Ik vind hem dit seizoen in de sprints wel veel degelijker dan voorheen. De laatste maanden zit hij altijd dichtbij de winnaar, waar hij in voorgaande jaren de helft van de sprints ergens in de achtergrond wat plekken won of zelfs vroegtijdig liet lopen. Hij was toen alleen zelf nog wel eens de winnaar, vooral in kleine koersen met een klein peloton of bij oplopende sprints.
Ik vind hem sinds Kuurne daarentegen nauwelijk progressie boeken als overlever van pittige parcoursen, waardoor ik ben gaan denken dat het meezitten na de Kwaremont van toen vooral te maken had met de positie waarin hij werd afgezet. Daarna heeft hij nooit meer indruk gemaakt op zulk terrein, terwijl hij wel degelijk de gelegenheid heeft gehad zich te tonen als 'Degenkolb'-achtige renner (een light versie uiteraard).
Toch denk ik dat hij voor een combinatie van beide moet blijven kiezen. Zijn rijden van de laatste maanden moet vertrouwen geven dat hij als sprinter op zijn minst in kleine koersen wat overwinningen kan pakken. Alle WT-koersen zouden daarnaast moeten helpen bij het vergroten van zijn inhoud. Mocht hij daarin ook eens stappen kunnen zetten, dan wordt hij misschien een renner die ook in semi-klassiekers en WT-koersen zonder topsprinters uit te spelen valt.
Quote: TLJ; "Frans Maassen roemt Vanmarcke voor zijn werk tijdens de laatste rit. “Eerst zorgt Vanmarcke ervoor dat Van Asbroek de bergpunten kan pakken en in de finale doet Vanmarcke er alles aan om Hofland in stelling te brengen. Vanmarcke is voor mij de man of the match.”
Ik heb de rit van vandaag niet gevolgd, maar duidelijk is wel, dat TLJ een hele sterke Vanmarcke gaat missen.
Hopelijk krijgt Lars Boom er nog een sterke renner bij om hem volgend seizoen te ondersteunen.
Gisteren heeft hij inderdaad niet de goede keuze gemaakt binnen de laatste kilometer, al zou je je ook af kunnen vragen of hij niet te vroeg op kop had gekomen wanneer hij wel direct in het wiel van Vanmarcke was gekropen. Genoeg topsprinters die juist winnen door net een man of twee van een andere ploeg ertussen te laten wanneer ze te vroeg dreigen te komen. Hofland heeft dat gevoel (nog) niet, maar om daar ongepast gedrag in te zien slaat ook nergens op. Zeker niet als ook Teunissen erbij wordt gehaald, aangezien Hofland nooit degene was die eventueel zijn wiel had moeten volgen. Als dat al mogelijk was geweest en Teunissen nu wel in een gat dook waar iedereen doorheen kon.
Kelderfan. Ja, zo'n Hofland mag z'n handjes dichtknijpen met een Vanmarcke. Is niet in staat een overwinning te behalen dit seizoen. Soms zijn fout, soms van het team. En wanneer je dan de ideale hulp krijgt van Vanmarcke (die op minder dan 500 meter voorbij schoot, dus ideaal), en het vervolgens straal negeert.....ze kunnen ook besluiten hem geen trein meer mee te geven, kan hij het lekker zelf uitzoeken.
Ik hoop dat Boom wat van z'n passie terugvindt. Vond hem het laatste jaar bij Belkin niet meer je van het. In de sprinttrein kan Boom ook prima uit de voeten.
'@Gees
In dit rondje Artic laat Boom niet zien, dat er verbetering in zit. Maar in de eerste rit Artic kreeg ik nog de indruk, dat Boom dit rondje ging gebruiken om zich te laten zien. Hij trok toch even 't gashendel open. Uch. Maar daarna heb ik hem niet meer gezien.
Hofland zat m.i. in 't wiel van Vanmarcke. Hij kon kennelijk 't wiel niet houden en koos toen opzichtig een ander wiel.
Kelderfan dat klopt Hofland kon Vanmarcke gewoon niet volgen, Vanmarcke heeft zeker een paar keer achterom gekeken waar hij bleef, maar hij kwam niet en Hofland pakte toen een ander wiel, die Vanmarcke rijdt ontzettend sterk en in dienst van de ploeg, dat deed hij ook al in de Tour. LTJ gaat hem missen.
Ben benieuwd wanneer TLJ de selectie bekend maakt voor de Vuelta 2016 en vooral met welke renners men dat gaat doen.
Zal vermoedelijk wel maandag of dinsdag zijn na een bespreking met de ploegleiders en het management.
Ik ga ervan uit dat Gesink zal gaan starten gezien zijn uitspraken (positief gevoel) en die van de technisch manager Verhoeven (niet verslechterd en gaat vooruit).
Ik vermoed dat TLJ gaat kiezen voor veel ITT renners, hardrijders en klimmers.
Dit ook met het oog op de TTT op de 1e dag in de Vuelta waarin men hopelijk een goede uitslag voor de kopman kan bewerkstelligen.
En dus géén enkele (top)sprinter zoals bv Hofland, Groenewegen of van Asbroeck.
Ik denk dat de volgende ploeg eruit gaat rollen door de heren ploegleiders en managers voor La Vuelta 2016.
Gesink, Kruijswijk, Battaglin, Keizer, van Emden, Bouwman, Campenaerts, Tankink en Bennett.
Ben benieuwd Rahimns!
Kruijswijk
Gesink
Battaglin
Bouwman
Bennett
Campenaerts
Van Emden
Keizer
Tankink
Lijkt me mooie ploeg mocht dit het worden. Veel hardrijders voor O.a. Vlakkere etappes (al zijn die er niet veel) en TTT. Met hopelijk toch een prima Gesink, Bennett, Battaglin en Bouwman voldoende ondersteuning voor kopman, Kruijswijk
'@tdola
van Emden is volgens mij op hoogtestage geweest, dus zal nmm starten.
Leezer lijkt mij niet omdat er geen sprinter meegaat.
Lindeman heeft de TdF al gereden en was daar volgens mij zelf niet zo tevreden over, maar het zou kunnen
als Bouwman die geblesseerd is geraakt in de Ronde van Polen niet meegaat, omdat hij niet op tijd hersteld is.
Wegkapitein zal denk ik Tankink, in zijn laatste grote ronde, zijn.
En dus blijf ik vasthouden aan:
Gesink, Kruijswijk, Battaglin, Keizer, van Emden, Bouwman, Campenaerts, Tankink en Bennett.
Van Emden kan volgens mij niet de laatste renner zijn; want hij staat op voorlopige lijst voor de Tour du Poitou Charentes.
Dan eerder nog Lindeman, want die traint of heeft getraind met Bouwman. Maar wat mij betreft de laatste plek voor Hofland.
Ik zou toch een sprinter meenemen en Hoffie heeft geen lead-out nodig.
wat opvalt is dat er ook niet echt geruchten zijn over onderhandelingen met nieuwe renners en dan met name de klimmers.
Tolhoek is inmiddels bevestigd, clement wordt in de media veel aan Giant gelinkt en vrijwel niet aan TLJ.
en verder blijven ook de geruchten uit over mogelijke onderhandelingen.
daar waar vorig jaar nog veel geruchten waren.
Klopt wielerfan1987. Lobato kwam echter ook volledig uit het niets dus morgen kan alles anders zijn. Ik denk vooral dat men definitieve keuze van Kelderman en Hofland afwacht. Maakt nogal een verschil of die verlengen of niet voor wat betreft beschikbaar budget en benodigde vervanging.
In een ideale situatie Ion Izagirre. Volledig kopmanschap in PN/Tirreno, Zwitserland/Dauphiné en vrije rol Tour + kopman Vuelta. Daarnaast een team met oog voor tijdrijden en Spaanse successen in het verleden. Tevens een oud-ploegmaat in Lobato. Het is helaas alleen niet realistisch (vooral financieel).
Dromen mag een keer. Misschien kan Plugge even meelezen xD
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.