Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 316 ... 405 406
tendam

Niet geheel onverwacht, ik zei hier al eerder dat JvdB zo ongeveer de halve LottoNL-ploeg en begeleiding volgde op twitter. En binnen het profiel (klimmer die bij de beste 15 een berg overkan) is hij misschien wel de meest logische keuze: spreekt Nederlands, werkt met een trainer die nu al voor LottoNL werkt.

Om dit te vergelijken met de stage van de Chinees is lachwekkend: JVDB reed voor z'n val in de Tour op een zeer acceptabel niveau rond, en werd vorig jaar ook nog gewoon 12e in de Giro.

Hakkie2

Prima knecht voor Giro (en Tour of Vuelta) en eventueel zelfs wel eens kopman in kleine rondes. Daar heeft Lotto-Jumbo nu alleen Gesink en Kelderman, Kruijswijk is niet bijzonder in een kleine ronde. Als Kelderman weg gaat, wordt die spoeling dus erg dun. Ook met Kelderman en Gesink nu is het al krap.

Ik heb me dit seizoen al wel eens positief verbaasd over Vandenbroeck. Ik had niks van hem verwacht als knecht, maar eigenlijk deed hij het een aantal keer prima.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Jurgen lijkt mij een goede knecht, mits hij niet bij het eerste stukje tegenslag zijn kop laat hangen zoals hij tot nu toe altijd wel vaak heeft gedaan....

Mocht Kelderman dan inderdaad vertrekken hoop ik toch ook op nog iets erbij, misschien een goed klimmende Amerikaan of Italiaan?

Clement zou ook kunnen maar ik denk dat die wel naar Giant zal gaan, zeker nu zij zoveel jong Nederlands talent hebben en binnenhalen.
Met Dumoulin, Oomen, Hofstede, en straks mogelijk ook Kelderman heeft Clement daar een troep jonge honden om over te mentoren en bovendien kopmannen om voor te werken.

nietram

Heb nog eens een beetje op Twitter gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat veel mensen van Lotto-Jumbo ene Floris de Tier volgen. Wellicht nog een Belg erbij dus?

Pieterboy

Wat zijn de specialiteiten van Floris de Tier ken hem niet zo goed?

Fanny

Jurgen van den Broeck naar TLJ, wie had dat gedacht.
In ieder geval niet de mensen die gisteren hier een lijstje met te halen renners op dit forum hebben gezet.
Hij stond hier niet op vermeld door deze kenners.
Over JvdB heb ik, gezien de afgelopen jaren mijn twijfels vwb winnen van etappes cq rondes.
Zal hij wel gaan knechten voor bv Gesink en Kruijswijk of toch wel kopman willen zijn.
Eerst zien dan pas geloven.
Hoop dat het geen erg dure renner voor TLJ is mede gezien ook zijn leeftijd en behaalde successen.
Persoonlijk was ik liever, indien mogelijk, voor andere (liefst Nederlandse) namen gegaan zoals Kelderman, König, Clement of Stetina.

xistnc

Om dit te vergelijken met de stage van de Chinees is lachwekkend: JVDB reed voor z’n val in de Tour op een zeer acceptabel niveau rond, en werd vorig jaar ook nog gewoon 12e in de Giro.

Vergelijk jij JvdB nu met die Chinees?

Ik geef aan dat ik van beide niet enthousiast word. Dat heeft niks met vergelijken te maken. Los daarvan denk ik, dat de Chinees beter Nederlands spreekt dan JvdB Chinees.

Chaba

Nou ja geloof weinig in de vrije rol van JVDB in kleine rondjes/Waalse klassiekers. Een winnaar is het natuurlijk nooit geweest. Ik heb altijd weinig met hem gehad hoewel zijn houding wel beter is nu hij niet meer de druk van Klassementsman van de Belgische natie op zijn schouders heeft drukken. Daar werd hij een naar mannetje van. Als hij zich als knecht opstelt kan hij vast wel wat betekenen voor Kruijswijk, hoop ik tenminste.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Floris staat ook volgens Cyclingfever gelinkt aan TLJ. Die jongen is multi inzetbaar de Omloop en Tour of Oman; maar ook Le Samyn en AGR/WP/LBL/Brabantse Pijl.
Maar ook deze Jurgen van den Broeck {33jr.} zag ik niet aankomen. Maar inderdaad een ervaren renner, die Kruijswijk en Gesink kan helpen in 't bergop werk. Ik zie 't wel zitten met Jurgen van den Broeck. Na Chinees Jan is Jurgen van den Broeck toch de 2e. versterking voor Kruijswijk. Hoera.

S. Morgenstern

Floris De Tier is enigszins vergelijkbaar met Maurits Lammertink. Lammertink is wat explosiever en zou eerder als speerpunt voor de Ardennen uit te spelen zijn. De Tier is een betere klimmer, waardoor hij beter binnen een 'klimtrein' zou passen.

Laatst gewijzigd
Chaba

De Tier zou ik top vinden. Jong, fris, talentvol en kan omhoog.

kelderfan

'@vlek
De Tier is wel jonger en een talent. Wat mij betreft halen zij De Tier en Maurits Lammertink, met nog een klimknecht voor Kruijswijk.
Die dan hopelijk wel jonger is als Jurgen van den Broeck. Maar Nick van der Lijke is misschien ook een mogelijkheid.
Op Strave bij klassement van deze week staat bovenaan Nick van der Lijke. Bij zijn profiel staat Team LottoNL-Jumbo.

S. Morgenstern

Lammertink is inderdaad iets ouder, maar heeft wel weer meer laten zien dat hij ook zelf resultaat kan rijden. Ik denk echter dat ze bij een ploeg als TLJ vlak bij elkaar in de kaartenbak te vinden zijn.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Maar Nick van der Lijke is misschien ook een mogelijkheid.
Op Strave bij klassement van deze week staat bovenaan Nick van der Lijke. Bij zijn profiel staat Team LottoNL-Jumbo.

Kelderfan dat zegt helemaal niets. Hij heeft zijn profiel waarschijnlijk nog niet veranderd.
TLJ heeft afscheid genomen van van der Lijke. Waarom zouden ze hem dan direct terug moeten halen ?
Ik denk dat de jonkies Bouwman en Vermeulen nog wel zullen gaan groeien cq stappen gaan maken.
In plaats van van der Lijke zou ik dan proberen Maurits Lammertink te halen.

kelderfan

Als je AGR/WP/LBL als maatstaf neemt dan wordt uitslag als volgt: Maurits 16; 90; 49 en Floris 21; 23; 40. Dus redelijk vergelijkbaar behalve bij de WP is er wel duidelijk verschil in het voordeel van Floris. Bovendien is Maurits nog steeds geblesseerd en dan moet je afwachten hoe dat gaat. Want vorig jaar stond Thomas Sprengers gelinkt aan TLJ en door een val is hij lange tijd uit de roulatie geweest en nog steeds niet helemaal terug op zijn goede niveau van 2015.

ghostwriter

Als Vd Broeck fit en in vorm is heeft Kruijswijk een geweldige knecht aan hem maar jammer genoeg is hij niet zo vaak fit en in vorm.

ti-raleigh

Ik denk dat JvdB een goeie aankoop kan zijn. Vooral dan als superknecht voor Steven. Hij kan in potentie mee met de laatste 15 en met zijn ervaring snapt hij ook de tactische steekspellen die andere ploegen opvoeren. Dit soort renner kan meer betekenen voor Steven dan Kelderman. Dat laatstgenoemde mede daarom zal vertrekken lijkt me logisch.

kelderfan

'@Fanny
"Hij heeft zijn profiel waarschijnlijk nog niet veranderd".
Dat zal 't zijn. Alleen grappig, dat ik dat lees vanuit de mail van TLJ {FREE MAGAZINE}; dan denk ik er altijd wat bij.
Maar eerst nog een 2e. klimknecht voor de Giro van Kruijswijk.

S. Morgenstern

Als je AGR/WP/LBL als maatstaf neemt dan wordt uitslag als volgt:

Dat we aan de hand van het koersbeeld voorlopig enkel over Lammertink kunnen stellen dat hij in Amstel mogelijk als kanshebber opgevat kan worden en je verder van beide geen resultaat kunt verwachten in die koersen. Ik bedoelde met 'resultaat rijden' echter eigenlijk gewoon de kleinere koersen waar Lammertink met zijn explosiviteit regelmatiger dicht bij de overwinningen in de buurt zal komen. Floris De Tier heeft ook enige explosiviteit, maar lijkt me in een vergelijking tussen de twee eerder een lichtgewicht die zich als klimmer aan het ontwikkelen is. Zijn resultaten heeft hij ook voornamelijk aan zijn klimvermogen te danken.

Qua match met TLJ zou die laatste trouwens heel goed beter kunnen passen.

Laatst gewijzigd
Fanny

Hieronder een stukje van Omroep Gelderland van de jonge 1e jaars Neo-prof Bouwman van TLJ die voor het eerst start in de grote WT ronde van 3 weken tw Vuelta á Espana 2016.

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2115115/Verrassend-Vuelta-debuut-voor-Achterhoeks-wielertalent-Koen-Bouwman

Benieuwd wat deze nog jonge ex-beloftenrenner kan in deze voor hem zeer zware ronde van Spanje met veel aankomsten bergop en of hij de aanval gaat kiezen net zoals die paar keer in de ronde van Catalonië en de WP.
Hij zal denk ik in eerste instantie zoveel als mogelijk is Kruijswijk en evt. Gesink moeten helpen in de vele bergachtige etappes.

robertowilco

Jurgen van den Broek heeft veel tegenslagen gehad in zijn carriëre , twee keer zijn schouderblad gebroken, sleutelbeen,pols, gebroken. Dit jaar als een zielig en huilende man moest hij weer opgeven, heb een reportage van hem gezien op sporza, hij heeft veel tegenslagen overwonnen. Als in zijn eerste Giro 6de wordt, twee keer 4de in de Dauphiné, 5de in de tour, dan kun je wel degelijk wat. Zonder tegenslagen gaat TLJ nog plezier aan hem beleven.

kelderfan

'@Fanny
Leuk verhaal over Bouwman en goed dat zij daar aandacht voor hebben. Ik ben benieuwd naar zijn ontwikkeling in deze editie van de Vuelta.
@robertwilco
Die Jurgen van den Broeck kan zeker wat en ik hoop ook, dat TLJ veel plezier aan hem gaat beleven. Maar ja, je ziet 't ook aan Robert Gesink. Vallen en opstaan horen kennelijk bij dit beroep. Ik ben nu nog meer benieuwd naar de 2e. klimmer. Vooraf wordt geroepen, dat 1 of 2 Amerikanen bij gaan komen.
Is dat de beloofde Amerikaan of weer een renner uit de hoge hoed. Nathan Brown volgt wel 1 van de renners van TLJ.

robertowilco

He jammer veel tijd verloren in de laatste 10 km, wil wel eens horen wat er gebeurt is, maar met de 6de plaats kan ik ook tevreden met zijn.

Gestoorden

Ijzersterke tijdrit van TLJ @Vuelta. Secondenwerk tov de 20/40 miljoen p/j ploegen. Gesink jammer genoeg (nog) niet goed genoeg om bij de eerste 5 te zitten. Goede uitgangspositie voor Kruiswijk. Lijkt na zo'n beulen werk tijdrit geen last hebben van zijn griep/verkoudheid - zoals aangegeven door de TLJ ( en JVDB ) trainer. Hopen dat Kruuswiek in de bergen ook goed is. Kan dan een mooie Vuelta worden! Go TeamNL.

Laatst gewijzigd
xistnc

Waarom ijzersterk? Op het tweede tussenpunt gelijke tijd met Orica, dan vind ik 20s verliezen in de laatste kms erg veel. De helft daarvan vermoedelijk in de laatste kilometer, waar duidelijk te zien is dat de 5e man aan het harken is. Daar komen ze dus een 6e man tekort.

Gesink en Tankink zaten beide niet bij die voorste 5. Dat is niet goed. Acceptabele prestatie, meer niet.

1 2 ... 316 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.