Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 319 ... 405 406
Gestoorden

Het lijkt mij dat een renner alleen weg gaat als hij het ergens anders (op een bepaald vlak of meerdere vlakken) beter kan krijgen. Giant zou kunnen passen, ja, waarom niet? Trek beter? Dat denk ik ook. Maar wat zou dan de reden voor Kelderman kunnen zijn? (dit steeds nog alleen gebaseerd op het gerucht dat Kelderman in gesprek is met Giant). Sportief? Financieel? Gevoel? En bij een eventuele overstap, was dat dan niet goed of minder bij TLJ? Mijn inziens lijken die factoren bij TLJ beter (meer ervaring en mogelijkheden binnen klassementen en gewenste rol). Ik zou als journalist deze vraag willen stellen. Daarbij is Kelderman toch de gedroomde NL klassementsrenner voor de toekomst. Die wil je graag bij je NL team behouden en zal een gemis zijn voor TLJ.

We Shall See! 😊

Gestoorden

(Dubbele post) verwijderd.

Laatst gewijzigd
Gestoorden

'@Gees, Barguil, ook dat vind ik een onderdeel waarom ik deze eventuele overstap naar Giant bijzonder zou vinden. Maar genoeg hierover. 😜 Ik hoop iig dat hij bij TLJ blijft. Lijkt mij de betere ploeg voor hem dan Sunweb.

S. Morgenstern

Het lijkt mij dat een renner alleen weg gaat als hij het ergens anders (op een bepaald vlak of meerdere vlakken) beter kan krijgen.

Ja, dat dus en alle factoren die je vervolgens noemt (die dus de eerdere reductie tot onvrede en geld overstijgen) zullen daarbinnen voor zijn beslissing een rol hebben gespeeld.

Mooie_Mario

'@Gees
http://www.wielerflits.nl/wielerforum/search/%5C%22david+per%5C%22

Gestoorden

Jep, daar ben ik dus benieuwd naar. Naar zijn beweegredenen bij een eventuele overstap naar Sunweb.
Als hij overstapt, ben jij dan ook niet nieuwsgierig naar het waarom?

Het is nu speculeren op basis van een gerucht. Aannames is niet de reden van het stellen van mijn vraag. Ik weet niet waarom hij overstapt, ik denk het ook niet te weten, ik ben er wel erg benieuwd naar. Zoals aangegeven.

S. Morgenstern

Als hij overstapt, ben jij dan ook niet nieuwsgierig naar het waarom?

Het is toch geen hogere wiskunde? Een match met Giant zou ik zien op basis van de aanwezigheid van mensen waar hij eerder mee gewerkt en gereden heeft, de mogelijkheid in de schaduw van Dumoulin te werken, een 'sportief klimaat' dat vergelijkbaar is met zijn huidige ploeg (geen boze brieven van Vino na een minder periode of een Tinkoff die je kleren uit het raam gooit terwijl je onder de douche staat na een matige koers), financieel net wat meer mogelijkheden, enz..

Gees

Je bent een kenner Mario. Ik ken die beste man niet :)

Gestoorden

Ik ben benieuwd naar Kelderman zijn specifieke beweegredenen indien hij overstapt. Aannames verduidelijken zijn persoonlijke beslissing niet. Dat is geen hogere wiskunde.

S. Morgenstern

Je vroeg of ik dan niet ook benieuwd was naar die specifieke beweegredenen en ik gaf vervolgens aan waarom ik dat nu niet direct ben. Dat jij wel benieuwd bent naar die beweegredenen was me inmiddels wel duidelijk..

Laatst gewijzigd
Borsje

Wat betreftKelderman: ik lees in enkele meer serieuze interviews van afgelopen jaar met/over hem met verbazing hoe het met de begeleiding van hem gesteld is geweest. Tot goed begrip: zelf krijg ik - maar ben (hoewel supporter toch) outsider- al met al de indruk ik dat ie nogal ' eigengereid' (op zich niet verkeerd maar toch) maar in ieder geval moeilijk begeleidbaar/ coachbaar is. Echt grip heeft de huidige ploegleiding lijkt het niet op hem kunnen krijgen. Hoe dan ook jammer. Misschien inderdaad dat een andere omgeving hem verdere stappen laat zetten.

Gestoorden

Noem het een betrokken nieuwsgierigheid naar de renner Kelderman en zijn beweegredenen.

Wellicht binnenkort meer antwoorden, al dan niet, van de man zelf.

xistnc

Dat zou eigenlijk al heel wat zijn. Want een zinnig of aansprekend verhaal heb ik er nooit echt uit horen komen. Binnenvettertje, volgens mij.

Gestoorden

'@Borsje, dat zou bijv. een factor van een eventuele overstap kunnen zijn. Ik ken die interview(s)niet. Wel interessante info. Misschien daardoor een minder vruchtbare samenwerking met de huidige begeleiding.

Gestoorden

True, geen prater. In dat opzicht misschien Wishfull Thinking.
Wel onmiskenbaar talentvolle renner. Hopelijk 'spreken met de benen' in de toekomst.

kelderfan

Nou ik vind, dat Kelderman moet blijven. Na 't filmpje over de ToC {paar jaar terug} te hebben gezien, kan hij beter onder de hoede van Gesink tot goede resultaten komen. Gesink kan morgen aan de bak om Kruijswijk mee te nemen op die steile klim, want ik zie dat Bennett niet doen.

Chrys

Volgens mij was zijn belangrijkste coach Merijn Zeeman en is het niet echt een gouden duo gebleken. Zeeman heeft genoeg ervaring en zat talenten met succes begeleid maar als het niet klikt moet er iets veranderen. Dus of een andere coach binnen dezelfde ploeg of verkassen.

S. Morgenstern

Heijboer is de belangrijkste man in de begeleiding van Kelderman.

S. Morgenstern

Kruijswijk moet morgen zo goed mogelijk zitten aan de voet van die klim. Battaglin, Van Emden wanneer hij er zit en anders Tankink zijn daarom morgen belangrijker dan Gesink. Wanneer een ploeggenoot hem op de klim op sleeptouw moet nemen, dan is er iets niet helemaal goed gegaan.

Laatst gewijzigd
xistnc

Ik verwacht Bennett dichter bij Kruijswijk dan Gesink. Gesink doet twee lange beurten op één van de eerdere beklimmingen en houdt het dan voor gezien.

Fanny

Leuk stukje voor de liefhebbers.
Wielerverhaal heeft een verhaal geschreven over de 9,5 Nederlanders die starten in de Vuelta 2016 met daarbij TLJ renners.

http://www.wielerverhaal.com/95-nederlanders-om-te-volgen-in-de-vuelta-2016/

Janjanssen98765

Wat een baggerstuk.

tendam

'@gestoorden
De beweegredenen zijn toch niet zo moeilijk te bedenken? Kerckhoffs en co zullen er ongetwijfeld van maken dat Kelderman ontevreden is en dat het al langer mort binnen die ploeg, maar feitelijk zal hij gewoon vertrekken omdat hij al een tijdje vrij matig rijdt en er misschien bij een andere ploeg meer uit te halen valt. Hoewel dat bij Giant ook nog maar helemaal de vraag is (maar bij die ploeg worden de missers er niet zo uitgelicht).

Ik vind wel dat LottoNL zich dan niet meer moet presenteren als talentenploeg, een ruil van Kelderman voor JVDB wijst daar natuurlijk niet echt op ;)

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Ik kijk nu al uit naar het eerstvolgende artikel van Janjanssen98765

DemPolS

Het is natuurlijk nog steeds de vraag of Kelderman vertrekt. Feit blijft wel dat hij een verlenging aangeboden heeft gekregen. Maar eerlijk is eerlijk Kelderman heeft afgelopen twee jaar niet veel gepresteert (gezien zijn reputatie/talent). Dus zal het geen verbetert voorstel zijn. Net als bij Clement is hij uiteindelijk (waarschijnlijk) te ligt bevonden. Ik hoop oprecht dat hij blijft maar hij staat eigenlijk al twee jaar stil, echte talenten (bijv. Dumulain) blijven vaak gestaag groeien. De keus voor JVDB verkleint natuurlijk de kans maar je weet maar nooit.

Volgens mij heeft TLJ nooit geroepen dat zij een talenten team zijn, zij trekken uiteraard ook jonge renners aan maar zijn geen specifieke opleidingsploeg.
Ik denk niet dat een relatief kleine sponsor (tegenover SKY, Trek etc..) als Jumbo graag heel veel talenten ziet rijden waarvan de helft normaal gesproken na een jaar of twee terugvalt en weinig sprekende resultaten behaalt. Als je op de centjes moet letten ga je niet alle jonge rijdens halen om te hopen dat er wat tussen zit. Het is natuurlijk geen voetbal, de teams verdienen helemaal niks aan het opleiden van talenten er zijn geen transfergelden, het is verlengen of niet. Dus is er ook geen noodzaak om tig renners op te leiden.

1 2 ... 319 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.