Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 354 ... 405 406
jvh93

'@niklas ja daar heb je gelijk in, zo had ik er niet tegenaan gekeken

Timocycling

'@Tendam: amateuristisch kun je vergelijken met onprofessioneel. Onprofessioneel kun je dit op zijn minst noemen.

raleigh

................de exit van Van Asbroeck wordt voor mij vooral ingegeven door 2 items:
- zwaar tegenvallende resultaten (weinig overwinningen en ereplaatsen)
- gebrek aan professionalisme en betrokkenheid (vergeten paspoort in trein)

Kortom, gewogen en wat mij betreft te licht bevonden voor zijn oorspronkelijke rol (afmaker in Vlaamse wedstrijden zoals bijvoorbeeld KBK, de Omloop en E3). Ik heb hem daarin veel te weinig gezien.

Hakkie2

Dat Van Asbroeck de afgelopen 2 jaar weinig toegevoegde waarde heeft ben ik het mee eens. Ook een reden waarom ik het niet zie zitten in de volgens mij nog minder complete Dupont. Leuke sprinters voor het continentale circuit, maar het rijden van WT koersen is voor hen zo zwaar dat ze er alleen maar minder van worden. Dan liever geen tweede sprinter of een jonge sprinter die een hoge topsnelheid heeft (zoals Looij).

Hakkie2

'@koel: matthews was neoprof bij de rabobank, logisch dat je dan beter wordt. Mollema is ongeveer hetzelfde niveau gebleven, zie zijn Bau en Lau tour en bijvoorbeeld die eerste bergrit toen. En ook de dramatische derde week is er nog steeds niet uit. Mollema won bijvoorbeeld ook al de sprinttrui in de Vuelta voor Rabobank. LLS was ook bij Rabobank al een klasbak, dat is hij gewoon gebleven.

Andere renners zijn bijna allemaal minder geworden.

Laatst gewijzigd
Picoo

Doei kelderman, overloper.

xistnc

Niet te geloven, Van Asbroeck. Ik mag toch aannemen dat die een pittige boete krijgt i.v.m. het duperen van zijn ploeg en zijn ploegmaats. Als je je gedraagt als een amateur, dan krijg je ook betaald als een amateur: niet.

Poeksel

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140862&season=2012

Dat was het beste jaar uit zijn leven toch?

Laatst gewijzigd
tendam

'@koel
Als je nou dat hautaine toontje van je als het LottoNL en zijn vermeende blinde fans betreft even achterwege laat, dan is normale discussie misschien mogelijk. Moet je per se voor de ene ploeg zijn en tegen de andere? Ik beperk me liever tot de feiten. Die ritzege van Gesink maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit, ik vond z'n 4e plek in die Touretappe vorig jaar bv. al indrukwekkender.

Luis Leon won bij Rabo 2 Touretappes. Heb ik iets gemist, de afgelopen jaren? Mollema viel nu eens op het goede moment aan in San Sebastian. Dat zou je inderdaad 'ontbolstering' kunnen noemen. Z'n beste Tour reed hij echter voor Belkin. Matthews, tsja daar heb je een punt... was ook wel een erg jonge renner, natuurlijk.

tendam

Beste Koel, kijk nou eens even naar dit seizoen en vertel me op welke manier Mollema nu beter rijdt:

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140904&season=2013

Ik wil je graag begrijpen. En met 'dat is natuurlijk zo' geef je in feite je onvermogen al aan.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@koel: kom maar eens met feiten over waarom Mollema nu beter zou rijden? Ik zie het niet?

En LLS heeft een andere rol, maar ik herinner me hem ook als de beste knecht van Freire. Dus goed knechten deed hij ook toen al. Naast het feit dat ik heel blij ben dat zo'n schimmige renner weg is uit het team.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Het is gewoon onzin. LLS behaalde het hele jaar door prima resultaten, zowel bij Rabo als bij Caisse. Die rijdt nu echt niet veel beter rond, ook niet bergop. Hetzelfde geldt voor Mollema. Altijd top in San Sebastian en bij Belkin ook goed in de Tour (en beter in de voorjaarsklassiekers). Won daar ook een rit + puntentrui in de Vuelta. Als er al verschil is, zal dat wellicht ook iets met leeftijd te maken hebben..

Simonissimo

Eens met de anderen hier, Mollema en LLS rijden helemaal niet beter of slechter dan in hun tijd bij Rabobank.

marcinho11

Veel mensen hebben het over trentin bij lotto jumbo is dit gewoon iets wat de mens wil of zitem hier ook enige kern van waarheid in?

Klootje Kriekeljon

Toch is LL niet meer de renner die ie bij Caisse was. Nog steeds een hele goede, maar zijn periode van Astana en Rabo was meer van eendaagse successen dan het kleinere rondewerk. (uit mijn hoofd dus sla me gerust om de oren met uitslagen)

Laatst gewijzigd
ghostwriter

LL Sanchez is volgens mij helemaal niet beter gaan rijden dan toen hij nog bij de Raboploeg actief was. Ook Mollema vind ik niet veel beter dan hij twee jaar geleden was. Eigenlijk is er misschien maar één enkele wielrenner waarvan ik vind dat hij duidelijk baat heeft gehad bij een vertrek en dat is Weening.

Hakkie2

Weening is wel een goed voorbeeld. Net als Kelderman was Weening bij TLJ of haar voorgangers ook "de volgende Nederlandse tourwinnaar". Weening bloeide op toen hij wat meer in de luwte kwam, weg van die enorme druk. Hopelijk is dat bij Kelderman ook zo, al vraag ik me af of Giant dan de goede ploeg is. Ook daar heeft de Nederlandse pers veel contact mee. Een overstap naar bijvoorbeeld Orica is dan natuurlijk wel meer een stap richting de luwte, weg van de Nederlandse pers.

jvh93

Kelderman krijgt bij giant volgens mij een bijna identieke rol als bij lotto jumbo met ongeveer evenveel 'kopmannen' naast hem als bij tlj. Zie barguil en dumoulin, vraag me af of hij daar wel degelijk beter af is en de druk zal hetzelfde zijn. Maar hij mag me positief verassen

Laatst gewijzigd
xistnc

Weening is wel een goed voorbeeld

Waarvan?

Weening won bij Rabo een Tour-etappe (2005) en een Giro-rit (2011), met 4 dagen roze.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

jeetje zeg.

Ik heb 2 jaar in de internationale trein van Amsterdam naar Brussel gewerkt...

Je wil niet weten wat mensen allemaal vergeten.

En ik weet dat het voor sommige hier op WF heel ongeloofwaardig klinkt.... Maar wielrenners zijn ook maar mensen.

Chrys

Eens met @mus

Alsof wij allemaal niet eens iets vergeten. Ikzelf nog niet heel lang geleden mijn huissleutels waardoor ik mezelf buiten gesloten heb. Moet ik nu ook maar niet betaald krijgen van mijn baas?

F4L

Luis Leon Sanchez is bij Rabobank inderdaad minder gaan rijden nadat zijn periode bij Caisse (afgezien van 2012). Hij heeft echter bij Astana geen verbetering kunnen tonen ten opzichte van zijn rijden bij Rabobank en heeft daar al helemaal nooit meer het niveau van zijn tijd bij Caisse gehaald.

Hakkie2

'@xistnc: met name een voorbeeld van waarom het wel goed kan zijn bij TLJ weg te gaan. Die heeft zich in de luwte nog verder ontwikkeld tot een sterke renner, zonder dat de pers en het publiek hem heel veel druk op legden. Ik ontken niet dat Weening bij Rabo al goed was, maar ik denk dat zijn overstap hem wel goed heeft gedaan.

Fanny

'@jvh93
Quote: aan de ene kant zegt het wel genoeg dat er veel jongens bij de ploeg vertrekken nu terwijl ze niet hoefde te vertrekken. zie hofland, kelderman en teunissen. Er zal toch iets in de omgang met de renners niet goed gaan waardoor de renners zich niet meer op hun plek voelen in het team. daar maak ik me best zorgen over.

Wat dacht je van de (hogere) salariseisen die de heren via hun managers hebben gesteld bij TLJ en dat Giant dat voor Kelderman en Teunissen wel wil betalen.
Ik er geloof namelijk niks van dat renners zich niet op hun plek voelen.
Naar mijn mening is de overstap enkel en alleen meer salaris (en daar is niks mis mee).
Daarnaast zijn de manager van Kelderman en de kortgeleden aangetrokken ploegleider van Giant, broers. Dus 1 en 1 =2.
De sportieve gedachte van Kelderman om naar Giant snap ik al helemaal niet.
Ook daar zal hij in een van de grote rondes direct kopman zijn en dus met bijbehorende druk, iets wat hij liever niet wil.
Volgens mij had de nog jonge Kelderman nmm gewoon nog 2 jaar bij TLJ moeten blijven om zich verder te verbeteren in tijdritten en grote rondes.
Hij had dan in de luwte naar een kopmanschap kunnen groeien via rondes van 1 week.
Bij Giant zal hij er toch, gezien het team er gelijk moeten staan, in grote rondes.
Dus voor mij is het jammer dat vooral Kelderman, in iets mindere mate Hofland (sprinter achter Groenewegen) en Teunissen vertrekken bij TLJ.
Ook al omdat het allen Nederlanders zijn die ik, zoveel als mogelijk, graag wil zien bij TLJ.

Laatst gewijzigd
mooiman

'@fanny
Geheel mee eens, heldere analyse
( is complimenten geven eigenlijk wel toegestaan in dit forum?)

1 2 ... 354 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.