Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 300 ... 405 406
Fanny

Elmar Reinders (Jo Piels), waar ik eerder al eens over berichtte en waar WF (Youri IJsen) in zijn voorbeschouwing op de Ronde van Limburg aangaf dat hij naar een WT ploeg scheen te gaan (waarschijnlijk TLJ) gaat dus niet naar een WT ploeg maar naar Roompot.
Zijn zaakwaarnemer had hem aangeboden bij TLJ die daarop niet reageerde.
Vervolgens koos Reinders eieren voor zijn geld en verkast dus naar Roompot.
Ik denk trouwens dat er heel veel renners dit jaar gaan vertrekken bij Roompot ivm einde contract.
Inclusief (voormalig klimmer) Jhonny Hoogeland ?

Laatst gewijzigd
Kelderman Rules

'@Fanny Betekent dus ook dat TLJ "betere" renners op het oog heeft dan Reinders (niet verkeerd bedoelt uiteraard naar Elmar)

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderman Rules
Kelderman bedoel je ?
Nee Grapje.

Ik denk dat ze allang bezig zijn met Lammertink en Tolhoek en dus géén Continentale renners nodig hebben behalve onze Chinees als stagiair.
Ze zullen Lammertink en vooral Tolhoek nog wel even willen testen en zien in bepaalde koersen.(Tolhoek in Tour L'Avenir) voordat ze een beslissing nemen.
En daarnaast gaat TLJ natuurlijk op zoek of reeds in gesprek met 1 of 2 klimmers die er direct voor de kopmannen Kruijswijk en Gesink kunnen staan in de grote Rondes.
En hopelijk blijft Kelderman die dan de kopmannen goed van dienst zal kunnen zijn want hij is nu op dit moment niet graag kopman in een grote ronde zoals de TdF.
Wel natuurlijk als kopman in kleine (WT) rondes van een week om stabieler te worden.
Gaat dat kopmanschap over een langere periode goed, dan kan er altijd nog gekozen worden om Kelderman als kopman in een grote ronde te laten starten.
Indien Kelderman blijft hoeven er misschien ook geen 2 renners voor Kruijswijk en de andere kopman tw Gesink aangetrokken te worden.
Voordeel is dat de jonge klimmers Bouwman en Vermeulen zich dan goed kunnen ontwikkelen.
Ik denk dat er nog steeds dat er een goede kans is dat Kelderman blijft mede gezien het feit dat de dure Vanmarcke met zijn eisen vertrokken is en er misschien ook iets aan de salariseisen van Kelderman voldaan kan worden.
Gaat hij naar Giant dan zal hij nmm ook moeten knechten voor Dumoulin en Barguil in de grote ronden.

Chrys

Roompot contracteert Reinders, Riesebeek, Budding en T. Ariesen. Uit het persbericht:
Met de komst van de vier beloften neemt het team een voorschot op een aantal veranderingen binnen de selectie. “Het is geen geheim dat minimaal twee van onze renners zeer waarschijnlijk de overstap gaan maken naar ploegen uit de World Tour”, zegt teammanager Zijlaard.

Lijkt een kwestie van tijd tot Tolhoek en Lammertink ergens gepresenteerd worden. Hopelijk bij TLJ.

Yeez

vooral lammertink zou een erg goede aankoop zijn. Eindsprint en erg sterk heuvelop. Jammer dat beiden nu geblesseerd zijn....

xistnc

In de wandelgangen gaat het gerucht dat wordt gefluisterd dat Kiwi Greg Henderson de ene Lotto-ploeg verruilt voor de andere. Het schijnt dat alleen de lijstjes van Youri en de posts van Kelderfan de overgang nog tegen kunnen houden.

Yeez

'@xistnc jij leest net het bericht van transfers zeker 😉

Wielerfan1987

Henderson lijkt me nou niet de gedroomde of gewenste klimknecht....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tolhoek mag toch al geen verrassing meer zijn toch ;)

Yeez

Lammertink zou ik ook niet echt verrassend vinden. @rahimns uitkijken met die knipogen, dan denken sommigen hier gelijk vanalles 😜

achtpuntzes

'@ xistnc:
dan is het maar te hopen dat Youri en Kelderfan daarin slagen.

kelderfan

Ha, ha XXL Henderson;) Alle Lotto ballen op xistnc.
Ervaring geen gebrek; maar ik heb liever Tolhoek, De Tier en Maurits Lammertink dan heb je met Lobato en Battaglin een leuke ploeg voor de AGR/WP/LBL.
@Chrys
Ergens lijkt erg op nergens.

robertowilco

In de Tour de L'ain starten ze met 6 renners per ploeg, vrijdag en zaterdag zijn berg etappes, ben benieuwd hoe Gesink zich houdt, onze nieuwe aanwinst Lobato staat ook aan de start.

Marakus

'@Kelderfan, Stetina en Clement inderdaad niet een Stefan Küng, Silvan Dillier, Manuel Senni en Joey Rosskopf wel. Dat zijn niet allemaal direct jonge renners maar veel ervaring in grote rondes dan wel prestaties in grote rondes hebben ze niet en daarmee vallen ze niet onder de gezochte ervaren renners.

robotour

Waarom worden Lammertink en Tolhoek nu zo gehypt ? Verwachten zijn al weer hoog dat deze twee nog beter gaan presteren bij TLJ dan bij Roompot.
Volgens mij is TLJ geen vooruitgang gelet op de stilstand van Hofland, Theunissen, Kelderman en ook Gesink.
Tolhoek heeft leuk in de aanval gereden in Zwitserland, maar om nu te zeggen dat hij de gewenste klimhulp van Kruijswijk zal zijn dat verwacht ik niet.
Verder zijn beide herstellende van behoorlijk zware valpartijen, dus ook afwachten hoe ze daar van terug gaan komen.

Chrys

'@robotour
Ik vind het wel meevallen hoor met die hype. Het zijn allebei goede renners met genoeg groeipotentieel. De verwachtingen hoog? Mag je niet verwachten dat Tolhoek en Lammertink de komende jaren verbeteren? Wat mag je dan wel verwachten? Dat ze de rest van hun carrière lekker aanvallen in de ronde van Zwitserland? Het zijn allebei jonge renners, die gewoon nog kunnen groeien. Dat zullen zij zelf op zijn minst toch ook wel verlangen. Dat de ene renner minder vooruitgang boekt bij een ploeg dan de andere is ook normaal. De stilstand van Hofland en Teunissen zegt niks over hoe bijvoorbeeld Tolhoek kan groeien bij TLJ. Kijk maar naar Bennett of Kruijswijk, die zijn juist wel gegroeid de afgelopen jaren. Daarnaast zegt niemand dat Tolhoek volgend jaar de gewenste klimknecht van Kruijswijk moet worden. Op termijn misschien ja, maar nu nog niet.

tdb

Groenewegen is het voorbeeld van iemand die eind van het seizoen een zware valpartij achter de rug had en nu enorm is gegroeid bij TLJ, dus ik zie het niet zo somber in wat betreft de groeikansen van Tolhoek en Lammertink bij TLJ

kelderfan

'@Marakus
Stefan Küng en Manuel Senni zijn echt talenten, daar heb je gelijk in. Maar wel jongens, die wat kunnen. Senni heeft bijv. 2x een stage Giro Ciclistico della Valle d'Aosta Mont Blanc gewonnen.
Joey Rosskopf bijv. is echt geen jonge renner meer. 'T is wel een aanvaller, zoals ik heb gezien in de Tour of Utah. Maar ik denk, dat TLJ meer heeft aan renners, die 't Europese traject kennen, zoals Peter Stetina.

Chaba

Lammertink heb ik zeker wel vertrouwen in voor de toekomst maar meer als heuvelrenner en puncher dan een goede klimmer ter ondersteuning.
Tolhoek pakt de bergtrui vanwege het feit dat hij iedere dag in de aanval ging in Zwitserland. Hij kan redelijk bergop en ik hopelijk kan hij hier nog flinke stappen in zetten zodat hij op termijn een goede klimhulp kan zijn van Kruijswijk maar nu is hij dat nog zeker niet.
Dus ik verwacht zeker wel wat van deze heren op termijn maar laat ze zich voorlopig maar lekker focussen op hun ontwikkeling.

achtpuntzes

iemand al een idee voor de opstelling van TLJ voor de Giro 2017?

Chrys

PCS heeft de voorlopige startlijst voor de Tour du Poitou Charentes (23-26 aug) gepubliceerd. Deze koers wordt dus verreden tijdens de Vuelta en op de startlijst staan namens TLJ de volgende namen:

Vanmarcke
Van Asbroeck
Castelijns
Van Emden
Lammertink
Roglic
Wagner
Van Winden

Vorig jaar een succesvolle koers voor TLJ met drie man in de top tien en één dag de leiderstrui voor Sep Vanmarcke. Ook dit jaar zit er een tijdrit in het parcours en dus staan er een aantal goede tijdrijders aan de start. Op de voorlopige startlijst o.a. ook Dowsett, Poels, Oomen, Bouhanni, Coquard, Lobato, Colbrelli.

Opvallend is dat Van Emden op de startlijst staat. Volgens velen zou hij toch aan de start staan van de Vuelta.

tdola

Als de PCS lijst van TLJ voor Vuelta klopt zoals ie er nu staat (Kruijswijk, Gesink, Tankink, Keizer, Bouwman, Bennett, Battaglin) dan nog plek voor 2 renners. Dat zouden ook Campenaerts en Leezer kunnen zijn (en geen van Emden).

Trouwens, als je het interview met Gesink mag geloven nav zijn opwachting in tour de l'Ain, gaat hij in eventuele vuelta niet voor eigen klassement maar ter ondersteuning Kruijswijk. Toch opvallend, al weet je nooit hoe het loopt als ie zich toch goed blijkt te voelen.

kelderfan

'@8.6 of 6.6
Wat denk je van de volgende opstelling: Steven Kruijswijk, Enrico Battaglin, George Bennett, Koen Bouwman?, Ruben Fernandez, Martijn Keizer, Juan Lobato, Jos Van Emden en Victor Campenaerts. Dan heeft Kruijswijk Bennett, Fernandez en Bouwman als klimgeiten en Battaglin voor de aanval. Keizer, Van Emden en Campenaerts als tijdrijders en ondersteuning voor de heuvels en vlakke ritten. Lobato is dan de sprinter van dienst.

Chrys

lol

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Morgen wordt de Artic Race of Norway gereden. Het is misschien niet zo belangrijk, maar het is wel slordig, dat er geen aandacht wordt geschonken aan de Artic Race, want die start morgen of mag Vanmarcke dat rondje alleen afwerken.

1 2 ... 300 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.