Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 321 ... 405 406
Fanny

'@Veld
Quote: Voor TLJ was er toch niets te verdienen. Zonde van dit zinloze energieverlies, wat misschien wel heeft bijgedragen tot het zeer tegenvallende resultaat van de drie best e klimmers en van Bouwman.

Dat zinloze energieverlies ben ik achteraf wel je eens.
Gesink en Bennett wilden natuurlijk Kruijswijk zo gunstig mogelijk vooraan op de laatste klim afzetten.
Wat nmm ook de tactiek van TLJ ploegleiders was.
Dat van Bouwman ben ik niet met je eens.
Hij moet duidelijk als jonge renner knechtswerk doen en deed dat volle overgave tot de een na laatste klim.
Van hem wordt niet verwacht dat hij op de laatste klim erbij moet zitten.
Hij heeft zich daarna op de een na laatste klim laten uitbollen en is waarschijnlijk in de bus binnengekomen.
Voor hem zal zijn Vuelta 2016 een leerproces zijn in zijn eerste jaar als Neoprof waarin hij veel zal moeten knechten en Madrid moet zien te halen.
Toch verwacht ik hem nog wel in de tijdrit rondom Calpe en hij zal ook nog wel een keer in de aanval gaan als dat van de ploegleiding van TLJ mag
De TLJ ploegleiding zal voorlopig nog wel voor een klassement voor Kruijswijk gaan om te kijken of hij nog kan herstellen en tijd terug kan winnen op de andere kopmannen.

robertowilco

Robert gesink update; An honeur to work for our Giro Hero Kruijswijk. Today was a hard day for us, but there wil be many battles and chances this Vuelta.

robertowilco

Kruijswijk is lang ziek geweest na Rio, ik denk dat dat de oorzaak kan zijn van zijn mindere rijden. Ben benieuwd wat er morgen gebeurt dan heb je ook weer zo'n aankomst voor de punchers, wel niet zo steil als vandaag , kan ook bijna niet.

flyellus42

ach ja, TLJ-kopmannen falen weer hopeloos zoals altijd. Maar kritiek uiten mag je hier niet. Smoesjes voor het ondermaats presteren worden hier weer klakkeloos geaccepteerd. Het wordt echt tijd dat daar bij die ploeg eens iemand opstaat die met zijn vuist op tafel slaat.

Hakkie2

'@flyellus: ja, want kopman Kruijswijk faalde enorm in de giro...

kelderfan

'@Fanny
Het is altijd achteraf praten, maar in deze heeft @veld een punt. Uit 't verhaal van TLJ lees je, dat Kruijswijk door ziekte niet 100% kon trainen. Maar dan laat je ploegmaten toch niet 't zware werk doen. {meehelpen in 't terughalen van de vluchters} Movistar hield zijn kruit droog {zie wielerflitsverslag} en kon derhalve een versnelling plaatsen op de laatste klim. Dat Bouwman met Campenaerts zich hebben laten uitbollen is ook begrijpelijk. Maar dat de uitslag voor 't team tegenvallend is, daarin heeft hij gewoon gelijk. Robert Gesink heeft ook een goed punt. Maar ja, je moet nu wel 2 minuten goed maken om weer in de race terug te komen.

S. Morgenstern

Wanneer heeft TLJ dan meegeholpen in het terughalen van de vluchters? Ze hebben hard gewerkt om Kruijswijk zo fris mogelijk aan de voet van de slotklim te krijgen, altijd in relatie tot de rest van het peloton, nooit in relatie tot de vluchters. Movistar deed niets anders trouwens. Uiteraard kost dit energie bij de knechten die regelmatig met hun kop in de wind rijden, maar dat is toch het hele idee? Dat ze daarmee Kruijswijk energie doen besparen. Degene die dat graag anders zien bij een ploeg die hier kwam om met hun kopman voor het podium te strijden, die hebben er wat mij betreft geen zak van begrepen..

Laatst gewijzigd
flyellus42

'@hakkie Als je twee dagen voor het einde redelijk ruim aan de leiding staat en je eindigt dan nog niets eens op het podium, dan heb je inderdaad gefaalt

Laatste man

Ga maar gewoon weg.

kelderfan

'@vlek
quote: Wielerflits; "Met nog minder dan twintig kilometer te gaan, reed het peloton, onder leiding van Sky en LottoNL-Jumbo, op een achterstand van bijna drie minuten. Aan de voet van de beruchte Mirador de Ézaro was de voorsprong van de drie geslonken tot minder dan twee minuten."
Ik heb ook aangegeven, dat ik 't helaas niet heb kunnen volgen. Maar 't lijkt mij toch duidelijk.
En ik zeg niet, dat hij de hoop moet opgeven, maar 't wordt een moeilijke klus voor Kruijswijk. Morgen zal blijken of hij kan blijven meedoen.

S. Morgenstern

Het is inderdaad duidelijk dat uit dat verslag een verkeerd beeld kan ontstaan van het werk dat in het peloton is gedaan. Ik denk dat ze daar een situatie op de voorlaatste klim beschrijven, waar TLJ zich vooraan naast Sky had gepositioneerd. Dat was dus om Kruijswijk op een goede positie te houden en niet om energie te stoppen in de vluchters.

Yeez

De foto op de tlj site zegt genoeg. Kruijswijk die helemaal kapot over de streep, terwijl gesink en vooral bennett erg fris ogen.

Fanny

'@Vlek
Quote: Uiteraard kost dit energie bij de knechten die regelmatig met hun kop in de wind rijden, maar dat is toch het hele idee? Dat ze daarmee Kruijswijk energie doen besparen. Degene die dat graag anders zien bij een ploeg die hier kwam om met hun kopman voor het podium te strijden, die hebben er wat mij betreft geen zak van begrepen..

Helemaal mee eens !

robertowilco

Als je de foto op de site van TLJ ziet dan weet je genoeg, Gesink en Bennett met een ontspannen uitstraling t.o.v de grimas van Kruijswijk

Kelderman Rules

Positief aspect, Gesink zit er toch bij :-)

robertowilco

Oh jessevalen je had het ook al gezien, het viel mij ook direct op, ik denk dat Gesink misschien een minuut sneller had kunnen rijden.

jerteg

Toch wel positieve dingen gezien hoor:
- Gesink lijkt alweer een stuk beter te gaan. Gaat zeker nog wat moois laten zien.
- Met de ondersteuning voor Kruijswijk zit het ook wel goed
- Bennett lijkt de man die veel mee gaat zitten in de aanval

kelderfan

Tour du Poitou Charentes
Met Kelderman, Vanmarcke Van Asbroeck, Castelijns, Lindeman, Roglic, Wagner en Van Winden.
Leuk ploegske met Van Asbroeck als sprinter van dienst en voor de tijdrit hebben zij Kelderman, Roglic en Vanmarcke meegenomen.
Lindeman geen Tour de L'Ain, maar hier kan hij misschien ook meedoen voor 't klassement.

Chaba

Ik ben blij dat jij zo positief bent Jerteg. Dat heb ik wel een beetje nodig want had er flink de balen in gisteren. :)

Yeez

Volgens pcs rijdt floris de tier de komende 3 jaar voor lottojumbo!

jvh93

wederom een mooie aanwinst met veel potentie. Hebben toch een aantal potentieel goede klimmers in de gelederen komende seizoenen (Bouwman, vermeulen, tolhoek, de tier)

Barttej

Twee jaar. Uit het persbericht van Lotto Jumbo .

Team LottoNL-Jumbo signed Belgian Floris de Tier from team Topsport Vlaanderen for the next two years, through 2018. The Dutch WorldTour team will use De Tier as a talented climber.

Dutch Cycling Fan

Ik je hem van naam maar niet echt gevolgd als renner. Zijn er hier mensen die hem beter kennen zonder alleen af te gaan op zijn uitslagen die ik ook wel kan vinden in 'sportuitslagen'?

Ben erg benieuwd want bij de Tier en Tolhoek wordt ik niet echt warm...

Chrys

'@DCF
Tja de echte toptalenten zijn gewoon niet meer haalbaar voor TLJ. Ze zullen het van deze buitenkansjes moeten hebben en dan doen ze het de afgelopen twee jaar toch echt niet slecht met de aankopen die ze doen.

Wielerfan1987

mooie versterkingen tot zo ver.

toch hoop ik alleen nog op een Clement.

ik zie VdB niet echt als een mentor voor de toch steeds jonger wordende selectie.

dat is een rol die Clement daarentegen heel goed zou kunnen invullen.

1 2 ... 321 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.