Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 307 ... 405 406
Loek de Rooij

Als hij de Vuelta rijdt, dan zal dat ook in steun voor Kruijswijk zijn. En waarom houden mensen de hand boven zijn hoofd? In veel gevallen heeft zijn 'ondermaatse presteren' en hele goede reden. Laat die tour (waar hij vorig jaar top was) nou toevallig de belangrijkste en zwaarste wedstrijd van het jaar zijn. Dan kan je hem toch niet afschrijven! Zijn prestaties aan het begin van dit seizoen waren wel zorgwekkend. Toch geloof ik (en het team gelukkig ook) dan niet dat hij ineens niet meer dat niveau kan halen. Gesink is al zo vaak afgeschreven en toch komt hij telkens weer bovendrijven.

Laatste man

Campenaerts staat ook op voorlopige lijst Vuelta.

cubie

Helemaal met Flyellus42 eens. Ik ben bang dat Gesink zelfs de vuelta niet uitrijdt. Ik heb al eerder gezegd dat Gesink veel meer wedstrijden moet rijden om hardheid op te doen. Onbegrijpelijk dat de teamleiding dat niet oppakt.

Laatste man

Met een hersenschudding. Top idee. Het lijkt wel of mensen zelf een klap van de molen hebben gehad.

Dutch Cycling Fan

Idd laatste man, pfffff wanneer had hij dan meer wedstrijden moeten rijden? Tijdens alle blessure periodes??? Heeft simpelweg erg veel pech gehad de laatste seizoenen waardoor minder presteren verklaarbaar is. Juist die onvoorwaardelijke steun van de ploeg zal uiteindelijk / hopelijk worden terugbetaald. Die steun is ook waarom ik nog steeds hoop op verlengen van Kelderman en wellicht terugkeren van Stef.

Pingdo

Gesink is de beste eendagsrenner + grote ronde renner van de laatste 5 jaar. Daarom houden we een hand boven zijn hoofd. Dat krediet verspeelt die bij mij niet binnen een jaar.

kelderfan

'@DCF
Mijn idee om Kelderman te behouden voor TLJ en Clement te halen voor de ondersteuning in TdF. Want Kelderman is het grootste Nederlandse talent van de laatste 5 jaar. Maar wie worden er gehaald voor de Giro #ondersteuning Kruijswijk.

jerteg

Van Emden was toch vorig jaar of het jaar ervoor 15e in P-R? Zou jij toch moeten weten PCS-kenner Kelderfan.

Gees

Fanny. Let maar niet mensen die je pogen te provoceren en er nog om lachen ook. Ik zie jouw en Keldermans bijdrages veel liever. Super enthousiast, houd dat vooral vast.

Gesink komt er wel. Mss heeft hij de eerste weke vd Vuelta nodig om echt op niveau te zijn, maar dat lijkt me geen probleem.

Laatst gewijzigd
DemPolS

'@flylus en cubie je kunt de vraag ook andersom stellen. Waarom zijn er altijd mensen die altijd en overal totaal niet onderbouwd domme dingen roepen en altijd maar bepaalde mensen afzeiken. Waar komt die azijnpisserij vandaag? Je mag natuurlijk aan zijn resultaten twijfelen maar zo ungenuanceerd deze renner afserveren getuigt niet van enige respect die iedereen zelf graag wil krijgen maar hier dus niet wil geven. Lijkt op puur troll gedrag of gewoon heel erg kinderachtig of kortzichtig. Het was misschien niet zoals gewenst het resultaat van gesink maar komop zeg! Die gaat er wel staan, desnoods en waarschijnlijk als helper van kruijwijk. Zoals hij zelf aangeeft. So what...... als dat zijn doel is of op dat moment het hoogst haalbare dan ben ik al blij. Altijd maar zeiken.. pfff... vemoeiend....

Daarbij heeft Kruijswijk ook gezegd dan het team ook slimme keuzes moet maken de komende periode. Dus waarom kan gesink zowel in de vuelta als de giro niet dezelfde vrije/helpers rol vervullen als het budget het niet toelaat om een meesterknecht te halen.

DemPolS

'@gees Ik lees je bericht nu net na mijn vorige post en waarschijnlijk was dat een goude tip maar soms jeuken de handen :-)

Gees

Als het jeukt moet je krabben @DemPolS :)

tendam

'@cubie
Onbegrijpelijk dat de teamleiding jouw geweldige tips niet oppakt, inderdaad ;) Als je Gesink 'n beetje hebt gevolgd, weet je dat hij niet per se beter wordt van veel koersdagen. Sterker nog, z'n beste prestaties leverde hij altijd vlak na een trainingsperiode.

Ik denk wel dat die jongen nog steeds onevenredig veel gezeik over zich heen krijgt, voor een renner die velen blijkbaar niet zo hoog inschatten... maar wel altijd menen te moeten beoordelen.

robertowilco

Weet je wat dat tijd en inspanning kost als je een maand niet kunt trainen of in Gesink zijn geval nog langer, om op een hoog niveau te komen. Hij heeft veel tegenslagen gehad, denk aan het overlijden van zijn vader door een ongelukkige val bij mountain byken, denk aan de problemen van zijn vrouw di een bloedvergifyiging omliep op het einde van de zwangerschap, de moeilijke start van zijn dochter, de val in de tour met de polsblessure , einde tour, zijn been breuk, nou de hersenschudding, en dan toch weer steeds terug moeten komen, dat vergt veel van iemand ook al is hij topsporter omdat ij niet echt kan bewijzen wat nog in hem zit. Gesink leeft voor zijn sport en kan verschrikkelijk diep gaan, dat zie je ook op beelden, hij trekt zichophet eind van een etappe helemaal uit elkaar, hij geeft wat hij kan. Dus schrijf hem nu niet af dat verdient hij niet. Ik verwacht hem in de laatste twee weken van de Vuelta.

kelderfan

'@jerteg
Als kenner> Van Emden zijn laatste goede resultaat was 2014 in Par-Rou toch. In 2014 heeft hij zich in meerdere koersen laten zien.
Wat ik bedoel met Van Emden is, dat hij zich steeds beter ontwikkelt bij IIT en de Grote e/o Kleine Rondes. {GIRO/ZLM/ENECO}
Teunissen, Wynants en Van Asbroeck zijn m.i. de mannen, die met hulp van Leezer, Castelijns de nieuwe kopman Lars Boom goed zouden kunnen bijstaan.

S. Morgenstern

Van Emden is niet minder geworden de laatste jaren. Vorig jaar alleen uitgeschakeld met een schouderblessure en dit jaar (naast ziekte in het openingsweekend) vooral gewerkt naar de proloog van de Giro. Het uitstekende optreden in Roubaix van 2014, waar hij Vanmarcke vanaf het Bos op iedere stroop helemaal vooraan af wist te zetten en daarnaast zelf ook nog bij de eerste twintig reed, zou genoeg moeten zijn om hem gewoon als een van de belangrijkste knechten van Boom te zien. Hij wordt in het persbericht niet voor niets als zodanig genoemd. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Wagner, die dit jaar naast Wynants en Van Asbroeck de belangrijkste knecht was in Roubaix. Wanneer je Leezer en Castelijns op waarde weet te schatten, dan moet dat met die andere twee helemaal lukken..

kelderfan

'@Fanny
Leuk dat je 't over Hoch-Schwarzwald hebt in relatie 'tot de training van Bouwman en Lindeman. En dat jij daar ook hebt getraind.
Want ik lees bij Mike Teunissen, dat hij met de jongens van RDT heeft getraind in Hoch-Schwarzwald. Rondje Titisee is niet verkeerd.
Daar zou Roelien eens aandacht voor kunnen vragen. Van de hoogtestages van Robert Gesink is 't algemeen bekend. Het is ook leuk te weten, waar de overige renners hun trainingsrondjes draaien. Je kunt een heleboel op Strava vinden, maar dat vind ik een beetje mager.

gardeyn

'@kelderfan: maak een Twitter account aan en stel via die weg al je vragen aan de ploeg of individuele renners.
(en zorg voor een eigen leven buiten tlj om.....)

achtpuntzes

Oomen nog steeds in positie om het rondje te winnen. de naam Gesink is nog niet langsgekomen.

hofsje

En Oomen heeft het rondje gewonnen ,rijdt een prima 1ste seizoen

kelderfan

'@gardeyn
Wat bedoel je daar nu mee?

gardeyn

Als jij wilt weten waar getraind wordt/ waar ze graag koffie met appeltaart nuttigen / welk wc-papier gebruikt wordt, moet je dat aan de ploeg of de renners zelf vragen ipv hier te zaniken over alle non-info die jij en fanny graag willen weten. Dus mijn tip: maak een Twitter account aan!

Er kan bijna een dagelijkse "wist je dat" krant van tlj verschijnen.......

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Gees
Quote: Fanny. Let maar niet mensen die je pogen te provoceren en er nog om lachen ook. Ik zie jouw en Keldermans bijdrages veel liever. Super enthousiast, houd dat vooral vast.

Bedankt voor je mooie opbouwende steun.

Ik probeer altijd iets nieuws te vinden over TLJ en de renners met evt. beelden en/of interviews.
Dat ik soms een hele andere mening heb moet toch kunnen.
Dan kan ik soms ook weleens kritisch zijn op TLJ, maar dat moet, ook al ben je een grote Fan, toch ook kunnen.
Ik zal ieders mening altijd respecteren, zeker als het onderbouwd is.
Nietszeggende meningen hoe slecht Gesink wel niet is (ik noem geen namen) en voor sommigen beter kan stoppen zeggen mij niets en daar reageer ik dus niet op.
Gesink heeft een zeer zware crash gemaakt met een zware hersenschudding.
Hij moet terugkomen als een kopman van TLJ in de grote ronden en niet als een knecht die in het begin van de etappe de kopman ondersteund met bv bidons en Jacks halen, uit de wind houden enz. en daarna kan uitbollen tot de finish.
Van wat ik weleens gehoord heb is Gesink in normale doen een groot trainingsbeest die vaak iedereen bij TLJ aan gort rijdt.
Dus zal dit trainingsbeest gedoseerd (is hij niet gewend) terug moeten komen op zijn oude niveau.
Daarom ik ga ervan uit dat de trainers en de medische begeleiding van TLJ hem weer op niveau krijgen.
Ze hebben hem niet voor niets een verlenging aangeboden tegen waarschijnlijk verlaagd contract en die hij ook heeft geaccepteerd.
Een zware hersenschudding (zelfs helm was gebroken) hebben en dan terugkeren op topsportniveau (grote ronde niveau) kan nmm zeker minimaal een half jaar duren.
Dus als hij dit jaar nog enige wedstrijden op topsportniveau kan rijden ben ik al heel blij.
Belangrijkste is dat hij er zelf niets meer aan overhoudt aan deze zware hersenschudding en dat hij volgend jaar weer geheel fris als kopman aan de start staat waar hij nmm nog tot grote dingen in staat is indien geen noemenswaardige pech, grote blessures of andere familiaire dingen.
Ik denk dat hij nog steeds een van de beste AK renners is van NL indien hij weer op zijn normale niveau komt.
En dat is dus even wachten, maar ik ga er vanuit dat dit goed komt.

Fanny

'@gardeyn
Als jij wilt weten waar getraind wordt/ waar ze graag koffie met appeltaart nuttigen / welk wc-papier gebruikt wordt, moet je dat aan de ploeg of de renners zelf vragen ipv hier te zaniken over alle non-info die jij en fanny graag willen weten. Dus mijn tip: maak een Twitter account aan!
Er kan bijna een dagelijkse “wist je dat” krant van tlj verschijnen…….

Dan lees je het toch niet Gardeyn !

Kom dan zelf eens met iets nieuws van TLJ want dan we het hier lezen en evt. ook bediscussiëren.
By the way ik heb en lees Twitter en Strava en ik vind het soms leuk om dat hier te vermelden.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

By the way ik heb en lees Twitter en Strava en ik vind het soms leuk om dat hier te vermelden.

bij deze dan.

maar waarom stel je niet je vragen zelf per twitter? dat is wat Gardeyn bedoelt denk ik.

is Gesink trouwens al binnen?
edit; hij is binnen, strava al weer bijgewerkt voor vandaag.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 307 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.