Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 336 ... 405 406
Niklas

Is het vertrek van Kelderman een groot verlies voor TLJ? Hij behaalde af en toe een mooie ereplaats, maar nauwelijks overwinningen. Daarnaast was het een renner die veel energie opvrat van de ploegleiding, vermoed ik. Een overstap naar Sunweb lijkt me logisch. De ontwikkeling van Kelderman stokt. Er zijn nog weinig renners beter geworden van een vertrek bij TLJ, maar ik hoop dat het bij hem werkt. Het effect van de 'talentontwikkeling' bij Spekenbrink e.a. wordt nogal eens overschat. Waar is bijvoorbeeld het talent van Sinkeldam gebleven? In het kader van het uitwisselingsprogramma is voor hem een overstap naar TLJ misschien een optie? ;-)

xistnc

'@BenderBeach
Ah, idd, ik zie het. Heel 2016 is nog leeg bij Veelers. Niet best.

Wielerfan1987

'@Sephiroth

Straks met Tolhoek en Clement erbij en het verlies van 1 van de drie klassementsmannen zullen ze misschien sneller geneigd zijn (dat hoop ik althans) om jongens als Clement, Tolhoek, Bouwman, Lindeman (van Asbroeck als hij blijft) te laten koersen vanuit hun kracht en op de manier waar zij goed in zijn.

Zonder kopman in een etappekoers zullen ze toch zo'n keuze een keer moeten maken.

Chrys

TLJ verliest na Mollema en Bos eerder dit jaar weer twee belangrijke speerpunten. Het zal in ieder geval de koersinstelling voor volgend jaar wat veranderen nu er met Kruijswijk, Gesink, Groenewegen en in mindere mate Boom toch minder kopmannen zijn. Misschien dat andere renners een stap kunnen zetten waarmee ze het kopmanschap kunnen opeisen en de ploeg in hun dienst te laten rijden, maar voor de rest lijkt het toch wel steeds meer een stap terug naar het niveau Cofidis/Direct Energie.

@sephiroth
Ik vraag me ook af of Giant wel de ploeg is waar Kelderman tot zijn recht gaat komen. Een overstap naar een andere ploeg zou zeker voordelig kunnen zijn, maar Giant lijkt toch te veel op TLJ om echt een verschil te maken denk ik.

Chrys

Gesink over Bouwman:

Het is mooi om zijn leerweg te zien. In zijn enthousiasme sprong hij in de vierde etappe mee aan de voet van een klim, terwijl het nog tien kilometer bergop was. Die inspanning moest hij bijna bekopen. Meespringen is mooi, maar zorg ervoor dat je dat op exact het juiste moment doet. Het geeft wel aan dat hij veel moed en vechtlust heeft en dat is alleen maar goed.

kelderfan

'@Fanny
Dat doet zeker zeer en bij PCS staat hij al op de rol van Sunweb. Als hij dan maar niet in 't web verstrikt raakt.
Maar dat Daan Olivier de overstap naar TLJ gaat maken is ook opvallend. Maar ik ben 't ook eens met wat @wielerfan1987 zegt. Daan Olivier is een talentvolle klimmer. Dus lijkt mij goed passen in 't plaatje.
Hopelijk gaan Hofland en Van Asbroeck wel bijtekenen. Want Van Asbroeck zat net als Kelderman in de 1e. groep. bij de Bretagne Classic.

Hakkie2

PCS zit er wel eens naast. En de Telegraaf had Kruijswijk al naar Katusha geschreven. Ik zou gewoon nog even wachten...

TiesW

Artikel over Kelderman is opeens verdwenen..

ti-raleigh

'@ sephiroth / wf 1987
Natuurlijk is het aanvallende wielrennen veel mooier om naar te kijken, maar het zit niet in het DNA van TLJ. Ze hebben simpelweg niet de afmakers. Bovendien eindigen de meeste koersen, mede door die vervloekte oortjes toch in een massasprint. Dan kunnen ze beter inzetten op de ingeslagen weg met de klassementstrein en sprinttrein en daarnaast ritzege pakken in tijdritten met heren als Roglic, Van Emden, Boom etc..
Ondanks dat hoop ik natuurlijk wel dat we ze in de aanval zien, want roemloos meekoersen, zoals nu in de Vuelta, is ook niks.

kelderfan

'@TiesW
Dat is een verrassende ontwikkeling.
Wielerflits laat opeens een artikel over de overstap van Kelderman verdwijnen.

debree

Ik zou toch graag zien dat ze nog wat breedte versterkingen doen die kopman kunnen zijn publiciteit genereren en knecht kunnen zijn.

Bijvoorbeeld.
Robert kiserlovski
Stefan denifl
Oliver Zaugg
Retop Hollenstein
Domenico Pozzovivo

Baukema Tomoulin

Wordt een mooie soap zo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik "nieuws" van de telegraaf eigenlijk nooit vertrouw tenzij het sportnieuws is. Wellicht moet ik die mening gaan bijstellen...

Hermannmg

Nu Kelderman weg is ben je ook een kopman kwijt. Enkele versterkingen die ik had bedacht (niet zo zeer als kopman, maar aanvaller/ klimtrein Kruiswijk/Gesink:
-König (super klimmer, knechten in giro, vrije rol in rest van jaar)
-Costa (vermoedelijk te duur maar toch, knechten giro vrije rol in rest van jaar)
-Ulissi (rasaanvaller, kan op die manier meezitten in ontsnappingen in giro, gaan voor etappewinnaars, zonodig zich laten terugzakken voor Kruijswijk )
-Atapuma (geldt redelijk zelfde als Ulissi)
-Cardoso ( goede giro veel geknecht, daarnaast redelijk voordelig)

kelderfan

'@ti-Raleigh
Dat is toch waarom het gaat. Je volgt een koers om te genieten van je favoriete renners en dat zijn dan vaak de renners van TLJ.
De laatste 2 Giro's waren toch heel spannend om te volgen. En dat heeft alles te maken met aanvallend koersen.
Dus dat Vanmarcke een keer strand is niet leuk, maar er gebeurt wat. Want de nieuwe kopman Lars Boom kwam er wederom niet aan te pas.
Zo'n sprintetappe heb ik heel weinig mee; alleen nu Groenewegen aan de deur klopt, wordt 't toch ook weer spannend om naar te kijken.

Laatst gewijzigd
Troma

Het artikel is inmiddels weer terug.

debree

Konig is inderdaad ook een goeie maar ik denken dat die naar de ploeg satan gaat.

debree

Correctie ploeg sagan gaat.

TiesW

König zou inderdaad een fantastische versterking zijn maar wel echt rete duur denk ik, daarmee koop je gewoon een nieuwe kopman.

Timocycling

We hebben het zo'n beetje gehad qua versterkingen. Ik verwacht alleen wellicht een of twee kleine namen nog.

Romāns Vainšteins

Ik zou de gok van Garderen misschien eens nemen, die kan nooit superduur zijn nu. Niet dat ik dat allemaal precies weet hoor :)

Hakkie2

Ik gok dat Van Garderen best duur is, omdat volgens mij Amerikanen best duur zijn. Een heel aantal sponsors wil graag publiciteit in Amerika en toprenners uit Amerika zijn best schaars. Maar Van Garderen zou ik een hele mooie aanwinst vinden die volgens mij ook al Nederlands spreekt.

kelderfan

'@Timocycling
Als 't definitief is, dat Kelderman de overstap gaat maken, dan ontstaat toch een nieuwe situatie.
Jurgen van den Broeck en Clement zijn toch de 2 versterkingen, waar Plugge 't over had. Maar nu een kopman Kelderman wegvalt, moet je toch weer gaan kijken naar een goede renner, die ook bergop mee kan gaan. Want Jurgen van den Broeck kan veel van de koersen van Kelderman invullen, maar dan blijft de TdF een probleem met alleen Gesink.

Timocycling

'@Kelderfan: Ik weet het niet, je zou denken van wel ja. Denk alleen dat König te hoog gegrepen is. Wellicht voor een ander type kopman (heuvels) gaan?

jvh93

ik vraag me af of ze een "vervanger" voor kelderman gaan aantrekken. Ik denk zelf dat ze gewoon weer voor een knecht erbij gaan in de hoop dat kruijswijk en Gesink een goed seizoen gaan draaien. Nu ben ik zelf een beetje sceptisch over kruijswijk aangezien hij altijd alleen maar goed lijkt te rijden in de Giro. De rest van het jaar zie je hem bijna nooit voorin in koersen. Kelderman was juist andersom, hij was in "kleinere" koersen van voren te zien en deed het in de grote rondes niet goed. Zal enorm zonde zijn als het verhaal van de telegraaf klopt, maar ik wacht eerst de officiële bevestiging nog even af aangezien de telegraaf er al vaker naast zat ;)

TiesW

Denifl zou ook nog een leuke optie zijn.

1 2 ... 336 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.