Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 334 ... 405 406
WCEendT

Leegloop, net TLJ in de Vuelta... te vroeg?

achtpuntzes

ik snap de ophef eigenlijk niet. aan het eind van de Tour was er meer kritiek als nu, en ook vorig jaar was er meer kritiek. en zo erg was het bericht van dvuden nou ook weer niet. en US houdt gewoon een pleidooi dat je ook kritiek moet kunnen geven op een normale manier, niks mis mee.

Yeez

Wel goed om te zien dat gesink sterk verbetert elke dag.

@timocycling er fietsen 22 ploegen. Er kan er 1 winnen of er zitten er 12 in de vlucht, zijn die andere 186 ook slecht? Kritiek geven mag, maar continue dat gefrustreerde azijnzeiken ben ik ook wel klaar mee.

Timocycling

'@Jesse: Ik zal in het vervolg met de ploegleiding meejuichen om de 20e plaats in het AK.

Chrys

'@timo
Heb je het nou over de NL'ers of over Bennett?

In ieder geval: Bennett doet het gewoon prima. Boekt elke keer weer progressie en dan mag je dat als ploeg toch best uitlichten? Natuurlijk is het niet de prestatie waarvoor je naar de Vuelta bent gekomen, maar wat moet je anders? Lekker in de negatieve trend meegaan en elke dag in je persbericht zetten: "nou jongens, we hebben weer niet gewonnen. Onze selectie is prut en oja de ploegleiding is bagger." Ze hebben nu drie dagen benadrukt dat met de afwezigheid van Steven er een nieuw plan moet komen. Als ze dan zeggen dat ze Bennett de kans willen geven om een klassement te rijden, moet je in je persbericht ook ingaan op de prestaties die hij dan aflevert. Net zoals ze in de eerste dagen in hun raceverslagen vooral benadrukten dat Steven veilig de dag door kwam. De prestatie van Bennett was gisteren gewoon oké. Tuurlijk willen ze winnen, maar is het realistisch dat hij Quintana en Contador er af poeft? Nee. Eisen dat hij wint is nou niet bevorderlijk voor zijn rijden lijkt me.

Op social media moet je juist de positieve kanten benadrukken en als je doorklikt naar het persbericht zie je regelmatig ook als het niet goed is gegaan En vaak als het slecht gaat kiezen ze er voor om een andere renner uit te lichten. Hoor je ook nog eens van die jongens. Mooi toch?

Wat de NL'ers betreft: er rijden er nog maar acht rond. Beetje makkelijk om dan iedere dag iemand in de aanval te verwachten als je kijkt naar de namen.

tendam

Die Bennett doet het anders wel steeds beter, dat is een goede transfer geweest want de ploegen stonden volgens mij niet voor hem in de rij. De enige matige aanwinsten de laatste jaren zijn eigenlijk een paar Nederlanders.

Chrys

'@sephiroth
Ik hoop het ook. Is toch een stuk leuker kijken naar de koers. Maar als je kijkt wie er namens TLJ nog in koers is, dan moet het toch van Bouwman, Campenaerts en misschien Keizer komen. Hopelijk volgende week ook Gesink nog in de aanval. Bennett kan sowieso moeilijk in ontsnappingen komen. Kijk maar in de Tour. Hij heeft eigenlijk alleen kans als de start bergop is en nu hij nog redelijk in het klassement staat zal het ook wel lastiger worden. Maar ja, de la Cruz lukt het ook. Er is nog hoop :)

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Sepiroth:
nee, geen moderators hier. het moet echt heel erg uit de hand lopen eer er wordt ingegrepen zoals ooit in het religie-topic. voor de rest nooit een moderator gezien hier. ah, je krijgt edits als je off-topic gaat in het wielerflits verpbeterpunten-topic, maar that's all.

overigens ben je nu zelf ook aan het klagen. ;)

Kingstown

Op social media moet je juist de positieve kanten benadrukken

Kun je mij uitleggen waarom dat moet? Vergaat de wereld als er een wat realistischer beeld geschilderd wordt?
Als je volgers als kleuters gaat behandelen, dan haken mensen op een gegeven moment af. Als je ervoor kiest om ala Emiel Ratelband de positiviteits goeroe uit te gaan hangen, dan is dat misschien af en toe vermakelijk, maar echt geloofwaardig is het allemaal niet meer.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de hardcore fans een koers volgen. Ik zie vandaag een hartstikke leuke etappe waarbij het me weinig uitmaakt wie er wint en mijn gedachten gaan werkelijk geen seconde naar welke LJ renner dan ook. Prima middagje gehad, omdat ik wielrennen kijken altijd tof vind.
Hoe beleven jullie dat? Ook met plezier of wordt de lol vergald omdat jullie favorieten er niet aan te pas komen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Sephiroth
Dit is een team LottoNL-Jumbo forum. Dus alles wat relevant is. Voor de een is 't klagen en voor de ander misschien kritiek.
@Rahimns
Sorry hoor.
On topic:
Ik zag vandaag een goede Sep Vanmarcke, die helaas te weinig steun had. En die OIivier Naesen liet even zien, dat hij niet verkeerd is als wielrenner.
Maar het is ook goed, dat Kelderman dit soort wedstrijden rijdt. Want als hij in Quebec en Montreal wat wil bereiken, dan moet je hier hardheid op.

Laatst gewijzigd
Yeez

Vanmarcke was weer ongelooflijk dom aan het koersen, in je eentje voor het peleton uit rijden en veel te vroeg met de krachten smijten.

Timocycling

'@Chrys: Ik heb het niet over de prestatie van Bennet, die doet het naar behoren. Echt geweldig is het niet, maar hij maakt inderdaad progressie.

Ik heb het over de berichtgeving die te onnozel voor woorden is, het is gewoon minachting van de wielervolgers. Zeg gewoon dat je als team zonder kopman gewoon mee moet zitten als een groep van 11(!) wegrijdt, en dat dit een foute inschatting was van de ploegleider om te denken dat de kopgroep niet weg zou blijven. Nee, in plaats daarvan benadrukken ze het feit dat Bennet de 14e van het peloton was. En dit is niet eens de eerste keer dat mij dit opvalt, ik vind het minachting van je volgers.

kelderfan

'@jessevdalen
Dan heb je 't niet gevolgd. Voor die actie had hij met een groep vooruit gezeten, maar kreeg geen steun om bij de koplopers te geraken.

Spruch

Bennett wordt zo wel steeds meer een van de luitenanten die Kruijswijk nodig heeft voor de komende jaren. Door nu lang mee te blijven gaan, leert hij hoe hij dat in de toekomst in dienst van Kruijswijk kan gaan doen. Dus in dat opzicht is dit op de lange termijn geen verkeerde investering voor TLJ.

Laatst gewijzigd
UrbanSteel

'@Spruch

Bennet verrast me in elk opzicht , drukt een zware loden last nu op zijn schouders maar hij wil niet kraken , petje af. Goed, prestaties qua uitslagen zijn er nog niet maar deze jongen heeft pit.

Laatst gewijzigd
Chrys

'@kingstown
Je kunt ook best een positief bericht schrijven zonder fans en volgers als kleuters neer te zetten hoor. Natuurlijk moet je ook wel realistisch blijven, maar met het bericht van gister is toch niks mis? Een positief uitgangspunt, met toch ook het besef dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt met de kopgroep. Voor de uitstraling van het team is het toch wenselijk dat er positief gedacht wordt? Je ziet het bij Giant ook op de FB-pagina.

Giant vandaag
Another tough mountainous day at La Vuelta on stage 9, but "Now we will look towards the next opportunity,” says coach Luke Roberts.

Die zeggen niet eens iets over vandaag!

Of hier:

"Of course it is never nice to crash but I could be a lot worse!” - Søren Kragh Andersen after crashing in the final 100m in the final sprint at Tour du Poitou-Charentes today. An unfortunate day, but on to the next one!

Gewoon ook een positieve ondertoon in je bericht. Ik vind dat gewoon goede berichtgeving.

@timocycling

“Ik had verwacht dat de klassementsploegen wel geïnteresseerd zouden zijn in de etappezege”, zei ploegleider Addy Engels. “Dat was helaas niet zo, waardoor de winnaar van voren zat. Wij hebben voor een rit als vandaag alleen George Bennett en Robert Gesink die op zo’n slotklim kunnen winnen. Robert heeft daar op dit moment de vorm nog niet voor en George staat te kort in het klassement om die ruimte te krijgen.”

Uit het persbericht van gisteren. Wat wil je nog meer? Als team en sponsor wil je jezelf goed op de kaart zetten en positief profileren. Gisteren is gekozen voor de benadering vanuit Bennett, in plaats van de negatieve benadering dat niemand in de kopgroep zat terwijl die streed voor de overwinning. Een logische keuze vind ik.

Laatst gewijzigd
tendam

'@timocycling
Je maakt een ietwat gefrustreerde indruk, net als sommige anderen in deze thread... kom op zeg, 'minachting van je volgers', zo'n website en facebook zijn gewoon een soort propagandamachine, een reclameblok voor jezelf. Niet teveel waarde aan hechten, zowel in betere als mindere tijden.

Ik erger me ook aan de term 'filosofie' die Plugge/Verhoeven nu te pas en te onpas gebruiken, in navolging van Koning Persbericht Spekenbrink. Maar dat is toch allemaal marketingpraat? Who cares.

kelderfan

'@Spruch
Mee eens. Bennett is geen topper, maar lijkt mij een prima klimknecht voor de Giro-ploeg. Als Kelderman blijft, hoeft er niets te veranderen in de samenstelling van de klimploeg.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
dit is geen TLJ forum maar gewoon een wielerforum. en we zitten hier in het TLJ topic.

op zich ben ik best fan, maar succes van TLJ is geen noodzaak. ook zonder Nederlanders is het wielrennen kijken leuk, en uitgesproken favorieten heb ik eigenlijk niet. kritiek op TLJ doet mij nagenoeg niets, en dat is wel handig op zo'n forum als dit. ik snap niet dat bovenstaande 4 forumverlaters zich zo druk maken om wat kritiek. je hebt er toch alleen maar jezelf mee.

Timocycling

'@Chrys: in die groep van gisteren had Gesink echt wel kunnen winnen hoor, en wie niet waagt die niet wint he. Als je nooit meezit ga je ook nooit winnen natuurlijk.

@tendam: klopt, ik erger me alleen vaak aan marketingpraat en propagandamachines. Ik zal inderdaad proberen er minder aandacht aan te schenken^^.

Chrys

Ik sluit me op zich wel aan bij @8.6 .

Ik ben fan en vind het jammer als ze niet meezitten (vandaag een kleine vloek toen ik Navardauskas in de kopgroep in Bretagne eerst aanzag voor een TLJ), maar kan daarna evengoed prima genieten van de koers hoor. Kritiek is goed, mits terecht. Aan onterechte kritiek (in mijn ogen dan natuurlijk) kan ik me toch wel ergeren, maar probeer me dan maar zo goed als het kan daarvoor af te sluiten. Dat laatste geldt overigens niet alleen voor wielergerelateerde onderwerpen ;)

Chrys

'@timo
Blijkbaar verschil je daarover van mening met Addy Engels en dan heb je ook nog de pech dat social media één homp pr en marketing is ;)

Voor de rest wel met je eens hoor. Ik had het best wel willen zien, Gesink in de kopgroep gister. Misschien durft ie het morgen al aan of anders misschien Bouwman wel.

Hermannmg

Ik denk dat die sociale media berichten veel volgers/fans irriteren omdat ze vaak losstaan van enige realiteit, de ploegleiding is altijd wel zooo content met middelmatige resultaten. Heb bewondering voor Bennett die het deze Vuelta gewoon goed en bovenverwachting doet. Maar als het "plan B" plan Bennett blijkt te zijn.... Iedereen ziet toch wel dat deze jongen met dit zware jaar en nauwelijks ervaring nog niet geschikt is voor een klassement in een grote ronde. Je rijdt nu gewoon elke dag onzichtbaar, zo simpel is het:
-je zit niet in de ontsnapping
-je klassementtrein kan niet op tegen sky/Tinkov/Movistar/orica
-Bennett begint aan positie 20 in het peloton en als het echt hard gaat rijdt top 10 weg.
- Bennett en evenlater Gesink komen over de finish en Wuyts en de Cauwer:" het komt erniet uit bij Gesink he"

Conclusie: fans teleurgesteld, commentatoren teleurgesteld, sponsor teleurgesteld, ploegleiding tevreden met de watts en cijfertjes van Bennett

xistnc

'@Hermannmg
Commentatoren wellicht teleurgesteld, maar vooral slecht geïnformeerd. Dat kun je fans in het algemeen dan weer niet kwalijk nemen. Sponsor en ploegleiding noodgedwongen berustend, vermoedelijk.

kelderfan

Wout van Aert heeft weer eens laten zien, dat hij meer kan dan veldrijden. In de Schaal Sels over klinkers reed hij een sterk nummertje. Ook Brian van Goethem was hier verrassend sterk bezig. Ik begreep uit de verslaggeving, dat hij Parijs-Roubaix een uitdaging zou vinden.
Is dit niet een renner voor TLJ om als 29ste. renner en dan in combinatie met het veldrijden in te lijven. Want een trainer Marc Trimedico van deze club is ook trainer van Wout Van Aert en Jurgen van den Broeck.

1 2 ... 334 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.