Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 366 ... 405 406
S. Morgenstern

Vlak voor een WK voor sprinters die wereldtop verslaan is meer dan 'namen' verslaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Ik denk, dat @LM gelijk heeft, maar kennelijk is er nog niets getekend en Hofland zou niet misstaan in team Sunweb.
Volgens Cyclingfever is Hofland nog steeds in onderhandeling. Dus is er nog een verrassing mogelijk: "blijven bij TLJ nu Tom kennelijk ook vertrekt en Dupont kennelijk niet wil"

Uil

'@Kelderfan en Fanny,

Ach om jullie even uit dromenland te halen.

http://www.wielerflits.nl/nieuws/204566/lotto-soudal-nieuwe-ploeg-moreno-hofland.html/comment-page-1

Is toch al een hele tijd bekend hoor :P

Fanny

'@Uil
Bedankt, ik had het niet gelezen. Sorry.
Maar dat volgens uitspraak het team het binnenkort bekend maakt is al wel bijna 3 weken geleden.

kelderfan

'@Uil
Dat heb ik ook voorbij zien komen en gelezen; alleen er is kennelijk nog steeds niets getekend. zie bron PCS en zie bron cyclingfever.
Dus ik droom maar even verder.;)

Uil

'@Kelderfan,

Je hebt het artikel niet gelezen zeker.
Staat duidelijk in dat Hofland weg gaat.
Heeft tegenover de NOS ZELF bevestigd weg te gaan.
http://nos.nl/artikel/2129238-hofland-weg-bij-lotto-jumbo.html

PCS kan ook wat missen hoor ;)

kelderfan

'@Uil
Je hebt je punt gemaakt, maar wat @Fanny zegt:"Maar dat volgens uitspraak het team het binnenkort bekend maakt is al wel bijna 3 weken geleden."
Ja, wat is binnenkort.

Il Cavaliere

Als jullie eens ophouden met flutsites als PCS en Cyclingfever als bron te nemen, ze copy-pasten alles van allerlei vage/slecht geinformeerde site, zou dat ook heel wat schelen

Wielerfan1987

'@Il

Pcs heeft als policy juist niet zomaar te copy pasten, zij passen enkel hun gegevens aan als er bevestiging is van een van de betrokken partijen; de renner, zijn management, zijn nieuwe of huidige/oude ploeg.

Dat pcs Hofland dus nog niet heeft staan als gecontracteerd is simpelweg omdat er nog geen nieuws over wereldkundig is gemaakt.
Hofland heeft welliswaar gezegd dat hij ergens heeft getekend, maar heeft hierbij zijn toekomstige ploeg niet genoemd en zijn nieuwe ploeg heeft ook nog geen persbericht doen uitgaan.

Ergo, voor zover als pcs haar policy toepast is er nog niet getekend aangezien er nog geen officiele bevestiging over het contract/waar dit zou zijn.

Cyclingfever daarentegen kopieert idd alles wat los en vastzit van chinese websites of twitteraars tot Russische bronnen en van Italiaanse of Spaanse liefhebbers die een twitterbericht met een gerucht de wereld in slingeren tot journalisten of analisten die gequote worden.

Fanny

Voor Bouwman (22) is het voor zware seizoen 2016 nog steeds niet voorbij na een lang seizoen met o.a. de Vuelta en het EK.

Volgens zijn Facebook pagina gaat hij ook nog de hele zware WT koers Il Lombardia rijden met o.a. Gesink, Roglic en Vermeulen (vlgs PCS)

https://www.facebook.com/pages/Koen-Bouwman/484263268275799

Bouwman heeft als 1e jaars Neoprof al wel veel WT koersen van 1 dag ( o.a. LBL en WP) en 1 week (Catalonië, Baskenland, Zwitserland en Polen) gereden ondanks dat hij ook nog eens een paar weken geblesseerd was na de ronde van Polen en dus de WT koers Classica San Sebastian niet kon rijden.
Daarnaast heeft hij voor de 1e keer ook de dit jaar hele zware editie van 3 weekse Vuelta 2016 goed uitgereden.
Wat dat betreft heeft Nederlands beste toptalent Oomen toch wel wat minder WT koersen gereden bij Giant maar die is dan ook 1 jaar jonger.

TLJ laat deze nog jonge renner van 22 wel erg veel zware wedstrijden op WT niveau rijden en zien in hem dus kennelijk wel degelijk iets voor de toekomst.
Hopelijk heeft hij van al deze zware koersen volgend jaar geen nadelen van en heeft hij dit jaar een goede basis opgebouwd om volgend jaar stappen te maken in vooral het knechten voor de kopmannen in etappes met lange hoge bergen en in ITT en TTT.
Ben benieuwd.

simplex

'@RV en vlek:
Wat betreft je eerste Namen : Danny van Poppel
overige namen de rest muv Danny van Poppel en Cavendish ?
Dylan Groenewegen heeft al wel dezelfde stijl als die van Cav (en eerder ook bijv. McEwen ) redelijk overgenomen, dus dat belooft wel wat voor de toekomst. Ik geloof in jou, pardon... in hem
Voor het WK denk ik toch nog wat tekortschietend, daar schieten we als land te kort en is er altijd nog Niki die het heft in handen probeert te nemen.

Hakkie2

Vermeulen mag op het WK de tijdrit rijden, een mooie ervaring voor hem.

Wielerfan1987

'@Fanny,

Ik ben het met je eens dat Bouwman een bijna monsterlijk zwaar seizoen heeft gereden als debutant.

Hij heeft nergens echt een stempel op een wedstrijd kunnen drukken als we het hebben over winnen of dichtbij een overwinning of kort klassement komen, maar hij heeft zich wel laten zien in diverse zware wedstrijden.

Maar als iemand mij voor aanvang van het seizoen had gezegd dat Koen dit jaar deze lange rits met zware wedstrijden zou rijden en ook goed uitrijden (een enkele uitzondering daar gelaten) dan had ik diegene bijna voor gek verklaard.

En kijk ook naar de wedstrijden;
De ronde van Catalonie en ronde van het Baskenland dit jaar werden stuk voor stuk door vele meer ervaren renners als bijzonder zwaar bestempeld qua weers omstandigheden, wedstrijd verloop en op sommige punten de parcours, zwaarder dan voorgaande jaren (al is dat laatste subjectief).

Als je kijkt naar de uitvallers en de tijdsverschillen tussen de top 10 en de laatste 10 van de klassementen in die wedstrijden dan onderstrepen die feiten de zwaarte ook.

Kijk alleen al naar de etappe naar Eibar in de ronde van Baskenland:
http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_Ciclista_al_Pais_Vasco_2016_Stage_5

En dan hebben we het nog niet over de Vuelta gehad.

Ik ga er vanuit dat Koen deze winter een behoorlijke stap gaat zetten in zijn ontwikkeling met dit zware seizoen in de benen.

Komi

Hoop dat ze hem niet opbranden, want ze vragen een hoop van hem. Maar zal hopelijk goed gemonitord worden qua inspanning en herstel.
Vond hem dit jaar verrassend sterk in de ploegtijdrit in de Vuelta, toch een goede indicatie van een groeiende motor.

Hakkie2

Over een TTT gesproken, wat zou TLJ naar de TTT op het WK sturen? Zouden ze bijvoorbeeld Vermeulen selecteren omdat die toch al aanwezig is, of zouden ze echt voor het sterkste team gaan?

Gees

Roglic

Hakkie2

Ik vraag me af of Gesink voor alleen de TTT helemaal naar Qatar gaat. Kelderman zou misschien ook nog de TT kunnen rijden.

Roglic, Vanmarcke, Campenaerts en Van Emden gaan vast wel meer rijden in Qatar en lijken me dus logische opties.

Wielerfan1987

Ik zou voor de TTT gaan voor de volgende opstelling

Gesink (goede tijdrijder en nog relatief fris)
Roglic
Campenearts
V Emden
Wynants en/of Leezer
Vanmarcke misschien in plaats van 1 van de twee hierboven genoemd.. maar ik betwijfel of die zich ervoor zal kunnen motiveren.

Gees

Hoe zou het met Keizer zijn? Toch niet bepaald een goed seizoen, ook niet als tijdrijder.

Hakkie2

Van Hoecke zou mondeling akkoord zijn met TLJ. Jong, goed in het voorjaar (top 30 in de RvV en PR dit jaar) en een goede hardrijder. Lijkt me een aanwinst. Er zijn ook geen Nederlanders met zijn kwaliteiten beschikbaar.

Komi

Ik ken Van Hoecke niet echt, maar klinkt als een versterking voor het vlaams voorjaar. Ik lees dus dat van Asbroeck niet bijtekent, is al bekend waar die dan naar toe gaat? Vond hem in PR altijd wel sterk.

S. Morgenstern

Keizer heeft weer een zwaar seizoen gereden (vast weer bij de top qua koersdagen), hoofdzakelijk in dienst van anderen (Kruijswijk is bijvoorbeeld behoorlijk te spreken over Keizer), soms nog eens in de aanval en in korte tijdritten weer regelmatig met een aardige uitslag. Prima renner binnen een WT-ploeg, maar niet iemand waar we van buiten op dezelfde wijze waardering voor hebben.

Van Hoecke zou een goede renner zijn voor voorjaar en sprinttrein. Hij was eigenlijk de renner van Topsport die ik volgend jaar naar Etixx had verwacht. Afwachten nu of er dan nog andere (geteste) renners worden gehaald (genre: Van Ginneken, Halvorsen, Groendahl, Van Lerberghe, enz.) of dat de rest met verlengingen wordt opgevuld.

Laatst gewijzigd
jvh93

'@hakkie wat is daar de bron van?

Hakkie2

Het Nieuwsblad

defietser

Wat mij wel opvalt bij TLJ, dat er heel weinig renners blijven die een contact t/m 2016 hebben. Geld? Sfeer? Onderlinge verstandhouding?
Het budget schijnt niet erg groot te zijn. Misschien op zoek naar een grote co-sponsor?

Om toch nog met het bescheiden budget een toppertje in spe aan te trekken: Pieter Vanspeybrouck. Ervaring en heel veel kwaliteit.
Zoals ik ook al eerder met de naam van Timothy Dupont kwam.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 366 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.