Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 325 ... 405 406
Klootje Kriekeljon

Nou Vlek, die balans die je wilde opmaken na de Vuelta... zeg het maar.

S. Morgenstern

Lees die zin nog een keer..

kelderfan

'@Troma
Is dat een reden om op te stappen. Plugge was juist heel blij, dat Van Asbroeck zijn 1e zege heeft geboekt. Het was zeker zijn 1 kans, want daarvoor reed hij toch als lead-out voor Hofland.
@jerteg
Hier wordt de ploeg een beetje genaaid, denk ik zomaar. Teamleiding moet hier werk van maken.

xistnc

Volgens Vanmarcke (tweet) was vandaag voor het eerst dat Van Asbroeck de kans kreeg om voor eigen succes te gaan dit jaar

Dat zegt dan vooral, dat Vanmarcke een groot deel van het jaar onder een steen zit.

Wat een rare sprint van Van Asbroeck. Zou me niks verbazen als hij daarmee zelf de valpartij erachter heeft veroorzaakt, direct of indirect.

Klootje Kriekeljon

Vlek, hoop dat je begrijp dat dat natuurlijk niet hoeft he. Pech is pech.

Maar pijnlijk blijft het, helemaal als je met deze ploeg maar een paar dikke kruisjes op de kalender van 2016 hebt staan. Ook al heb je het niet in de hand, een ploeg als deze kan zich dat niet veroorloven. Edit: dwz pech op die afspraken hebben.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Misschien moet je juist dan (zeker ook als supporter of volger van deze ploeg) leren op een gezonde manier om te gaan met tegenslag..

Ik blijft verder geen voorstander van voorbarige conclusies of vroegtijdige evaluaties. Daar heeft deze valpartij niets aan veranderd.

Laatst gewijzigd
tendam

'@klootje
Welke afspraken bedoel je precies? LottoNL richt zich zo'n beetje op alle koersen, dat is juist eerder het probleem dan dat ze te weinig doelen hebben.

Klootje Kriekeljon

Vlek, die eerste zin snap ik ff niet. Er is hier vandaag nog geen vloek door het huis gegaan hoor.

Tendam, kan me vergissen... maar is het niet zo dat TLJ in minder koersen dan eerdere jaren aanwezig was in 2016? Zou het paar jaar terug zeker eens zijn met wat je zegt, maar geldt dat dit jaar nog vind je? Ze hebben geen topper voor de heuvelklassiekers, geen topsprinter, wel paar sterke ronderenners en Sep. Dus wat ik bedoel is dat, vanaf Parijs-Roubaix, de grote ronden eigenlijk de enige grote afspraken zijn waar deze ploeg dit jaar op afgerekend mag worden.

S. Morgenstern

Vloeken is niet de enige manier om op een ongezonde manier met tegenslag om te gaan; andere manieren vond je in de tweede zin.

Laatst gewijzigd
jvh93

Omschakelen en vol erin vliegen voor etappe overwinningen

Hakkie2

'@klootje: volgens mij reden ze een heel behoorlijke Ronde van Zwitserland en heeft bijvoorbeeld Groenewegen al 8 zeges. Niet op WT niveau, maar er zijn volgens cq maar 8 renners met meer zeges dit jaar (waaronder Wackermann, die vooral in hele kleine koersen in Algerije wint). Dan heb je dus ook zat doelen buiten de kasseiklassiekers en de Grote Rondes. Andere WT ploegen hebben niet meer doelen, kijk maar naar een Lampre, Lotto-Soudal, Giant.

Ik zou denken: eerder minder. Welk team heeft er nou een goede sprinter die 8 zeges kan halen, een topkasseirenner en 2/3 goede ronderenners ook (Kelderman liet in Zwitserland zien dat hij iig voor rondes van een week wel een goede ronderenner is)?

Lotto-Jumbo heeft doelen zat en ook op zich een goed seizoen. Kruijswijk die top was in de Giro, Kelderman goed in Zwitserland, Groenewegen die veel wint. Ook een mooie etappe in de Giro. Vanmarcke die prima klassiekers reed. Alleen een paar keer zaten ze net in de hoek waar de klappen vielen. En dan met name toen Kruijswijk het af moest maken in de Giro en bij Gesink.

Klootje Kriekeljon

Deze?

Maar pijnlijk blijft het, helemaal als je met deze ploeg maar een paar dikke kruisjes op de kalender van 2016 hebt staan. Ook al heb je het niet in de hand, een ploeg als deze kan zich dat niet veroorloven. Edit: dwz pech op die afspraken hebben.

Je kunt me hoogstens voorbarigheid verwijten omdat de Vuelta idd. nog niet voorbij is. Al denk ik niet dat Gesink nog een klassement neer gaat zetten.
En als ik het me goed herinner was jij het die mij er eerder dit jaar op wees dat de ploeg op de grote ronden beoordeeld dient te worden, in een discussie die vooral over het rendement en de vanzelfsprekendheid van de contractverlenging van Gesink ging. Toch? Daar gaat die tweede zin over, die niets anders is dan een herhaling van wat ik paar maanden terug zei.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Nou Vlek, die balans die je wilde opmaken na de Vuelta… zeg het maar.

Nee, deze natuurlijk. Schoolvoorbeeld van voorbarigheid. Zo'n valpartij aangrijpen om de rest van het seizoen alvast als irrelevant te beschouwen. Beetje ongezond mag ik dat toch wel vinden?

een discussie die vooral over het rendement en de vanzelfsprekendheid van de contractverlenging van Gesink ging. Toch?

Dit was inderdaad waar die op te maken balans naar verwees; jij vond dat we na het missen van de Tour de France van Gesink een streep door zijn seizoen konden trekken, terwijl ik daar in oktober nog wel op terug wilde komen. Binnen die discussie is het belangrijkste punt bij het volgen van een ploeg die maar weinig kans maakt op grote overwinningen, te beseffen dat ze juist door die kleine kans op succes tot en met Lombardije nog kans hebben hun grootste overwinning van het seizoen te boeken. En dat kun je ook zoeken buiten een klassement van Gesink in de Vuelta..

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Maar niet voorbarig over de klassementen die hij dit jaar heeft gereden. Die zijn al duidelijk, want de Eneco Tour mogen we vergeten..

Oktober? ik dacht Vuelta, maar soit. Als Lombardije dan ook nog een ijkpunt gaat zijn moet ik je natuurlijk gelijk geven.

Klootje Kriekeljon

Je reactie heb je nog wat aangepast zie ik.

Je mag het ongezond vinden, maar in een discussie die ook ging over Gesink die voor mij iets te vaak pech heeft als kopman (rendement/wat mij beter voor ploeg lijkt) was de Tour het 1e ijkpunt.. En de Vuelta de 2e. Dat Kruijswijk vandaag valt is voor Kruijswijk klote. Maar indirect is het natuurlijk ook van belang voor Gesink in waar we het over hadden. Want die moet nu voor etappes gaan ipv indruk maken als meesterknecht. En daarom had jij ook je mening kunnen geven over wat je Gesink nu nog ziet doen deze Vuelta toen ik die voor jou voorbarige opmerking plaatste. Maar je wacht duidelijk liever het einde van de Vuelta af en zelfs ook nog tot Lombardije en bent op geen enkele wijze te porren om je tussentijdse mening te delen.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ hakkie 2, 16.33 uur.
Ik weet niet of TLJ (of andere ploegen met een lager budget) ook zo redeneert. Zou kunnen, maar ik geloof het niet. Langdurige contracten zijn sowieso schaars en elk jaar verdwijnen er ploegen en komen er nieuwe bij. Dus de kans dat je een talent verliest, nadat hij zich in jouw ploeg heeft ontwikkeld is altijd aanwezig, kijk ook maar naar Mike Teunissen. En wat te denken van Roglic. Als die nog een paar goeie uitslagen rijdt/ritten wint, fietst hij in 2018 heus wel ergens anders. En met die goeie uitslagen heeft TLJ er toch ook plezier van gehad. Dan snijdt het mes toch aan twee kanten. Waarom zou dat met een (duurdere) neoprof anders zijn ? Die zal ook uitslagen moeten rijden. Doet hij dat niet, zijn andere ploegen niet geïnteresseerd. Doet hij dat wel, dan heeft de ploeg er ook voordeel van gehad.

S. Morgenstern

Ik geef hier regelmatig mijn mening. Mocht je willen weten wat ik nog van Gesink verwacht na het wegvallen van Kruijswijk, dan is een vraag in die richting vast effectiever. Een valpartij aangrijpen om te doen alsof het nu tijd is voor een of andere eindafrekening? Merkwaardig, laat ik het zo noemen..

Wielerfan1987

Zonde dat Kruijswijk uit valt.

Maar gelukkig hebben ze met Bouwman, Keizer, Battaglin en Bennett al vier renners die bewezen hebben de aanval niet te schuwen, en Gesink durft in de finale ook nog wel eens iets.

opties genoeg om zich van hun beste kant te laten zien en bovendien een mooie kans voor die jonge gasten om voor eigen glorie te rijden.

Hakkie2

'@ti-raleigh: maar zo'n Powless of Costa is nu al heel gewild, om wat hij in de toekomst kan worden. Hij kan dan ook voor zijn huidige kwaliteiten veel geld vragen. Kijk naar het salaris wat Phinney kreeg toen hij prof werd. Staat in geen verhouding met zijn kwaliteiten van dat moment. Nu een 300.000 tot een half miljoen uitgeven aan Powless lijkt me onverantwoord, terwijl ik me aan de andere kant af vraag of dat wel voldoende is om hem binnen te halen. Haal voor dat geld iemand die zich al bewezen heeft. Kijk maar naar Mohoric, die dacht ik ook boven de half miljoen zat en niet kon mislukken...

Een toptalent betaal je naar verhouding heel veel voor terwijl hrt nog steeds een jong broekie is die voorlopig nergens kopman kan zijn.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Jerteg nog ff reageren wat je zegt over de 3 km regel, Normaal gesproken is het zo iedereen die opgehouden is of betrokken is bij een valprtij in de laatste 3km dezelfde tijd krijgt als de winnaar, behalven bij aankomsten bergop, Maar de organisatie van de Vuelta heeft hiet de 3 minuten regel toegepast, iedereen die 3minuten of later over de finish kwam krijgt die tijd gewoon doorberekend in het AK, nou Bennett krijgt dus 3.06 aan zijn broek terwijl hij er nog niet zo slecht voorstond, dezelfde tijd als Kruijswijk, Chaves en 3 spanjaarden kwamen op 2.56 aan de finish en dan krijgen die dezelfde tijd als Meersman. Ik vind dit niet kunnen zeker nu de organisatie hun excuses heeft aangeboden aan de ploegleiding, dus zou TLJ iegenlijk protest moeten indienen hier tegen , misschien dat Bennett die sterk rijdt voor een top 10 klassering had kunnen gaan.

Hakkie2

'@robertowilco: dat is toch al aangepast, Bennett staat nu 31e op 3:09. In de hele top 42 is niets veranderd gister, t.o.v de etappe van eergister.

Laatst gewijzigd
tendam

'@klootje
Volgens mij heeft LottoNL laten zien dat het de Giro kan winnen (en had het ook eigenlijk moeten winnen). Dat is voor mij genoeg, net als dat ik Annemiek van Vleuten zie als de rechtmatige winnaar van Olympisch goud. Deze Vuelta was toch geen succes geworden voor Kruijswijk, hij was gewoon niet goed. Dus die grote teleurstelling van jou heb ik niet zo.

robertowilco

Hakkie2 als dat zo is, vindt ik dat prima, ik keek vanmorgen op de site van TLJ en daar stond hij nog op 6.15. Oh dan Gesink misschien in dienst van Bennett rijden als hij echt goed is, er zijn weinig lange beklimmingen in deze Vuelta, wie weet. Maar bedankt in ieder geval.

StonedCamel

'@roberto:
Ik denk dat de te verwachten 'Return on Investment' van Gesink hoger is als Bennett gewoon zijn eigen gang gaat en Gesink probeert een etappe te pakken. Als hij nog een paar procentjes sterker wordt en hij heeft een goeie dag moet hij dat zeker kunnen. Lindeman kon het ook en Gesink, zelfs als hij niet in topvorm is, heeft 10x meer klasse dan Lindeman.

En er komen zat kansen om het uit de vlucht af te maken: de Vuelta is sowieso al een feest voor aanvallers en nu zitten er vanaf het tweede weekend ook nog een hele serie zware etappes, de grote ploegen zullen zich willen sparen om daar te kunnen controleren en dat zal ten gunste komen van de vluchters. Vandaag is al een kans, zeker ook zondag in de etappe naar Naranco en eigenlijk alle 4 de etappes daarna zouden goed in een overwinning voor een vluchtgroep kunnen eindigen. Movistar verloor ook niet voor niets die trui. Gelukkig heeft TLJ met Bennett, Battaglin en Gesink 3 man die het vanuit zo'n vlucht af kunnen maken, hoewel er bij wielrennen altijd een groot verschil zit tussen kunnen en het daadwerkelijk doen.

Als TLJ straks met 1 etappezege naar huis gaat dan hebben ze het gezien de omstandigheden prima gedaan.
Verder eens met tendam, misschien dat Kruijswijk nog 10e had kunnen worden, maar hij had duidelijk niet de benen om hier nog om de prijzen mee te doen. En een 10e plek zal hem en de meeste volgers weinig zeggen gezien zijn prestaties uit het verleden.

Gees

Tis toch niet zo moeilijk nu? Elke dag in de ontsnapping. Ritzeges halen, meer kunnen ze niet doen. En ik ga er gewoon van uit dat Gesink binnen no time in orde is. Bouwman valt nog een beetje tegen, mild uitgedrukt. Maar volgens mij zijn Battaglin en Bennet ook prima in orde.

1 2 ... 325 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.