Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 313 ... 405 406
S. Morgenstern

Mocht het een avondje tegenzitten in Rio, dan kun je altijd nog langs dit forum voor wat komisch goud.

kelderfan

'@vlek
Ik ben blij, dat je 't komisch vind. Maar voor Gesink is 't een ander verhaal.;)

Gees

Gesink doet gewoon mee. Anders eet ik m'n pet op.

Vlek. Had je soms nóg meer van Wevers verwacht?

Fanny

'@Gees
Ik neem toch aan een TLJ pet !

Rahim Vlasblom
admin

Ik zeg nergens dat het met Gesink te maken heeft... leg me geen woorden in de mond.

@verweggistan ik zou het echt niet weten

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderfan
Quote: Dan wordt de vraag, wie er mee gaan om Kruijswijk goed te ondersteunen. Misschien gaat Martens wel mee, want die is met Bram in de Eifel bezig met de voorbereiding voor de Vuelta. Dus dan bijv. Kruijswijk, Bennett, Battaglin, Bouwman, Campenaerts, Kelderman, Martens of Lindeman, Tankink, en Van Emden.

Ik neem aan dat je Keizer bedoeld ipv Kelderman.

robertowilco

Lees dat Tankink voor de laatste keer getraind heeft in de Eifel samen met Martens ter voorbereiding op de Vuelta

kelderfan

'@Fanny
Je hebt gelijk, dat ik Keizer helemaal vergat te noemen. Sorry ik ben natuurlijk helemaal Fan van Kelderman, maar ja er moet toch een kopman mee naar Canada. Ik ben echt benieuwd of Gesink start in de Vuelta.

Gees

Fanny. Of die van Puk van de Petten flat

Gees

Boem

Steven Kruijswijk, Robert Gesink, Bram Tankink, Jos van Emden, Koen Bouwman, Victor Campenaerts, Martijn Keizer, Enrico Battaglin en George Bennett.

robertowilco

Kruijswijk, Gesink, Tankink, Bouwman, jos van Emden, Battaglin, Bennett, Keizer, Campenaerts. Mooi stel

Gees

Een boel goede tijdrijders en tijdrijkleppers ook

Chaba

goede combinatie van renners. tijdrijders/hardrijders + ondersteuning in de bergen. Goed gebalanceerd team, en nu maar hopen dat Kruijswijk en Gesink de goede vorm kunnen vinden.

kelderfan

'@Gees
De pet kan blijven zitten; niet opeten dus.
@Fanny
Jouw opstelling was prima dus.
Hopelijk zijn Gesink en Kruijswijk goed en kan Battaglin laten zien, dat hij een aanvaller is.

Gees

Kelderfan: Petje af voor deze ploeg!

Wielerfan1987

Toch een mooie ploeg zo.

Benieuwd naar Kruijswijk en Gesink.

Ook erg benieuwd naar Bouwman in de zware etappes en in het algemeen.
Daarnaast ook erg benieuwd naar Campenaerts ten opzichte van Keizer (toch twee dezelfde type renners)

ghostwriter

Hopelijk lukt het Bouwman om de Vuelta uit te rijden want ik denk dat hij de komende jaren door zijn klim- en tijdritkwaliteiten tot een belangrijke schakel in de klassementstrein van Kruijswijk uit kan groeien.

DemPolS

Mooie ploeg om naar uit te kijken. Gesink die gelukkig toch meegaat en expliciet aangeeft kruijswijk te willen helpen. Dat geeft toch een goed gevoel voor volgend jaar, met wellicht dan meer ruimte om te schuiven in de ondersteunig in de giro '17. Denk niet dat Kruijswijk net zo goed is als in de giro maar wel mee gaat doen. Volgens mij is alleen contador helemaal fris (net als Dumulain vorig jaar) en dus topfavoriet. Kijk ook erg uit naar Bouwman en Campenearst.

ghostwriter

Hopelijk wordt het contract van Hofland verlengt want hoewel hij nog niets heeft gewonnen dit jaar heeft hij volgens mij wel een stap in zijn ontwikkeling gezet. Met dertien top vijf klasseringen heeft is hij een stuk constanter geworden dan vorig jaar toen hij maar vijf keer een top vijf klassering noteerde. Hij heeft duidelijk nog last met zich goed te positioneren maar namate hij daar meer ervaring in krijgt zal hij vanzelf ook meer gaan winnen. Ik zou hem volgend jaar het programma wat Groenewegen dit jaar reed over laten nemen zodat hij in wedstrijden met wat minder tegenstand kan leren winnen. Verder zou ik hem de (semi-)klassiekers laten rijden om meer inhoud te ontwikkelen. Misschien ben ik een van de enige maar ik heb er nog wel vertrouwen in dat Hofland zich bij LottoNL tot veelwinnaar kan ontwikkelen.

Yeez

Enige nadeel tov hofland is dat hij wat onzeker overkomt. Lijkt niet naar het wk te willen en durft niet het iniatief te nemen in sprint, waardoor hij altijd achter het echte geweld zit.

ghostwriter

'@jessevdalen
Ik weet niet of het door onzekerheid komt maar het is inderdaad waar is dat hij in de sprints zich niet overal tussen durft te gooien. Daarbij maakt hij vaak verkeerde keuzes door bijvoorbeeld zijn eigen trein niet te volgen en in een verkeer wiel terecht komt. Ik denk alleen dat namate hij meer ervaring opdoet hij daar steeds beter in zal worden en dat hij tot die tijd op een iets lager niveau (het programma wat Groenewegen momenteel heeft) al zijn waarde kan hebben. Hij is pas 24 en heeft nog genoeg tijd om zich verder te ontwikkelen en ook op WorldTour niveau met enige regelmaat zijn overwinningen mee kan pakken. Aangezien hij geen sprinter is die het puur en alleen moet hebben van zijn topsnelheid en een goede trein is het ook niet zo dat LottoNL een ploeg om hem heen moet bouwen.

S. Morgenstern

Een veelwinnaar op het hoogste niveau zie ik Hofland niet worden, maar een goede renner voor een WT-ploeg is hij wat mij betreft wel degelijk. Nooit een toptalent geweest, alsnog voortvarend begonnen tussen de profs en mede daardoor de laatste seizoenen zijn hoofd gestoten tegen verwachtingen die misschien wat onrealistisch waren. Nu nog altijd pas 24 jaar inderdaad, niet veel ouder dan enkele jongens die hier als interessante talenten worden gepresenteerd.

Fanny

'@ Kelderfan
Quote: Jouw opstelling was prima dus.
Inderdaad dat gevoel had ik al een hele tijd dat dit de opstelling zou zijn tw.
Gesink, Kruijswijk, Battaglin, Keizer, van Emden, Bouwman, Campenaerts, Tankink en Bennett.

Het werd alleen een beetje onzeker na de nadelige vervelende blessures van Gesink en Bouwman.
De vraag was of ze beiden op tijd hersteld en fit zouden zijn.
Gesink:
Ik vindt het ontzettend mooi en fijn dat Gesink toch start na zijn zware hersenschudding in de Vuelta als superhelper voor Kruijswijk en misschien ook als rittenkaper in de 3e week.
Wat heeft hij een pech gehad in de laatste jaren.
Ik hoop dat hij dat deze koers weer zijn oude vertrouwde niveau kan halen en géén last/terugslag krijgt van deze zeer vervelende val met een zware hersenschudding tot gevolg.
Vooral als hij veel vertrouwen in zichzelf heeft kan deze grootse renner en dito trainingsbeest tot veel in staat zijn.
Bouwman:
Van Bouwman (22) vind ik het extra knap om als 1e jaars Neo direct al in een grote ronde als de Vuelta te starten.
Dat had ik als ik eerlijk ben (kijk vaak naar koersen van beloftenrenners) in eerste instantie niet verwacht bij de start van zijn eerste jaar bij TLJ.
Schijnbaar heeft TLJ altijd veel vertrouwen in hem gehad en hem steeds weer als (klim)knecht en tijdrijder in de voor hem zware 1 weekse WT koersen en WP en LBL opgesteld.
Dat heeft hij naar mijn mening als ex-belofte renner steeds heel goed gedaan vandaar zijn nmm terechte opstelling in de Vuelta.
Ik hoop alleen dat zijn toch wel zware blessure die hij opliep in Polen hem géén parten gaat spelen en hij dus net als Gesink voldoende is hersteld.
Als hij heel goed gaat rijden verwacht ik hem net als Gesink ook in de Giro 2017 aan de zijde van Kruijswijk.
Dan nog even iets over Kruijswijk:
Ook van hem hoop ik dat hij geen naweeën heeft gehad van het ziek zijn na Rio 2016.
Ik denk dat hij daar al een beetje ziek was gezien zijn optreden daar.
Als dat niet ernstig was dan moet hij voldoende hersteld zijn voor de start van de Vuelta die hem overigens minder ligt dan de Giro omdat er niet veel hele hoge cols bedwongen moeten worden zoals in de Giro.

Verder vind ik het heel mooi dat er weer eens een TTT verreden wordt waarin ik toch wel iets verwacht van het TLJ daar ze toch wel een aantal hard- en tijdrijders bij zich hebben.
Nadeel is dat ze denk nog niet veel met elkaar geoefend hebben. Dus even afwachten wat het wordt.
Daar kunnen ze dan mooi de laatste dagen voor gebruiken want als je in de TTT goed rijdt dan ..............

Baukema Tomoulin

Hofland zou ik zeker willen behouden als TJL. Sterke jongen met volgens mij veel inhoud, misschien niet de snelste van iedereen maar zodra het licht omhoog gaat of het op de kasseitjes is komt hij wel bovendrijven. Ik denk wel dat hij nu een beetje zijn kop laat hangen omdat Groenewegen hem letterlijk voorbij heeft gesteven.
Daarover gesproken: Weet iemand of TJL en/of andere wielerploegen sportpsychologen in dienst hebben? In andere sporten komt dat steeds meer voor. Het is misschien een wat 'softere' vorm van sportwetenschap, toch zou er met een goede sportpsycholoog wel winst gehaald kunnen worden in de prestaties.

robertowilco

We moeten niet vergeten dat het een moelijk seizoen voor Hofland is geweest.
In het begin van het seizoen was de doelsteling van TLJ om met Hofland alles op zijn sprint te zetten. Toen dat in het begin niet lukte en ineens Groenewegen naar voren kwam met goede resultaten ging men over op de sprinttrein met Groenewegen, en kwam Hofland eigenlijk een beetje op een zijspoor terecht, ik kan me voorstellen dat hij voor een andere ploeg kiest, maar deze jongen heeft veel talent, maar je ziet het niet aan hem in een sprint het komt zo over alsof hij niet alles geeft, en vaak maakt hij de verkeerde keuze en raakt ingesloten. Die overwinning van Hem in Parijs-Nice is toch alweer 2,5 jaar gelden

1 2 ... 313 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.