Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 348 ... 405 406
ti-raleigh

'@ xistnc 21.55 uur
Doe dat shirtje ook maar uit dan.

defietser

Hallo Hakkie,

TLJ gaat Timothy Dupont wel testen.

Gees

Richi. Je kletst onzin, dat is mijn punt. Al helemaal wanneer je het budget gaat delen door het overwinningen en er vervolgens nog een extra waarde aan geeft. Grow up.

robertowilco

'@Sephiroth
Lobato moet we toch maar afwachten of hij meer overwinningen gaat behalen dan Hofland, ik hoop dat je gelijk hebt, wat Vanmarcke betrefd hij heeft bijna voor de helft alle WT punten voor TLJ binnen gehaald, die gaan we echt wel missen en is niet te vervangen.

Gees

Dat ze Van Hoecke gaan testen vind ik wel leuk te horen. Hij staat al een half jaar op mijn netvlies als versterking

Spruch

'@robertowilco
Met betrekking tot Vanmarcke, die punten waren dit jaar. Vorig jaar scoorde hij een bak punten minder. En uiteindelijk zijn die punten voor wielerliefhebbers leuk, maar sponsors gaat het toch vooral om overwinningen. Daar heeft Vanmarcke gewoon veel minder van gehaald dan ze gedacht hadden toen ze hem haalden. Vanmarcke heeft wel veel in beeld gereden en dat is ook belangrijk voor een sponsor. Toch denk ik dat de sponsors tevredener zijn met een Groenewegen en de overspannen aandacht van de media tijdens de Tour voor hem, en met een Kruijswijk in de Giro, dan een Vanmarcke en een redelijk voorjaar en WT-punten. Dat is voor sponsoren als Lotto en Jumbo die zich richten op de Nederlandse markt toch interessanter.

Kingstown

Als Danny Blind vervangen moet worden, omdat de coach volgens sommigen hier grotendeels het succes bepaalt, dan is het vervangen van Verhoeven en co volgens die logica ook gewenst. Maar dat zal dan opeens wel weer "anders" zijn. Dat blijven verwijzen naar "bijna-overwinningen" begint ook wat raar te worden.

Laatst had ik ook bijna de staatsloterij gewonnen, maar mijn banksaldo is desondanks onveranderd. Bijna telt niet in de topsport.

xistnc

'@Kingstown
Met jouw argumentatie reduceer jij bijvoorbeeld het presteren van TLJ in de Giro tot die ene tijdritzege van Roglic, een toevallige ook nog. Die tweede plaatsen in etappes en de dramatiek rond Kruijswijk hebben niets met 'bijna' te maken, maar wel degelijk alles met topsport. Jouw beperkte manier van denken, wat overigens je goed recht is, verandert daar niets aan.

slice

'@KT, wat een slechte vergelijkingen zeg.

Voetbal met wielrennen vergelijken is extreem kortzichtig, en ik mag hopen dat je het verschil tussen een loterij en een wedstrijd wel snapt?

richi

'@Slice beetje respect voor @Kingstown.
Ik ben het wel met hem eens dat er eens kritisch naar ploegleiders gekeken mag worden.
Volgende voorbeelden laten zien waar leiding mee bezig is of zou moeten zijn volgens mij.
Kelderman durft het kopmanschap niet aan in de tour. Zeg vervolgens in de eerste week mij laten ze niet gaan in een ontsnapping. Terwijl Sagan gewoon elke dag mee mocht en kon. Dan is er toch werk aan de winkel voor de leiding?
Dumoulin twijfelde eerste week in de tour . Wordt vervolgens gemotiveerd tot grote prestaties. Daar heeft leiding toch aandeel in?
Mollema rijdt tour van zijn leven (valt helaas) en krijg alle steun van de andere renners uit zijn ploeg er is een grote teamspirit te zien. Daar heeft leiding toch aandeel in?

richi

Wat Dumoulin in de tour liet zien is het echte koersen en vind ik vele malen mooier dan het onzichtbaar meesluipen naar een top 10 klassering.
Ook wat Geesink maandag deed in Spanje valt onder het echte koersen.

StonedCamel

'@richi:
Bedoel je die steun van Cancellara die uitstapte terwijl Mollema 2de stond?

Mooie_Mario

Laten we hopen dat Gesink ons een super etappe gaat bezorgen!

marcinho11

Als het volgend jaar wat meer mee zit dan komen er vanzelf meer overwinningen. Volgend jaar heeft lotto jumbo met groenwegen, lobato en battaglin mensen die op hoog niveau met een beetje meer geluk etappes kunnen winnen.
En met de jonge talenten van de ploeg als vermeulen en bouwman zit er ook nog veel groei in de ploeg dus ik denk en hoop dat het voor volgend jaar wel goed komt

Chrys

'@richi
Verander Mollema in Kruijswijk en je zin klopt nog steeds.

tendam

'@kingstown
Bij LottoNL wordt zo ongeveer jaarlijks om de vervanging van de complete ploegleiding gevraagd, maar als je nou feitelijk kijkt wie er allemaal zitten... volgens mij is Nico Verhoeven de langst zittende in z'n huidige functie, en die bekleedt hij pas een paar jaar. Die ploegleiding wordt als een soort vast gegeven beschouwd terwijl het de afgelopen jaren behoorlijk is veranderd.

Het mooiste voorbeeld vind ik Merijn Zeeman, bij Skil gold hij nog als een topcoach en nu kan hij er zeker geen reet meer van, schei toch uit.

robertowilco

tendam.Frans Maassen,Nico Verhoeven, Jan Boven vanaf 01-01-2010 in dienst als ploegleider
Algemeen Directeur, Richard Plugge sinds 01-01-2013

Fanny

'@defietser
TLJ gaat inderdaad nu Timothy Dupont testen.
Lijkt mij een hele goede zaak om dit te doen.
Zoals ik hier eerder al aangaf richting @defietser lijkt mij dat een goede vervanger/stand inn voor Hofland cq Groenewegen indien deze is geblesseerd.
Indien hij wordt aangenomen zal hij wel de kleinere koersen gaan rijden voor TLJ en Groenewegen zal volgend jaar wel de zwaardere WT-koersen en grote rondes gaan rijden.

Quote: @defietser
Een betaalbare goede sprinter is Timothy Dupont van Veranda Willems Cycling Team (CT).
Heeft dit jaar al veel top 3 in sprints gereden. Zie PCS.
Zo won hij o.a. in de Nokere Koers (1 HC) van Groenewegen.
Het is echter geen jonge sprinter en heeft een contract t/m 2016.

Klootje Kriekeljon

Volgens mij werkt TLJ aan de sprinttrein. Dan zou je andere namen dan Dupont en Lobato verwachten. Bijv. de naam van een ervaren piloteur.

Timocycling

Idd klootje, een type Henderson hebben ze nodig.

S. Morgenstern

Hoeveel van dat soort renners zijn er überhaupt? Volgens mij hebben ze in ieder geval met Curvers onderhandeld. Weten jullie welke renners er nog meer in beeld zijn geweest voor zo'n rol? Het een sluit het ander tenslotte niet uit..

Klootje Kriekeljon

Niet veel goede. Misschien zelfs maar een stuk of 4-5 toppers.

Je kunt je alleen afvragen wat TLJ met 2 nieuwe sprinters moet als je op de eerste plaats nog bezig bent met het goed functioneren van 1 trein. Wie krijgt waar welke ondersteuning, die al smal is? Meerdere sprinters naar verschillende koersen sturen lijkt mij ook meerdere treinen.

Verder kun je wel opwerpen dat de ploeg voor klassementen/sprinttrein gaat. Maar volgens mij bestaan de koersen op de kalender tot en met april voornamelijk uit ander soort werk. Ik zie zelf daar grotere prioriteit voor versterking.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk niet dat alle sprinters noodzakelijk met een dikke trein op pad gestuurd moeten worden. Groenewegen uiteraard wel en daar zal zeker naar versterking gekeken zijn/worden, maar Lobato verwacht ik in WT-koersen niet met een voltallige trein op pad en de derde sprinter (Van Asbroeck/Dupont) zal in kleinere koersen ook geen geweldenaars nodig hebben. Drie sprinters hebben lijkt me hoe dan ook geen overdreven aantal.

Maar volgens mij bestaan de koersen op de kalender tot en met april voornamelijk uit ander soort werk. Ik zie zelf daar grotere prioriteit voor versterking.

Welk soort werk heb je hier voor ogen?

Klootje Kriekeljon

3 sprinters is in principe niet overdreven, behalve als je selectie op andere vlakken nog te kort schiet. Ik ken Dupont niet goed genoeg, maar lees hier dat hij het vooral met een ploeg goed doet. Lobato is wel iemand die het zonder kan.

Kasseien en heuvels. Vanmarcke en Teunissen gaan weg, Kelderman waarschijnlijk ook. Tot nu toe levert de ploeg nog meer aan kwaliteit in, om Kruijswijk te versterken.

ti-raleigh

Ik denk dat Lobato het inderdaad voor een groot gedeelte zelf zal moeten uitzoeken. Hij zal waarschijnlijk als sprinter in de klassementstrein plaats nemen. In etappekoersen kan hij in de bergetappes de eerste kms knechten en in de vlakke etappes mag hij voor eigen kans gaan., maar dan wel zonder trein dus.

1 2 ... 348 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.