Erg jammer dat Astana Chris Froome zo hielp vandaag.
Hulp van andere ploegen was nou net wat Steven Kruiswijk miste in de Giro.
Laten de 7 teamleiders van Lotto Jumbo maar veel koffie gaan drinken bij collega ploegleiders.
Mogelijk krijgen ze dan voortaan ook eens hulp.
Of staan hier geldvergoedingen tegenover?
Gesink is een geweldenaar en iemand die mentaal één van de sterkste atleten is in welke sport dan ook. Iemand die van zo veel tegenslag toch steeds zo terug kan komen moet mentaal wel enorm sterk zijn. Hopelijk gaat hij in etappes 17 en 20 van deze Vuelta weer in de aanval mee en kan hij nog een keer om een etappe overwinning strijden. Tot nu toe was hij twee keer de sterkste van de kopgroep en het zou mij niet verbazen als hij na de rustdag nog beter zal zijn dan nu.
Het zou mooi zijn als Bennett beide etappes ook weer mee gaat in de aanval want dan kan hij misschien nog de top 10 insluipen als de kopgroep de ruimte krijgen. Mooi dat LottoNL hem tot en met 2018 vast hebben gelegd want (zoals ik voor de Vuelta al een schreef en tijdens deze Vuelta nog een paar keer heb geschreven) ik denk dat Bennett de belangrijkste schakel in de klassementstrein van Kruijswijk zal worden. Ik heb veel vertrouwen in de ontwikkeling van die trein want ik verwacht dat ook Roglic en Battaglin volgend jaar (nog) beter zullen zijn dan nu.
'“König (Team Sky) valt uit de top van het klassement weg en De La Cruz (Etixx - Quickstep) komt voorbij. Hij blijft dus 12e en dan heb je het na de etappe van gisteren goed gedaan. George reed gisteren in de aanval met Gesink en heeft toen een jasje uitgedaan”, besloot Engels.
Hmm, Elisonde, die Rus en nog wat renners zaten gisteren mee in de kopgroep, en vandaag ook. Zijn zij in staat meerdere jasjes uit te doen?
Ik vond het wel jammer dat Bennett vandaag alleen zat. Heeft niemand, Tankink of Keizer, de opdracht gekregen om bij hem te blijven ? Die jongen kan, voor zijn doen, een prachtige top 15 halen. Als ik kijk hoe hij er vandaag voor knokte dan hoop ik dat dat beloond wordt en dat hij in de rest van de Vuelta de nodige steun krijgt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.