Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 365 ... 405 406
tendam

Maar ik begrijp ook nog steeds niet, dat Lobato is gehaald en dat Jiang een stageplek heeft gekregen bij TLJ.

Ja, die twee beslissingen zijn inderdaad allebei even vreemd... waarom snap je niet dat Lobato is gehaald? Omdat je hem nog niet had genoemd in je schier eindeloze lijst van mogelijke aanwinsten?

Borsje

Koen Bouwman was volgens mij volkomen uitgepierd. Had misschien beter niet kunnen starten.

Yeez

'@borsje dat lijkt mij ook. Alleen een slecht punt van Bouwman, en dat haalde Traksel ook al een keer aan, is dat zijn positionering niet zo goed is. Hij rijdt vaak achteraan het peleton. Waardoor (wanneer er gaten vallen) hij snel eraf gereden wordt terwijl hij (ooglijkend) nog wat over heeft. Dat hij talent heeft is duidelijk, maar dat is mijn inziens nog wel een verbeterpunt.

Borsje

Mee eens. Want hij eindigt uiteindelijk nog best redelijk.

S. Morgenstern

Bouwman zat vandaag achteraan nadat hij eerder vooraan in de wind reed met Oomen in zijn wiel. Maakt het dan veel uit dat hij het laatste uur achterin zit? Ik neem aan dat hij tot niet veel meer in staat was, niet dat het een kwestie is van slecht positioneren. Hetzelfde lijkt me voor de Vuelta op te gaan; daar heeft hij het buiten een paar dagen nooit breed gehad (heeft zelfs een dag regelmatig achter de bus gezeten). Dat hij vaak moet lossen terwijl hij nog wat over heeft is volgens mij een fabeltje.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
"Ja, die twee beslissingen zijn inderdaad allebei even vreemd… waarom snap je niet dat Lobato is gehaald? Omdat je hem nog niet had genoemd in je schier eindeloze lijst van mogelijke aanwinsten?"
Dat maakt alles duidelijk toch. Wat een gebrabbel weer.....

Wielerfan1987

'@vlek,

Wat we allemaal niet moeten vergeten is het volgende:

1. Bouwman zijn rol in de Vuelta:
Buiten dat hij in diverse etappes in de eerste uren heeft geprobeerd mee te zitten en dit niet lukte was Koen samen met Martijn Keizer vrijwel elke dag waterdrager van dienst.
Deze rol maakt het logisch dat hij vaak achterin het peloton werd gespot, er rijd namelijk middenin het peloton geen cameramotor maar wel achteraan waar Koen op weg naar de auto of op weg terug naar zijn ploegmaats veel op beeld werd vastgelegd.

2. Koen heeft het inderdaad een aantal dagen moeilijk gehad en dit kan meerdere redenen hebben zoals bijvoorbeeld te vroeg zijn kruit verschieten ofwel niet handig zijn energie spreiden.
Maar het kan ook zijn dat hij moeite had met de omstandigheden want ik meen dat hij zijn moeilijke dagen veelal had op de dagen dat het het warmst was qua buitentemperatuur, combineer dit laatste met de vele rondjes langs de auto om de vele bidons voor je ploegmaats aan te brengen en het is niet geheel onlogisch als je als eerstejaars belofte op een gegeven moment een keer een inzinking hebt.

3. Koen had al reeds een heel zwaar seizoen achter de rug met meer koersdagen dan een aantal meer ervaren ploegmaats en dan nog vrijwel 80% van zijn koersen op WT niveau.

4. Koen had een alles behalve optimale voorbereiding met een vervelende blessure en een antibiotica kuur.

kelderfan

Ik begrijp nu, waarom Zeeman niet blij was met de UEC Road European Championships, want al zijn boys hebben moeten werken voor Wout Poels, die last had van verzuurde benen. Zij hadden beter in dienst van Sam Oomen kunnen rijden. Toch heeft Lindeman goed werk geleverd met zijn aanvallend rijden.

Fanny

'@Wielerfan 1987
Ik ben het grotendeels met je eens vwb het knechtswerk van Bouwman (22) mbt de Vuelta en misschien ook de vandaag gereden EK.
Bouwman heeft het tijdens Vuelta op 1 dag erg moeilijk gehad toen hij tussen de auto's koerste op een zeer hete dag.
De laatste dagen heeft hij vrij gemakkelijk gekoerst en is hij in de laatste etappe in Madrid nog in de aanval gegaan en dat doe je niet als je benen niet meer hebt na 3 weken koers.
Natuurlijk zat hij vaak achterin het peloton in de Vuelta om te knechten (vooral om water en eten te halen na oproep via de oortjes) voor de kopmannen Kruijswijk, Bennett en Gesink.
Hij hoeft dan niet het hele peloton door te zakken met daarbij kans op valpartijen.
Maar daarna moet je het gevraagde spul wel steeds door het peloton naar voren te brengen (en dus harder rijden dan peloton).
Dat kost natuurlijk wel veel kracht die je dan in de finale niet meer hebt en je dus kunt laten uitbollen omdat je de andere dag weer moet knechten.
Ook moet je vaak steeds extra aanzetten als ze van voren hard gaan koersen (zeker als je net het drinken en eten hebt opgehaald en gebracht).
Ik denk dat de opdracht van TLJ voor Bouwman was om achter in het peloton te blijven knechten en vooral de Vuelta uit te rijden met het oog op het volgende koersjaar. Bouwman is nog jong (22) en moet dus de komende jaren nog veel hardheid opdoen.
EK
Doordat Lindeman vandaag in de kopgroep zat hebben de andere TLJ renners Castelijns, Keizer en Bouwman moeten knechten voor de denk ik aangewezen kopman Poels en de beschermde renners Oomen en de Kort.
Het bevreemde mij wel dat Poels er toch wel snel doorheen zakte op die laatste klim naar de finish.
Iets wat hij nmm toch wel moet kunnen.
Wat betreft Bouwman, die is als knecht toch nog als beste Nederlandse TLJ renner gefinisht op een redelijk 71e plaats vlgs PCS.
Lindeman is niet gefinisht maar heeft het wel erg goed gedaan door in een zeer lange vlucht te zitten waardoor de overige Nederlanders met de Nederlandse kopman Poels en de beschermde renners Oomen en de Kort niet op kop van het peloton hoefden te rijden.
@Kelderfan.
Ik denk dat je gelijk hebt mbt Oomen, echter dat weet je pas op het laatst in de finale.
Maar misschien had er dan op het einde beter overleg moeten zijn tussen Poels, Oomen en de Kort.

kelderfan

'@Fanny
Dat De Kort een beschermde rol had, begrijp ik niet helemaal. Wout Poels was door zijn status de beschermde renner; alleen door de afstand kwam hij bij de laatste klim al snel in de verzuring. Het is toch eigenlijk heel goed, dat Sam Oomen zolang mee kon doen in de finale.
En volgens mij heeft Poels overlegd met Oomen en de Kort vlak voor de laatste klim. Ik denk, dat zowel Oomen als Poels de benen niet meer hadden voor een goed eindschot. Zij verloren 16 seconden op die laatste beklimming. Maar goed er komt nog een WK.
Oh, ja Paul Martens heeft 't ook redelijk goed gedaan. Hij zat ook vaak mee bij de gestrande ontsnappingen.

Fanny

Yes, prachtige sprintoverwinning voor TLJ van klasbak Groenewegen in de Enecotour.
Hij verslaat toch niet de minste sprinters zoals Sagan, Bouhanni, Greipel, Kittel, Kristoff, Boason Hagen en Demare.
Dat wordt interessant voor het WK in Qatar.

Niklas

Poels is een klasbak, maar ook onvoorspelbaar / onberekenbaar. Dat bleek tijdens de Spelen en gisteren ook weer. Het is dat dubbele wat Kelderman ook heeft: kopman willen zijn, maar toch ook weer niet. Dat doet Dumoulin een stuk beter, hoewel die weer minder goed bergop gaat.

ghostwriter

Ik mag hopen dat Groenewegen als kopman naar het WK wordt gestuurd met een zo'n sterk mogelijke sprinttrein ter ondersteuning. Laten ze Wippert of Van Poppel als back-up sprinter meesturen en verder een trein samenstellen uit mannen als De Kort, Terpstra, Langeveld, Van Emden, Leezer, Boom, Van Baarle en Roosen.

Mooie_Mario

Als je Dylan Groenewegen volgt vanaf dit punt :
https://youtu.be/Bj0RV9qgh54?t=2009
Laaste 2 KM, nog maar 1 leadout. Wagner, die ineens vooraan komt te zitten, maar snel in de gaten heeft dat het te vroeg is. Gaat links naar FDJ trein, maar Groenewegen volgt niet en blijft in treintje van Ewan. Wagner kijkt om en gaat weer terug naar Groenewegen, maar ziet dat hij goed zit.
Helaas verliest hij daar een duwtje in de trein van Ewan en raakt hij ineens 10 plaatsen kwijt. Daar vindt Sagan het wiel van Groenewegen. Vanuit deze verloren positie sprint Groenewegen een gaatje dicht naar de laatste man van Orica en komt precies op tijd Nizzolo eroverheen die voor de perfecte leadout zorgt en daarna is de weg open voor Dylan!

Ja, ik werd enthousiast tijdens deze finish.
Top 25:
http://i.imgur.com/AOPrBuD.png

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer hij het wiel van Wagner wel volgt en afgezet wordt in het wiel van Demare had hij uitstekend gezeten.

kelderfan

'@M_M
Mijn dank is groot voor de laatste 2 km's. Ik kom net binnen en wat zie ik Groenewegen in zijn kampioenstrui en nog winnen ook #chapeau. En je mag best enthousiast worden, want de zegeteller staat op 18.
Ik weet nu ook waar Hofland naar toe gaat. "Sunweb heeft nog een sprinter nodig".

Laatste man

Hofland gaat naar Lotto-Soudal..

Poeksel

Zijn er dit jaar beter bezette koersen geweest qua sprinters? Als je ook nog kijkt wie er geen top tien rijden hier?

Fanny

'@laatste man
Quote: Hofland gaat naar Lotto-Soudal

Heb ik iets gemist ?

Chrys

Zeer knappe overwinning van Dylan!

Zoals Zeeman zegt tegenover WF zijn er nog genoeg doelstellingen deze week. Ik ben vooral zeer benieuwd naar de TTT. Ook een belangrijke test voor de TTT in Qatar. Dit lijkt me voor een groot deel ook de basis. Kelderman, Roglic en Van Emden. Met daarbij Gesink, Campenaerts en Vanmarcke een sterk team! Vorig jaar deed Leezer nog mee en ook Keizer of Bouwman is nog een optie.

Romāns Vainšteins

Het gaat niet alleen om de deelnemende sprinters maar daarnaast ook de huidige vorm waarin ze verkeren.

Namen, namen, namen..

Gees

Zeker Fanny. Hofland is de vervanger van Ligthart.

Man man, wat een mooie overwinning van Groenewegen. Ik denk dat de echte TLJ fans net zo ongelofeloos blij zijn als moi.

Fanny

'@Gees
Was Ligthart dan een sprinter ?

Gees

Een beetje. En steeds minder geloof ik, naarmate hij langer bij Lotto reed. Mss wordt dat ook wel de toekomst voor Hofland, sprints voor Greipel aantrekken.

Romāns Vainšteins

Lighart won nochtans de driekleur eens in een sterk gedecimeerde sprint na een geweldige lead out van, hou je vast, Robbie Ruygh ! (of hoe je dat ook schrijft)

1 2 ... 365 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.