Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 317 ... 405 406
Wielerfan1987

Ook wel leuk om te vermelden.

Tolhoek die vooraf nogal onzeker overkwam over zijn verwachtingen (door die valpartij in Burgos)finisht in de eerste groep in de L'Avenir en pakt daarmee al direct een minuut op enkele van de vooraf opgeschreven favorieten waaronder Adrien Costa.

xistnc

Die uitslag van de Avenir klopt niet. Lijkt me ook wel leuk om te vermelden.

Loek de Rooij

Misschien rijdt Gesink of Tankink wel lek, weet jij veel. Kan natuurlijk ook dan ze het niet konden bijbenen. Verwacht dan ook maar niet dat Gesink meteen op niveau is. Als hij dat überhaupt gaat komen deze Vuelta. Dan nog, van tevoren had ik dit als een goede prestatie ingeschat. Niet super, maar qua tijdverlies gewoon netjes.

xistnc

Lek zou een acceptabel excuus zijn. In alle andere gevallen moet Tankink er gewoon nog bij zijn op het eind. In principe Gesink ook, maar dat verhaal is bekend. Kan uit voorzorg hebben laten lopen.

Gestoorden

Klopt, de laatste km's toch wat meer ingezakt dan ik door had. Laat ik zeggen, een ijzersterk begin en tweede helft. Maar desondanks vind ik het geen middelmatige prestatie. Acceptabel++ mijn inziens. In vergelijking met de topteams doet het TLJ 10mil team het duidelijk steeds beter. 20+ sec achter op Froome is killing, maar winst op Contador. 20 sec op een berg is weinig. Bijgesteld, een aardig goede uitgangspositie voor Kruuswiek?

Troma

Robert Gesink ‏@RGUpdate
Team TimeTrail ✅ Great team result! A double turn at a technical part was my contribution and finish. Job well done ✅ #All4One

Gees

Canyon wint weer?

Tisyaboy

Ik zou graag een uiteenzetting van de ploegleiding willen hebben over het uit te voeren plan voor deze Vuelta. Ik weet dat de ploeg rond Steven gebouwd is. Maar ik wil graag weten wat iedereens taak daarin is. Battaglin bijvoorbeeld, hij heeft laten zien goed mee te kunnen in de bergen (Giro), maar durven ze hem ook uit te spelen op de vlakkere etappes? En wat mag een Campenaerts?

Heeft iemand iets gelezen over een strategie of een rolverdeling van de ploeg?

Loek de Rooij

Wauw, Bennett er nog bij. Na Battagln normaliter de minste tijdrijden van het stel. Ik weet natuurlijk niet hoe de werkverdeling is geweest en wat de afspraken waren. Aan de omschrijving van Gesink te zien lijkt het de bedoeling te zijn geweest om hem in het begin veel werk te laten verrichten. Zal zich dan niet heel goed gevoeld hebben. Toch lijkt het toch of er meer in gezeten had als je ziet waar Keizer en Tankink eindigen. Wel ook sterk van Bouwman overigens, maar die had ik stiekem wel erbij verwacht.

Laatst gewijzigd
Timothy12

De vijf die waren overgebleven:
- Van Emden
- Campenaerts
- Bouwman
- Kruijswijk
- Bennett
Knap dat Bennett er nog bij zat. Wel raar dat Keizer er niet meer bij zat.

Borsje

Je proeft het enthousiasme van debutant Koen Bouwman als je zijn reactie leest op de TLJ-site. Knap gereden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sterk gereden door Campenaerts, Bouwman en Van Emden, waarbij Campenaerts en Van Emden de motoren waren. Keizer had erbij moeten zitten.
Ik hoop dat bij Gesink het goede gevoel terugkomt door wedstrijdritme. Als Gesink in goede doen was geweest, dan had er mee ingezeten. Maar een hele goede start van Koen Bouwman en ook Bennett zat er weer goed bij.

Fanny

'@Borsje
Quote: Je proeft het enthousiasme van debutant Koen Bouwman als je zijn reactie leest op de TLJ-site. Knap gereden.

Inderdaad zéér knappe team tijdrit gereden door de deze nog jonge 1e jaars Neo (22) van TLJ.
Temeer omdat hij toch een zware blessure had opgelopen in Polen en je toch moest afwachten hoe hij zich hiervan had hersteld.
Daar gaat men bij TLJ, indien hij steeds stappen maakt, nog heel veel plezier aan beleven de komende jaren, mede gezien het feit dat hij ook nog eens goed kan klimmen.
Maar eerst maar eens afwachten of hij deze zware 3 weekse Ronde van Spanje uit kan rijden met goed knechtswerk voor Steven Kruijswijk waarbij hij misschien nog eens mag aanvallen in een bepaalde heuvelachtige rit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Leuk dat Bram Tankink vandaag in 't zonnetje wordt gezet bij zijn team. #Bramsday. Hij is toch een van de beste knechten van de laatste jaren.
Hopelijk krijgt hij ook zo'n afscheid als Tjallingii.

veld

Ik vrees dat ze Gesink te vroeg een contractverlenging hebben gegeven(tot en met 2018 n.b.).Ze moeten alles proberen om Kelderman te behouden. Wat mij betreft inderdaad Tankink nog een äfscheidscontract"geven tot medio 2017.

kelderfan

'@veld
Gesink is helaas nog steeds niet de oude en als hij zijn goede benen niet kan terugvinden in deze Vuelta, dan wordt 't geen best jaar voor hem. Ik vond 't ook een beetje te vroeg om hem nu al de Vuelta te laten rijden. Het nog niet in vorm zijn van Gesink en het slechte rijden van Keizer kost Kruijswijk een paar kostbare seconden. Want Froome laat zien, dat de 1e. slag een daalder waard is.
Ik hoop ook, dat TLJ en mijn favo tot een contractverlenging komen. Met dan nog een "Stetina" heb je een evenwichtige Grote Rondes klimselectie voor 2017.

ghostwriter

Gesink werd vorig jaar nog 6e in de Tour en het jaar daarvoor was hij op weg naar een top 6 klassering inde Vuelta tot zijn vrouw in het ziekenhuis werd opgenemen. Elke keer wordt Gesink afgeschreven maar laat hij weer zien een hele goede klassementsrenner te zijn. Ik denk dat volgend jaar dat weer zal gebeuren als hij bespaart blijft van verdere fysieke en persoonlijke ongemakken. Al zou ik her persoonlijk mooi vinden als Vd Broeck en Gesink als knechten van Kruijswijk de Giro en Vuelta rijden. Als Vd Broeck, Gesink en Kruijswijk allen in vorm zijn heeft LottoNL met verder ook de keuze uit mannen als Roglic, Battaglin, Bennett, Bouwman, Tolhoek en Vermeulen één van de sterkste klimploegen voor die rondes.

tendam

Ze rijden nu in de Vuelta, net als in de Giro, met een veel sterkere ploeg dan in de Tour. Het lijkt erop dat ze zoiets volgend jaar weer gaan doen. Maar je ziet aan het gezeur van media en publiek dat eigenlijk alleen de Tour telt. Giant rijdt een waardeloos voorjaar en Giro, maar een goede Tour, en die worden nu als de betere ploeg gezien. Ik zou er toch voor opteren om de Giro 'n beetje te freewheelen en Kruijswijk, Gesink en VDB naar de Tour te laten werken.

wolfje

27 km gereden deze vuelta en Gesink is alweer afgeschreven!

Magikdatzeggen

Niemand weet waarom Gesink het op een gegeven moment heeft laten lopen (na een dubbele aflossing te hebben gedaan!). Het kan ook zijn dat dit een onderdeel van de tactiek was en dat Keizer of Tankink daarna minder lang meekon dan gepland. Veel te vroeg om conclusies te trekken dus.

Paimeco

Hello everyone. I'm a French fan of TLJ and I don't understand dutch language. I didn't find a lot of news about new signings or contract extension in the english forum and media. So I come here to have more news or rumours about transfers. Please, it is possible to have a summary about the team ? I saw the name of Floris de Tier, Nathan Brown and Peter Stetina and Maurits Lammertink in particular, I read André Cardoso is free, as Greg Henderson, they could be good addition, also Slovenian David Per followed few staff membres of the team on twitter.

kelderfan

'@wolfje
Afschrijven van Gesink na 27 km wauw; als Gesink ok was, dan had hij gewoon bij de beste vijf gereden; nu moest Bennett harken om er nog bij te kunnen zitten.
Quote: "We hebben best een goede tijdrit gereden”, zei trainer Mathieu Heijboer. “Ons hoofddoel was om Steven Kruijswijk veilig naar de finish te loodsen en niet teveel tijd te verliezen. Deze zesde plaats is niet verkeerd. We hebben iets teveel verloren in het laatste stuk, doordat we te vroeg met vijf man overbleven. Dan moet je op safe spelen en dat hebben we gedaan.
@Tendam
Gesink heeft met Kelderman, van den Broeck en "Stetina" toch een prima klimmersploegske voor de TdF.

pirazzi

Hi Paimeco, you should read this article: http://www.wielerflits.nl/nieuws/194294/tien-ideale-aanwinsten-voor-lottonl-jumbo.html/comment-page-1 "Ten ideal additions for LottoNL-Jumbo"

Loek de Rooij

We don't know anything more. Apart from Boom, Lobato, Tolhoek and vd Broeck signing, nothing more is known. Names like de Tier and Lammertink are speculations that make some sense. Names like Stetina etc would be good matches, but there doesn't seem to be any link between these riders and the team.

David Per is hasn't been mentioned here I think. That would be a good signing I think. Maybe to replace Mike Teunissen. Seems talented and has improved this year. Would also maybe make it easier to keep Roglic after next year.
Personally I would try to sign Scott Thwaites instead, although he is a bit older.

Paimeco

Yes, I read this already but it's only supposition of the author, it's not based on rumours, and I thought in Holland you had more news or rumours.

Thanks you luckyloek. Do you think Tolhoek is à good addition ? I don't Know a lot about it ?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 317 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.