Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 299 ... 405 406
Klootje Kriekeljon

Dat is precies wat het is. Er is wel geld voor, er wordt met dat geld alleen andere keuzes gemaakt.

Gees

Gesink gaat Tour de L'ain gebruiken om te kijken of hij in de Vuelta gaat starten, lees ik. Gewoon starten gast, dan zien we vanzelf welke rol je kan spelen. Oh wacht, hij leest niet mee....

Laatste man

Dat heeft te maken met een hersenschudding..

S. Morgenstern

Klopt, waarbij moeten kiezen voor een ploeg als TLJ dus eerder het geval is dan bij de meeste anderen. Die werkelijkheid wordt hier te pas en te onpas genegeerd.

Klootje Kriekeljon

En in dat kader is het des te meer opvallend dat Gesink al in april getekend was. Al vind jij van niet.

S. Morgenstern

Ik schat de waarde van een renner van dat niveau die aan de onderhandelingstafel niet het onderste uit de kan wil halen inderdaad heel anders in.

Gees

Laatste Man. Ik heb vannacht gedroomd dat Kruijswijk 2de wordt achter Contador, inclusief 2 ritoverwinningen en Gesink 5de met 1 ritoverwinning.

Dus.

Klootje Kriekeljon

Dat is wel je eigen interpretatie, dat daarom zo vroeg getekend is.

Yeez

Neem van mij dat je maanden last kan hebben van hersenschudding. Drukkende hoofdpijn waardoor je moet overgeven of misselijk wordt. Zeker voor een wielrenner niet ideaal.

Tisyaboy

We gaan weer een impossante maar saaie Skytrein op het kop van het peloton zien gedurende de hele Vuelta. Benieuwd hoelang Battaglin, Bennett, Bouwman bij Gesink en Kruijswijk kunnen blijven

PCS:
KWIATKOWSKI, Michal
HENAO, Sebastián
LANDA, Mikel
KIRYIENKA, Vasil
ROCHE, Nicolas
INTXAUSTI, Beñat
FROOME, Christopher

Yeez

Is dat ooit anders geweest dan? In de tour was die nog sterker, en wie zegt mij dat henao en froome weer dat nivau gaan halen? Landa zou overigens wel een verrassing zijn; deel vd giro gereden, tour en nu de vuelta.

Chaba

'@kelderfan
Klopt ja maar ik verwacht dat Roche nog wel snel een ploeg kan vinden daarna en de vraag speelt misschien ook hoe graag wilde hij bij SKY weg.
Maar ik zou ook zeker voor die namen gaan die jij aanhaalt. In ieder geval even een belletje aan wagen.

@jessevdalen
psst dat was Sergio Henao. Sebastian is toch echt wel een klasse minder. :)

robertowilco

Vlek toch ff op jou reageren , opalles wat je zegt kan samengevat worden dat TLJ minder te besteden heeft dan andre ploegen en daarin keuzes moeten maken die niet altijd begrepen worden,
Op het moment dat Kruijswijk verlengt weten ze dat hij met een lijstje komt waar renners opstaan die zich al verdienstelijk hebben gemaakt in grote rondes als klimmer, daar staan geen talentvolle renners op voor de toekomst. TLJ weet ook dat daar voor ruimte moet komen, Vanmarcke en Kelderman verlaten de ploeg, Met de ruimte die daar ontstaat en zeker Vanmarcke die zwaar op de begroting drukt, kun je mi zeker een renner van naam contracteren. Kruijswijk is m.b.v een sponsor behouden kunnen blijven.

Yeez

'@chaba excuses 😁

kelderfan

Quote:"Zullen we nog een keer herhalen dat Kruijswijk er ten opzichte van de Giroploeg van dit jaar er volgend jaar twee ervaren klimknechten bij wil hebben in de Giro en dat dit ook renners kunnen zijn die al in de ploeg zitten of nog moeten verlengen? Heeft geen zin zeker?"
Dat is toch jouw gevolgtrekking.;)

S. Morgenstern

Dat laatste inderdaad. De rest was in dat cyclingnews interview gewoon terug te lezen.

S. Morgenstern

'@robertowilco; wanneer Kelderman zou vertrekken zullen ze zeker nog een renner van dat niveau moeten halen om Kruijswijk goed bij te staan in de Giro. De verwachting is hier bij sommige echter dat ze zich in hun zoektocht naar nieuwe renners voornamelijk richting op gevestigde namen en is bijna ieder goede renner die naar een andere WT-ploeg gaat een gemiste kans. Dat is dus niet reëel; zo'n renner halen zal binnen de huidige verhoudingen altijd een uitzondering blijken.

Marakus

'@Kelderfan, Vlek heeft daarin gelijk, Kruijswijk wil ervaren klimknechten hebben die hem ondersteunen. Dat het een "meesterknecht" moet zijn die top op de laatste klim meegaat hebben "wij" er zelf van gemaakt, dat de klimondersteuning ervaren moet zijn niet, dat is duidelijk. Maar het lijkt erop dat dat vergeten wordt in dit forum omdat 9 van de 10 namen die genoemd worden talenten zijn... in dat opzicht is de 'gevolgtrekking' van Vlek feitelijk juist :)

kelderfan

'@Marakus
Ik heb 't nergens over een meesterknecht. De woorden van Plugge waren twee ondersteunende renners met ervaring toch. En dat heeft niets te maken met het vertrek van Kelderman, die volgens WF ook nog kan bijtekenen. Maar is nu grote kans, dat hij toch vertrekt. Dan heeft de ploeg 't probleem om een derde kopman te scoren. Die zijn er niet bij de Nederlandse renners, dus moeten zij gaan kijken bij Etixx of BMC, want de jongens van IAM en Tinkoff, die in aanmerking komen {ondersteunende ervaren klimmers} zijn inmiddels onderweg naar een andere ploeg.
Alleen is er geopperd door verschillende WF-leden, dat Bennett en ook Kelderman goede knechten zouden zijn voor de Giro-ploeg; maar dat is niet mijn interpretatie. Dus die gevolgtrekking van @vlek is niet feitelijk en ook niet juist.;)

S. Morgenstern

Kelderman en Bennett erbij zo uitstekend voldoen aan de wensen van Kruijswijk. Dat is echter niet de enige mogelijkheid, zoals ze bij een vertrek van Kelderman ook niet vast zitten aan renners van Etixx en BMC.

Marakus

'@Kelderfan, jij hebt het inderdaad nergens over een meesterknecht maar dat is het punt ook niet. In dit topic worden vooral veel relatief jonge renners genoemd als ondersteuning voor Kruijswijk. De meeste van die renners vallen niet in de categorie 'ervaren' klimmers. Dat is een vaststelling.

Over het niveau van de 'ervaren' klimmers is geen woord gezegd. Dat dit sterke renners moeten zijn is een eigen interpretatie. Die interpretatie lijkt mij juist en logisch. Ervaren middelmatige of zwakke klimmers hebben natuurlijk geen meerwaarde voor Kruijswijk en de jacht op het roze.

kelderfan

'@vlek
Je hebt 't steeds weer over een armlastig TLJ;)
Kelderman heeft daar kennelijk geen oren naar, want hij is op zoek naar een andere uitdaging. En Gesink kan in de TdF ook geen potten breken in z'n uppie. Die zal als Kelderman afhaakt toch ook ondersteuning nodig hebben. Om bijv. extra sponsoren te krijgen, is het belangrijk om ook in de TdF een goed team te hebben.

robertowilco

Vlek, ja dat bedoel ik ook, maar als Kelderman weg zou gaan, zou het toch de bedoeling zijn om zo'n type renner en dan bedoel ik klimmer te kunnen krijgen van dat niveau. Niet elke contracteerde renner die naar een andere ploeg gaat is een gemiste kans, het gaat om het type renner, ideale renner vindt ik Clement in de vorm die hij in de Tour had, en ga er maar vanuit dat Clement op dat lijsje staat, want die twee Kruijswijk en Clement kunnen het heel goed met elkaar, zou wel eens willen weten of TLJ contact heeft gehad met Clement, diens waarnemer gaat natuurlijk eerst met Giant praten, eigen familie eerst.

kelderfan

'@Marakus
Je hebt 't over relatief jonge renners. Dat valt erg mee, dacht ik zo: Rosskopf, Stetina, Clement.
Over het niveau van de ervaren klimmers is Plugge heel duidelijk geweest. Hij had 't over renners uit de 2e. lijn; denk daarbij maar aan bijv. Bennett.
Alleen met het afscheid van Kelderman is er weer nieuwe situatie ontstaan. Dus dan denk ik aan een renner uit de 1e. lijn; bijv. Pantano. Maar dat zijn niet de woorden van de heer Plugge voor de duidelijkheid.

Chrys

'@kelderfan
Je loopt wel weer lekker op de zaken vooruit. Kelderman is nog volop in onderhandeling met zowel TLJ als Giant (en wie weet welke ploegen nog meer).

1 2 ... 299 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.