Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 318 ... 405 406
Loek de Rooij

Tolhoek could be a good addition for the future depending on his development. He did a good job as stagiair on the Tinkoff team last year. I'm not that sure about his climbing qualities on the big mountains however. He seems like a good attacker/hill rider.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Net even gechecked,

David Per volgt inderdaad al Nico Verhoeven, Louis Delahaye, Merijn Zeeman.

en daarnaast ook SEG cycling (zijn management?)

toch opvallend.

Hermannmg

Lammertink van roompot naar Katusha (Bobbie traksel). Dus op hem hoeven we niet meer te hopen :(

Yeez

David per zou een goede opvolger voor evt teunissen zijn. Wint rvv voor beloften en 4de in de kattekoers. Erg goede sprint in de benen ook.

tendam

'@kelderfan
Kelderman gaat waarschijnlijk weg, en van de komst van Stetina is mij niks bekend.

Chrys

'@hermannmg
Lammertink zou ook niet echt bij TLJ passen vind ik. Het is een goede renner en zou bij TLJ misschien voor eigen kans kunnen gaan in de Waalse klassiekers, maar verder is het een Gilbert-light type die in de koersen die TLJ rijdt niet echt uitgespeeld kan worden. Ik denk dat hij voor zichzelf beter bij Katusha (of een andere ploeg) dan bij TLJ zou gaan koersen, hoe jammer dat ook voor TLJ-fans is.

Edit:
Het zou Katusha wel een heel interessante ploeg maken met de transfers die ze nu al hebben gemaakt. Gaat toch het Russische karakter wat meer afstoten zo.

Laatst gewijzigd
Gestoorden

Als die geruchten kloppen dan is TLJ duidelijk in de markt voor een opvolger van Theunissen. Ofwel de Tier of Per? Of beide? Ik vraag mij in dat geval af waarom Theunissen niet heeft willen blijven. Neem aan de TLJ wel een aanbieding heeft gedaan daar hij van hetzelfde (of beter) kaliber is. (+NLer).

Het zelfde vraag ik mij af bij Kelderman (als hij weg gaat). Waarom?
Bij TLJ kan hij precies op de manier koersen en ontwikkelen zoals hij wil. Hij kan kopman zijn in grote ronden, maar ook schaduwkopman achter een ervaren kopman om in de luwte te excelleren. Een jaar als support (voor bijv Kruiswijk) is ook mogelijk. Daarbij alle steun gehad tijdens mindere tijden + een passend loon. Bij Giant wordt hij waarschijnlijk kopman? Daar is geen kopman met ervaring op dit moment om erachter in de luwte door te groeien.

Is er dan onvrede over de gang van zaken/omkadering/begeleiding? Of de geboden pegels?

Voor beide renners lijkt mij TLJ (ook de klassieker ploeg is breder) een betere ploeg dan Giant. Maar misschien hebben deze renners hun eigen beweegredenen. Ik ben daar benieuwd naar. Ik hoop iig dat ze blijven.

kelderfan

David Per zou zeker een leuke aanwinst zijn voor TLJ. Dat Lammertink niet naar TLJ komt, was volgens mij al eerder bekend. Maar ja, wel voor de toekomst en zeker opvallend. Maar die Neilson Powless lijkt mij nog een betere optie.

Yeez

De tier is nu niet echt een opvolger voor teunissen.

Gestoorden

Is de Tier geen kasseien klassieker jongen? Meer ardennerklassiekers?

S. Morgenstern

Giant heeft geen duidelijke kopman voor de koersen van Teunissen, dus dat kan ruimte bieden om meer voor eigen kans te gaan. Daarnaast treft hij daar ook mensen waar hij mee heeft gewerkt en zul er wat dat betreft weinig veranderen. Ik vind het in ieder geval helemaal geen vreemde overstap voor Teunissen.

Kelderman zou aan een nieuwe omgeving toe kunnen zijn, dat is na de stilstand van de afgelopen twee seizoenen toch ook geen vreemde gedachte? Ik zou voor hem dan Trek geen vreemde keuze vinden. Daar kan hij met wat minder druk in dienst van andere rijden, zonder dat het als een degradatie voelt.

Wil verder niet zeggen dat de verschillende ploegen voor zo'n renner niet dicht bij elkaar kunnen liggen. Teunissen heeft twee jaar geleden bijvoorbeeld voor TLJ getekend, maar dat wil niet zeggen dat hij de plannen die Giant hem had voorgelegd toen helemaal niets vond. Die conclusie wordt nogal eens getrokken bij een tegengestelde uitkomst, maar ook dan is de overweging er vaak een geweest die uiteindelijk op details wordt beslist.

kelderfan

De Tier zou een goede helper voor Jurgen kunnen zijn in de Waalse klassiekers en de AGR. Dus die zou zeker goed van pas komen bij TLJ.

Gestoorden

Mbt Teunissen kan ik het - na je uitleg - wel begrijpen. Dat kan ik mij wel voorstellen. Kopman zijn of knecht is natuurlijk een groot verschil. Maar bij Kelderman snap ik het niet en zou ik erg jammer vinden. Ofwel onvrede of de knikkers lijkt het. Toe aan een nieuwe omgeving, zonder dat er onvrede op 1 of andere manier is, lijkt mij wat vroeg na maar 2 jaar terwijl er een groeipad en alle mogelijkheden klaar lag. Het aangeboden vernieuwde contract -100.000,-? ivm JVDB?
Kelderman gaf zelf aan na de tour dat er echt iets anders moest. Is dat die beweegreden?

tendam

Teunissen geldt als een talent, daar is bij LottoNL nog weinig van gebleken dus ik kan me voorstellen dat hij bij z'n oude ploegleider wil zien of er echt niet meer inzit. En daarnaast heeft Giant inderdaad niet echt een kasseienkopman... Sinkeldam, De Backer?

Kelderman zit een beetje in een wak, qua omgeving zou Giant dan verfrissend kunnen werken. Qua begeleiding misschien niet direct, LottoNL is immers meer bedreven in klassementen dan Giant.

S. Morgenstern

Ofwel onvrede of de knikkers lijkt het.

Dit is wat mij betreft de werkelijkheid veel te veel reduceren tot een overzichtelijk aantal factoren. Een renner dier eerder heeft aangegeven wat meer vanuit de luwte te willen tonen wat hij werkelijk kan, die zou mede daarvoor toch heel goed van ploeg kunnen wisselen?

Wanneer er meerdere ploegen zijn die een renner een mooie aanbiedingen doen, dan is een keuze voor een ander dan de huidige ploeg niet noodzakelijk het gevolg van onvrede bij zijn huidige ploeg of een kwestie van geld. Zeker wanneer er redelijk wat tijd wordt genomen voor de definitieve keuze (en twee weken mag je als zodanig opvatten), dan is het nooit zo simpel geweest.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Gaat 't over Donald Duck; omdat je 't over kwak hebt. Kelderman lijkt mij nog steeds in onderhandeling. Dus de optie TLJ blijft open, denk ik dan.
Dat Teunissen een talent is, lijkt mij wel duidelijk. Hij sukkelt of sukkelde helaas met z'n knie. Maar in Hamburg deed hij gelukkig toch weer goed mee.

Chrys

Het ligt toch wel in de lijn der verwachting nu dat Kelderman en Teunissen vertrekken. Daarnaast ook Hofland, Tankink, Van Winden en Van Asbroeck nog niet bijgetekend, waarbij we sowieso weten dat Hofland opties heeft om eventueel te vertrekken. Ik hoop toch wel dat TLJ nog ergens een mooi talent oppikt. Een Nederlandse neo die we komend jaar weer kunnen zien groeien bij TLJ à la Roosen vorig jaar en Bouwman dit jaar.

Gestoorden

Dan zou ik de beslissing voor Giant - los van iets can onvrede of het loon - bijzonder vinden. Ik ben in het geval de geruchten kloppen, erg nieuwsgierig naar wat de (werkelijke)beweegredenen voor Kelderman zijn geweest om weg te gaan. (Buiten het standaard PR verhaaltje van veel nieuwe signings/ploegen). We zullen het - as week? - misschien wel vernemen.

S. Morgenstern

Ik zou Kelderman en Giant helemaal geen vreemde match vinden. Waarom zou hij niet goed binnen die ploeg passen? Ik zou Trek wel een betere ploeg vinden voor wat ik zelf meen dat hij nodig heeft, maar dat zou een overstap naar Giant nog niet bijzonder maken. Ik kan tenslotte, net als iedereen hier, ook maar voor een klein gedeelte inschatten welke factoren doorslaggevend zijn voor de renner zelf. Niet verkeerd om dat gegeven in het oog te houden..

Laatst gewijzigd
Gestoorden

In het geval van die overstap, ben ik benieuwd naar die factoren. Er liggen toch altijd beweegredenen ten grondslag aan een dusdanige keuze.
Het lijkt mij idd bijna zeker dat Kelderman vertrekt. Helemaal na het nieuws item van TLJ over JVDB. 'De kopmannen Gesink en Kruiswijk ondersteunen in de grote ronden' De beslissing lijkt al gemaakt.

Gestoorden

Zou Arthur van Dongen - nieuwe ploegleider bij Giant, oud Rabo Dev - mede een reden kunnen zijn dat de grootste NL talenten overstappen naar Giant? (Is zijn broer manager van deze renners?)

kelderfan

'@Gestoorden
Het kan ook tactiek zijn, dat Verhoeven zich zo uitdrukt. Maar als hij vertrekt, dan ben ik 't met @vlek eens, dat bijv. Trek een betere optie voor hem is.
Het zal wel weer heel verrassend zijn als hij ook naar Cannodale zou overstappen.

Gees

Kelderman en Barguil in dezelfde ploeg? Dan hebben ze nog wat uit te praten

Mooie_Mario

Ik roep al het hele jaar dat ze David Per moeten halen, ik hoop dat ze een dubbeldeal maken en ook Goradz Per contracteren.

Gees

Mooie Mario. Tegen wie roep je dat al zolang dan? Zijn die 2 breurs?

1 2 ... 318 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.