Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 346 ... 405 406
robertowilco

Tankink heeft nou nog zijn waarde, hij was er lang bij vandaag en ging drinken halen voor Gesink en Bennett, daarna heeft hij Bennett afgezet helemaal voor in het peloton.

Hakkie2

Het is niet onbeschoft als hij zelf aan geeft dat het zijn laatste jaar zal zijn. Als hij dat niet aan geeft vind ik het wel behoorlijk onbeschoft, dan geef je hem een halve baan. En zo ga je niet met personeel om dat zo lang zo goed voor je heeft gewerkt. Kortom: dat moet vanuit hem zelf komen. Misschien wil hij nog wel 3 jaar door, dan is hem een half jaar aanbieden (want daarna ben je niet goed genoeg meer... ) toch gewoon een belediging?

Hem geen contract aanbieden en dat vroeg aangeven is dan veel netter, dan kan hij gewoon op zoek naar een andere ploeg.

Laatst gewijzigd
robertowilco

En petje af voor Bennett, die jongen maakt grote stappen, waar dit eindigd weten we niet, maar heb vertrouwen in die jongen, jammer vandaag dat het koersverloop niet in zijn voordeel was, maar hij ging er voor zelfs in de afdaling, nou staat die 18de.

Timocycling

Tankink voegt niks meer toe en kan weg wat mij betreft. Wordt toch oud langzamerhand en om hem nu voor zijn gezelligheid in de groep te houden zou liefdadigheid zijn.

Verweggistan

Tankink een contract aanbieden voor een half seizoen is inderdaad onbeschoft. Gesteld dat Tankink volgend seizoen als laatste seizoen ziet, is het misschien wel mooi om hem een afscheid in de spotlights te geven door bijvoorbeeld na het NK afscheid te nemen, ipv dat hij aan het einde van het seizoen geruisloos verdwijnt. Maar dat moet inderdaad in samenspraak zijn met de ploeg en niet iets uit kostenoverweging oid zijn.

kelderfan

'@Verweggistan
Er is niks onbeschofts aan, als je werknemer in zijn laatste jaar op een leuke manier afscheid neemt. En natuurlijk doe je zoiets in samenspraak. Lijkt mij niet meer dan duidelijk. Dus @skedel heeft 't m.i. bij 't rechte eind. En wat jij voorsteld is ook niet onbeschoft of verkeerd. Na NK afscheid nemen is ook een mooie manier. Ik heb daar niets op tegen. Want hij staat nu op de standby-lijst. Is dat een "leuke manier" om afscheid te nemen, na zoveel trouwe dienstjaren.
@Timocycling
Natuurlijk heeft hij zijn beste jaren gehad, maar dat wil toch niet zeggen, dat je zo'n jongen geruisloos laat verdwijnen.#onbeschoft;)

ghostwriter

'@Timocycling
Iemand die 61e kan worden in het algemeen klassement van de Giro heeft duidelijk nog genoeg kwaliteit om als knecht iets toe te voegen bij een ploeg als LottoNL. Ik vind het wel een goed idee als ze Tankink een contract tot het NK 2017 geven zodat hij daar afscheid kan nemen van het leven als professioneel wielrenner.

In de Giro kan Tankink dan samen met Clement, Van Emden, Keizer, Roglic, Battaglin, Bennett en Bouwman proberen Kruijswijk aan een podiumplaats te helpen. Dat lijkt mij persoonlijk een zeer sterke selectie voor een ploeg met het budget van LottoNL. Voor het vlakke heeft Kruijswijk dan Tankink, Van Emden en Keizer, voor het heuvelgebergte heeft hij Tankink, Clement, Keizer, Roglic en Battaglin en voor het midden- en hooggebergte heeft hij Clement, Roglic, Battaglin, Bennett en Bouwman als ondersteuning.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Zo goedkoop is Tankink niet en er zijn genoeg renners die goedkoper zijn en hetzelfde knechtwerk uit kunnen voeren. Ik denk dat de Tier, Olivier en Bouwman ook 61e kunnen worden in een grote ronde, en deze mannen hebben nog potentie.

LTJ is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling, het lijkt me onverstandig om een dure renner te houden om een leuk afscheid te geven..

ghostwriter

'@Timocycling
Die drie kunnen vast wel 61e worden in een grote ronde maar kunnen niet zo hard op het vlakke rijden als Tankink. De vergelijking die je maakt slaat dan ook als een tang op een varken. Tankink is voor grote rondes een geweldige knecht doordat hij op bijna elk terrein zijn waarde heeft. Ik denk dat Tankink ook wel begrijpt dat hij genoegen zal moeten nemen met een verlaging van zijn contract dus ik denk niet dat hij relatief duur zal zijn. Daarbij heeft Tankink voor LottoNL naast zijn kwaliteiten ook zijn waarde als iemand die relatief veel publiciteit trekt en dat zal in zijn laatste jaar als prof alleen maar meer zijn.

Ik zou graag zien dat (mits het budget het toelaat) LottoNL probeert om de contracten van Tankink en Van Asbroeck te verlengen en Meijers, Per en Looij aan te trekken. Ik denk dat de ploeg dan een goede combinatie van ervaring en talent in de ploeg heeft waar ze de komende twee jaar iets moois mee neer kunnen zetten. Met Boom, Gesink, Kruijswijk en Groenewegen als Nederlandse kopmannen die allen worden ondersteund door kwalitatief goede knechten heeft LottoNL, relatief aan hun budget gezien, een zeer sterke ploeg. Hopelijk blijft Gesink in 2017 geheel bespaart van ongeluk want het is belangrijk voor LottoNL dat hij presteert.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Voor wat betreft Bouwman,

Die valt mij na een goeie TTT en een verrassende bergrit waarin hij als 53e binnenkwam toch een beetje tegen de afgelopen dagen.

Misschien heeft hij iets onder de leden? Of de rustdag slecht verteerd?

Persoonlijk hoop ik dat hij, Campenaerts en Gesink alles op komend weekend hebben afgestemd.

Komend weekend wordt voor de twee debutanten sowieso de vuurproef.
Maar ik heb dus stilletjes de hoop dat ze daar wederom gaan verrassen

Hakkie2

Bouwman was gister in beeld en het zag er niet uit alsof hij het makkelijk had, denk gewoon dat deze ronde zonder echt rustige vlakke dagen best zwaar is voor een debutant.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Koen Bouwman is geen Sam Oomen, maar hij is voor de toekomst wel een nuttige kracht, zeker nu Kruijswijk het voor elkaar heeft om ook voor een bergtrein te zorgen. Ik denk, dat jongens als Daan Olivier en Antwan Tolhoek wel wat meer in de mars hebben. Ook Vermeulen is een groeibriljantje.
Maar om hem meteen in de Giro-ploeg te zetten is een beetje voorbarig. Ik heb meer mijn twijfels bij Steven Lammertink.
Ik hoop, dat zij voor 2018 ook kijken naar Jan Maas, die nu ook voor SEG Racing gaat uitkomen. Ik ben benieuwd hoe de samenstelling gaat worden met de nodige ex-RDT leden.
@ghostwriter
Met Van Asbroeck, Tankink, Jeroen Meijers, David Per en Daan Olivier kom je wel aan de 30 renners. Ik weet niet of dat de bedoeling is. Ik ben blij met de verlenging van Kelderman#spannend, Van Asbroeck en Tankink. En dan nieuw Daan Olivier.

Fanny

'@Wielerfan
Quote: Voor wat betreft Bouwman,
Ben het grotendeels met je eens, behalve dat hij een beetje tegenvalt.
Kan natuurlijk slechte vertering van de rustdag zijn want daar hebben schijnbaar meer renners last van tijdens een grote ronde.
Ook heeft hij in de voorbereiding voor de Vuelta een vervelende zitvlakontsteking opgelopen en dat heeft hem zeker de nodige trainingsdagen gekost.
Vergeet niet dat het zijn eerste grote WT ronde van 3 weken is en ook nog eens een hele zware Vuelta met maar liefst 12 aankomsten bergop.
Deze nog jonge Neo was vorig jaar nog renner bij de beloften en is dus net 1e jaars prof.
Het verschil tussen beloftekoersen en koersen zoals in deze zware Vuelta zijn groot.
Hij zal nog heel veel moeten leren en daarnaast vooral ook moeten knechten, en ja, dan finish je niet vooraan.
Ook weten we zijn opdrachten van het team niet.
Ongetwijfeld zal ook hij in het begin van de etappes hebben geprobeerd in een kopgroep te komen en te blijven alleen zien wij dat niet.
De focus voor hem en TLJ zal ongetwijfeld liggen op het uitrijden van de Vuelta zijn om de nodige hardheid op te doen als beginnend prof.
Daarnaast verwacht ik, als hij nog goede benen heeft, hij zal proberen een goede individuele tijdrit te rijden net zoals in de TTT.
Maar wie weet staat hij er ineens dit weekend, want ik denk dat hij beter is in het hooggebergte, ipv de wat lagere steile bergen in de Vuelta, gezien zijn overwinning vorig jaar in de Giro d'Aosta op de grote hoge San Bernardo.
Ik heb er wel vertrouwen in dat hij en Campenaerts die wat ouder is de Vuelta zullen uitrijden.
Van Gesink verwacht ik dat hij zeker nog een etappe zal uitzoeken om deze proberen te winnen.
Het is in ieder geval een hele mooie Vuelta met vele aanvallen in het begin van de etappe om in een kopgroep te komen en op de bergaankomsten.

kelderfan

'@Fanny
Het is alleen jammer, dat Gesink nu te weinig steun heeft. Dat is in deze niet aan 't team te wijten, maar komt door 't uitvallen van Battaglin en natuurlijk Kruijswijk. Bennett heeft nu een andere opdracht om zo hoog mogelijk te eindigen. Alleen gaat dat wel moeizaam.
Van Bouwman mag je niets verwachten in zo'n 1e. Grote Ronde. Campenaerts moet nu de rol van Battaglin overnemen en denkt aan de ITT.
Van Emden is er natuurlijk niet voor bergop, maar hij bevalt steeds beter in dit werk. Dus onze brave Tankink en Keizer zijn de mannen voor de ondersteuning, als 't bergop gaat. Dat is helaas een beetje te weinig. Dus is 't m.i. een goede keuze om wat extra ervaring te halen voor de Grote Rondes.
Weet jij eigenlijk hoe 't met de Chinese stagiaire is gesteld?

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Sinds wanneer heeft een vrije rol steun nodig? Hooguit zoals Campenaerts deed, maar zelfs dat is niet noodzakelijk. Bennett heeft steun nodig. En hoe kom je er bij dat het bij hem moeizaam gaat? Groot deel van de achterstand komt nog steeds van de TTT en het wachten op Kruijswijk, sindsdien is hij door niemand meer ingehaald in het klassement.

robertowilco

'@Kelderfan , Ja jesper Boom is tevreden over hem heeft al veel bijgeleerd.

kelderfan

'@Hakkie2
Je geeft 't precies zelf aan. Wat Campenaerts betekende voor Gesink was net wat hij nodig had. Bennett is prima bezig hoor.
@robertowilco
't toetje bedoel je.;)

robertowilco

Gesink gisteren; hard but good day, happy with the feeling, checking the road book for chances the next few days. Ik verwacht hem zaterdag of zondag in de kopgroep.

S. Morgenstern

Gesink heeft te weinig steun? En dat maak je duidelijk door te verwijzen naar de manier waarop Campenaerts hem perfect heeft bijgestaan in hun vlucht? Oké.

Gees

'@David Walsh: Welk spul snuif jij eigenlijk?

Fanny

Ongelofelijk maar waar, 12 renners van 12 ploegen weg in 13e etappe van de Vuelta en een voorsprong van maar liefst bijna 16 minuten.
Maar helaas daarbij géén enkele TLJ renner. Wel 1 Nederlander tw Stamsnijder van Giant.
Benieuwd wat de ploegleiding hierover vanavond te vertellen heeft.

Hakkie2

'@Fanny: waarschijnlijk dat ze het wel geprobeerd hebben. Het duurde ook best een tijd voor deze groep weg was.
Ze zijn natuurlijk nog maar met 7 en Bennett en Gesink zullen vandaag niet mee hebben gesprongen.

robertowilco

Fanny nee niet leuk om zo een paar uur voor de tv te zitten want dit gaat dan weer nergens om, daar zullen nog wel wat minuutjes bijkomen, ga maar weer in de tuin werken, ben misschien te chauvinistisch.

jvh93

Daan Olivier al de 26e renner voor komend seizoen. Heel benieuwd wie er nog verlengen en/of bijkomen. Team is iig een stuk sneller aan de volle kant dan afgelopen jaar.

Fanny

'@ robertowilco.
Wordt dus alleen in het laatste half uur interessant om als fan TLJ renners te volgen.

Trouwens Daan Oliver definitief naar TLJ voor 2 jaar.

1 2 ... 346 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.