Ben benieuwd of we vandaag op de rustdag wat horen van de TLJ-ploegleiding over wel en wee van (enkele van) de TLJ- renners die nog in in koers zijn. Ik zou bijv. best willen weten hoe Koen B ouwman zijn eerste grote ronde verteert. Of wat ander 'klein' nieuws wat TLJ-fans best willen opsnuiven.
Ben benieuwd naar de ontwikkeling van Bennett in de komende jaren. Wordt hij een top 5/10 renner of is dit zijn toppunt? Denk zelf dat hij volgend jaar de Giro/Vuelta gaat rijden als knecht van Steven.
Kruijswijk, Bennett, Van den Broeck en Clement en je hebt vier renners die in de top 20 kunnen rijden.
Kelderman dus toch naar Sunweb-Giant. Benieuwd hoe dat uitpakt. Eigenlijk werd niemand aantoonbaar beter na een vertrek bij TLJ. Mollema is de enige die in z'n 2e jaar bij Trek in de Tour beter presteerde dan bij TLJ. Het blijkt vaak een karakterkwestie: welke ploegcultuur past het best bij mij? Ik hoop dat het voor Kelderman goed uitpakt. In mijn beleving is hij completer dan Dumoulin als het gaat om grote rondes.
Het is natuurlijk jammer voor LottoNL dat iemand waar ze veel tijd in hebben geïnvesteerd vertrekt voordat hij dat door middel van prestaties terug heeft betaald. Ik denk alleen dat dit zeker geen ramp is voor LottoNL en hopelijk besteden ze de salarisruimte die nu vrijkomt aan twee of drie talenten.
'@niklas
Je hebt gelijk, maar dat beeld van 'weg bij Rabo maakt een renner beter' is wel heel hardnekkig. Waarschijnlijk in stand gehouden door Kerckhoffs en andere Stalenburgen. Misschien denken ze nog steeds aan Nick Nuyens?
Qua ploegcultuur is Giant volgens mij perfect voor Kelderman. Twents-Duitse degelijkheid, de ietwat saaie en verlegen Kelderman voelt zich daar volgens mij wel thuis.
Ik baal wel van het vertrek van Wilco. Je gaat simpelweg geen passende vervanging (meer) aan kunnen trekken. Met vertrek van Hofland en Kelderman zal er denk ik wel redelijk wat salaris vrijkomen voor een vervanger. Naast het aantrekken van nieuwe renners had men Wilco en Moreno immers ook al een aanbieding gedaan. Wellicht wist TLJ al behoorlijk lang dat deze twee mannen toch zouden vertrekken maar ben benieuwd.
Dat klopt jessevandalen maar ze zouden niet én die renners hebben aangetrokken én ook nog eens Hofland en Kelderman een aanbieding hebben gedaan wanneer dat financieel niet zou passen. Vergis je niet in het salaris van Hofland, Kelderman, Vanmarcke en ik denk een lager salaris bij Gesink wat dat scheelt en ruimte biedt. Ik hoop dat men zich nog weet te versterken met bijvoorbeeld een Trentin.
'@Dutch Cycling Fan: de verlenging van Gesink was begin dit jaar, volgens mij. Dus een lager salaris lijkt mij onwaarschijnlijk, al is het niet onmogelijk. Verder kunnen ze ook best al een maand geleden hebben gehoord dat Kelderman weg ging en daarna pas JVDB bijvoorbeeld hebben aangetrokken. TLJ wist het natuurlijk veel eerder dan vandaag. Dus het geld kan heel goed al zijn uitgegeven, dat lijkt me zelfs waarschijnlijk.
Exit Van Asbroeck: wat een amateurisme; onvoorstelbaar.
Over vrijkomende budgetten bij TLJ: ik denk dat de ploeg de afgelopen jaren heeft ingeteerd op de financiële reserves uit de Rabobank-tijd. Er is nu aanzienlijk minder te besteden en het spaarpotje om de exploitatie op te vangen is op. Er is denk ik naar mijn mening dan ook geen buffer doordat het salaris van Kelderman, Vanmarcke, Hofland etc. vervalt. Vergeet niet dat het behouden van Kruiswijk al een behoorlijk beslag heeft gelegd op de beschikbare financiën.
Natuurlijk heb ik die hoop ook en eigenlijk is die hoop ook best gegrond: afgelopen jaren zijn er best leuke totaal onverwachte konijnen uit de hoge hoed van Plugge gekomen. Roglic, Battaglin, Bennett waren toch onverwachte topaankopen. Nog zo'n verrassing zou ik best leuk vinden, bij gebrek aan Nederlandse kandidaten. Ik zie namelijk niet echt potentiële Nederlandse aanwinsten, op misschien Looij na dan.
Hoop is prima, als dat dan maar geen verwachting en dus een potentiële teleurstelling gaat worden. Want ik vind nog steeds dat TLJ het prima gedaan heeft. Dat Kelderman weg wil kan de ploeg weinig aan doen en de aankopen vind ik nog steeds prima.
Volgens mij is het behouden van Kruijswijk financieel mogelijk gemaakt door extra bijdrage van Brandloyalty (lees voormalig topman). Dat heeft daardoor niet veel beslag gelegd op financiën denk ik. Van Asbroeck ook weg Raleigh?? Waar lees je dat? Ook weer teleurstellend als dat zo is, zucht
'@DCF: het weg doen van Van Asbroeck is de hoop van raleigh, omdat hij vindt dat het onprofessioneel is dat je het team zo in de steek laat doordat je niet naar Canada kunt. Zit wel wat in, al vind ik het weg doen van Van Asbroeck daar voor wel wat streng zou zijn. Ik zou Van Asbroeck eerder weg willen omdat hij wat mij betreft niet echt een meerwaarde is. Jammer, want ik had wel grote verwachtingen bij zijn overstap.
'@dutch cycling fan
Rustig maar, Raleigh heeft het over Van Asbroeck die z'n tas is vergeten in de trein, zodat hij geen paspoort heeft om naar Canada te reizen. Wat daar amateuristisch aan is weet ik ook niet, gewoon dom... maar men gebruikt die term graag in combinatie met LottoNL.
Op papier is het inderdaad jammer dat Kelderman en Hofland vertrekken, aan het begin van het jaar nog gepresenteerd als twee van de vier kopmannen, maar ja... in de praktijk maakt het niet zo heel veel uit.
aan de ene kant zegt het wel genoeg dat er veel jongens bij de ploeg vertrekken nu terwijl ze niet hoefde te vertrekken. zie hofland, kelderman en teunissen. Er zal toch iets in de omgang met de renners niet goed gaan waardoor de renners zich niet meer op hun plek voelen in het team. daar maak ik me best zorgen over.
'@jvh93 Onzin! Er zijn renners die zich prima thuis voelen bij TLJ en er fietsen er zelfs rond die uiteindelijk weer terug komen bij hun 'vriendenclub' (Boom en met name Clement). Het heeft vooral met karakter en persoonlijkheid te maken. De cultuur van de ene ploeg past sommigen beter dan die van de andere ploeg. Prima toch? Dan is er tenminste iets te kiezen. Verhalen over onvrede worden gevoed door een handjevol paparazzi, die we lekker moeten laten kletsen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.