Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 335 ... 405 406
kelderfan

Quote: TLJ; "Team LottoNL-Jumbo also wanted to be part of the breakaway in the ninth stage, but the four riders marked to do so were unable. “Victor Campenaerts, Koen Bouwman, Martijn Keizer and Bram Tankink tried,” "Sports Director Jan Boven said."
In iedergeval heeft 't team geprobeerd mee te zijn en is dat helaas niet gelukt.
Quote: TLJ; “It felt good today,” Gesink explained. “I started this Vuelta without expectations. The most important thing is to finish a grand tour, looking forward to next year."
Gelukkig is Gesink duidelijk en ziet hij ook wel in, dat in deze Vuelta hij niet mee gaat doen om de knikkers. Dus hopelijk zien wij een goede Gesink in Italie.

Yeez

Gesink heeft duidelijk nog amities voor de laatste week of eerder. Laat zien dat hij weer op niveau aan het komen is.

Janjanssen98765

'@kelderfan

Wat een onzin, Gesink wordt met de dag beter, die gaat nog hoge ogen gooien.

TeamNL

Wat een gezelligheid hier... Zonder etappeoverwinning wordt het natuurlijk een Vuelta om snel te vergeten voor zowel TLJ als Giant.

Wie trouwens roept dat Bennett niet mee in de vlucht kan omdat hij nog te dichtbij staat zou eens naar de etappewinnaar van vandaag moeten kijken. Die stond namelijk ook gisteren al voor Bennet in het klassement en dus zou Bennett zeker nu ook al ruimte krijgen.

Het Nederlands wielrennen zit op dit moment in de hoek waar de klappen vallen. We hebben werkelijk toppers die echt podium kunnen rijden in grote rondes en we hebben ook echt topsprinters die het op kunnen nemen tegen de wereldtop alleen ontbreekt net dat kleine beetje extra.

Romāns Vainšteins

'@ Kingstown > Nog iets extremer, ik ben redelijk wat tijd kwijt (min 50%) met kijken naar natuur, steden, vegetatie, architectuur, infrastructuur, mensen aan de kant etc etc etc en daarnaast alleen naar de relevante renners die op die dag aan het koersen zijn. Elke x opnieuw nakijken hoe de renners van een bepaalde ploeg binnenkomen of ze de hele tijd in het peloton proberen te ontdekken lijkt me zeer vermoeiend.

Romāns Vainšteins

En wat NL vooral mist zijn rittenjagers, de mannen die elke dag opnieuw meezitten in een ronde wanneer de weg omhoog gaat, Dumoulin vervulde zo'n rol geniaal in de tour en Kruijswijk ook zo in de giro 2015. Dat zijn toch echt fijne types want je doet altijd wel mee als natie zijnde, de Belgen hebben er hier bijvoorbeeld lekker veel van. Op terug op Jumbo te komen > ik vind dat het team dit type renner niet voldoende stimuleert, ze hebben er potentieel best een paar maar carte blanche krijgen ze niet, zonde.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik hoop vooral dat de jonge jongens, maar ook Gesink de ruimte krijgen en grijpen om zichzelf te testen, te mengen in de koers zoals vandeweek Campenaerts ook deed.

Jongens als Campenearts en Bouwman, maar ook Gesink moeten de ruimte die er ontstaat door het onbreken van een GC renner en top 10 favoriet (kruijswijk) benutten om zich te mengen in de schermutselingen. Koers maken en sterker worden en mede daarmee zichzelf en hun mogelijkheden beter leren kennen.

Bouwman zegt van zichzelf dat hij beter wordt naarmate de wedstrijd langer duurt (dat zei hij althans in zijn beloftentijd) nu weet ik niet of hij hierbij doelt op de afstand van een wedstrijd of de duur van een wedstrijd in dagen, maar het feit dat hij zich in de ronde van Catalonie meermaals toonde in het tweede deel van de ronde toont dat hij goed herstelt (getuige ook de manier waarop hij al talloze WT etappe koersen tot een goed einde bracht)
Wie weet is Bouwman ook wel zo'n man die het moet hebben van de derde week van een grote ronde, laten we het hopen!

Ook Bennett zou de aanval moeten kiezen.
Natuurlijk is het leuk voor die jongen dat hij nu bijna voor het eerst de ruimte krijgt om voor zichzelf een klassement te rijden in een grote ronde (top 20 zit erin, wellicht zelfs top 15) maar ik denk dat hij er meer voldoening uit zal halen als hij een goed klassement kan combineren met zich ook een paar keer in de strijd om een dagzege te kunnen mengen.
Mogelijkheden daarvoor heeft hij, met al een aardige achterstand in tijd op de top 5 is hij voor de toppers geen bedreiging en als hij in de juiste ontsnapping terrecht komt kan hij zijn klassement zelfs verbeteren terwijl hij een gooi doet naar een dagzege.

Clement afgelopen Tour en Kruijswijk vorig jaar in de Giro hebben laten zien dat een goed klassement ook gemaakt en behaald kan worden met een aanvallende koersinstelling en Bennett zelf heeft afgelopen Tour en vorige Vuelta laten zien dat dit wel in hem zit.

Met andere woorden, ik hoop morgen Bennett, Bouwman, Gesink of Campenearts in de ontsnapping te zien, tijd genoeg om daarvan te herstellen met de rustdag in het vooruitzicht.

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

'@rv

Belgen worden dan ook heel anders opgeleid, daar kan eigenlijk behalve van den Broeck niemand een fatsoenlijk klassement rijden.
Daar wordt dus ook niemand ook echt opgeleid in het knechten voor een klassementsman.

Daarnaast starten eigenlijk beide Belgische ploegen zonder klassementsambities dus kan iedereen ook lekker aanvallen.

Romāns Vainšteins

Idd, Belgen worden als klassiek renner/aanvaller opgeleid en gecombineerd met het feit dat er absoluut veel coureurs zijn zie je ze ook altijd en overal om ritten strijden, ik vind dat mooi voor ze.

TeamNL

'@RV
Dat is ook logisch. TLJ en haar voorgangers richten zich voornamelijk op het AK in grote rondes en ze hebben niet het budget dat ze een dusdanig team kunnen opstellen dat ze na het wegvallen van hun sterkste renner zo even een blik open kunnen trekken met rittenkapers. Nadeel daarvan is dat renners vaak passief blijven koersen ook al hebben ze vrij spel. Daarnaast rijden er (let op) misschien teveel onzichtbare renners zoals Wynants, Wagner en Martens.

Ik zie heel erg uit naar volgend jaar met Clement en Van den Broeck in de ploeg. Daarnaast hebben een aantal renners weer extra ervaring op gedaan. M.i. moet TLJ alles op de Giro zetten volgend jaar.

Met de uitbreiding van de WT gaat het verschil tussen ploegen met een hoog budget en bijv TLJ nog groter worden.

Een ploeg als EQS kan door hun riante budget bijna 27 renners opnemen die een rol kunnen spelen in een koers maar daarentegen lukt het ze al jaren niet om een grote ronde te winnen.

Janjanssen98765

Ik hou meer van klassementsmannen maar het is dan meestal wel behelpen als die tegenvallen.
Toch blijf ik Kruijswijk in de Giro vele malen mooier vinden dan een ritzege uit de ontsnapping.

Wielerfan1987

'@Romans

Ik ben het wel met je eens.

Jongens als Lindeman, Keizer, Bennet, Roosen, Bouwman en straks ook Tolhoek en Clement zijn allemaal mannen met een bewezen neus voor de (juiste) ontsnapping en de overwinningen en goede klasseringen en klassementen die zij in hun wielerleven behaalden (Bouwman, Tolhoek, Roosen en Keizer wat minder dan bijvoorbeeld Clement en Lindeman) zijn vrijwel allemaal ontstaan uit een aanvallende koersinstelling.

Hoewel ik snap dat men in gevallen voor een klassement van bijvoorbeeld Kruijswijk kiest heb ook ik het idee dat deze geboren aanvallers vaak ook bij afwezigheid van een GC favoriet geremd worden door de ploegleiding.

Dat is doodzonde want ik denk dat het overgrote deel van zowel de echte fans waar ik mijzelf toe reken, maar ook de neutrale kijkers meer kunnen genieten van TLJ als zij aanvallend koersen (ook als het een kansloze missie lijkt) dan wanneer men als pakweg 10e over de streep komt zonder ze verder in beeld te hebben gezien.

Zo'n dag als gister was een verkeerde inschatting van de ploegleiding die dacht dat de rit voor de klassementsmannen zou zijn, maar wat zou het nou voor kwaad kunnen om op zo'n dag toch jongens als Bouwman en Cmapenaerts de ruimte te geven mee te gaan met de vluchters? Geen koers is 100% te voorspellen en door niet te koersen doe je sowieso niet mee.
En zelfs als ze dan teruggehaald worden kunnen ze wel met een opgeheven hoofd zeggen dat ze het geprobeerd hebben, en in geval van Bennett kan hij misschien net een paar plaatsjes winnen in het AK ondanks dat hij wellicht teruggepakt word door de toppers.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@ Wielerfan1987
Ik ben het met je vorenstaande mooie uiteenzettingen eens.
Volgens uitspraak van ploegleider Jan Boven hebben vandaag wederom Bouwman en Campenaerts en daarnaast Tankink en Keizer geprobeerd aan te vallen om in vluchtgroep weg te geraken.
Dat is helaas niet gelukt.
Maar dat is volgens mij wel de goede instelling.
Natuurlijk de eerste Vuelta gangers tw de nog jonge Bouwman (22) en de wat oudere Campenaerts (24) hebben gelukkig al het een en ander geprobeerd en dat is te prijzen.
Ik moet zeggen dat Bouwman inderdaad naar mate de ronde duurt steeds beter gaat rijden.
Hij zat vandaag ongeveer slechts 1.30 min achter de grote kanonnen zoals bv Valverde.
Maar Bouwman en Campenaerts willen er natuurlijk niet als een dolle invliegen omdat ze allereerst moeten knechten en ze natuurlijk ook graag voor de 1e keer de Vuelta willen uitrijden en Madrid willen halen en dus dan ook op tijd binnen moeten komen.
Ik verwacht trouwens dat ze er beiden zullen staan in de tijdrit van de 19e etappe indien ze nog goede benen ervoor hebben.
Daarnaast gaat Gesink steeds beter rijden en ik verwacht hem zeker en misschien ook Bennett een keer in een vluchtgroep.
Morgen is daarvoor nmm een perfecte etappe voor een van die 2.
Het beste zou dan Bennett zijn om te kijken of hij nog wat dichterbij kan komen in het AK, mede omdat hij niet z'n goede ITT rijdt.

Laatst gewijzigd
jerteg

Kelderman vertrekt officieel naar Giant (Telegraaf)

xistnc

Lol @ artikel in de Telegraaf. Klinkt een beetje alsof TLJ en Giant cluster 4 scholen zijn, die leerlingen die ergens niet aarden onderling uitwisselen. Ik vind het wat pathetisch overkomen.

Misschien is er bij TLJ ook plek voor Veelers? Oh noes, die heeft vandaag voor het eerst sinds mei weer gereden. DNF, dat wel. Zoals eigenlijk steeds dit jaar.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik zie het. Ook weten zij te melden dat marc goos in de opleidingsploeg van giant komt te zitten, met het idee dat hij (als alles goed gaat) weer kan doorstromen naar het wt team. Tlj zou daarentegen in gesprek zijn met daan olivier om hem weer de stap naar de wt te laten maken.

Yeez

Vind het nogsteeds jammer dat tlj Goos geen kans gaf, schijnt weer aardig op niveau te komen.

Het vertrek van kelderman zou wel een grote aderlating voor de ploeg zijn ondanks alle goede transfers tot nu toe. Hopen op verlengingen van van asbroeck en hofland, en misschien nog een leuke klimknecht of iets anders uit de hoge hoed 😉

xistnc

Bij Goos ging het niet zo zeer om het niveau, maar meer om de medische risico's. Misschien dat het hier uitmaakt, dat Giant onder een buitenlandse licentie rijdt. Dat betekent een ander regime mbt medische aansprakelijkheden en verzekeringen. Al weet ik niet of dat in geval van Goos effectief verschil maakt.

Los daarvan heb ik het idee dat TLJ en Giant onderling onnodig calimero-gedrag vertonen. Terwijl ze momenteel toch beide troosteloos in de achterhoede van allerlei rankings staan.

mus van de maasstad

Tja. Wat moet hij daar nou. Ik ben niet zo onder de indruk van dat hele klassements gebeuren bij Giant.

Maar goed, wie weet komt hij er weer boven op.

Fanny

Ai, Kelderman naar Giant. Dat doet mij zeer.
Daar ben ik en ik denk ook TLJ niet blij mee dat deze nog jonge AK renner vertrekt bij TLJ.
Vooral ook omdat het een Nederlandse renner is.
Maar 1 en 1 is 2 (manager van-Dongen-Ploegleider van Dongen).
Ze, TLJ, zullen niet aan zijn salariseisen voldaan hebben, anders kan ik het niet verklaren.
Qua ploeg van Giant moet ik nog zien welke renners hem gaan steunen in de grote rondes naast Dumoulin en Oomen die ze al hebben.
Blijft voor het AK in grote rondes alléén nog Kruijswijk en Gesink over.
Dat is denk ik te weinig.
Maar wie wordt zijn vervanger (welke jonge liefst Nederlandse AK renner).

BenderBeach

Sunweb - giant dus en helaas geen Etixx. Daar had hij naar mijn idee nog beter gepast maar goed Sunweb is ook mooie ploeg aan het worden zo.

BenderBeach

Xistnc: Veelers reed die race in 2015 dus niet gisteren.

MarcelGr91

LottoNL-Jumbo zou in gesprek zijn met Daan Olivier (Telegraaf).

Dutch Cycling Fan

Fanny: er is geen jonge Nederlandse klassementsrenner voorhanden. Dat zal of geen directe vervanging of buitenlandse vervanging worden. Ik hoop op het kaatste (König bijvoorbeeld maar die zal wel naar Bora gaan)

Wielerfan1987

Mochten zij echt Olivier kunnen weten te strikken zouden ze daar zomaar een gouden zaak mee kunnen doen.

Die jongen is wellicht geen Wilco Kelderman of Sam Oomen maar gold destijds na Kelderman als het grootste Nederlandse klim talent.(Oomen moest toen nog zijn eerste beloftenjaar rijden)

Overigens ben ik wel blij dat Goos toch ook zo snel onderdak lijkt te vinden al zou het vooralsnog om te beginnen een opleidingsploeg zijn. Stiekem hoopte ik voor hem op Roompot maar daar blijft het na de eerste paar transfers weer even stil.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 335 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.