Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 367 ... 405 406
Gees

Van Hoecke reed een prima voorjaar, idem in PR. Kan redelijk aankomen en heeft een goede tijdrit.

@Vlek. Toch heeft Keizer betere seizoenen gekend.

S. Morgenstern

Keizer heeft vast niet zijn beste seizoen inderdaad.

ghostwriter

Ik begrijp niet helemaal hoe jullie het presteren van Keizer beoordelen. Hij krijgt in dienst van een kopman en doet daar veel werk voor. Waar hij vorig jaar vooral in het heuvelgebergte zijn kopmannen bij moest staan heeft LottoNL hem dit jaar vooral op het vlakke veel werk laten verrichten. Dan lijkt het misschien dat hij mindere uitslagen rijdt maar voor een knecht maken de uitslagen niet uit en gaat het om de hoeveelheid werk die hij voor een kopman kan verrichten. Dit jaar is dat niet minder geweest dan vorig jaar. Zijn tijdritten zijn dit jaar wel wat minder maar dat kan ook zijn omdat hij zich daar minder op heeft gericht. Hij heeft bijvoorbeeld ook het NK tijdrijden niet gereden. Hopelijk zal hij volgend jaar zich wel weer meer op het tijdrijden richten.

Van Hoecke lijkt me een zeer geschikte aanwinst voor de LottoNL ploeg. Hij kan zowel als knecht voor Boom als in de sprinttrein van Groenewegen zijn waarde hebben. Met Groenewegen als sprinter, Wagner en Leezer als potentiele lead-outs en Wynants, Van Emden, Boom, Van Hoecke en Roosen als hardrijders kan de LottoNL sprinttrein de komende jaren uitgroeien tot één van de beste in het peleton. Het is nu vooral een kwestie van ervaring opdoen als trein en dan vooral ook op WorldTour niveau aangezien de sprinttrein van LottoNL dit jaar vooral wedstrijden op een lager niveau heeft gereden. Natuurlijk is de trein ook de Tour de France opgesteld maar niet in de sterkste formatie.

Laatst gewijzigd
Yeez

Om terug te komen op de 2 punten waarover gepraat wordt op dit forum;

Gesink
Kelderman
Van emden
Vanmarcke
Campenaerts
Roglic

Dit is denk ik wel de sterkste opstelling waarbij (wanneer iedereen fit is) je misschien wel eens een gooi kan doen naar het podium of meer. Campenaerts en vanmarcke en roglic zitten sws al in qatar en lijken mij zekerheidjes, net als kelderman en van emden na de eneco tour. Gesink is misschien nog afwachten.

Over Van Hoecke; dat zou betekenen dat van asbroeck niet verlengd.
vanmarcke - boom
Teunissen - de tier (niet directe verv.)
Kelderman - vd broeck (idem de tier)
Van asbroeck - van hoecke
Hofland - lobato
Tjallingi - clement (niet directe verv.)
Goos - tolhoek en olivier

Als je dit ziet kun je zeggen dat tlj kopmannen kwijtraakt, maar de 2de lijn wel sterker wordt. Het aantal kopmannen wordt minder en je kunt niet persé zeggen dat ze erop vooruit gaan, maar er zijn veel jongens met groeimarge voor de toekomst.

WieVis

Kan TLJ nu al niet vast Boom of Clement overnemen voor de TTT, dan met Roglic, Vanmarcke, Campenaerts, Van Emden en Kelderman doe je mee om de winst

xistnc

Wat mij wel opvalt bij TLJ, dat er heel weinig renners blijven die een contact t/m 2016 hebben.

Niemand, om precies te zijn.

Zodra ze blijven, komt de nieuwe einddatum achter hun naam te staan. Als ze vertrekken, blijft de einddatum op 2016 staan.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Van Emden, Roglic, Kelderman en Campenaerts zou ik in ieder geval de TTT laten rijden. Gesink en Vanmarcke lijken me dan het meest geschikt om het zestal compleet te maken maar Keizer en Roosen lijken me ook zeker goede opties. Met zo'n ploeg lijkt het me goed mogelijk om een top 5 klassering te rijden dit jaar.

Laatst gewijzigd
Yeez

Vanmarcke gaf bij het nieuwsblad al aan de ttt te rijden 2 dagen terug, alleen zijn vrouw was 17 september uitgerekend en is nogsteeds niet bevallen...

Hakkie2

'@jesse: verder dan 2 weken over tijd laten ze het normaal niet komen, dat is dus meer dan een week voor de TTT.

kelderfan

'@vlek
Volgens mij heeft TLJ ook Amaury Capiot getest. bron: pioneercycling. Als sprinter kan hij Groenewegen ondersteunen en vervangen in een aantal wedstrijden, nu Van Asbroeck kennelijk niet gaat verlengen.
@Hakkie2
Gijs van Hoecke lijkt mij een prima ondersteunende renner voor 't treintje Groenewegen. Alhoewel Groenewegen het ook zonder trein goed doet.

Yeez

'@hakkie2 heb je dat artikel van van hoecke toevallig?

Hakkie2

'@jesse: nee, ik vond het niet op de site, maar las het op een Belgisch forum met HNB als bron. Zal wel in de papieren krant hebben gestaan.

Hakkie2

Ik heb het hier wel gevonden in de Gazet van Antwerpen.

defietser

TLJ heeft enorm veel aan kwaliteit ingeboet en zijn veel WT punten kwijt. 1 afmaker Groenewegen (valpartij en je seizoen is naar de knoppen ) 2 semi kopmannen. Gesink en Kruijswijk. En voor het voorseizoen alleen Boom, als hij nog te motiveren is. En voor de Waalse klassiekers niemand. Waarom wel van Hoecke en geen Vanspreybrouck? Is er verder niets anders?

Hakkie2

TLJ is gegroeid in kwaliteit. Kruijswijk is dit jaar veel beter geworden, om nog niet te praten over Groenewegen. Ook Campenaerts, Roglic en anderen zijn beter geworden. Verder is de tweede lijn veel sterker. En daar past de nog maar 24 jarige Van Hoecke prima bij. Veel beter dan de bijna 30 jarige Vanspeybroeck die nu al geen betere renner is dan Van Hoecke en ook geen groeimarge heeft.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@defietser
LottoNL heeft geen groot genoeg budget om kopmannen als Vanmarcke en Kelderman bij de ploeg te houden. Daarom is het slim dat ze zich richten op het bouwen van een sterke ploeg om de kopmannen die ze wel hebben (Boom, Gesink, Kruijswijk en Groenewegen) heen. LottoNL kan met onder andere Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Van Hoecke en Roosen één van de sterkste ploegen voor de klassiekers als ondersteuning van Boom opstellen. Met Vd Broeck, Roglič, Battaglin, Bennett, Campenaerts, De Tier, Olivier, Bouwman, Tolhoek en Vermeulen nu ook genoeg kwaliteit om Gesink en Kruijswijk in het gebergte redelijk te kunnen ondersteunen. Tot slot kunnen ze met Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Boom, Van Hoecke en Roosen voor Groenewegen een sprinttrein samenstellen die bij de beste in het peleton kan horen. In de top gaat LottoNL dus achteruit maar qua ondersteuning zetten ze een grote stap vooruit en ik denk dat dit de juiste besteding van hun budget is.

Trouwens klopt het niet dat weinig wielrenners wiens contracten in 2016 afliepen dat hebben verlengt. Van de wielrenners wiens contracten in 2016 afliepen hebben Wynants, Wagner, Van Emden, Gesink, Kruijswijk, Battaglin, Bennett en Roosen allen hun contract dit jaar verlengt. Vanmarcke, Van Asbroeck, Kelderman, Hofland en Teunissen zijn de enige wielrenners van LottoNL die een nieuw contract is aangeboden maar vertrekken.

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Wat kan Roglic in de komende etappes van de Eneco Tour? Kan hij zomaar podium gaat rijden? Met de TTT in het achterhoofd staat Kelderman er natuurlijk goed voor, maar ik ben meer benieuwd naar Roglic. Hij is als klimmer gehaald, maar daar heb ik hem nog niet echt zien excelleren. In de tijdrit verrast hij iedereen, misschien ook wel in het klassiekerwerk.
Waarom is trouwens het contract van Battaglin verlengd tot 2018, maar van Roglic nog niet?

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Omdat dat van Battaglin af liep en dat van Roglic niet.

ghostwriter

Ik hoop dat de contracten van Roglič en Campenaerts dit jaar nog tot het einde van 2018 worden verlengt. Als ze volgend jaar namelijk nog een stap in hun ontwikkeling zetten zullen de rijkere ploegen snel voor ze op de stoep staan.

Hakkie2

Dat moet natuurlijk van 2 kanten komen. Voor beide renners lijkt er geen haast om hun contract te verlengen. Behalve als ze het zo naar hun zin hebben dat ze niet weg willen, natuurlijk.

ghostwriter

Job security lijkt mij een hele goede reden om hun contract te verlengen. Eén zware blessure en je bent zomaar je plaats bij een WorldTour ploeg kwijt. Daarbij lijkt er vooralsnog geen reden te zijn voor deze twee om hun contract bij LottoNL niet te verlengen.

Hakkie2

Precies wat jij in je vorige post zei is een reden om geen haast te hebben. Volgend jaar alle opties open hebben, ook als er een rijk team langs komt. Als je hoort dat Swift een half miljoen per jaar kan verdienen vanwege de WT punten uit Milaan-San Remo...

ghostwriter

'@Hakkie2
Als ik net voor het eerste jaar in een WT ploeg reed en die wilde mijn contract verlengen zou ik niet twijfelen om dat te doen. Ik zou namelijk voor de job security kiezen. Als ik jaren een WT salaris heb kunnen opsparen zou ik het risico nemen om te wachten op een ploeg die mij meer zou willen betalen maar Roglic en Campenaerts hebben die financiele buffer nog niet.

Yeez

Gesink doet trouwens niet de ttt. Staat op instagram. Lombardije enige race nog

ghostwriter

'@jessevdalen
Dan verwacht ik Van Emden, Vanmarcke, Roglic, Kelderman, Campenaerts en Keizer of Roosen als ploeg.

1 2 ... 367 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.