Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 320 ... 405 406
tendam

'@dempols
Volgens mij gaan ze prat op hun filosofie: het begeleiden van jonge talenten naar de top... maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er niet zoveel talenten meer rijden. Zeker vergeleken met de meeste andere ploegen. Uiteraard is die filosofie ontstaan uit geldgebrek, maar hij gaat niet echt meer op.

kelderfan

'@Dempols
Goed verhaal. Die filosofie van @tendam is rekbaar. Want er rijden ook niet veel talenten bij TLJ. TLJ dacht vorig seizoen met alleen maar tijdrijders te halen de slechte resultaten van 2015 om te buigen en dat is ook aardig gelukt met Roglic en Campenaerts. Maar nu moeten er jongens bijkomen, die ook bergop mee kunnen komen. Want Kruijswijk heeft een punt en gelukkig speelt TLJ daarop in.
Als Jurgen is gehaald om het niet verlengen van Kelderman op te vangen, dan blijft nog altijd het verhaal van 2 klimmers voor Kruijssie overeind.

robertowilco

Kelderfan, ik denk tochdat ze JvdB hebben aangetrokken om Kruijswijk bij te staan in de bergen en dat ze hoogstens nog één klimmer er bij halen.

DemPolS

'@kelderfan Ik denk dat JVDB niet perse gehaald is om het eventuele vertrek van Kelderman op te vangen. Ze moeten slim zien te handelen ze kennen hem de lijntjes zijn/waren kort dus hebben ze toegehapt. Een renner van het kaliber JVDB/Kelderman liggen niet voor het oprapen voor TLJ. Dat Kelderman er nog steeds erover nadenkt/onderhandelt is zijn volledige goedrecht maar het team kan niet altijd daarop wachten als je een team aan het bouwen bent om een specifieke renner of strategie. Zoals de Cauwer op de VRT vaker heeft gezegd is kelderman in de hierachie van kopmannen gezakt. Natuurlijk door zijn prestaties, progressie en zijn mentale ontwikkeling.

ghostwriter

Ik denk dat Gesink pas na de eerste rustdag echt van waarde zal zijn voor Kruijswijk en tot die tijd zullen op de beklimmingen vooral Battaglin, Bennett en Bouwman belangrijk moeten zijn. Ik verwacht dat Gesink na de eerste rustdag een stuk verder zal zijn en zich dan wel tot de belangrijkste knecht van Kruijswijk zal ontpoppen. Gesink heeft normaliter namelijk relatief weinig koersdagen nodig om goed in vorm te komen en hoewel hij zijn topvorm deze Vuelta niet zal halen heeft hij die vorm niet nodig om een betere klimmer te zijn dan Battaglin, Bennett en Bouwman. Het mooie is dat Gesink zich helemaal richt op het ondersteunen van Kruijswijk en wanneer hij er dus afgereden wordt kan hij zo rustig mogelijk naar de finish rijden om zo veel mogelijk krachten te besparen voor de volgende etappe dat Kruijswijk hem nodig heeft. Mede daarom denk ik dat namate de Vuelta vordert Gesink steeds sterker zal worden en Kruijswijk dus steeds meer aan hem zal hebben. Dan moet hij natuurlijk wel op zijn fiets blijven zitten en niet vallen of ziek worden.

Ik hoop enorm dat Kelderman zijn contract tot en met 2018 verlengt en de komende twee jaar samen met Vd Broeck voor Kruijswijk gaat knechten. Met een fitte Vd Broeck en Kelderman zou Kruijswijk geweldig ondersteund worden en zal hij met de Giro vorm één van de favorieten zijn voor het algemeen klassement in de Giro en Vuelta.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@robertowilco
Het is toch zo in tijdlijn, dat:
1) Plugge geeft aan 1 of 2 Amerikanen te halen voor 2017;
2) Kruijswijk heeft bijgetekend en er worden 2 ervaren klimmers gezocht;
3) Kelderman heeft nog niet bijgetekend en wordt gelinkt aan Sunweb!;
4) Jurgen van den Broeck wordt gehaald om Kruijswijk en Gesink te ondersteunen, maar hij wordt wel kopman in kleinere ronden en Waalse klassiekers.
Er nergens gezegd, dat TLJ hoogstens nog 1 klimmer gaat halen. Dat zal afhankelijk zijn of Kelderman wel of niet een overstap gaat maken.
@DemPolS
Ik ben 't wederom met je eens. Hopelijk accepteert Kelderman een stapje terug. Hij zou dan net als Jurgen van den Broeck kopman zijn in de kleinere ronden en ondersteunend in de Grote Rondes of dat hij 't kopmanschap voor de Vuelta gaat krijgen, want Kruijswijk denkt ook aan de TdF

S. Morgenstern

Kruijswijk heeft bijgetekend en er worden 2 ervaren klimmers gezocht

+
Jurgen van den Broeck wordt gehaald om Kruijswijk en Gesink te ondersteunen

Mmmm.... Het is dus niet zo vreemd om nog hooguit één (ervaren) klimmer te verwachten.

DemPolS

De keuze voor Kelderman is ook niet makkelijk. Klassement of klassieker. Het probleem is eigenlijk dat hij geen afmaker is. Hij wint niet zoveel en voor een klassement is hij nog te wisselvallig. Al kan hij kan daarin nog groeien natuurlijk. Gezien de afgelopen 2 jaar zal hij bij andere ploegen niet ineens veel meer gaan verdienen tenminste als kopman. Dit jaar ambieerde hij het absolute koopmanschap niet..... lastig voor hem.

Fanny

'@Janjanssen98765
Quote: Wat een baggerstuk.
@Mus van de Maasstad
Quote: Ik kijk nu al uit naar het eerstvolgende artikel van Janjanssen98765

Ik ook !!!
Stukje was ook zoals ik aangaf alleen voor de liefhebbers.

ghostwriter

Laat Kelderman de komende twee jaar als knecht (bij welke ploeg dan ook) ervaring en hardheid opdoen. Als hij in die twee jaar zowel de Giro als Vuelta rijdt kan hij daarna met vier extra grote rondes aan opgedane ervaring en hardheid het weer als kopman proberen. In die twee jaar kan hij wel af en toe als kopman in korte rondes met een tijdrit worden uitgespeeld om ook alvast als kopman wat extra ervaring op te doen.

kelderfan

MMMM dat is lekker en dan zie ik Gesink.
@ghostwriter
Dat Kelderman een wat mindere TdF heeft gereden is een feit, maar hij heeft in de TdS o.a. toch laten zien, dat hij mee kan doen. Dus ik zou het verstandig vinden om hem in de ploeg te houden. Hij kan toch in dezelfde rol als Jurgen van den Broeck gaan acteren.

ghostwriter

'@kelderfan
Als ik Kelderman was zou ik 'gewoon' bij LottoNL blijven aangezien de ploeg jonge klassementsrenners de tijd geeft om zich te ontwikkelen. Met Gesink, Mollema en Kruijswijk hebben ze ook een goed track record qua opleiden van klassementsrenners. Daarbij lijkt het mij prachtig om de komende jaren samen met Vd Broeck te proberen Kruijswijk aan een grote ronde overwinning te helpen. Als hij naar Sunweb gaat zal hij waarschijnlijk een vergelijkbare rol als bij LottoNL krijgen maar daar is geen klassemenstrenners waarvan ik verwacht dat die de komende twee jaar op het podium van een grote ronde zal eindigen. Dumoulin kan het misschien maar ik schat de kwaliteiten als klassementsrenners van Gesink en Kruijswijk de komende jaren nog een stuk hoger in.

oscarito1908

Heeft Kelderman in het verleden ook nog gereden onder van Dongen?

Hermannmg

Kruijswijk op +1"40 van Valverde Froome Chaves etc. ai ai ai

Picoo

Zulke aankomsten zijn ook niks voor Kruiswijk. De vuelta is meer voor punchers, laat lotto jumbo maar voor etappezeges gaan!

xistnc

Au.

Hmmm, dat wordt twee weken lang uitkijken naar de derde week.

Laatst gewijzigd
Chrys

Jammer dat ze Bennett en Gesink allebei bij Kruijswijk hebben gehouden. Zonde. Misschien dat Steven nog zoals vorig jaar Giro ergens tijd kan terugpakken.

kelderfan

Ja, Kelderman heeft nog niet gepresteerd, dus is 't beter om hem naar een andere ploeg over te hevelen of hij moet in dienst van Kruijswijk gaan rijden.
Ik heb 't helaas niet kunnen volgen, maar ook Kruijswijk heeft nog wat te leren in deze Vuelta.
Ik heb eens de naam van Ruben Fernandez laten vallen, wat betreft een klimmer in de ondersteuning; maar die wordt nu moeilijk te halen.

robertowilco

Ja maar zo zwaar is die laatste week helemaal niet, wel een tijdrit, is maar één echte zware aankomst, de zwaarte ligt hem in het weekend ervoor.

S. Morgenstern

Ruben Fernández was op het moment dat je hem noemde ook al een oud winnaar van de ronde van de toekomst, die als 25 jarige bij Movistar een man van de toekomst was. Zulke renners zijn onhaalbaar voor TLJ; ze zijn geen ploeg die renners bij andere WT-ploegen weg kan kopen. Zeker niet zo'n renner.

Laatst gewijzigd
veld

Ik begrijp absoluut niet waarom TLJ zoveel meewerkte op kop tussen 50 en 10 km. Movistar was toen nergens te bekennen, maar wel toen het er toe deed!
Voor TLJ was er toch niets te verdienen. Zonde van dit zinloze energieverlies, wat misschien wel heeft bijgedragen tot het zeer tegenvallende resultaat van de drie best e klimmers en van Bouwman.

stijnlah

'@veld dat slaagt helemaal op niets, kruiswijk kon hierdoor gewoon goed vooraan beginnen. En Benett en Gesink hebben gewoon op hem gewacht.

kelderfan

'@vlek
Daar heb je wel een beetje gelijk in. Maar ik denk, dat Froome & Co. daar wel werk van zullen maken.
Misschien dan toch nog een Belg erbij halen; want die Ben Hermans inmiddels 30 jaar is ook een ervaren renner met klimbenen.
@veld
Dat las ik ook in 't verslag van Wielerflits. Want als Kruijswijk 't al moeilijk had, dan ga je renners toch niet opbranden. Die arme Bouwman is nog niet binnen.

S. Morgenstern

Kruijswijk niet meer optimaal bijstaan al voor de eerste aankomst waar verschillen kunnen ontstaan? Dat zou ik gepruts noemen. Wat zijn ploeg vandaag voor hem deed, was gewoon uitstekend werk.

robertowilco

Ben ik met je eens Vlek, de ploeg reed best goed en waren steeds vooraan te vinden, het was ook van Emden die veel kopwerk deed, en als je kopman in de eerste etappe bergop problemen heeft laat je hem niet alleen, nou is het wel zo dat met zo"n steile klim je iemand niet makkelijk kan helpen het is meestal ieder voor zich.

1 2 ... 320 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.