelderman in trek bij ploegen
Wilco Kelderman maakt de komende weken een keuze tussen drie riante aanbiedingen. Giant-Alpecin, Trek-Segafredo en Lotto-Jumbo zijn nog in de race om de Nederlandse klassementsrenner in te lijven.

De kans lijkt groot dat Kelderman zijn huidige ploeg gaat verlaten. Giant-Alpecin en Trek-Segafredo hebben voorlopig de voorkeur van Kelderman. In een nieuwe omgeving met nieuwe ideeën zou de Barnevelder de goede weg die hij twee jaar geleden heeft ingeslagen weer kunnen oppakken. Bij Giant-Alpecin hebben ze ook met Stef Clement en de Duitsers Phil Bauhaus (22 jaar) en Lennard Kämna (19) om de tafel gezeten.

Telegraaf.nl

Stukje eigen interpretatie van de Kerkchoffs in de tweede alinea volgens mij.

robertowilco

Ik vraag me af of Giant Alpecin een hoger budjet heeft te besteden dan TLJ. Ze hebben Matthews ook al gehaald, kan niet opgevangen worden door het vertrek van Degenkolf lijkt me zo, als ze Kelderman en Clement nog zouden contracteren.

S. Morgenstern

Ik vraag me af of Giant Alpecin een hoger budjet heeft te besteden dan TLJ.

Bijna alle WT-ploegen hebben een hoger budget om uit te geven aan het halen van renners. Dat maakt al die opmerkingen over een vijver die steeds kleiner wordt ook zo onzinnig; alsof die vijver ooit groot is geweest!? Daar hebben nooit jonge Ronde van de Toekomst winnaars, Zwitserse ex-kopmannen die jaren bij goedbetalende ploegen reden of uitstekend functionerende knechten bij ploegen die blijven bestaan ingezeten. Wanneer je qua budget ergens aan de onderkant van de WT-ploegen bungelt, dan ben je bij het concurreren met de ploegen boven je in de lijst bij dat soort aantrekkelijke renners gewoon zwaar in het nadeel.

De meerderheid zag dat uitstekend in op het moment dat Kruijswijk en Vanmarcke nog nergens hadden getekend. Dat ze hun belangrijkste renner hebben weten te behouden is in die zin al een overwinning, maar heeft natuurlijk ook zijn prijs. De ploeg zal het bij het invullen van de overige posities daarom net als de laatste twee seizoenen weer grotendeels van het zelfde type versterkingen moeten hebben. Moeilijk voor de fans die nog met een been in een andere werkelijkheid staan, maar wel de positie waarin de ploeg zich zelf twee jaar geleden met twee benen in terugvond.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Je vergeet even mee te nemen, dat Van Emden, Van Winden, Tankink en Van Asbroeck ook nog niet hebben getekend.
En waarom niet Lammertink? en De Tier {gerucht}.
Maar als 't om 1 Amerikaanse klimmer en een 2e. klimmer {Niet-Amerikaan} dan ben ik daar ook tevreden mee.
Kruijswijk heeft een lijstje ingediend voor 2 extra klimmers {Giro}
Kelderman gaat de club verlaten voor Trek of Giant en die zal je moeten vervangen door een Ronderenner. Want met 2 kopmannen kom in dezelfde situatie terecht als dit seizoen bij Giant. Die hebben niet voor niets interesse in een extra kopman.

Chaba

'@Kelderfan
Je zegt dat je het idee hebt dat renners niet zo snel van BMC naar TLJ overstappen. Hoewel ik dit in eerste instantie beaam zou dat na de mededeling van Andy Rihs dat hij gaat stoppen met zijn project wel eens anders kunnen worden voor sommige renners.

@ghostwriter
reagerend op een eerder bericht. ik ben bang dat er ook geen budget is voor een nieuwe goede klimmer behalve als Kelderman vertrekt. vraag is dan nog steeds welke goede klimmer kan je binnen hengelen. want ik heb wel het idee dat een beetje goede klimmer keuze heeft uit meerdere ploegen en dat TLJ dan niet direct eerste keus zal zijn.

kelderfan

'@Chaba
Dat wist Roche kennelijk niet. Maar dan zou ik werk maken van Stefan Küng, e/o Silvan Dillier. e/o Manuel Senni, e/o Joey Rosskopf.
Maar wat gezien de uitlatingen eerder in 't seizoen, dat Kruijswijk kon worden behouden voor 't team, maar met salarisverhoging en 2 klimknechten voor de Giro. Dat werd mogelijk gemaakt, doordat een van de sponsoren is ingesprongen.

S. Morgenstern

Zullen we nog een keer herhalen dat Kruijswijk er ten opzichte van de Giroploeg van dit jaar er volgend jaar twee ervaren klimknechten bij wil hebben in de Giro en dat dit ook renners kunnen zijn die al in de ploeg zitten of nog moeten verlengen? Heeft geen zin zeker?

Klootje Kriekeljon

Kelderfan, ondertussen is Giant ook met Phil Bauhaus in onderhandeling. Ik snap wat je bedoelt.

luca77

Ik vind het van de kant van Kelderman niet chique om TLJ te verlaten na dit seizoen. TLJ heeft veel in hem geïnvesteerd, heeft hem kopman gemaakt, heeft vertrouwen in hem uitgesproken en geduld opgebracht, zonder dat daar vanuit Kelderman dit jaar fatsoenlijke resultaten uit zijn gekomen.

S. Morgenstern

Mooi toch, dat er ook nog Nederlands getinte ploegen zijn met wat meer armslag. De invloed daarvan op de mogelijkheden van TLJ worden echter op een vreemde manier begrepen.

koenp36

Mss een stomme vraag: Maar ik hoor iedere keer dat het budget van Lotto Jumbo zoveel lager is als alle andere teams?

http://www.cyclingweekly.co.uk/news/racing/tour-de-france/tour-de-france-team-largest-budget-262275

Hier wordt namelijk toch wel iets anders beweert.

Klootje Kriekeljon

Vlek, want dat soort talenten kost een vermogen? Heeft niets met budget te maken.

Laatste man

Lotto-Jumbo is ongetwijfeld ook met renners in gesprek, net als alle andere PT en PCT ploegen die volgend jaar verder gaan. Dus dat Giant met renners praat is ook net zo logisch. Voorlopig komt er qua aanwinstennieuws van Lotto weinig weg bij de media de laatste jaren. Daarnaast is het ook pas augustus. Nog 3 maanden koers voor de boeg..

Ongeduldig gedoe allemaal..

Loek de Rooij

Hoe vaak gaat er nog aan dat artikel gerefereerd worden?

Poeksel

'@koenp36: de schatting is aan de hoge kant, en bovendien moet er ook nog een schaatsploeg van betaald worden.

S. Morgenstern

Natuurlijk heeft dat veel met geld te maken. Toptalenten kunnen bij veel WT-ploegen terecht en dat heeft effect op de bedragen die je voor ze moet neerleggen. Giant is al jaren een ploeg die zich daarin behoorlijk kan mengen, TLJ heeft die mogelijkheid al een paar jaar niet meer.

Klootje Kriekeljon

Het heeft er iets mee te maken natuurlijk, maar Phil Bauhaus heeft echt geen salaris dat niet bij TLJ past hoor. Dan hadden ze ook geen geld voor Lobato bijv. en die kost zeker meer.

Marakus

Inderdaad @vlek, ervaren klim ondersteuning is wat men wil halen, een harde eis van Kruijswijk. Waarom er keer op keer met talenten gestrooid wordt vraag ik mij ook af :) het moeten renners zijn die zich al bewezen hebben niet die zich nog moeten bewijzen...

Qua talenten en het wel dan wel niet kunnen betalen heeft met keuzes te maken. Dure talenten zijn te halen voor TLJ maar dan kun je bijvoorbeeld geen Lobato halen.

Laatst gewijzigd
Gees

Bouwman én Bennet staan nu bij de Vuelta op procyclingstats. Dat zou mooi zijn. Resterende plaatsen dan ingevuld door Van Emden en Leezer, I guess.

S. Morgenstern

Het is natuurlijk een kwestie van wat je te besteden hebt voor hetgeen je van zo'n renner kunt verwachten. Natuurlijk kan een ploeg als TLJ gaan concurreren met andere ploegen om toptalent binnen te halen. Dat zal echter zwaarder drukken op de overige mogelijkheden, dan bij andere ploegen het geval is, waardoor een keuze voor toptalent voor TLJ andere doelstellingen zal vragen; nog meer richting het zijn van een tussenstap en wat minder ruimte voor daadwerkelijk presteren op het hoogste niveau.

1 2 ... 298 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.